خانه
33.7K

روح انسان در کدام بخش ازبدن قراردارد؟

  • ۱۰:۴۳   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|8686 |5387 پست

     


     



    روح انسان از دیر باز به عنوان موضوعی اسرار آمیز مورد بحث و جدل بوده است باور. اکثرمردم این است که انسان بجز بُعد جسمانی که فناپذیر است، دارای جنبه ای غیر مادی است که با مرگ جسمانی هیچگاه از بین نرفته و همیشه تا ابد زنده خواهد ماند که این موجود غیر مادی به عنوان روح آدمی شناخته میشود. اما روح انسانها در کجای جسم مادی آنها قرار دارد؟


    برای یافتن این پرسش نگاهی به آناتومی و ساختار چشم می اندازیم.



    همانطور که از تصویر معلوم است، وقتی به محیط اطراف نگاه می کنیم، تصویری سه بعدی از اجسام پس از عبور از مردمک در شبکیه تشکیل شده و از آنجا از طریق رشته های عصب بینایی به مغز منتقل میشوند. مکانیزم ارسال تصویر به مغز بسیار شبیه انتقال اطلاعات کامپیوتری است. به عبارت دیگر وقتی شما به اجسام نگاه میکنید، اطلاعات رنگها و اجسام بصورت داده های الکتریکی و با حجم چندین مگاپیکسل در هر لحظه از چشم به مغز منتقل میشود و در مغز مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. اما این تصاویر و اطلاعات دیداری چگونه در نهایت توسط ما درک می شوند و دیده میشوند؟


    حقیقت این است که مجموعه جسم انسان و بخش هدایتگر آن یعنی مغز، دقیقاً همانند یک کامپیوتر، برای کار کردن نیاز به نرم افزاری دارند که بتواند بخشهای مختلف را در حالت عملیاتی قرار دهد و این نرم افزار چیزی نیست جز همان “روح”. روح در واقع بخش کوآنتومی انسان است که بُعد مادی ندارد و برای زنده کردن انسان در کالبد وی قرار میگیرد.


    در مثال بالا نیز وقتی داده ها از طریق رشته های عصبی به مغز منتقل میشوند، طی عملیاتی بسیار پیچیده، تصاویر توسط روح انسان دیده و درک میشوند. البته باید گفت که روح انسان بخودی خود قادر به درک شهودی است اما چون تا زمان زنده بودن انسان، در کالبد جسمانی گرفتار است، باید از طریق سخت افزار بدن اقدام به دیدن و درک محیط اطراف کند.


    این موضوع زمانی مشخص تر میگردد که به مکانیزم خوابیدن فکر کنیم. وقتی می خوابیم، روح بصورت موقت از بدن خارج میشود به همین دلیل است که وقتی کسی بصورتی خوابیده که چشم هایش نیمه باز است، قادر به دیدن چیزی نیست چون نرم افزار لازم (روح) جهت درک تصاویر دریافتی از چشم موقتاً وجود ندارد. وقتی خواب می بینیم معمولاً تصاویر واضح و طبیعی هستند چون اکثر رویاها توسط روح دیده میشوند.


    در صورتی که هیچگاه نمیتوانید در حالت بیداری چشمهای خود را ببندید و مثلاً چهره کسی را بصورت کاملاً واضح در ذهن خود مجسم کنید. شاید یکی از دلایلی که انسانها بدون بستن چشم نمی توانند بخوابند این باشد که تعامل روح و مغز وقتی چشم باز است هیچگاه متوقف نمیشود و روح امکان خروج از بدن را نمی یابد.


    در مورد شنیدن هم دقیقاً وضعیت به همین صورت است. وقتی شخصی خواب است. ممکن است صداهایی در محیط وجود داشته باشد اما چون روح خارج از بدن است صداها توسط فرد شنیده نمیشود در حالی که هم گوش فعال است و هم مغز. بنابراین میتوان نتیجه گیری کرد که آنچه که ما می بینیم و میشنویم نه توسط مغز، بلکه توسط روح است که درک میشود و مغز تنها نقش پردازش اطلاعات را به عهده دارد و به نوعی میتوان دریافت که محل قرار گرفتن روح انسان در مغز اوست و در واقع یک جنبه از روح، مجموعه دستورالعملهایی است که سخت افزار مغز را بکار می اندازد.


    اگر روح درون انسان نبود، همانند کامپیوتری که فاقد نرم افزار است، عملاً جسم با تمام پیچیدگی هایش فاقد حرکت، احساس و اندیشه می شد. این روح است که باعث میشود انسانها بتوانند درکی همه جانبه از محیط اطراف خود داشته باشند و به زندگی ادامه دهند و در انتها این مرگ است که باعث جدایی روح از انسان میشود. روح همیشه وجود خواهد داشت و هرگز با مرگ از بین نخواهد رفت




  • leftPublish
  • ۱۳:۲۰   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    h
    دو ستاره ⋆⋆|6236 |2085 پست
    خدارو شکر که سمتش نرفتی
    من یه بهشت زهرا میرم تا چند روز فکرم مشغول میشه دیگه چه برسه که روح از بدنمم جدا شه
    ویرایش شده توسط h  در تاریخ ۴/۶/۱۳۹۳   ۱۳:۲۰
  • ۱۳:۲۰   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    پریسان بعد ازون اتفاقات یکی از دوستام بهم پیشنهاد داد گفت یه شب که هنوز اون اتفاق نیوفتاده سعی کن خودت اینکارو کنی... تونستم اینکارو کنم و یبار یادمه تو اون حالت یه صحنه ای دیدم که چند وقت بعدش برام اتفاق افتاد...همیشه یه صحنه هایی میبینم ولی یادم میره اون دفعه یادم موند
  • ۱۳:۲۴   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    نمونه همین فرضیات :
    فرافکنی یا همون برون فکنی حالتیه که اضطراب و کاستی های خودت و به دیگران بدی! به همین راحتی! اضطراب، صفات منفی خودت و میدی به دیگران و خودت از اضطراب رها میشی!
    حتی وقتی خوابیم و خواب میبینیم اینم خودش یه جور برون فکنیه،البته از نوع خیلی مبهمش! برون فکنی درواقع یعنی روح و از بدن خارج کنی البته فقط قسمتی از روحو!
    تو فرافکنی چون جسم فیزیکی نداریم هیچ تغییری رو نمیتونیم به صورت فیزیکی ایجاد کنیم و اگرم تخریبی باشه تو روح خودتون یا اشخاص دیگه س که انجام میشه . هرکسی هم تو زندگیش یه بار فرافکنی ساده رو انجام داده حالا چه خواسته چه ناخواسته،شنیدی بعضیا میگن رومون بختک افتاده؟این درواقع همون فرافکنیه و تو اون حالت نمیتونن تکون بخورن یا حتی گریه کنن و تا کسی صداشون نکنه به جسمشون برنمیگردن،خیلی وقتا هم تو خواب فرافکنی میکنیم و وقتی بیدار میشیم یادمون نمیمونه...شنیدی که میگن وقتی یکی و میخوای از خواب بیدار کنی اول آروم پاشو تکون بده؟دلیلش اینه که وقتی خوابی روح از بدنت جدا میشه و گاهی نزدیکته مثل وقتایی که تو خواب و بیداری هستی و با یه صدای کوچیکم بیدار میشی،گاهی هم ازت خیلی دور شده و اگه سریع از خواب بپری تا روح بخواد خودشو به جسم برسونه ممکنه اون طناب اتصال پاره شه و اصلا نرسه!
    تو فرافکنی هم اگه روح بیش از حد ازت دور بشه ممکنه دیگه نتونه برگرده...
  • ۱۳:۲۶   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    هر شب خودمو واسه مرگ اماده میکردم چون تو اون حالت نمیدونستم برمیگردم یا نه...
  • ۱۳:۲۸   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    خب حالا پریسان جون شما فکر میکنی این حالات من ناشی از چی بود؟ و مشکل چیه
  • leftPublish
  • ۱۳:۴۲   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    دخترا راستش من تجربیات کمی با تجربیات شما فرق می کنه ... من تو بیداری بودم و یکی دوبار توی خواب برام اتفاق افتاده ولی خب ... می گردم و مطالب مربوط بهش رو می گذارم براتون .
    راستش بختک از دیدگاه پزشکی دلیل بد خوابیدن و فشار قفسه سینه رو هم داره ... مطلبش رو می گذارم
  • ۱۳:۴۴   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    زیباکده
    asal nami : 

    نازی ممنون که توضیح دادی، پریسان منظورت اینه که اگه بیشتر پیش میرفتی با کیا ارتباط برقرار می کردی؟
    زیباکده
    با از ما بهترون ! :))))
  • ۱۳:۴۶   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    بختک از ديد علمي

    فلج خواب يا به اصطلاح عموم " بختک " با زمينه ژنتيکي در نتيجه استرسهاي روزمره به وقوع مي پيوندد و هيچگونه عارضه جسمي در پي ندارد.

    تشريح چگونگي فلج خواب يا بختک

    دقيقا پيش از خواب طبيعي و يا هنگام بيدار شدن بامدادي و هنگامي که فرد دراز کشيده حالتي موسوم به فلج خواب رخ مي دهد که در آن فرد براي چند ثانيه ( گاهي تا چند دقيقه ) مطلقا قادر به حرکت نيست ولي در عين حال نسبت به کليه وقايع اطراف خود آگاه است .
    مي توان با لمس بدن فرد يا صدا کردن اسم او، وي را از اين حالت خارج کرد. در ضمن گاهي اوقات فرآيندهاي ذهني خواب در زمان فلج خواب بروز مي کند و فرد حتي ممکن است در حالت بيداري و فلج، رويا ببيند که اکثر اين روياها هشدار دهنده و ترسناکند.

    علت ايجاد " بختک "

    به طور يقين مي توان گفت ؛ که فلج خواب در اثر ناهنجاري مغزي ايجاد مي شود که در آن مکانيسمهاي عصبي، در زماني نامناسب فعال شده اند.
    خواب چنين افرادي به جاي آنکه با امواج آهسته مغزي ( آلفا) آغاز شود مستقيما وارد مرحله عميق مي شود و اين بدين معناست که فرد مبتلا به فلج خواب، خواب سبک يا به اصطلاح چرت زدن را تجربه نمي کند.
    فلج خواب يک اختلال ژنتيکي است و تقريبا کليه افراد مبتلا داراي ماده ويژه اي در خون به نام HLA-DR2 هستند. در ضمن فلج خواب هيچ عارضه جسمي ايجاد نکرده و با اضطراب و استرس تشديد مي شود.
    لازم به ذکر است عارضه مذکوربا داروهايي از قبيل ايمي پيرامين و آمفتامينها به طور موفقيت آميزي درمان مي شود.

    فلج خواب -بختک

    فلج خواب(sleep paralysis) به حالت ناتواني درانجام حركات ارادي حين خواب اطلاق مي شـود.فلج خواب يـك تـجربـه ي دلــهره آور و هراس انگيزمي بـاشد. فـلـج خـواب اغـلب اوقات هنگام بيدارشـدن از خـواب و يـا در مـوارد نـادر در لحظه ي بهخـواب رفتن رخ ميدهد. فلج خواب از چند ثانيه تاچـند دقيـقه بـه طـول مي انجامد. 25 تا 30 درصدجـمعيت كشـور حـداقل يكبار در طول زندگي خوداخـتـلال فلج خـواب را تـجـربه كرده اند. فلج خوابميتواند در هر سني روي دهد.

    علايم فلج خواب:

    1- ناتواني در حركت دادن تنه، دستها و پاها و صحبت كردن (فرد از فرط ترس ميخواهد فرياد بكشد و براي بيدار شدن تقلا ميكند، اما گويي تلاش وي بي نتيجه است).

    2- فلج تمام و يا بخشي از عضلات اسكلتي ي بدن.

    3- احساس خفگي و نزديك بودن زمان مرگ (گويي موجودي روي قفسه سينه ي شما قرار گرفته است).

    4- وحشتزدگي و اضطراب.

    5- توهمات خواب(hypnagogic hallucinations): به توهمات شنيداري، ديداري و لمسي ي رويا مانند اطلاق ميشود. احساس حضور يك انسان ديگر در اتاق، احساس فشردگي در قفسه سينه، ديدن سايه ي افراد، ديدن منبع نوراني، شنيدن صداي افراد، شنيدن صداي قدمهايي كه نزديك ميشوند، ديدن شبح، تجربه خروج از بدن، احساس شناور شدن در هوا، شنيدن صداي بازو بسته شدن درها.

    تصورات غلط نسبت به فلج خواب و يا بختك:

    آزار و اذيت توسط جن، شيطان، ديو و يا موجودات فرازميني، و يا اشتباه گرفتن آن با تجربه خروج از بدن.

    علت ايجاد فلج خواب:

    عوامل ژنتيكي، اضطراب و استرس، اختلال هراس و اختلال در نظم خواب را در پيدايش فلج خواب دخيل ميدانند.

    مكانيسم ايجاد فلج خواب:

    در طي خواب در مرحله ي حركات سريع چشم(REM)، يعني مرحله اي كه رويا بيني در آن روي ميدهد، مغز انتقال سيگنالهاي عصبي بسوي عضلات اسكلتي (به استثناي عضله ديافراگم و عضلات چشم) را مسدود و متوقف ميسازد، تا شما روياهاي خود را برون ريزي نكنيد (يعني مثلا وقتي خواب ميبيند در حال دويدن هستيد، از رختخواب بلند نشويد و شروع به دويدن نكنيد). هنگامي كه شما قصد داريد از خواب بيدار شويد، مغز مجدداً كنترل عضلات را به دست ميگيرد. اما گاهي اوقات قبل از اينكه مغز كنترل عضلات اسكلتي را بدست گيرد و عضلات از حالت فلج بودن خارج گردند، شما هشياري خود را باز مي يابيد. كه نتيجه ي آن احساس هراس آور فلج بودن بدنتان خواهد بود. نقطه ي مقابل اين عارضه زماني است كه برخي افراد هنگام رويا ديدن دستها و پاهاي خود را تكان ميدهند و يا در موارد شديد تر دچار خوابگردي ميشوند.

    چه چيزهايي احتمال تكرار فلج خواب را افزايش ميدهند:

    1-كساني كه بطور طاق باز و رو به پشت ميخوابند بيشتر به فلج خواب دچار ميشوند.

    2-برنامه ي خواب نامنظم و محروميت از خواب.

    3-افزايش استرس و اضطراب.

    4-تغييرات ناگهاني در سبك و يا محيط زندگي.

    5-مصرف قرصهاي خواب آور و آنتي هيستامينها.

    چگونه هنگام تجربه فلج بدن خود را از اين وضعيت هراس آور خلاصي بخشيم:

    1-سعي كنيد انگشتان دست و يا پاي خود را تكان دهيد.

    2-چشمان خود را به شدت تكان دهيد، به دنباي آن پلكها و سر خود را.

    3-سعي كنيد وضعيت خروج از بدن را در خودتان القا كنيد.

    درمان فلج خواب:

    فلج خواب يك اختلال خواب بي خطر است. تنها با رعايت اصول بهداشت خواب، خودداري از طاق باز خوابيدن و كاهش استرسها و هراسها ميتوان تكرار آن را به حداقل رساند. افرادي كه هفته اي يكبار به فلج خواب دچار ميشوند لازم است تحت درمان دارويي (مصرف ضد افسردگي ها) قرار گيرند
    ویرایش شده توسط pari san در تاریخ ۴/۶/۱۳۹۳   ۱۳:۴۷
  • ۱۳:۵۱   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    عسل *
    کاربر فعال|981 |546 پست
    ممنون پریسان جان
  • ۱۳:۵۵   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    ممنون پریسان جون...منم تو بیداری این اتفاق برام میوفتاد ولی در تخت خواب ...
    ویرایش شده توسط naziii khanoom در تاریخ ۴/۶/۱۳۹۳   ۱۳:۵۶
  • leftPublish
  • ۱۳:۵۵   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    البته فلج خواب هیچ ربطی به حالات من نداره
  • ۱۳:۵۷   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    نازی جان شما احیانا سابقه یوگا نداشتی ؟
  • ۱۳:۵۹   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    نه !
  • ۱۴:۰۲   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    عجیبه حالت هات مثل خلسه است توی برون فکنی
  • ۱۴:۰۳   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    خلسه حالت خاصي است که انسان در آن ميتواند با ابعاد ماورائي خود ارتباط برقرار کند. در اين حالت، توجه انسان از امور عادي و معمولي جدا شده، حرکات ارادي بدن متوقف ميگردد، حواس فيزيکي پنجگانه غيرفعال ميشود و جسم فيزيکي فراموش ميگردد. همچنين در حالت خلسه بخش خودآگاه ذهن کنار رفته، ناخودآگاه هويدا و فعال ميشود خلسه از نظر کيفيت به دو نوع مثبت و منفي تقسيم ميگردد. خلسة مثبت همراه با آرامش، نفسهاي عميق و شمرده و ضربان قلب آرام است. خلسه منفي با اضطراب، تنفس سطحي و تند، ضربان قلب تند و سريع، خشک شدن دهان، بعضاً سيخ شدن موهاي پوست همراه است خلسه منفي بسيار مضر بوده به صورت ارادي توسط شخص و يا در بيشتر موارد به صورت ناخواسته توسط ديگران براي شخص ايجاد مي شود
    ویرایش شده توسط pari san در تاریخ ۴/۶/۱۳۹۳   ۱۴:۰۳
  • ۱۴:۰۸   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    مال من با اضطراب و ضربان قلب تند و سریع و تنگ نفس همراه هست
  • ۱۴:۱۰   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    عزیزم از دوستانم می پرسم شاید بتونن کمکی کنن بهت میگم . فقط بگم من خودم سعی کردم تمرکزم رو قبل از خواب حول یک مسئله آرامش بخش جمع کنم یکی دوماهی هم طول کشید و با نفس های عمیق وذکر و شعر و ... زیر لب گفتن خواب می برد فقط باید سعی کنی فکر رو مدیریت کنی
  • ۱۴:۱۴   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    naziii khanoom
    دو ستاره ⋆⋆|4494 |2538 پست
    مرسی پریسان جون لطف میکنی...
  • ۱۵:۲۰   ۱۳۹۳/۶/۴
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    خواهش میکنم ...
  • ۱۲:۲۴   ۱۳۹۳/۶/۵
    avatar
    pari san
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|7775 |5225 پست
    نازی خانوم دقت کن و جواب بده :نظر دوستمه!

    عزیزم فکر می کنم دوستت به خلسه برده شده...بدون اینکه خودش بخواد یا مستقیم باهاش کار کرده باشن نیروهاشو فعال کردن...این میتونه طلسم باشه...نمیدونم به طلسم اعتقاد داری یا نه
    ممکنه اسیر نیروهای ماورایی هم شده باشه...میدونی که چی میگم؟ یا بهشون ناخواسته آسیب زده باشی (بعید می دونم )
    اگه احتمال جن و طلسم و صفر درنظر بگیریم، وقتی میتونه جسمش و ببینه صد در صد جسم اثیریش فعاله و میتونه فرافکنی کنه...تو نیروی خوبی داره اتفاقا...اگه رو این نیرو کار بشه حتی میتونی با تمرکز اجسام و تکون بدی..اگر از نوع خلسه مثبت باشه باید کانال انتقال ریکی هم باشه...تا حالا امتحان کردی که مثلا جاییت درد داشته باشه و با دست کشیدن به اون قسمت و تمرکز دردش خوب بشه؟
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان