خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
121K

ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • ۱۸:۵۵   ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

     

    مقداری دانه گندم را 5 الی 7 روز قبل از تهیه سبزه تخم مرغی ، داخل کارتن تخم مرغ سبز کنید. درجایی قرار دهید که درطول روز چند ساعت در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

     

    ابزار و مواد مورد نیاز برای سبز کردن دانه گندم

    1. دانه گندم

    2. خاک برگ

    3. جعبه یا همون شانه تخم مرغ

    4. قیچی باغبانی و یا قیچی آشپزخانه

    آماده سازی پوسته تخم مرغ

    1. پوسته های تخم مرغ به صورت دو نیم شده

    2. رنگ های غذایی (رنگ های مختلف)

    3. سرکه

    4. نایلون فریزر و یا نایلون پلاستیکی چسب دار

    5. چسب نواری رنگی و یا چسب برق

    6. پانچ ویا قیچی برای درست کردن برچسب با طرح مورد علاقه

     

    نکته:

     گندم سبز شده باید حدود 1 هفته با مراقبت زیاد دوام داشته باشد، شما می توانید در صورت زرد شدن سر آن را قیچی کنید تا دوباره سبز شود.اگر ترجیح می دهید از دانه هایی استفاده کنید که دوام بیشتر داشته باشند می توان از رزماری استفاده کرد.

    در زمان کاشت دانه ، آب دادن به خاک تمام کار مورد نیاز است و نباید پوسته خارجی تخم مرغ را خیس کنید. در ضمن خاک را مملو از آب نکنید.

    طرز درست کردن سبزه تخم مرغی:

    مقداری دانه گندم را 5 الی 7 روز قبل از تهیه سبزه تخم مرغی ، داخل کارتن تخم مرغ سبز کنید. در جایی قرار دهید که درطول روز چند ساعت در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

     

    در ضمن آنکه در انتظار رشد سبزه خود به اندازه دلخواه هستید، پوسته تخم مرغ را تهیه کنید. یک برچسب شکل دار را با چسباندن طول یک چسب برق به قسمت براق نایلون فریزری و بریدن و پانچ کردن آن به شکل دلخواه درست کنید.

     

    نایلون فریزری و یا نایلون چسب دار را ببرید و آن را به داخل نیمه پوست تخم مرغ بچسبانید و با انگشتتان تمام قسمت آن را بکشید تا اطمینان حاصل کنید که نایلون تمام سطح داخل تخم مرغ را پوشانده است.

    اگر دریافتید که نایلون فریزر برای جاساز شدن در آن سخت است به گزارش پرشین وی می توانید با سشوار آن را گرم کنید تا راحت تر داخل آن قرار گیرد.

    برای رنگ آمیزی تخم مرغ ها ، حدود 10-20 قطره از رنگ غذایی را با 2/1 قاشق چایخوری سرکه مخلوط کنید و سپس 4/1 فنجان آب به آن اضافه کرده و هم بزنید.می توانید این رنگ ها را کم و زیاد به کار ببرید تا سایه رنگ های متفاوتی به دست آورید.

    پوسته تخم مرغ را در این محلول رنگی غوطه ور کنید و هرچه طولانی تر آن را داخل رنگ نگه دارید رنگ تیره تر و پررنگ تری حاصل می شود.

    سپس پوسته تخم مرغ ها را از محلول های رنگی درآورده و بر روی سطحی مانند یک تخته سوزنی قرار دهید تا حدود 15- 30 دقیقه روی آن باشد تا به خوبی خشک شود، می توانید هر سطح دیگری که بتوان تخم مرغ را روی آن ثابت قرار داد استفاده کرد.

     

    پس از خشک شدن پوسته تخم مرغ به آرامی نایلون چسب دار را خارج کنید و بقیه کار را زمانی ادامه دهید که سبزه شما داخل کارتن تخم مرغ سبز و آماده شده باشد.

     

    کارتن تخم مرغ را طوری ببرید که بتوان سبزه گندم را از آن جدا کرد. آن را طوری ببرید که بتوان آن را داخل پوسته تخم مرغ قرار داد.

     

    سبزه را داخل پوسته تخم مرغ قرار دهید. شما ممکن است مجبور شوید کمی کارتن تخم مرغ را فشار دهید تا به خوبی داخل پوسته جا شود.

     

    به طور مرتب آن را آبیاری و مراقبت کنید تا حداقل 7 روز باقی می ماند.می توانید ساقه های قدیمی شده را قیچی کنید تا ساقه جدیدتر رشد کند.

     

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • leftPublish
  • ۲۳:۰۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

    سبزه عروسکی

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

    ویرایش شده توسط رهام 💙دنیز💕 در تاریخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۴   ۲۳:۰۸
  • ۲۳:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه عید

    برای کاشت سبزه از انواع مختلف بذر، مانند گندم، عدس، قره ماش، شاهی و تره تیزک می توان استفاده کرد.

    برای سبز کردن سبزه، گندم ،جو ،ماش و عدس هر کدام را که خواستیم خیس کرده یکی دوشب . چند بار آبش را عوض می کنیم تا ترش نشود بعد از اینکه کمی جوانه بسیار کوچک در آورد داخل دستمال نخی مرطوب نگهداری می کنیم تاجوانه در آمده و نوک آن کمی سبز شود .مرتب دستمال را بااسپری نم دار می کنیم .بعد کف ظرف مورد نظر را ماسه تمیز و شسته ریخته و جوانه ها را به ظرف منتقل می کنیم روزی ۱-۲ بار روی سبزه اسپری میزنیم مواظب باشید که آنقدر اب ندهید که اگر ظرف رو کج نگه داریم اب کنار ظرف جمع شود

    ۲- روش دیگر اینکه داخل جوراب زنانه نازک رنگ روشن تخم چمن ریخته روی آن خاک اره می ریزیم وبقیه جوراب را گره میزنیم از اطراف جوراب قسمت پرشده تکه کوچکی جدا کرده با نخ دور ان را می بندیم این برای گوش است برای چشم ودهن از دکمه استفاده می کنیم یا از سیم برق پوشش دار با رنگهای متفاوت باسیم می توانیم برایش عینک بسازیم . حالا ظرف بزرگی را پر اب کرده جوراب را داخل ان قرار میدهیم تا خاک اره خوب خیس بخوردبعد از ۱-۲ ساعت در بشقاب یا کاسه گذاشته طوری که قسمت گره دار داخل بشقاب باشد. داخل بشقاب باید همیشه اب داشته باشد . روی سر جوراب را مرتب اسپری می کنیم تا خشک نشود

    ۳- برای سبزه که روی کوزه کاشته می شود روی کوزه پارچه نخی می کشیم کوزه بدون لعاب باشد (سفالی) داخل کوزه راپر اب می کنیم و شاهی یا خاکشیر را که یک ۱شب خیس کرده ایم روی پارچه یا جوراب میکشیم اضا فه جوراب را داخل کوزه قرار می دهیم ومرتب رو ان را اسپری می کنیم تا سبز شوند...

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۲۳:۰۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه هفت سین

    ۴- میوه کاج را داخل اب انداخته تا پولک های ان از هم باز شود بعد بین پولک ها گندم جوانه زده می گذاریم سبز شود (منظورم از پولک یا همانها که مثل گلبرگ می ماند)

    روش خوشه گندم که ساقه بلند دارد را خیس کرده داخل کوزه یا ظرف گودی قرار می دهیم تا سبز شود این مدل مثل یک دسته گل می شود.

    ۵- روش دیگر اینه که بعد از اینکه گنم یا جو یا… جوانه زد داخل یک سبد دستمال نخی خیس گذاشته وجوانه ها را روی دستمال می ریزیم وروی جوانه ها راهم دستمال مرطوب می گذاریم تا ۲-۳ روز وقتی کمی بزرگتر شد دستمال رویی را بر می داریم ودر افتاب بیرون یا پشت پنجره می گذاریم ومرتب اسپری می کنیم وگاهی سبزه را می چرخانیم تا افتاب به قسمتهای دیگر سبزه برسد تا سبزه به اندازه رشد کند (از ارزن و تخمه افتابگردان ریز هم برای سبزه میتوانیم استفاده کنیم ) من پارسال با تخم افتابگردان درست کردم وبا همین روش

    یادم رفت بگم به جای کوزه روی سر عروسک هم می شود درست کرد.

    پی نوشت : گندم ۱۰ روز قبل از عید ومقدار گندم ۱لیوان بزرگ

    سبزه ماش وعدس ۱۵ روز قبل از عید و۱ لیوان ماش یا عدس لازم است

    سبزه شاهی یا خاکشیر ۵ روز قبل از عید ومقدار ۱ استکان

    اما در مورد تخم آفتابگردان مقدار تخمه نصف لیوان کافی است و فکر کنم ۵-۷ روز بود چون سریع رشد می کند.

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۶:۲۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🍊 کاشت تخم نارنج و پرتقال این تخم حدود ده روز تا بیست روز طول میکشه تا سبز بشه و سبزے بسیار شفاف و زیبایے داره,ما چندسال هست ک از تخم میوه نارنج استفاده میکنیم و اخر فروردین, گیاه سبز شده دو ماهه رو توے گلدون میکاریم تا بزرگ بشه و تبدیل ب نهال بشه
    و تخمها رو در عمق کمے از خاک , میذاریم, اگر قصد کاشتشو دارید از الان شروع کنید و لازم نیست خیس بدید.
    🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹
    🍊جوانه و سبزه نارنج بسیار زیبا و با برگهاے ریز پهن🌿 هست و سمبل , رهایے از رنج و مشکلات هم خواهد بود, میتونید تجربه کنید. ضررے نداره
    احتیاج ب اب💧 خیلے کمے هم داره..
    مقدار تخم نارنج در حد دو قاشق غذا خورے است...
    🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸
    🌱ما براے #نوروز 95 سبزه عید را با نهال جایگزین میکنیم...
    چرا ؟
    💠چون سالیانه حجم بسیار زیادے گندم ، عدس و... به قیمت تقریبے 6 میلیارد تومان که با زحمت زیاد و صرف منابع ارزشمندے همچون 🌧آب شیرین و فشار زیادے بر🌿 طبیعت تولید شده اند.
    🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
    💦آب مصرفے براے تولید هر کیلو گندم 1500لیتر مے باشد را روانه سطل زباله ، کوچه و خیابان و... میکنیم..
    در این طرح ما این مواد را هدر نمے دهیم و به جاے کاشت سبزه ، با کاشت بذر هاے مناسبے که در اختیار شما قرار داده خواهد شد، بر سر سفره هفت سین نهال هاے کوچک و زیبایے خواهیم داشت که بجاے عمر چند روزه، عمر چند صد ساله خواهند داشت و تامین کننده هواے پاک براے چندین نسل هستند
    چه ریشه اے عمیق تر و چه سبزه اے سبز تر و زنده تر از درخت.🌳
    🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
    ✅در نیمه دوم فروردین ماه در کنار یکدیگر نهال هاے کوچکمان را در دامان طبیعت خواهیم کاشت و جنگلے جوان به زمین هدیه میکنیم.

  • ۱۱:۳۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده ای برای تزیین سبزه سفره هفت سین

     ذرت را مثل گندم خیس کنید زمانی که ریشه زد به سبد منتقل کنید و روی تنگ ماهی بگذارید٬ماهی ها هم از ریشه اون تغذیه میکنند 

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • leftPublish
  • ۱۵:۰۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    یک ایده یک پیشنهاد:
    آیا میدانید سبزهای عید چقدر باعث الودگی طبیعت و شهرمون میشوند و چقدر هزینه و نیروی انسانی صرف میشود تا سبزها جمع اوری شوند.
    آیا هر گز یک حساب سر انگشتی کردید این مقدار گندم یعنی چقدر؟ چندین و چند تن گندم که به جای این که تبدیل به نان شود و یا خوراک پرندگان، دور ریخته میشود.
    فرهنگ نوروز بسیار زیباست و باید این سنت ادامه پیدا کند.
    اما ایا میدانستید میتوانید به جای گندم انواع مختلف دانه ها را سبز کنید.
    و به جای اینکه انها را دور بریزید انها را میل کنید.
    و حاصل این سبزی و کشت اول سال را مصرف کنید و یمن و مبارکی این سبزه باعث سلامتی نشاط وجود سبزتان شود؟
    روز سیزده بدر کافیه با قیچی انها را بچینید و در انواع سالادها و ساندویچها میل کنید.
    دانه هایی مثل ریحان، گشنیز، جعفری، ریحان بنفش، تخم افتاب گردان، گل تاج خروس، بروکلی، شود، عدس، ماش، شاهی، تربچه، شلغم، لبو، هویج و ...
    —---—
  • ۱۵:۰۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    سبزه هفت سین

    آسان ترین دانه ها برای جوانه زدن عبارت اند از:
    یونجه، ماش، عدس، شنبلیله، تربچه، نخود و گندم و پس از آن ها تخمه آفتاب گردان، کدو، کنجد، بزرک، نعنا و سپس انواع لوبیاها مانند سویا ، جو، ذرت و ارزن.

    زمان لازم برای تهیه جوانه ها:
    الف- دانه های که باید حدود ۶ تا ۸ ساعت خیس کنید:
    یونجه ( مدت جوانه زدن : ۶-۵ روز )
    شنبلیله ( مدت جوانه زدن : ۴-۳ روز )
    تربچه ( مدت جوانه زدن : ۵-۴ روز )
    کنجد ( مدت جوانه زدن : ۲-۱ روز )
    ب- دانه هایی که باید حدود ۱۰ تا ۱۸ ساعت خیس کنید:
    نخود ( مدت جوانه زدن : ۴-۳ روز )
    عدس ( مدت جوانه زدن : ۵-۳ روز )
    ماش ( مدت جوانه زدن : ۵-۳ روز )
    سویا ( مدت جوانه زدن : ۵-۳ روز )
    آفتاب گردان ( مدت جوانه زدن : ۲-۱ روز )
    گندم ( مدت جوانه زدن : ۳-۲ روز )
    چاودار ( مدت جوانه زدن :۳-۲ روز )
    ارزن ( مدت جوانه زدن :۴-۳ روز )
    —---—
  • ۰۲:۴۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    مدل هایی از سبزه با استفاده از اسفنج

    اسفنج رو به شکل دلخواه برش بدین بعد 8 الی 12 ساعت در آب بخیسونین شاهین و در اب بندازین تا لعاب بندازه و بعد بهش بکشین

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۰۲:۴۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده تزیین سبزه با سیم مفتول و پروانه

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۶:۲۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده هایی برای سبزه هفت سین

    سبزه هفت سین با تخمه کدو

    سبزه نوروز نشانه تولد دوباره ، حیات نو و سبز بودن هست .. نوروز نزدیکه تصمیم شما برای درست کردن سبزه امسال چیه ؟

    سبزه عید رو بیشتر مردم با بذرهایی مثل گندم .. ماش .. عدس درست میکنن .. آموزش امروز یه کم متفاوت هست .. با ما همراه باشید :

    تخمه کدو مرمری را از آجیل فروشی تهیه کنید. دانه های درشت دارند. بعد از 48 ساعت خیساندن در پارچه نمدار بریزید 

    یک سبد گرد به قطر 30 سانتیمتر و ارتفاع 15 تا 20 سانتیمتر تهیه کنید. 250 گرم تخمه کدو مرمری را دو روز خیس کنید وچند بار آبش را عوض کنید، کدوهایی که روی آب می آیند خرابند آنها را دور بریزید . 

    بعد از دو روز کدوها را داخل پارچه نخی نمدار بریزید و به مدت دو تا سه روز مرتب پارچه را با آب اسپری کنید تا جوانه کدوها به شکل قلاب شوند .. وقتی جوانه ها ظاهر شدند دانه هایی که جوانه نزده اند را نکارید. فقط جوانه هایی که فعال شده اند را بکارید. جوانه های فعال نشده باعث خرابی سبزه می شوند

    یک پلاستیک شفاف ته سبد قرار دهید و چند جای آن را سوراخ کنید، 10 سانتیمتر خاک گلخانه بریزید و آن را مرطوب کنید، کدوها را روی آن بریزید و یک پلاستیک شفاف که چند جای آن را سوارخ سه سانتی ایجاد کرده اید روی آن قرار دهید.

    روزی دو بار کدوها را اسپری کنید تا سبز شوند. وقتی جوانه ها سبز شدند پلاستیک را بر دارید.

    در این حالت روزی یک بار آبدهی کافی است. این سبزه بسیار زیبا و ماندگار است و از موقعی که کدو را خیس می کنید تا وقتی کاملا سبز شود 15 روز زمان لازم است و تا روز 13 روز زیبا و با طراوت می ماند. بر خلاف گندم که زود علفی می شود.

     

     سبزه با تخمه كدو 

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • leftPublish
  • ۱۵:۵۹   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    اموزش درست کردن سبزه ی دو رنگ برای هفت سین

    ابزار لازم برای سبزه دو رنگ:

    ١. آبکش پلاستیکی ٢. بطری نوشابه خانواده ٣. بذر منداب ۴. بذر شاهی ۵. گل طبیعی به دلخواه

     

    روش آماده سازی ماکت سبزه دو رنگ:

     

    برای این مدل به یک کاسه یا آبکش پلاستیک که حداقل ۱۵سانتی متر دیواره داشته باشد احتیاج دارید. وسط ماکت را به اندازه یک بطری نوشابه خانواده که داخل آن قرار بگیرد، خالی کرده و ببرید سپس ماکت را وارونه روی یک تخته کیک گذاشته و سطح آن را با پنبه و تنظیف روکش کرده و طرح مورد نظر را با ماژیک روی تنظیف رسم کنید. یک دوم لیوان بذر منداب را پس از خیس کردن روی قسمت های مشخص شده بمالید و قسمت های باقیمانده را با بذر شاهی کامل کنید و طبق آموزش عمل کنید تا سبزه آماده شود. در مرحله ای آخر می توانید یک عدد بطری نوشابه خانواده را از وسط ببرید تا حالت یک گلدان پیدا کند. سپس آن را وسط سبد سبزه که قبلاً بریده اید قرار دهید و داخل بطری را با گل دلخواه پر کنید.

    آموزش سبزه دو رنگ

    ۱- خیساندن:

    مقدار مناسب بذر را پس از یک بار شستن، به مدت ۴ ساعت با مقدار آب لازم بخیسانید (میزان آب لازم برای بذر شاهی، ۵ برابر و بذر منداب،۵/۲ برابر مقدار بذر است.)

     

    ۲- آماده کردن ماکت:

    سطحی که می خواهید سبزه را روی آن سبز کنید، اول با آب افشان خیس کنید. بعد یک لایه پنبه به ضخامت ۱ سانتیمتر روی سطح ماکت قرار دهید، به طوری که همه جای ماکت را بپوشاند .

     

     

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۶:۰۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    کاشت سبزه دو رنگ

    سپس روی پنبه، یک لایه پارچه تنظیف بکشید. برای ثابت ماندن تنظیف و پنبه در جای خود، می توانید با یک تکه کاموا، آن را ببندید. آن گاه سطح ماکت را با آب افشان کاملاً خیس کنید و بذرهای خیس خورده را روی ماکت بمالید.

  • ۱۶:۰۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه هفت سین دو رنگ

    دقت کنید بذر را فقط یک لایه روی تنظیف بمالید. پس از اتمام کار، با آب افشان، سطح را کاملاً خیس کنید.
  • ۱۶:۰۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🌿🌿🌿🌿🌿
    درست کردن سبزه دو رنگ

    ۳- قراردادن روکش نایلونی:
    دراین مرحله – که بسیار مهم است – یک کیسه ی نایلونی شفاف که دو نقطه ی آن را سوراخ هائی به اندازه ی ۳—۳ ایجاد کرده اید، قرار دهید و اضافه های نایلون را زیر ماکت جمع نمائید دقت کنید نایلون به سطح ماکت نچسبد.

    ۴- آبدهی:
    روز اول ودوم: سبزه ی شما به روزی ۳ بار آبدهی با آب افشان نیاز دارد. از روز سوم که بذرها ریشه و جوانه زد و سبزه ی شما به رنگ سبز کمرنگ در آمد، دیگراحتیاج به روکش نایلونی ندارد. دراین مرحله، سبزه را باید روزی ۲ مرتبه کاملاً سیراب کنید و دیگر احتیاج به آب افشان کردن ندارد.
  • ۱۶:۰۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    🌿🌿🌿🌿🌿🌿
    طرز تهیه سبزه دو رنگ

    ۵- محل نگهداری:
    در ۳-۲ روزی که نایلون روی کار قرار دارد، به محیط خاصی احتیاج ندارد و می توانید سبزه را در محیط معمولی و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. وقتی نایلون را برداشتید یک روز دیگر هم سبزه را در محیط قبلی قرار دهید. ولی در روزهای بعد، باید سبزه را روزی چند ساعت در هوای آزاد بگذارید، البته در معرض وزش باد نباشد. دراین مرحله، سبزه به روزی ۱ بار آبدهی نیازدارد.

    🌿🌿🌿🌿🌿🌿

    تذکر چند نکته:

    بذر منداب در ۴ روز و شاهی در ۶ روز، آماده می شود سعی کنید سبزه را در سبدهای حصیری قرار دهید تا آب از آن کاملاً جدا شود. اگرماکت، شما لبه دارد، حتماً لبه ی سبد را ببرید تا آب در آن جمع نشود و بوی نامطبوع ایجاد نکند.


  • ۱۹:۰۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

    سال ميمون

    يه عروسک ميمون برداشته برا بهتر شدنه کار قسمت هاي مورد نظر برش و خاک بريزين يا تخم خرفه رو خيس کرده و رو قسمت مورد نظر ريخته و عروسک و خيس کنيد😍

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • ۱۹:۰۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    سبزه ی عروسکی

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • ۱۶:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    مدل هفت سین متفاوت

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین

  • ۱۶:۱۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست

    ایده هایی برای سبزه هفت سین

    ایده ای زیبا برای سبزه ی سفره هفت سین
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان