سهام :
اینجا بازم سلام عزیزم
پاترن رو که دوختم اشکالاتش موند حقیقت یه جاهاشو متوجه نشدم
اول اینکه بله خط پهلوی جلو کوتاهتر شده اونم به خاطر دوختن درز پنس فرانسویه قبل از دوخت هم اندازه بودن البته از هر طرف نیم سانت بیشتر تو دوخت نزاشتم زیاده؟
برای ایستادن سرشانه هم پنس رو برش زدم و دوختم بهتر شد
ساسون ها رو هم به ترتیب 4و 3.5و3و2 گرفتم و برای آزادی جای دوخت 1سانت از هر طرف گذاشتم
برای مابقی اشکالات اندامی1 موازنه سینه نمیدونم کجاس؟2 باید روی الگو تغییرات رو انجام بدم و دوباره پاترن بدوزم؟
یه چیز دیگه اگه بخوام برای کسی بدوزنم تمام این مراحل رو باید تکرار کنم؟ و اینکه من که بلد نیستم ایرادای اندامی دیگران رو پیدا کنم راه حل چیه؟
سرتونو درد آوردم

ببین عزیزم قبل از دوخت پنس فرانسویت خطوط زردی که روی الگوی جلو کشیدم باید با خط زردی که روی الگوی پشت کشیدم با هم برابر باشن اگه این دو تا خط با هم برابر نبودن الگوت ایراد داره . موقع دوختِ پنس فرانسویت خطوط قرمز باید به هم دوخته بشن .
ساسونهات رو به ترتیب 3.5 و 3 و 2.5 و 2 در نظر بگیر ۱ سانت هم به خط کمر و باسنت اضافه کن ( خطوط قرمز ) و خط پهلوت رو دوباره رسم کن ( خطوط سبز ) .
نقطه ی سبز تو الگوت نشون دهنده ی موازنه ی سینه ت هست یعنی بعد از دوخت انتهای پنس فرانسویت میشه موازنه ی سینه ت که این قسمت دقیقا باید بیفته روی نوک سینه ی خودت اگه موازنه ی سینه ی پاترنت بالاتر از نوک سینه ت باشه باید تو الگوت موازنه ی سینه ت رو به اندازه ی لازم بیاری پایین .
اول باید از روی الگوت یه کپی تهیه کنی بعد این تغییراتی که بهت گفتم و ایراد اندامیهایی که قبلا برات توضیح دادمو روی این کپی پیاده کن . بعدش باید با این الگوی اصلاح شده ت یه پاترن دیگه بدوزی که اگه همه چیز عالی بود دیگه انشالله میتونی با این الگوت مدل به مدل لباس بدوزی .
عزیزم شما که مبتدی هستی ,خیلی از خیاطهای حرفه ای هم نمیتونن به درستی ایراد اندامیها رو تشخیص بدن به همین خاطر کمتر خیاطی هست که پاترن تنِ مشتری کنه تا بتونه ایراد اندامیهاشو دربیاره اکثرا با اندازه گیری سعی میکنن لباسی بدوزن که فقط اندازه ی شخص باشه چون بقیه ی ایرادات رو خیلی از مشتریها که از خیاطی سردرنمیارن متوجهشون نمیشن و فقط به مدل لباس توجه میکنن .
