خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
14.5K

اطلاعات گردشگری دور دنیا

  • ۱۴:۴۱   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    کاربر فعال|634 |788 پست

    در این تاپیک با ما همراه باشید، تا در مورد تمام مکان های گردشگری و اقامتگاه های تمامی شهرها و هر چیزی که تو سفر لازمه، براتون مطلب بزاریم(شما هم اطلاعات خودتون رو برای ما بزارید تا تبادل اطلاعات داشته باشیم)

    ویرایش شده توسط شبنم جون در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۱   ۱۴:۴۱
  • leftPublish
  • ۱۴:۴۴   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    اول از همه اطلاعات در مورد اقامتگاه ها و...

    متل Motel:

    متل تلفیقی است از دو واژه Motor  و Hotel  و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد در تعریف متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق خود پارک نمایند یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.

    ویرایش شده توسط شبنم جون در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۱   ۱۴:۴۶
  • ۱۴:۴۵   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    هتل پانسیون Hotel Pension:

    درشهرواقع شده و تعدادی اتاق، سالن غذاخوری به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود درپانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه، نهار و شام سرمیزحاضرشوند و تا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.

  • ۱۴:۴۷   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    هتل آپارتمان  Apartment Hotel:

    هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد، هتل آپارتمان شکل می گیرد در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد میتواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و انواع بسیار متفاوتی دارند معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند دوره اقامت در آنها بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است بنابراین هرآنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد.

  • ۱۴:۵۱   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    ریزورت هتل Resort  Hotel:

    به هتل هایی اطلاق می شود که معمولاً نزدیک چشمه های مواد معدنی و یا ساحل قرار دارند(هتل های مخصوص استراحت)

    انواع هتلها بر حسب ستاره:

    هتل های 2 ستاره:

    تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از الزامات این هتل ها می باشد ارائه رتبه دو ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد: خانه داری بسیار خوب ، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاقها ، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی ، استخر شنا ، خدمات رسانی به اتاق ها ، ورودی هتل با ظرفیت مناسب ، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر ، سرویس حمام خوب و زیبا ، قفسه های کافی ، امکانات تفریحی ، حوله و صابون با کیفیت بالا ، پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس .

    هتل های 3 ستاره :

    در هتل سه ستاره خدمات به طور کامل ارایه می گردد و به طور شایسته مدیریت می شود ، این نوع هتل ها دارای چشم انداز زیبا و امکانات گسترده اند . ارائه رتبه سه ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد: نظافت و خانه داری و نگهداری عالی ، هال ورودی بزرگ با طراحی جذاب ، فضای پذیرش فعال 24 ساعته ، اتاق های بزرگ و راحت ، بدون سر و صدا با نور کافی و فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب و گاهی نقاشی روی دیوار، مبلمان با کیفیت بالا ، سیستم مرکزی  تهویه هوا و سیستم حرارتی ، اتاق های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک های عالی ، ترموستات کنترل درجه دما ، سرویس حمام زیبا که بعضی از آنها دارای وسایل آرایشی ، صابون وحوله با کیفیت عالی است ، دارای سوئیت اتاق لوکس ، محدوده زمانی گسترده جهت سرویس دهی به اتاق ها ، وجود دو دستگاه تلفن در اتاق یکی کنار تخت و دیگری در حمام یا روی میز ، استخر شنا در محوطه ساختمان یا نزدیک آن ، خدمات بیدار کردن ، وجود بیش از یک رستوران با غذای عالی ، امکانات تفریحی برای میهمان از قبیل سونا ، گلف و ... ارایه خدمات ویژشه از قبیل اتاق ملاقات ، پارک اتومبیل توسط مستخدم .

    هتل های 4 ستاره :

    این هتلها نه تنها باید کلیه خدمات لازم را ارائه دهند بلکه باید از خود هویتی داشته باشند . تأمین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان می باشد ، آنها آموزش دیده، کارآمد و آگاه و مؤدب می باشند این نوع هتل ها دارای امکانات متنوعی هستند . ارائه رتبه چهار ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد: خانه داری و نگهداری فوق العاده از هتل ، اتاق و فضای سبز ، طراحی ساختمان بصورت خاص و جالب ، هال ورودی لوکس، مبلمان بسیار خوب ، فضاهای عمومی ، آثار هنری ، کیفیت بالای فرش و گل تازه ، چشم انداز محیط طبیعی و فوق العاده ، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش ، رزوراسیون بسیار سریع و کارآمد ، کارکنان متعهد با یونیفرم، وجود دربان ، مدیریت متخصص ، تجهیزات عالی رستوران و غذاهای متنوع ، خدمات رسانی عالی به اتاقها ، وجود اتاقهای بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا ، دارای تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزئین شده با کارهای هنری ، دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز ، دارای تشک راحت و پتوی اضافه و تخت های بزرگ و معمولی، سرویس دهی بصورت دو مرتبه در روز به اتاق ها ، حمام بسیار تمیز با صابون وسایل آرایش و حوله ، جعبه کمک های اولیه ، آیینه مناسب جهت اصلاح و آرایش، سیستم خشک کن دست ، در اختیار قرار دادن لباسهای راحت به میهمانان ، سیستم روشنایی هوشمند در حمام و اتاق خواب و سایر امکانات مثل حمل و نقل ، روزنامه رایگان و ...

    هتل های 5 ستاره:

    این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته بشود . ارائه رتبه پنج ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

    معماری و دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد ، نگه داری و خانه داری منحصر به فرد و مستمر ، دارای بیش از 100 اتاق ، هال ورودی ، اتاق مهمان ، فضای عمومی تزئین شده با کارهای هنری ، مفروش شده با کیفیت بالا ، لابی بسیار زیبا، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی و آرام ، دارای نگهبان و سرویس 24 ساعته ، پرسنل آموزش دیده و متعهد ، تزئین اتاقها با استفاده از اشیاء عتیقه ، دارای 3 تلفن ( کنار تخت ، روی میز و داخل حمام ) ، تمیز کردن اتاق بصورت دو مرتبه در روز ، سرویس حمام زیبا و مدرن ، دارای رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرویس غذا دهی ، امکانات رستوران جذاب ، سرویس حمل و نقل ، مغازه و فروشگاه پوشاک ، یخچال در داخل اتاقها با انواع نوشیدنی .

    کارکنان در هتل 5 ستاره : بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک، مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارای مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی سرویس ها، تداوم نگهدارى وخانه داری بی عیب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره می باشند .

    نکته مهم: نکته مهم درباره ستاره هتل ها و هتل آپارتمان ها اینست که « هتل ها را از  یک تا 5 ستاره طبقه بندی می نمایند در حالی که مهمانپذیر ها، مهمانسراها و هتل آپارتمان ها را از یک تا 3 ستاره طبقه بندی می نمایند  به تعبیرى دیگر هتل آپارتمان 3 ستاره با هتل 5 ستاره برابرى مى کند و این دو نوع از مراکز اقامتى از نظر کیفیت و خدمات دهى در گروه خودشان بهترین هستند»

  • ۱۴:۵۲   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    اتاق یک نفره:

    اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

    اتاق دو نفره:

    اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود .

    اتاق سه نفره:

    اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده می باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده می شود.

  • leftPublish
  • ۱۴:۵۴   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    سوئیت  Suite:

    به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است، در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد (دوبلکس) البته می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود .

    آپارتمان  Apartment :

    عبارت است ازیک هال و پذیرایی با یک، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است در صورتی که دواتاقه باشد، معمولاً یک اتاق (دبل) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک معمولاً در قسمت پذیرایی به تعدادکافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.

  • ۱۴:۵۶   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    استودیو Studio:

    به اتاقهایی گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتی که مبلها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت، از این رو روزها اتاق پذیرایی و شبها اتاق خواب است البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را  داخل آن جای داد اتاق استودیو حمام نیز دارد، استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد

    کانکتد روم  Connected Room:

    دو اتاق تودرتو را می گویند، هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارد، این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است چنانچه یک خانواده چهار نفره ، چنین اتاقی را درخواست نماید، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود، بدون این که درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.

  • ۱۴:۵۹   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    کابانا  Cabana:

    اتاقی است هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست. ساکن چنین اتاقی می تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید .

    فیستا سوئیت  Fiesta Suite:

    این نوع سوئیت ها معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی ، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد  معمولاً مخارج این سوئیت قبلاً جزو هزینه های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جداگانه ای ندارد .

  • ۱۵:۴۷   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست



    اکسترا بد Extra Bed(تختخواب تاشو):

    چون تعداد افراد بعضى از خانواده ها زیاد و بیش از تعداد تختخوابهاى اتاق است، ناچار استفاده از تخت اضافى ناگزیر خواهد بود تختخوابهاى اضافى را اکسترابد مى نامند این تختها در طبقات هتل وجود دارد و براساس فرمى که رسپشن به خانه دارى مى دهد، در اختیار اتاقها گذاشته مى شود. این تختها از نوع تاشو مى باشند و علت این که بایستى طى صدور فرمى تحویل شود این است که بابت تخت اضافى، وجه اضافى از مسافر دریافت مى شود که به حساب اتاق منظور مى گردد. از این فرم نسخه اى نیز  به کشیر (صندوق) مى رود تا وجه تخت اضافى به حساب اتاق نوشته شود.

    تختخواب بچه:

    مسافرینى که بچه همراه مى آورند، معمولاً نیاز به تختخواب بچه دارند، زیرا تختخوابهاى مسافرین براى بچه مناسب نیست و احتمال دارد بچه از روى تختهاى معمولى و مخصوص بزرگسالان به زمین بیافتد این نوع تختها هم طى فرمى که قبلاً اشاره شد به اتاق ، اضافه مى شود و وجه اضافى نیز  به حساب منظور مى گردد تختخواب بچه ،رو تشکى مشمع نیز دارد که مانع از رسیدن رطوبت از بچه به تشک مى شود.


  • ۱۵:۵۱   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    انواع سرویس در هتل ها:

     O.R/Only Room: یعنی اتاق جهت اقامت بدون هیچگونه وعده غذائی European plan

     B.B/Bed & Breakfast: یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه در روز American plan

     H.B/Half Board: یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام. مثلاً سرویس H.Bدر دبی معمولاً به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه (منطقه آنتالیا و منطقه دریای اژه) به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد. Modified American plan

     F.B/Full Board: یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه، یک وعده ناهار و یک وعده شام در بعضی از هتل ها این سرویس بصورت سرویس Full board plus  یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه، یک وعده ناهار، یک وعده شام و نوشیدنی ها هنگام صرف ناهار و شام  ارائه می گردد  Full American plan

    ALL) All Inclusive): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه، ناهار، عصرانه و  شام و نوشیدنی های رایگان این سرویس معمولاً در هتل های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر کوش آداسی، بودروم، مارماریس، آنتالیا و... ارائه می گردد و بسته به نوع نوشیدنی ارائه شده مثلاً تولید داخل یا خارج کشور و اینکه در چه ساعاتی از شبانه روز ارائه می گردد دارای واژه های متفاوتی است نظیر Ultra All Inclusive و Maximum All Inclusive در بعضی از هتل هائی که چنین سرویسی ارائه می گردد استفاده رایگان از ورزشهای آبی از قبیل جت اسکی، اسکی روی آب، غواصی، ماساژ و... برای یکبار در طول اقامت جزئی از سرویس می باشد.

  • leftPublish
  • ۱۵:۵۲   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    اصطلاحات مربوط  به سن مسافر:

    بزرگسال Adult: به افراد بیش از 12 سال اطلاق می گردد و با علامت اختصاری ADL نشان داده می شود.

    اطفال 2-6 سال Child: کودکانی هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با علامت اختصاری CHD2-6 نشان داده می شود.

    اطفال 6-12 سال Child: کودکانی هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت از نوع سفری اختصاص می یابد و با علامت اختصاری CHD6-12 نشان داده می شود.

    نوزاد  Infant: به کودکان زیر دوسال اطلاق می گردد که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با علامت اختصاری INF نشان داده می شود.

  • ۱۶:۰۴   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    فهرست آثار تاریخی استان اصفهان:
      ۱ مسجدها
     ۲ مدارس مذهبی
     ۳ کاخ‌ها و عمارت‌ها
     ۴ پل‌ها
     ۵ مادی‌ها
     ۶ بازار، سرا و تیمچه‌ها
     ۷ مناره‌ها
     ۸ حمام‌ها
     ۹ غیره
     ۱۰ مراکز تفریحی فرهنگی
     ۱۱ منابع
     ۱۲ جستارهای وابسته
     

    مسجدها:
     مسجد جامع روستای اونج
     مسجد جامع روستای پوده
     مسجد حکیم
     مسجد شیخ لطف‌الله
     مسجد جامع گلپایگان
     مسجد امام (شاه)
     مسجد جمعه
     مسجد جامع سراور
     مسجد حجت السلام
     مسجد سید
     
    مدارس مذهبی:
     مدرسه چهارباغ
     مدرسه بزرگ صدر
     مدرسه نیمآورد
     مدرسه هنرستان ولیعصر(عج) تیران
     مسجد جامع خوانسار
     
    کاخ‌ها و عمارت‌ها:
     عمارت عالی‌قاپو عمارت توحیدخانه که بخشی از کاخ عالی‌قاپو محسوب می‌شود.
     عمارت چهلستون
     عمارت هشت بهشت عمارت رکیب‌خانه
     دژ سارویه
     
    پل‌ها:
     پل شهرستان
     پل مارنان
     پل الله‌وردی‌خان یا سی و سه پل
     پل جویی
     پل خواجو
     پل جوق شا
     پل قاضی زاهد
     
    مادی‌ها;

     مادی نیاصرم
     مادی فرشادی
     مادی حاجی
     مادی راران
     مادی شاه‌پسند
     مادی جلفا
     مادی باقر خان
     مادی کمال آباد-چم گردان
     مادی خیاطی
     
    بازار، سرا و تیمچه‌ها:
     راسته بازار قیصریه
     سرای ملک‌التجار
     بازار چهارسوق گلپایگان
     
     مناره‌ها:

     مناره باقوشخانه
     مناره زیار
     مناره شهر گلپایگان
     مناره ساربان
     منارجنبان
     مناره علی
     مناره گار
     مناره سین
     مناره رهروان
     مناره برسیان
     مناره چهل‌دختران
     مناره‌های دارالضیافه
     مناره‌های دردشت
     بازار آهنگران خوانسار
     
    حمام‌ها:

     حمام جارچی
     حمام علیقلی آقا
     حمام شیخ بهایی
     حمام شاه علی
     حمام جنت
     حمام دوقلی
     
    غیره:
     ارگ گوگد
     تپه اشرف
     میدان نقش جهان
     گذر چهارباغ
     آتشگاه اصفهان
     بازارهای تاریخی اصفهان
     خانه‌های قدیمی اصفهان
     باغهای تاریخی اصفهان
     کبوترخانه‌های اصفهان
     کلیساهای جلفا کلیسای وانک Vank
     کلیسای مریم مقدس Saint Mary
     کلیسای هاکوپ یا یعقوب مقدس
     کلیسای بیت لحم ‌Bethlehem
     کلیسای گورک Saint George
     گورستان تخت فولاد
     ارگ شیخ بهایی
     غارهای قلعه بزی
     عصارخانه ها عصارخانه کوی حمام شیخ بهایی(جماله)
     عصارخانه شاهی واقع در میدان نقش جهان
     عصار خانه کوی جهودها
     

    مراکز تفریحی فرهنگی:
     باغ پرندگان اصفهان
     باغ گلها
     مجموعه تفریحی ناژوان
     مجموعه تفریحی صفه
     کتابخانه‌ها
     تخت فولاد
     تالارهای مطالعه
     کانون اخترشناسی ادیب
     حوزه هنری
     فرهنگسراهای اصفهان
     شهر اسباب بازیها
     باغ غدیر
     مجموعه تفریحی ملک شهر
     پارک امامزاده محمد دیزیچه
     کوه قلعه بزی حسن آباد قلعه بزی
     استخر آبسار

  • ۱۶:۱۶   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    فهرست آثار تاریخی استان فارس:

    جاذبه‌های تاریخی:
     آرامگاه کورش بزرگ درپاسارگاد
    نقش رستم، آرامگاه خشایارشاه
    پیش از هخامنشیان
     نقش برجسته کورانگون
     تل باکون
     تل زهاک
     
    هخامنشیان:
     تخت جمشید
     نقش رجب
     پاسارگاد
     کعبه زرتشت
     تمب بت
     
    ساسانیان:
     حوضچه دختر گبر در مرکز شهر اقلید
     کاخ ساسانی سروستان
     جاده ساسانی
     قلعه انگشت گبری
     کاخ اردشیر بابکان
     قلعه دختر فیروزآباد
     آتشکده کازرون
     دارابگرد
     بیشاپور
     قلعه اژدهاپیکر
     
    خلفای راشدین:
     تل قلعه بدرآباد
     
     زندیدیان:
     آرامگاه حافظ
     آرامگاه سعدی
     دروازه قرآن
     ارگ کریم‌خان
     حمام وکیل
     مسجد وکیل
     سرای مشیر
     مسجد نصیرالملک
     موزه پارس
     بازار وکیل
     بازار مسگرها
     بازار مشیر
     
    قاجاریه:

    خانه زینت الملوک
     
    پهلوی:
    موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز

    جاذبه‌های مذهبی:
     شاهچراغ در شیراز شاهچراغ
     آرامگاه علی بن حمزه
     مسجد جامع اقلید
     مسجد جامع خنج
     مسجد جامع داراب
     مسجد جامع اردکان فارس
     مسجد ولی عصر اردکان فارس
     مسجد جامع جهرم
     مسجد جامع فسا
     مسجد جامع میمند
     مسجد جامع اسیر
     مسجد جامع کبیر نی‌ریز
     مسجد جامع جویم
     مسجد عتیق
     مسجد جامع داراب
     مسجد جامع جهرم
     مسجد جامع فسا
     مسجد جامع میمند
     باغ ارم
     حافظیه 
     مسجد جامع جویم
     سعدی
    دروازه قرآن

    جاذبه‌های طبیعی:
     تفرجگاه بوان در نورآباد ممسنی، شمال غربی استان فارس
    چشمه‌ها، دریاچه‌ها، رودها و آبشارها 
     چشمه رسول الله اقلید
     چشمه چغرسیاه اقلید
     آبشار کوهمره سرخی
     چشمهٔ جوشک
     چشمهٔ خارگان
     چشمهٔ ریچی
     دریاچهٔ دشت ارژن
     دریاچهٔ مهارلو
     رودخانهٔ قره‌آغاج
     دریاچه کافتر اقلید
     باتلاق گور بهرام اقلید
     تنگ براق اقلید
     دریاچه کفه خنج
     آبشار مارگون
     رودخانه تنگ تیزاب
     آبشار طارم نیریز
     چشمه قهری استهبان
     آبشار استهبان

    پارک‌ها و گردشگاه ها:
     باغ ارم
     باغ دلگشا
     نارنجستان قوام
     باغ عفيف آباد
     باغ جهان نما
     باغ نظر
     پارک قلعه‌بندر
     گلستانهای محمدی میمند
     فهلیان
     کوه سه‌تلان
     زیست‌گاه بک‌بک
     پارک جنگلی استهبان
     گردشگاه میان‌کتل شیراز
     گردشگاه چاه‌مسکی
     گردشگاه هفت‌برم
     پارک جنگلی امامزاده سید حسین کازرون
     دریاچه ارژن
     دریاچه پریشان
     دریاچه مهارلو
     گردشگاه ديمه‌ميل
     گردشگاه شهيد
     کوه سبزپوشان
     برم‌دلک
     پیربناب
     رکن‌آباد
     روستای قلات
     گردشگاه آتشکده
     گردشگاه چاه‌مسکی
     گردشگاه چشمه سلمانی
     بهشت گمشده
     چله گاه
     دشت برم
     خرمن کوه فسا
     تنگ آتشگاه میمند
     تنگ تیزاب
     
    مناطق تحت حفاظت‌:
     پارک ملی بمو
     پارک ملی قطرويه
     پارك ملي و پناهگاه حيات وحش بختگان
     منطقه حفاظت‌شده ارژن و پريشان
     منطقه حفاظت‌شده میان‌جنگل
     منطقه حفاظت شده کوه هوا و تنگ خور
     منطقه حفاظت‌شده بهرام گور
     منطقه حفاظت‌شده ماله كاله
     منطقه حفاظت‌شده تنگ بستانك
     منطقه شکارممنوع بصیران
     منطقه شکارممنوع توت‌سیاه
     
    ورزش و تفریح:
     پیست اسکی پولادکف
     پیست اسکی تربیت‌بدنی فارس

    ویرایش شده توسط شبنم جون در تاریخ ۲/۱/۱۳۹۲   ۱۳:۳۵
  • ۱۶:۲۴   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    فهرست آثار تاریخی استان آذربایجان شرقی:

    جاذبه‌های تاریخی:
     روستای مجارشین
    مقبرةالشعرا؛ تبریز
    موزهٔ آذربایجان؛ تبریز
    رصدخانه؛ مراغه
    پل‌دختر؛ میانه
    آرامگاه شیخ شهاب‌الدین اهری؛ اهر
    روستای کندوان؛ اسکو
    قلعهٔ بابک؛ کلیبر
    کلیسای سن استپانوس؛ جلفا
    آرامگاه شیخ شهاب‌الدین اهر
     آرامگاه شیخ محمود شبستری
     روستای تاریخی مجارشین
     ارگ تبریز
     بازار اهر
     بازار تبریز
     پل خداآفرین کلیبر
     قلعه و روستای مردانقم
     پل دختر میانه
     پل میانه
     تپهٔ اژدهاداشی اهر
     تپهٔ امام‌چای سراب
     تپهٔ عجب‌شیر
     تپهٔ قره‌تپهٔ تبریز
     تپهٔ قره‌تپهٔ شبستر
     تپهٔ قلعه‌جوق سراب
     تپهٔ کول‌تپهٔ مرند
     تپهٔ مصلی آذرشهر
     حمام کردشت جلفا
     خانهٔ مشروطیت تبریز
     روستای اشتبین جلفا
     روستای کندوان اسکو
     سنگ‌نبشهٔ رازلیق سراب
     سنگ‌نبشهٔ سغندل ورزقان
     سنگ‌نبشهٔ نشتبان سراب
     عمارت ایل‌گلی تبریز
     عمارت ربع رشیدی تبریز
     غار قدمگاه آذرشهر
     قلعهٔ آق‌گنبد جزیره اسلامی
     قلعهٔ آوارسین کلیبر
     قلعهٔ آیی قلعه‌سی سراب
     قلعهٔ بابک کلیبر
     قلعهٔ پشتاب اهر
     قلعهٔ جوشین ورزقان
     قلعهٔ سن‌سارود مرند
     قلعه ضحاک شهرستان هشترود
     قلعهٔ قهقههٔ اهر
     قلعهٔ قیز قالاسی میانه
     قلعهٔ قیزلار قالاسی مراغه
     قلعهٔ کردشت جلفا
     قلعهٔ نوردوز اهر
     کاخ شهرداری تبریز
     کلیسای سرکیس مقدس تبریز
     کلیسای سن استپانوس جلفا
     کلیسای شوغات تبریز
     کلیسای مریم مقدس تبریز
     کلیسای موجومبار مرند
     گنبد سرخ مراغه
     گنبد غفاریهٔ مراغه
     گنبد کبود مراغه
     گنبد گوی‌برج مراغه
     گنبد مدور مراغه
     گورستان پینه‌شلوار تبریز
     مسجد جامع اهر
     مسجد جامع تبریز
     مسجد جامع خسروشهر
     مسجد جامع تسوج شبستر
     مسجد جامع مراغه
     مسجد جامع مرند
     مسجد عینالی تبریز
     مسجد کبود تبریز
     مسجد میدان بناب
     مقبرةالشعرای تبریز
     منطقهٔ قوبول دره‌سی اهر
     موزهٔ آذربایجان تبریز
     موزهٔ ارامنهٔ تبریز
     موزهٔ حیات‌وحش تبریز
     موزهٔ مراغه
     موزه مردم شناسی بناب
     مسجد جامع مهرآباد بناب
     مسجد اسماعیل بیگ بناب
     روستای تاریخی صور بناب
     حمام تاریخی مهرآباد بناب
     پل پنج چشمه بناب
     قلعه ی دختر بناب
     حمام تاریخی حاج فتح الله بناب
     راسته بازار بناب

     دریاچهٔ ارومیه:
    عجب‌شیر
    الاب قوری‌گل؛ بستان‌آباد
     آبشار آسیاب‌خرابهٔ جلفا
     آبشار سرکنددیزج شبستر
     آبشار عیش‌آباد مرند
     آبگرم بستان‌آباد
     آبگرم قلعه‌کندی کلیبر
     آبگرم متعلق کلیبر
     پناهگاه حیات‌وحش کیامکی
     تالاب قره‌قشون
     تالاب قوری‌گل بستان‌آباد
     جزیرهٔ آرزو
     جزیرهٔ اسپیر
     جزیرهٔ اسلامی
     جزیرهٔ اشک
     جزیرهٔ کبودان
     جنگل‌های ارسباران
     چشمهٔ آبرس سراب
     چشمهٔ آبگرم سراب
     چشمهٔ الله‌حق سراب
     چشمهٔ تاپ‌تاپان آذرشهر
     چشمهٔ صوفیان شبستر
     چشمهٔ کندوان اسکو
     چشمهٔ گشایش مراغه
     چشمهٔ شورسوی چایباغی مراغه
     درهٔ پیغام کلیبر
     درهٔ سعیدآباد بستان‌آباد
     درهٔ گشایش مراغه
     درهٔ لیقوان تبریز
     غار اسکندر بستان‌آباد
     غار آق‌بلاغ بستان‌آباد
     غار دوگیجان مرند
     غار کبوتر مراغه

    ویرایش شده توسط شبنم جون در تاریخ ۲/۱/۱۳۹۲   ۱۳:۳۶
  • ۱۶:۳۰   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    افق
    کاربر فعال|335 |166 پست
    سلام شنیدم کردستان خیلی جاهای قشنگی داره . ممنون میشم جاهای دیدنیشو معرفی کنین
  • ۱۶:۳۳   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    فهرست آثار تاریخی استان همدان:

    جاذبه‌های فرهنگی:
     آرامگاه بوعلی سینا در همدان
    سنگ‌نبشته‌های گنجنامه در همدان
    آتشکده و قلعه باستانی نوشیجان ملایر
    آرامگاه میررضی‌الدین در تویسرکان
    سراب گاماسیاب نهاوند
    غار علیصدربا روزانه پنج هزارگردشگر در۷۰کیلومتری شهر همدان نقش به سزایی در جذب توریست به این شهر دارد/مجسمهٔ شیرسنگی
     شهر باستانی هگمتانه
     کتیبه‌های گنجنامه
     گنبد علویان
     برج قربان
     آرامگاه استر و مردخای
     آرامگاه بوعلی سینا
     آرامگاه عارف قزوینی
     آرامگاه باباطاهر
     ارگ باستانی نوشیجان ملایر
     آرامگاه میررضی‌الدین
     سد اکباتان
     تپهٔ عباس‌آباد
     حمام حاج‌آقا تراب
     قلعه یزدگرد ملایر
     قلعه انوج ملایر
     شهر زیر زمینی سامن ملایر
     آتشکدهٔ بهرام
     تپه باستانی گونسپان ملایر
     روستاي سيمين ابرودر 12كيلومتري همدان
     قلعهٔ باشقورتاران
     قلعهٔ طوراقیه
     قلعهٔ سراب
     روستای سراب
     روستای آللان
     کوهستان قلی‌آباد
     آرامگاه حضرت یوشع بن نوح پیامبر یهود در ملایر
     کوهستان بوقاطی
     حمام اعظم
     سد کبودرآهنگ
     ستون سلوکی
     سراب گیان
     تپهٔ گیان
     آتشکدهٔ گره‌چقا
     دژ گوراب ملایر
     مسجد جامع نهاوند
     تپهٔ باباقاسم
     کوه گرین
     سراب گنکاور کهنه
     سراب فارسبان
     سراب ملوسان
     سراب گاماسیاب
     تپهٔ ابوذر
     کوه آردوشان
     مقبرهٔ باباپیره
     پیل لاغه
     شهر لالجین
     مار چهل‌دم
     بام ملایر بزرگترین پروژه توریستی استان
     موزهٔ بوعلی
     موزهٔ تاریخ طبیعی همدان
     موزهٔ هگمتانه
     موزهٔ جامع نظری
     گور اسکندر
     کاروانسرای فرسفج
     
    جاذبه‌های مذهبی:
     پیامبر بنی اسراییل حضرت حیقوق نبی(ع) حیقوق
     کلیسای همدان
     امامزاده یحیی
     امامزاده محسن
     امامزاده اظهر درجزین
     مسجد پیغمبر
     مسجد شاه تهماسب
     امامزاده ابراهیم
     امامزاده محمد
     امامزاده خاتون
     مسجد میرزاتقی
     معبد لائودیسه
     مسجد جامع همدان
     
    جاذبه‌های طبیعی:
     غار علی‌صدر
     دشت بهار
     پیست اسکی تاریک‌دره
     غار سراب
     غار سوباشی
     غار قلی‌آباد
     درهٔ مرادبیگ
     پارک سیفیه ملایر

    ویرایش شده توسط شبنم جون در تاریخ ۲/۱/۱۳۹۲   ۱۳:۳۷
  • ۱۶:۳۸   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    شبنم جون
    کاربر فعال|634 |788 پست

    خانم عصاری عزیزم، استان کردستان جاهای تفریحی زیادی داره اما براتون مهمترین جاهای دیدنی استان کردستان رو میزارم...

    فهرست جای‌های دیدنی استان کردستان:
     1.مراسم پیرشالیار
     2.اورامان تخت
     3.بازار سنندج
     4.عمارت وکیل الملک
     5.قلعه تاریخی قمچقای بیجار
     6.عمارت آصف وزیری
     7.دریاچه زریوار
     8.دریاچه سد وحدت
     9.سنگ‌نبشته اورامان
     10.موزه سنندج
     11.عمارت خسروآباد
     12.غار کرفتو
     13.گردشگاه آبیدر
     14.مسجد و زیارتگاه هاجره خاتون
     15.مسجد دارالاحسان
     16.مسجد دومناره
     17.قرآن تاریخی نگل
     18.پل قشلاق
     19.حمام عمارت آصف
     20.عمارت مشیر دیوان
     21.عمارت امجدالاشراف
     22.کلیسای سنندج

  • ۱۹:۴۴   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    tina
    کاربر فعال|53 |216 پست
    من می خوام برم همدان میشه جاهای دیدنی همدانو بگید مرسی از مطالب مفیدتون
  • ۲۱:۳۷   ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    avatar
    نسیم جوون
    یک ستاره ⋆|544 |1149 پست
    مرسی خیلی عالی بود
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان