خانه
62.8K

مراقب سلامتی خود باشید

  • ۱۱:۴۰   ۱۳۹۲/۴/۱۸
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     در این تاپیک مطالب مربوط به روانشناسی , روانشناسی کودک ، روانشناسی ازدواج ، زناشویی ، روابط جنسی و .. رو قرار دهید .


    حتما بخوانید!
    وقتی که می خواهید با موبایل به کسی زنگ بزنید , تا زمانی که ارتباط بر قرار نشده و شخص در آن طرف خط شروع به صحبت نکرده , موبایل را نزدیک گوش خود نگیرید , زیرا در این مدت موبایل از بیشینه ی توان برای فرستادن سیگنال که معادل با دو وات یا 33 دسی بل است , استفاده می کند , لطفاً از گوش چپ خود برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید , چون اگر از گوش راست خود استفاده کنید , ممکن است مستقیماً تأثیرزیان آور بر روی مغز بگذارد , این یک حقیقت است که توسط تیم پزشکی آپولو اثبات شده است 
    ویرایش شده توسط faezeh در تاریخ ۱۱/۸/۱۳۹۲   ۱۴:۲۸
  • leftPublish
  • ۰۸:۵۹   ۱۳۹۲/۸/۵
    avatar
    ali
    کاربر جديد|48 |110 پست
    ممنون از مطالب خيلي خيلي جالب و مفيدتون.مخصوصا نوشيدني معجزه آسا.
  • ۱۱:۰۰   ۱۳۹۲/۸/۵
    avatar
    مروارید
    یک ستاره ⋆|399 |1307 پست
    چ نوشیدنی های خوبی
    ممنون بابته این تاپیک
  • ۱۱:۲۵   ۱۳۹۲/۸/۵
    avatar
    آرزو و
    کاربر فعال|99 |186 پست
  • ۰۸:۳۶   ۱۳۹۲/۸/۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    عادت های آسیب زننده به مغز :

    ۱- صبحانه نخوردن

    ۲-بیش از حد غذا خوردن

    ۳-سیگار کشیدن

    ۴-مصرف بیش از حد شکر

    ۵-آلودکی هوا

    ۶-کمبود خواب

    ۷-پوشاندن سر هنگام خواب

    ۸-کار کشیدن از مغز هنگام بیماری

    ۹-کمبود افکار مهیج

    ۱۰-کم صحبت کردن
  • ۱۵:۵۲   ۱۳۹۲/۸/۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    پنج روش عالی برای رهایی از افسردگی!

    اگر احساس افسردگی می کنید، بهتر است کاری برای مبارزه با آن انجام دهید.افسردگی خود به خود رفع نمی شود. علاوه بر کمک گرفتن از پزشک یا تراپیست، این ۵ روش را نیز مورد ملاحظه قرار دهید تا حس بهتری داشته باشید.

    1 - ورزش کنید

    هر روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید یا برقصید، بدوید یا دوچرخه سواری کنید. افرادی که افسردگی دارند زیاد دوست ندارند فعالیت کنند. ولی باید خودتان را مجبور به این کارها نمایید. اگر به انگیزه نیاز دارید از دوستتان بخواهید شما را همراهی کند. وقتی عادت ورزش برای شما همیشگی شد، مدت زیادی طول نمی کشد که تغییری در روحیه خود حس می کنید. علاوه بر ورزش ایروبیک، حرکات یوگا نیز به تسکین حس افسردگی کمک می کنند. در وبسایت های مخصوص یوگا حرکاتی را می یابید که می توانید آنها را در منزل تمرین کنید. دو جنبه دیگر از یوگا ( تمرینات تنفسی و مدیتیشن ) هم به دادن حس بهتر به افراد افسرده کمک می کنند.

    2 - با تغذیه خوب به خودتان برسید

    افسردگی بر اشتها هم اثر می گذارد. البته در افراد مختلف این موضوع متفاوت است، بعضی ها اصلاً دوست ندارند چیزی بخورند و بعضی ها زیادی غذا می خورند. اگر افسردگی بر اشتهای شما اثر گذاشته است، باید به تغذیه خود دقت کنید. تغذیه درست بر روحیه و خلق و خو و انرژی شما تأثیر دارد. میوه، سبزیجات و وعده های غذایی منظمی داشته باشید، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، سعی کنید چیزی بخورید، مثلاً میوه بخورید.

    3 - مشکلات را شناسایی کنید و زیاد به آنها فکر نکنید

    سعی کنید موقعیت های مشکل زا که افسردگی شما را بیشتر می کنند بشناسید. اگر می دانید چه چیزی شما را ناراحت می کند در مورد آن با دوستتان حرف بزنید. حرف زدن روش خوبی برای آزاد کردن احساسات و دریافت کردن توجه از سوی دیگران است. اگر کسی را ندارید که این چیزها را به او بگویید، باز کردن سفره دلتان برای دفتر خاطرات هم گزینه خوبی است.

    وقتی درد دل می کنید و افکار و احساسات خود را بیرون می ریزید، به چیزهای مثبت رو می کنید. برای حل مشکلات اقدامی بکنید. اگر به کمکی نیاز داشتید کمک بخواهید. حس ارتباط با دوستان و خانواده می تواند افسردگی را تسکین دهد.

    4 - نیمه پر لیوان را ببینید

    افسردگی بر افکار فرد اثر می گذارد و باعث می شود که همه چیز منفی، ناامیدکننده و تیره و تار به نظر برسد. اگر افسردگی باعث شده که فقط چیزهای منفی را ببینید، تلاش کنید تا چیزهای خوب و مثبت زندگی را هم ببینید. سعی کنید اول به یک چیز و بعد به چیزهای دیگر فکر کنید. نقاط قوت خود، استعدادها و نعمت هایی که دارید برای خود برشمارید. مهمتر از همه فراموش نکنید که نسبت به خودتان صبر داشته باشید تا افسردگی تان به تدریج درمان شود و از بین برود. درمان افسردگی پروسه ای زمان بر است.


    5 - حرف دلتان را بزنید

    وقتی افسرده می شوید، حس خلاقیت و سرگرمی و تفریح را از دست می دهید. از تخیل تان استفاده کنید، به کارهایی مانند نقاشی، طراحی، خیاطی، نویسندگی، رقص، شعر گفتن یا موسیقی بپردازید. این کارها نه تنها استعدادهای شما را شکوفا می کنند، بلکه حس مثبت شما را رو می کنند و افسردگی شما کمتر می شود. با دوست یا حیوان خانگی خود بازی کنید یا با هم کار سرگرم کننده ای انجام دهید. چیزهای خنده دار پیدا کنید. فیلم های کمدی ببینید. خندیدن به بهبود روحیه کمک می کند.
  • leftPublish
  • ۰۸:۴۷   ۱۳۹۲/۸/۱۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    10 غذای مغز ( مغز و حافظه خود را تقویت کنید)

    1. بادام : افزایش جریان خون به مغز

    2. زغال اخته : بهبود یادگیری و مهارت های حرکتی

    3. گردو : غنی از امگا 3

    4. کلم بروکلی : حاوی تریپتوفان است که در سلامتی مغز موثر است

    5. گل کلم : کمک در پاک کننده ماده سفید در مغز

    6. زنجبیل : ضد التهاب

    7. سیب: غذای قدرت برای ذهن، بدن و عواطف

    8. هندوانه : بهبود عملکرد مغز

    9. کلم: کمک در کاهش خطر ابتلا به سرطان مغز، ریه و پروستات

    10. کاهو: کمک به افزایش جریان خون مغز
  • ۰۸:۵۸   ۱۳۹۲/۸/۱۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    هشدار پزشکان درباره ترکيب خطرناک گريپ فروت و چند دارو


    محققان می گويندکه شمار داروهایی که ترکیب آنها با گریپ فروت می تواند خطرناک باشد به سرعت رو به افزایش است

    پزشکان هشدار داده اند که "ناآگاهی" از خطر ترکیب برخی از داروها با گریپ فروت ممکن است که خطرناک باشد.

    گریپ فروت از تجزیه برخی داروها در روده و کبد جلوگیری می کند که می تواند باعث مسمومیت دارویی (اوردوز) شود.

    مطالب مرتبطخوردن شکلات تلخ 'ممکن است فشار خون را کاهش دهد'مصرف آسپرین خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان روده را می کاهدموضوعات مرتبطبهداشت و درمان
    محققانی که متوجه ارتباط گریپ فروت با تجزیه داروها شده اند می گویند که شمار داروهایی که ترکیب آنها با این میوه ممکن است که خطرناک باشد به سرعت رو به افزایش است.

    نتیجه این مطالعه در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است.

    محققان موسسه تحقیق سلامت لاسون (Lawson) در کانادا می گویند شمار داروهایی که ترکیب آنها با این میوه خطرناک تشخیص داده شده در سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۷ قلم دارو بوده اما حال در سال ۲۰۱۲ لیست این داروها به ۴۳ قلم رسیده است.

    این داروها شامل داروهای فشار خون، سرطان و کاهش کلسترول هستند.

    همچنین داروهایی که برای کاستن از سیستم دفاعی بدن پس از جراحی‌های پیوندی برای بیماران تجویز می شود هم می تواند با ترکیب گریپ فروت خطرناک باشد.

    ماده شیمیایی فورانوکومارین در این میوه، آنزیمی را که باعث تجزیه برخی از داروها می شود را از بین می برد.

    این باعث می شود که دارو در بدن بماند و همراه با دفعات بعدی خوردن آن دارو، میزان بیشتری از آن دارو به بدن سرازیر شود.

    سمیگزارش شده است که داروی فلدیپین، که یک داروی فشار خون است در بیمارانی که یک لیوان آب گریپ فروت نوشیدند سه برابر بیشتر از بیمارانی است که یک لیوان آب نوشیدند.

    البته عوارض جانبی آن متفاوت است و به نوع دارو بستگی دارد. مثلا ممکن است که بیمار دچار خونریزی معده شود یا ضربان قلبش نامنظم شود کلیه هایش دچار آسیب شود یا حتی بمیرد.

    دکتر دیوید بیلی، یکی از محققان به بی بی سی گفت: "خوردن یک قرص با یک لیوان آب گریپ فروت مانند خوردن ۵ یا ۱۰ قرص با آب است. مردم می گویند که باور این موضوع برایشان دشوار است اما می توانم به شما نشان دهم که از نظر علمی امکان پذیر است."

    او گفت: "در نتیجه بدون آنکه متوجه باشید تنها با نوشیدن یک لیوان گریپ فروت، به جای اینکه خود را درمان کنید سم وارد بدنتان می کنید."

    در این گزارش آمده است که جامعه پزشکی درباره ارتباط گریپ فروت با داروها "معلومات لازم" را ندارند.

    برخی دیگر از مرکبات مانند نارنج و لیمو ترش هم می تواند چنین خطراتی را به دنبال داشته باشد.

    نیل پتل، از انجمن داروسازی سلطنتی بریتانیا می گوید که گریپ فروت تنها خوردنی نیست که ممکن است با داروها اثر مخربی بر بدن بگذارد: "برای مثال اگر شیر با بعضی از آنتی بیوتیک ها با هم مصرف شود، باعث جلوگیری از جذب آنتی بیوتیک می‌شود."

    او گفت: "هر چند برخی از این ترکیبها خطرات بالینی ندارند، اما برخی دیگر می توانند مشکلات جدی تری را ایجاد کنند."

    به گفته آقای پتل داروسازها بهترین اشخاص برای مشاوره درباره ترکیب رژیم غذایی و داروها هستند

    منبع: بی بی سی


  • ۱۲:۲۷   ۱۳۹۲/۸/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    با ترفندهای زیر سرعت پیری تان را کاهش دهید!

    کند کردن روند پیری استفاده ازکرم صورت گران قیمت و یا مشاوره با یک متخصص نیست. در عوض ، شما ممکن است فرایند پیری را با چند هنجارهای ساده با استفاده از تجربیات خودتان از بین ببرید و خودتان تفاوت را مشاهده کنید . در اینجا لیستی را برای شما آماده کردیم که باهم میخوانیم

    1 - نگه داشتن چشم در شاخص توده بدن

    چک کردن شاخص توده بدن خود در فواصل منظم. شما نیاز به یک وزن مناسب دارید . این بدان معنا نیست که اگر شما اضافه وزن دارید ، شما هیچ امید ندارید . می توانید وزن خود را با کمک یک برنامه رژیم غذایی مناسب کنترل کنید. همچنین، به این معنی نیست که شما باید خیلی لاغر شوید. چون کمبود وزن نیز می تواند دلیلی برای بیماری های متعدد باشد

    2 - بهترین خوراک

    خوراک با پیروی از یک برنامه غذایی مناسب ، باید باشد منظورم خوردن غذاهای سالم است . به عنوان مثال، سبزیجات برگ دار و مواد غذایی با فیبر بالا هستند این مواد بسیار مغذی است و می تواند به شما در حفظبدن سالم کمک کند. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین های A ، E و C ویتامین ها ، آنتی اکسیدان هستند که سرعت روند پیری را کاهش میدهد .

    3 - دوری از مواد غذایی آشغال

    این یکی از مهم ترین فاکتورهاست. کاهش مصرف آشغال و فرآوری مواد غذایی که پر از نمک و مواد نگهدارنده هستند باعث پیری زود رس می شوند

    4 - نوشیدن آب

    نوشیدن مقدار زیادی آب ، ساده ترین راه است که روند پیری را به تاخیر میندازد . آب مواد زائد را از بدن پاک میکند . این کار باعث درخشش پوست و کاهش چین و چروک می شود

    5 - ورزش منظم

    لذت بردن از مواد غذایی خوب و داشتن وعده های غذایی دلچسب به شما کمک می کند که اندام مناسب داشته باشید ، بررسی بر روی مصرف کالری با ورزش ممکن است . کار کردن در یک سالن ورزشی نیز به شما کمک می کند تا عضلاتتان سفت شود ، ایمنی فزایش یافته و و مانع از روند پیری شود . مهمتر از آن، باعث می شود شما احساس جوانی کنید . راست گفته اند که ، یک ذهن سالم یک بدن سالم دارد.

    6 - دور ماندن از استرس

    زندگی در دنیای مدرن واقعا ، استرس زا است. در واقع، بسیاری از محققان بر این باورند که استرس یکی از دلایل اولیه پیری است که در زنان امروزی را در سننس جوانی دچار میکند ت . از این رو ، بهتر است

    به دور از استرس باشند . ورزش مدیتیشن ، یوگا استرس را کاهش می دهد و باعث می شود که مدتهای طولانی جوان بمانید

    7 - ترک سیگار

    سیگار کشیدن دلیل دیگری است که انسان را دچار پیری زودرس میکند . در واقع ، سیگار کشیدن ۴-۶ سال انسان را زود پیر میکند ! سیگار کشیدن نیز یکی از دلایلی است که باعث چین و چروک در اطراف صورت می شود . بنابراین،کسانی که سیگاری هستند پوست جوان خود را با دست خود پیر میکنند

    8 - کنترل مصرف الکل

    اگر نمیخواهید دچاری پیری پوست زود رس شوید الکل چیز دیگری است که باید آن را کنار بگذارید . محققان می گویند، مصرف الکل به معنای کاهش طول عمر و افزایش خطر ابتلا به بیماری ها ، به ویژه بیماریهای مربوط به کبد و مغز است . پوست را خشک وپیر میکند.

    9 - دور از خورشید

    اشعه مضر UVخورشید باعث می شود چین و چروک زود رس و لکه دار شود . در نهایت، پوست ل رنگ پریده می شود . بهتر است وقتی خورشید در اوج قرار گرفته است بیرون نروید

    10 - پوست خود را مرطوب نگه دارید

    اگر مجبورید زیر آفتاب بروید ، مرطوب کننده با کیفیت خوب و یالوسیون ضد آفتاب بزنید . برخی از این لوسیون دارای اجزاء ضد پیری ویژه ای هستند که در طول روز از پوست محافظت میکنند

    11 - خواب کافی داشته باشید

    خوب بخوابید بیک خواب خوب برای پوست سالم بسیار ضروری است . خواب حداقل ۸-۹ ساعت در روز باید باشد . هورمون رشد تنها زمانی است که بخواب عمیق بروید . این زمان زمانی است که سلول های خشک و مرده از بدن بیرون میرود و توسط سلول های جدید جایگزین می شوند

    این چند توصیه است که شما باید رعایت کنید تا دچار پیری زود رس نشوید. اگرچه این راهنمایی ممکن است ببیش از حد ساده بنظر برسد ، با این حال این توصیه های چندین متخصصان پوست است



    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۳:۰۶   ۱۳۹۲/۸/۱۲
    avatar
    یکی تا
    یک ستاره ⋆|501 |1431 پست
    زیباکده

    ronak n : 

    عادت های آسیب زننده به مغز :

    ۱- صبحانه نخوردن

    ۲-بیش از حد غذا خوردن

    ۳-سیگار کشیدن

    ۴-مصرف بیش از حد شکر

    ۵-آلودکی هوا

    ۶-کمبود خواب

    ۷-پوشاندن سر هنگام خواب

    ۸-کار کشیدن از مغز هنگام بیماری

    ۹-کمبود افکار مهیج

    ۱۰-کم صحبت کردن

    زیباکده
    خیلی عععععععععععععععععععععععععععالی بود/ ممنون
  • ۱۴:۰۱   ۱۳۹۲/۸/۱۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    اگر فردي که قبل از شما با موم مشترک اپيلاسيون کرده، دچار تبخال بوده (حتي ضايعات خشک‌شده تبخال) و شما هم بريدگي يا ضايعه‌اي در پوست بدنتان داشته باشيد، امکان اينکه ويروس را از او بگيريد و دچار تبخال تناسلي شويد، خيلي‌زياد است. اين مساله در مورد زگيل و زردزخم هم صدق مي‌کند.این مساله به ویژه در مورد آرایشگاه هایی که از موم و ظرف‌هاي مشترکي براي چند مشتري استفاده می کنند و نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند صدق می کند.
  • leftPublish
  • ۱۵:۱۷   ۱۳۹۲/۸/۱۲
    avatar
    لواشک پاستیل زاده
    یک ستاره ⋆|1707 |1793 پست
    افرین بر شما
  • ۱۶:۱۵   ۱۳۹۲/۸/۱۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    روغن مناسب برای پخت‌ و‌ پز کدام است؟

    امروزه انواع و اقسام روغن‌ها در دسترس است و به همين دليل انبوهی از اطلاعات گیج کننده پیرامون آنها وجود دارد، اما خوشبختانه این نکات ذکر شده شما را در انتخاب یک روغن مناسب که مصرف آن در طولانی مدت برای سلامت شما مفید باشد، راهنمایی خواهد کرد.

    چه روغني بخريد و چطور نگهداري كنيد

    روغن‌هایی که از منابع گیاهی، مغزها و دانه‌ها گرفته می‌شوند، به صورت كلي از اسیدهای چربی تهیه می‌‌شوند که برخي از آنها برای عملکرد دستگاه عصبی و مغز مضر هستند. برخي از روغن‌های گیاهی ای که به وفور در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شوند، در زنجيره توليد تحت مواد شیمیایی و فرآوری حرارتی‌ای مانند سفیدکنندگی، پخت، ضد جوشیدن، تقطیر، عصاره گیری و اضافه کردن نگهدارنده قرار گرفته‌اند که بسياري از ويژگي‌هاي خوب کیفي آن را از بین می‌برد.

    به علاوه، بسیاری از این روغن‌ها در معرض نور و هوا قرار می‌گیرند كه اين هم بر كيفيت آنها تاثير مي گذارد.تمامی اینها سبب ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شوند و اسیدهای چرب ضروری را کم کم از بین می‌برند.

    برای اطمینان از دریافت تمامی فواید احتمالی اسیدهای چرب ضروری، روغن‌های ارگانیک، فشرده شده با سرما و دارای کمترین میزان فرآوری را از فروشگاه‌های مواد غذایی سلامت محل خود خریداری کنید. برای جلوگیری از فساد، آن را در یک ظرف تیره شیشه‌ای در يخچال نگهداری کنید و حداکثر تا 3ماه آن را مصرف كنيد.



    چربی‌های خوب بد و زشت

    در كل سه نوع چربی وجود دارد: چربی‌های اشباع نشده تک حلقه‌اي، چربي‌هاي دارای حلقه‌های چندتایی اشباع نشده و چربي‌هاي اشباع شده. چربی‌های اشباع نشده تک حلقه‌ای که عبارتند از روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام، روغن درخت کتان و روغن ماهی، چربی‌های خوب و مفيدی هستند. این روغن‌ها دارای مقدار زيادي اسیدهای چرب امگا3 و اسید گاما لینولنیک (GLA)هستند که برای رشد و عملکرد بهتر مغز،سلامت پوست، سلامت عروق، عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن و باروری لازم است. چربی‌های دارای حلقه‌های اشباع نشده، مانند مارگارین، روغن ذرت، روغن گلرنگ هیدروژنه، و روغن آفتابگردان نیز دارای اسیدهای چرب مهمی هستند. متاسفانه این نوع چربی‌ها اغلب در حد بالایی تصفیه شده‌اند و حاوی مقدار زیادی چربی ترانس هستند. چربی ترانس، که توسط روغن گیاهی هیدروژنه برای ایجاد قابلیت پراکندگی درست شده است، مي تواند باعث به وجود آمدن بیماری‌های قلبی و برخي از انواع سرطان شود. در كل مي توان گفت كه چربی‌های اشباع شده بدترین نوع چربی هستند که در اين دسته کره، روغن بادام زمینی، روغن هسته خرما و چربی گوشت قرار می‌گیرند. این چربی‌های اشباع شده سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را به شدت بالا برده و سبب افزایش حمله قلبی و سکته مغزی می‌‌شود. پس بهتر است هميشه از مصرف این چربی‌ها دوری کنید.

    2 روغني كه بايد به خانه بياوريد

    از ترکیبات مهم رژیم غذایی مدیترانه‌ای-كه يكي از سالم ترين رژيم‌هاي غذاي ارزيابي مي شود- روغن زیتون است که دریافته‌اند دارای تاثیرات مفیدی بر چربی خون است و حتی بر اساس برخي مطالعات می‌تواند فشارخون را نیز کاهش دهد. بر طبق آمار ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، حدود 60 درصد از سکته‌ها و 50 درصد بیماری‌های قلبی مربوط به فشارخون بالاست.

    در كل افزایش فشارخون علت مرگ 1/7 میلیون نفر در کل دنیا در هر سال تخمین زده شده است. پژوهش اخیر به این نتیجه رسیده است که مصرف روغن زیتون «در رابطه با فشارخون سیستولیک یا انقباضی و فشارخون دیاستولیک یا انبساطی به طور معکوس عمل و به تنظيم فشار خون كمك مي‌كند.» نتیجه این است که مصرف بیشتر روغن زیتون به کاهش فشارخون کمک عمده‌ای می‌كند. روغن کنجد هم که بر اساس تحقيقات رایج‌ترین روغن مصرفی توسط افراد صد ساله چینی بوده است، دارای طعم آجیلی لذیذی بوده و نیز دارای خواص درمانی قابل توجهی است. پزشکان چینی کنجد را به عنوان یک ماده خون ساز و مقوی برای کلیه و کبد و نگهدارنده و تنظیم کننده روده معرفی کرده‌اند. این ماده سرشار از اسید فایتیک و آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند از ایجاد سرطان جلوگیری كند.

    همه گزینه‌های مفید

    برای افزایش سلامت و بالا بردن ارزش غذایی، به غذا و سالاد خود کمی روغن زیتون اضافه کنید و روی بشقاب غذای‌تان نیز کمی کنجد بپاشید. برخی دیگر از گزینه‌های عالی در ميان روغن‌ها عبارت است از روغن گردو، روغن بذر کتان و روغن سویا. امیدوارم توانسته باشم کمی از سردرگمی شما پیرامون انتخاب روغن‌ها را کم کنم. عمری طولانی، زندگی‌ای پایدار و شاد داشته باشید!


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۲:۴۱   ۱۳۹۲/۸/۱۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    روشهای از بین بردن بوی بد عرق بدن

    بوی عرق بدن افراد بیماری محسوب نمی‌شود. بعضی وقت‌ها افرادی که مشکل تعرق دارند، ممکن است متوجه نباشند که بوی بدن آنها دیگران را اذیت می‌کند.

    به غیر از باکتری‌ها، دلایل مختلف دیگری نیز در این امر دخیل هستند، از آن جمله:

    - در مواردی که غدد عرقی بیش از حد فعال شوند.

    - مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الکل، سم آرسنیک، سم سیانید یا کشیدن سیگار، گاهی باعث این مسأله می‌شوند.

    - عفونت‌هایی از قبیل عفونت‌های ریوی، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های مقاربتی یا عفونت مجاری ادراری نیز می‌توانند باعث بروز این بوی نامطبوع شوند.

    پیشگیری

    نکاتی که باید برای پیشگیری رعایت کرد، عبارتند از:

    رعایت نظافت شخصی، استحمام روزانه و تعویض روزانه لباس‌ها. همچنین جنس لباس‌هایی که به تن می‌کنیم، در کم کردن تعرق نقش بسزایی دارند. لباس‌های نخی معمولاً به سرعت عرق و بوی بد را جذب می‌کنند.

    - دقت در نوع تغذیه به کاهش میزان بوی بدن کمک می‌کند. مثلاً از خوردن بعضی از غذاهای تند با ادویه‌هایی مانند کاری، زیره و سیر خودداری کنید.



    کمبود روی در بدن مشکل تعرق را افزایش می‌دهد، به این دلیل که این ماده به دفع سموم بدن کمک می‌کند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح‌کننده اِکرین را فعال می‌سازد که باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوکرین می‌شود.

    - استفاده از اسپری و دئودورانت فقط بوی بد را می‌پوشاند و گاهی سبب افزایش بوی بد بدن می‌شود. در انتخاب دئودورانت هم توجه کنید و مواظب باشید آنها را از نوعی انتخاب کنید که حاوی روی و آلومینیوم باشند، زیرا که این مواد باکتری‌هایی که مسبب بوی بد بدن هستند را کاهش می‌دهند.

    درمان های خانگی

    - پس از استحمام آب شلغم را زیر بازوهایتان بمالید. برای تهیه آب شلغم ابتدا آن را رنده کرده و داخل یک پارچه نازک بریزید و فشار دهید و عصاره آن به دست آید. این عصاره را با یک قاشق چایخوری به زیر بازوهایتان بمالید و ماساژ دهید.

    - استفاده از جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را کاهش می‌دهد.

    - چند لیموترش را در دست خود کم‌کم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به دو نیم کنید و به زیر بازوهایتان بمالید تا هسته‌های آن بیرون آید. سپس حمام کنید.

    اگر زیر بغل شما موهای زائد دارد، یک روز قبل از این کار، موهای موجود در زیر بغل را بتراشید تا اسید لیموها بوی بدن شما را از بین ببرد.

    - هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بازوهایتان پودر بزنید. این کار علاوه بر اینکه بوی بدن را می‌گیرد، پوستتان را نیز سفید می‌کند.

    - روغن زیتون، آب پرتقال، آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند که می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که افشره آنها باید تازه باشد.

    زیر بازوهایتان یا هر قسمتی از بدن که لازم است را پودر بزنید. جوش شیرین را به افشره اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس با روغن زیتون پاک کنید. به این ترتیب بوی بدن شما از بین خواهد رفت.

    - اگر گوشت و مرغ می‌خورید و با مشکل بوی بد بدن مواجه هستید، رژیم غذایی خود را عوض کنید. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید.

    این توصیه‌های غذایی هم کمک‌کننده، هستند:

    - هر روز ناشتا قبل از صبحانه 500 میلی‌گرم پودر جوانه ‌گندم را در آب حل کنید و بنوشید. اگر سوپرمارکت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارند، می‌توانید از جوانه گندم تازه استفاده کنید.

    توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با آب معدنی بنوشید. کلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیری کم می‌کند یا کاملاً از بین می‌برد.

    - اگر کشمکش‌های عصبی باعث می‌شود که تعرقتان افزایش یابد چای سبز بنوشید. یک قاشق چایخوری چای سبز خشک یا دو عدد چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خیس بخورد و کم کم در طول روز آن را بنوشید.

    این چای به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و دیگر عرق نکنید
  • ۰۸:۴۴   ۱۳۹۲/۸/۱۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    10 فواید زنجبیل 

    1. پیشگیری از سرما و آنفلوانزا
    2. پیشگیری از سرطان روده بزرگ
    3. تسکین سرما خوردگی صبحگاهی
    4. درمان بیماری حرکتی
    5. درد و التهاب را کاهش می دهد
    6. تسکین سوزش معده
    7. پیشگیری از نفروپاتی دیابتی
    8. تسکین میگرن
    9. تسکین درد قاعدگی
    10. درمان سرطان تخمدان


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۰۸:۵۰   ۱۳۹۲/۸/۱۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    هر مشکل ناخن، نشان از یک بیماری دارد


    آیا می دانستید که ناخن های شما می توانند سرنخ هایی از سلامت کلی شما را ارائه دهند؟ وجود سفیدی در ناخن یا وجود اثر خفیفی از رنگ قرمز و یا مقداری ناهمواری در ناخن ها ممکن است نشانه ای از بیماری در بدن باشند.
    ناخن بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه شامل پوست، مو و غشاهای مخاطی هستند.صفحات حفاظتی که ناخن نامیده می‌شوند، انتهای انگشتان دست و پا را می‌پوشانند. ناخن ها اساسا از کراتین که یک پروتئین درشت مولکول در مو و پوست است، تشکیل شده‌اند.ناخن ها از ماتریکس که زیر یک چین پوستی به نام کوتیکول قرار دارد و از لانولا (ماهک) که منطقه‌ای هلالی شکل در قاعده ناخن است، رشد می‌کنند.
    ناخن ها منعکس کننده عادت های خوب و بد فـرد هستند . جدا از جنبه زیبایی، ناخن هـا وظایف دیگری نیز بر عهده دارند، از جمله کمک به بــلند کردن اجـسـام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتان، و یا دسـت کاری اجسام، و از هـمـه مهم تر آن که ناخن هـا سلامت عمومی بدن را منعکس می کنند.
    مشکلات موجود در کبد، ریه ها و قلب می توانند در ناخن خود را نشان دهند
    نشانه ها را بخوانید

    آیا می دانستید که ناخن های شما می توانند سرنخ هایی از سلامت کلی شما را ارائه دهند؟
    وجود سفیدی در ناخن یا وجود اثر خفیفی از رنگ گلگون و یا مقداری ناهمواری در ناخن ها ممکن است نشانه ای از بیماری در بدن باشند.

    مشکلات موجود در کبد، ریه ها و قلب می توانند در ناخن خود را نشان دهند.

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    1- ناخن های رنگ پریده
    گاهی اوقات ناخن های بسیار رنگ پریده می توانند نشانه ای از یک بیماری جدی باشند، مانند:
    - کم خونی
    - نارسایی احتقانی قلب
    - بیماری های کبدی
    - سوء تغذیه

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    2- ناخن های سفید رنگ
    اگر اغلب قسمت های ناخن، سفید همراه حاشیه ای تیره تر باشد، می تواند مشکلات کبدی مانند هپاتیت را نشان دهد.
    در این تصویر شما می توانید زردی انگشتان که یکی دیگر از نشانه های مشکلات کبدی است را نیز مشاهده کنید.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    3- ناخن های زرد رنگ
    یکی از شایع ترین دلایل زرد بودن ناخن ها، عفونت های قارچی است.
    با بدتر شدن عفونت، بستر ناخن ممکن است فرو برود و ناخن ها ممکن است ضخیم تر شوند.
    در موارد نادر، ناخن های زرد می توانند نشان دهنده یک بیماری جدی مانند بیماری شدید تیروئید، بیماری های ریه، دیابت یا پسوریازیس باشند.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    4- ناخن های آبی رنگ (کبود)
    ناخن با رنگ مایل به آبی می تواند به این معنا باشد که بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کند.
    همچنین می تواند نشان دهنده وجود یک عفونت در ریه مانند پنومونی باشد.
    برخی از مشکلات قلبی نیز با ناخن های مایل به آبی همراه هستند.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    5- ناخن های با سطح ناصاف
    اگر سطح ناخن موج دار و یا حفره دار باشد، این امر ممکن است نشانه اولیه پسوریازیس و یا آرتریت های التهابی باشد.تغییر رنگ ناخن شایع است. پوست زیر ناخن می تواند به رنگ قهوه ای مایل به قرمز به نظر برسد.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    6- ناخن های ترک خورده و یا دو نیم شده
    ناخن های خشک و شکننده که دائما دچار ترک یا دو نیم شدن می شوند، با بیماری تیروئید مرتبط می باشند.ترک یا شکاف ناخن در ترکیب با رنگ زرد، بیشتر احتمال یک عفونت قارچی را مطرح می کند.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    7- چین ناخن پف دار
    اگر پوست اطراف ناخن، قرمز و پف کرده به نظر برسد، به عنوان التهاب ناخن شناخته می شود.ممکن است ناشی از لوپوس و یا یکی دیگر از بیماری های بافت همبند باشد.عفونت نیز می تواند باعث قرمزی و التهاب ناخن شود.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    8- خطوط تیره در زیر ناخن
    خطوط تیره در زیر ناخن باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرند. آنها اغلب در ملانوم که خطرناک ترین نوع سرطان پوست است ایجاد می شوند.

    ----------------------------------------

    ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن

    9- ناخن های جویده شده
    جویدن ناخن ها ممکن است چیزی بیش از یک عادت قدیمی نباشد، اما در برخی موارد آن را نشانه ای از اضطراب دائمی می دانند.ناخن جویدن و کندن ناخن با اختلال وسواس نیز در ارتباط است.اگر شما نمی توانید جویدن ناخن را متوقف کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.
    ناخن ها فقط بخشی از پازل هستند
    اگرچه تغییرات ناخن همراه با بسیاری از بیماری ها اتفاق می افتند، اما این تغییرات به ندرت اولین علامت بیماری می باشند.از طرفی بسیاری از ناهنجاری های ناخن بی ضرر هستند، مثلا همه افرادی که ناخن سفید دارند مبتلا به هپاتیت نمی باشند.اگر شما در مورد ظاهر ناخن های خود نگران هستید، با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۵:۴۲   ۱۳۹۲/۸/۱۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    اطلاعات کامل درباره قرص های پیشگیری از بارداری!


    قرص های «ال .دی» و «اچ . دی »

    یكی از روشهای مطمئن در پیشگیری از بارداری، مصرف قرص های خوراكی تركیبی است، كه به دو شكل ال .دی، و اچ.دی در بسته های ۲۱ عددی در دسترس عموم می باشد. مقدار هورمونهای استروژن و پروژسترون قرص های اچ .دی بیشتر از قرص های ال .دی است.

    مزایای مصرف قرص های پیشگیری از بارداری «ال .دی» و «اچ . دی »

    -كاهش میزان بیماریهای التهابی لگن

    -كاهش میزان كیست خوش خیم و سرطان تخمدان

    -كاهش میزان غدد خوش خیم پستان

    -كاهش میزان خونریزی قاعدگی و در نتیجه جلوگیری از كم خونی و رفع قاعدگی دردناك

    -پیشگیری از حاملگی خارج از رحم


    طریقه مصرف قرص های پیشگیری از بارداری

    هر بسته حاوی ۲۱ قرص می باشد. اولین قرص را از روز پنجم قاعدگی آغاز نمایید. در صورت اتمام خونریزی و یا ادامه خونریزی، در هر دو حال روزانه یك قرص مصرف كنید، تا بسته قرص تمام شود. بهتر است قرص را پس از شام و پیش از خواب میل نمایید تا عوارض گوارشی ایجاد نكند.پس از اتمام بسته قرص، هفت روز كامل قرص نخورید و در روز هشتم بسته بعدی را بدون توجه به روز شروع قاعدگی آغاز نمایید. چنانچه تا هفت روز قاعدگی رخ نداد، به مركز بهداشتی – درمانی یا پزشك مراجعه كنید.

    در صورت فراموش كردن مصرف قرص ضد بارداری

    چنانچه یك شب مصرف قرص ضد بارداری را فراموش كردید، تا نوبت مصرف قرص بعدی به محض یاد آوردن، یك قرص میل كنید.چنانچه دو شب پشت سر هم مصرف قرص را فراموش كردید، در دو شب بعدی، هر شب به جای یك قرص دو قرص میل كنید و تا آخر بسته مجدداً هر شب یك قرص مصرف نمایید و علاوه بر آن، همزمان از روش پیشگیری دیگری مثل كاندوم استفاده كنید.

    چنانچه سه شب یا بیشتر مصرف قرص پیشگیری از بارداری را فراموش كردید، از مصرف بقیه قرص ها خودداری نموده، تا شروع قاعدگی از روش دیگری استفاده كنید. سپس از روز پنجم قاعدگی بسته جدید را آغاز كنید.

    نكات مهم :

    -اثر قرص پیشگیری از بارداری یك هفته پس از شروع اولین بسته قرص ظاهر می شود. در صورت انجام نزدیكی در این فاصله، باید علاوه بر مصرف قرص از روش دیگری، مثل كاندوم، استفاده كرد.

    - قرص ها ی ضد بارداری را بصورت نا پیوسته، مثلاً یكماه در میان یا دو ماه در میان مصرف نكنید .

    در موارد زیر همزمان با مصرف قرص احتمال حاملگی وجود دارد :

    -ابتلا به اسهال و استفراغ شدید.

    -مصرف داروهای ضد سل و یا ضد تشنج.

    -مصرف آنتی بیوتیكهایی، مثل آمپی سیلین و تتراساسكلین.

    در هر یك از موارد فوق همزمان با مصرف قرص باید از یك روش پیشگیری دیگر، مثل كاندوم، استفاده كرد.

    قرص های پیشگیری از بارداری برای چه افرادی مناسب تر است ؟

    -خانم هایی كه خواهان یك روش مطمئن قابل برگشت پیشگیری از بارداری هستند .

    -خانم هایی كه قاعدگی منظم و دردناك دارند .

    -خانم هایی كه در سال های اول ازدواج به سر می برند .

    موارد منع مصرف قرص های پیشگیری از بارداری

    * حاملگی یا احتمال آن

    * سرطان پستان

    * خونریزی های نا شناخته رحمی

    * بیماریهای قلبی – عروقی

    * اختلالات خونی

    * افزایش چربیهای خون

    * بیماری های كبدی و كیسه صفرا

    * فشار خون

    * سردرد های میگرنی

    * بیماریهای قند

    * صرع

    * افسردگی شدید

    * خانم های سیگاری چاق بالای۳۵ سال سن كه بیش از پنج نخ سیگار در روز مصرف می كنند، بهتر است از روش دیگری استفاده كنند.

    نکات مهم در مصرف قرص ضد بارداری:

    وجود لکه بینی همزمان با مصرف مرتب قرص، به مدت ۲ تا ۳ ماه اهمیتی ندارد. در صورت تداوم بیشتر باید به پزشک مراجعه کرد.

    علائمی مانند تهوع، استفراغ و سردرد همراه با مصرف قرص به تدریج پس از ۲ تا ۳ ماه برطرف می شود. برای پیشگیری از این عارضه بهتر است قرصها را پس از شام و قبل ازخواب مصرف کرد.( در صورت تداوم علائم تهوع و استفراغ می توان همراه با قرصهای پیشگیری، از قرصهای ویتامین ( ب - B6 ) به مدت محدود استفاده کرد.)

    در مدتی که قرص مصرف می شود، حجم خون قاعدگی به نسبت قبل از مصرف، کاهش می یابد که در صورت کم شدن بیش از حد و لکه بینی یک در میان و یا قطع کامل، باید به پزشک مراجعه کرد.

    برای مصرف قرص LD محدودیت سنی وجود ندارد و می توان آن را تا سن ۴۵ سالگی و حتی بیشتر تحت نظارت و کنترل ادامه داد. لیکن در مواردی نظیر فشار خون کنترل نشده و مصرف سیگار و غیره توصیه می شود که مصرف قرص به سن کمتر از ۳۵ سال محدود گردد و در سنین بالاتر افراد باید پس از مشاوره از روشهای دیگری استفاده کنند.

    قرص های ضد بارداری تری فازیك (سه مرحله ای )

    یكی از روشهای موثر و قابل برگشت پیشگیری از بارداری، مصرف قرص های خوراكی تری فازیك می باشد. این قرص ها به دلیل داشتن مقادیر متفاوتی هورمون دارای سه رنگ متفاوت می باشند و بایستی از نقطه شروع به طور مرتب مصرف گردند.

    مزایای قرص های تری فازیك :

    -جلوگیری از حاملگی خارج از رحم

    -كاهش كیست خوش خیم تخمدان

    -كاهش میزان سرطان تخم دان

    -كاهش میزان غدد خوش خیم پستان

    -كاهش خونریزی قاعدگی

    -جلوگیری از كم خونی

    - رفع قاعدگی درد ناك

    -كاهش میزان بیماریهای التهابی لگن

    طریقه مصرف قرص های تری فازیك:

    بسته های قرص تری فازیك دارای ۲۱ عدد قرص می باشد. باید مصرف این قرص ها را تحت نظر ماما یا پزشك شروع نمود و از مصرف خود سرانهء آنها پرهیز نمود. اولین قرص را از اولین روز قاعدگی آغاز كنید و روزانه یك قرص تا ۲۱ روز میل نمایید. پس از پایان بسته قرص، هفت روز كامل قرص نخورید. در روز هشتم، بسته بعدی قرص را بدون توجه به روز شروع قاعدگی آغاز نمایید و چنانچه تا هفت روز خونریزی قاعدگی رخ نداد، به مركز بهداشتی یا پزشك مراجعه نمایید.

    در صورت فراموش كردن مصرف قرص ضد بارداری:

    چنانچه پیش از۱۲ ساعت از زمان همیشگی، خوردن قرص را به یاد آورید، بلافاصله یك قرص مصرف كنید.

    چنانچه بعد از ‍۱۲ساعت به یاد آوردید كه یك قرص ضد بارداری یا بیشتر را فراموش كرده اید، مصرف بقیه قرص ها را ادامه داده و قرص های فراموش شده رامصرف نكنید . در عوض به منظور پیشگری از بارداری نا خواسته حتماً به طور همزمان با مصرف بقیه قرص ها از روش دیگری، مثل كاندوم، استفاده كنید.

    نكات مهم :

    -اثر این قرص ها در پیشگیری از حاملگی یك هفته پس از شروع اولین بسته قرص ظاهر می شود و چنانچه در این فاصله نزدیكی صورت گیرد، علاوه بر مصرف قرص از یك روش پیش گیری دیگر، مثل كاندوم، استفاده كنید.

    - قرص ها ی ضد بارداری را به صورت نا پیوسته – مثلاً، یك ماه در میان یا دو ماه در میان مصرف نکنید.

    توجه كنید كه در موارد زیر احتمال حاملگی همزمان با مصرف قرص ها افزایش می یابد و بایستی از روش دیگری همزمان با مصرف قرص ها استفاده كرد :

    -مصرف نا مرتب قرص ها

    -ابتلا به اسهال و استفراغ شدید

    -مصرف آنتی بیو تیك ها – مثل آمپی سلین، تتراسایكلین

    -مصرف داروهای ضد سل و ضد تشنج

    قرص های تک هورمونی ( دوران شیر دهی )

    یكی از روشهای مناسب جهت پیشگیری از بارداری در مادران شیرده قرص های لاینسترنول می باشد، كه ترجیحاً بهتر است در شش ماه اول پس از زایمان مصرف شوند، به این شرط كه شیر خوار به جز شیر مادر از هیچ نوع نوشیدنی یا غذای دیگری (حتی آب ) استفاده نكند. باید دانست كه مصرف قرص شیردهی (لاینسترنول ) ترشح شیر را كاهش نمی دهد.

    طریقه مصرف :

    هر بسته قرص شیر دهی حاوی ۲۸ عدد قرص می باشد كه شروع آن از 45 روز پس از زایمان یا نخستین روز قاعدگی است. چنانچه بیش از ۴۲ روز از زایمان گذشته، ولی قاعدگی شروع نشده باشد، باید از حامله نبودن مادر اطمینان حاصل كرد.

    روزانه در ساعت معین (مثلاً، ساعت ۱۰ صبح ) یك قرص میل نمایید. پس از پایان یك بسته، بلافاصله در روز بعد مصرف اولین قرص از بسته جدید را آغاز كنید. در طول مدت مصرف قرص ها ممكن است قاعدگی قطع شده یا لكه بینی وجود داشته باشد، كه بایستی بدون توجه به این حالت، قرص ها را همچنان در ساعتی معین میل نمود. در صورت شروع خونریزی قاعدگی نیز باید مصرف قرص ها را ادامه داد.

    در صورت فراموش كردن مصرف قرص:

    چنانچه كمتر از سه ساعت از زمان همیشگی مصرف قرص گذشته باشد، در همان لحظه به خاطر آوردن، قرص فراموش شده را مصرف كرده و سپس قرص های بعدی را در همان زمان همیشگی میل نمایید.

    چنانچه بیش از سه ساعت از زمان همیشگی مصرف قرص گذشته باشد، در همان لحظه به خاطر آوردن، قرص فراموش شده را مصرف كرده و سپس قرص های بعدی را در همان زمان همیشگی میل نمایید. به علاوه، دو روز نزدیكی نداشته باشید و یا جهت اطمینان در این دو روز از كاندوم استفاده كنید.

    نكات مهم:

    در موارد زیر همزمان با مصرف قرص شیردهی احتمال حاملگی وجود دارد :

    -ابتلا به اسهال و استفراغ

    -مصرف آنتی بیوتیكها

    -مصرف داروهای ضد تشنج

    -مصرف مسكن ها

    در هر یك از موارد فوق،هممزمان با مصرف قرص های شیردهی باید از یك روش پیشگیری دیگر، مثل كاندوم، استفاده كرد .

    موارد منع مصرف قرص های دوران شیردهی :

    - حاملگی

    -بیماری شدید کبدی یا سابقه بیماری کبدی ( در صورتی که نتایج آزمایشات کبدی به وضعیت طبیعی برنگشته باشد . )

    -سرطان پستان و کلیه سرطانهای وابسته به هورمون

    -خونریزی رحمی با علت ناشناخته

    -سابقه حاملگی خارج از رحم



    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۵:۴۶   ۱۳۹۲/۸/۱۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    چطور پوست نوزاد را سالم نگه داریم ؟

    دوره یک ماهه اول عمر را دوره نوزادی نامگذاری کرده اند . دراین دوران درتمامی ارگانهای بدن رشد ونمو بطور سریع اتفاق افتاده وهمین موضوع باعث یکسری تغییراتی می باشد که درپوست این تغییرات بطور واضح تری دیده می شود .

    دراین دوران درتمامی ارگانهای بدن رشد ونمو بطور سریع اتفاق افتاده وهمین موضوع باعث یکسری تغییراتی می باشد که درپوست این تغییرات بطور واضح تری دیده می شود .

    تمایل کودکان به جوش زدن بسیاری از مشکلات جوش نوزادان به خودی خود برطرف می شوند . ممکن است مراقبت از پوست کودک امری پیچیده باشد اما شما نیاز دارید که چند مورد را به یاد داشته باشید :از چه راه هایی می توانید در خانه از پوست کودک مراقبت کنید ؟ چه نوع جوش هایی به درمان پزشکی نیاز دارند ؟ چگونه می توان از ایجاد جوش بر روی بدن نوزاد جلوگیری کرد ؟

    جلوگیری از جوش های ناشی از پوشک اگر پوست نوزاد در ناحیه ای که پوشک است قرمز شود به این معنا است که کودک دچار جوش می شود . باید به کیفیت پوشک مورد استفاده و نحوه شست و شو کودک در زمان تعویض کودک توجه کرد .

    جوش سر سفید

    آکنه در کودکان به معنای واقعی آکنه نیست .جوش هایی که بر روی گونه و بینی نوزادان وجود دارد معمولا به خودی خود در طی چند هفته بهبود می یابد .بنابرین جوش های بر روی صورت کودکان به درمان پزشکی خاصی نیاز ندارد و نباید از لوسیون برای درمان آن استفاده کرد در صورتی که در طی چند هفته از بین نرفت به پزشک مراجعه کنید .

    ماه گرفتگی بر روی بدن نوزاد

    بسیاری از کودکان بر روی بدن خود نشانه ای از ماه گرفتی وجود دارد . بیشتر از یک در 10 نفر به صورت مادرزادی ماه گرفتگی بر روی بدنشان دارند . این پدیده ارثی نیست .از زمان تولد نوزاد این نشانه ها بر روی پوست وجود دارد و یا ممکن است در طی یک ماه بعد از تولد ظاهر می شود . معمولا علامت های ماه گرفتگی مشکل نگران کننده ای نمی باشد و نیاز به درمان خاصی نمی باشد .

    اگزما در نوزادان

    اگزما نوعی مشکل پوستی است .جوش های قرمز در واکنش به یک محرک رخ می دهد .این مشکل در کودکانی که سابقه خانوادگی آسم و اگزما دارند شایع می باشد . وقتی اگزما بر روی پوست ظاهر شود به مرور پوست ضخیم وخشک و پوسته پوسته می شود . اگزما ممکن است در آرنج، قفسه سینه، بازوها، و یا پشت زانو ظاهر شود . از مواد شوینده و صابون های ملایم و موادی از این قبیل که دارای سطح متوسط از مرطوب کننده ها است می توان استفاده کرد . درمان های بیشتر برای اگزما باید با مشورت پزشک صورت بگیرد .

    پوست خشک

    در نوزادان هیچ گاه نباید از پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست نوزادان نگران شد .این مشکل زمانی که کودک شما کمی با تاخیر به دنیا آمده باشد بیشتر دیده مشاهده می شود .پوست جدید به طور حتم سالم و مرطوب می باشد . اگر خشکی پوست شما برای مدت زیادی بافی ماند با پزشک مشورت کنید .

    نکاتی برای مراقبت از پوست کودک مراقبت از پوست نوزاد و جلوگیری از ایجاد جوش های پوستی باعث می شود که نوزاد شاد و خندان باشد . توجه به نوع مواد شوینده که با آن لباس ، ملحفه، پتوو حوله نوزاد شسته می شود حائز اهمیت است . احتمالا زمانی که پوست کودک شما دچار خارش و تحریک شده می شود ، رشد نوزاد متوقف می شود .

    رنگ زرد پوست ، می تواند نشانه زردی باشد معمولا دو تا سه روز پس از تولد بر روی پوست و سفیدی چشم زردی ظاهر می شود ، زردی در نوزادانی که نارس هستند بسیار شایع است . زردی ناشی از افزایش بیلی روبین است . این بیماری معمولا یک تا دو هفته بعداز تولد از بین می رود . درمان زردی با تغذیه امکان پذیر است و یا در برخی موارد شدید نوردرمانی می تواند کمک کند . اگرچهره کودک شما زرد رنگ به نظر می رسد با پزشک مشورت کنید .

    مراقبت از کودک در زمان آفتاب می توان از ضد آفتاب ها بر قسمت هایی از پوست که با لباس پوشانده نمی شود استفاده کرد . برای مثال می توان از زینک اکسید برای روی بینی ، گوش ها و لب استفاده کرد .عینک آفتابی از چشم کودک در برابر اشعه های زیان آور نورآفتاب محافظت می کند .



    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۴:۱۱   ۱۳۹۲/۸/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    5 راهکار ساده برای داشتن دندان‌های سالم!

    سلامت دهان نشانه‌ای از سلامت عمومی بدن است. دندان‌های سفید و درخشان و داشتن لبخندی زیبا باعث می‌شود فرد جذاب‌تر به نظر برسد.

    حفظ سلامت دهان و دندان نه تنها بر زیبایی ظاهری فرد می‌افزاید بلکه بر سلامتی بدن نیز موثر است.

    به اعتقاد کارشناسان آمریکایی دلیل اصلی رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عدم آگاهی است. در اینجا 5 راهکار ساده برای مراقبت از دندان‌ها ذکر شده است:

    1- دو بار در روز مسواک بزنید. بهتر است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید یک مرتبه قبل از خواب و یک بار نیز هنگام صبح. بهترین زمان برای مسواک زدن، بعد از صرف غذاست. همچنین زبان خود را نیز مسواک بزنید این عمل باعث پیشگیری از بوی بد دهان می‌شود.

    2- مسواک خود را عوض کنید. بسیار مهم است که هر دو یا سه ماه مسواک خود را عوض کنید. عدم رعایت این امر باعث آسیب به لثه می‌شود.

    3- از دهان شویه استفاده کنید. بهتر است پس از صرف هر وعده غذایی از دهانشویه استفاده کنید و در صورتی که دهانشویه در دسترس شما نیست می‌توانید از آب برای شست‌وشوی دهان استفاده کنید.

    4- مصرف مواد خوراکی شیرین را محدود کنید. مواد غذایی شیرین باعث تولید اسیدی در دهان می‌شود که اگر به مدت طولانی در دهان باقی بماند، باعث پوسیدگی و ایجاد حساسیت در دندان‌ها می‌شود.

    5- سیگار را ترک کنید. استعمال دخانیات نه تنها باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود بلکه ممکن است باعث خشکی دهان، درد دندان، حساسیت لثه‌ها و سرطان دهان نیز شود.

    علاوه بر این معاینه دندان‌ها هر 6 ماه یکبار اهمیت بسیاری دارد


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۴:۱۲   ۱۳۹۲/۸/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    مضرات اسب و دوچرخه سواری برای خانم ها!

    قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده، به‌خصوص اکنون که پیشرفت‌های بشری و ماشینی شدن زندگی به نوعی این قدرت را در افراد کاهش داده است، محققان بار دیگر سایر عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار داده‌اند. در یکی از تحقیقات اخیر آمده است که پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند! همین یک جمله کافی بود تا باعث شود نظر یکی از برترین متخصصان نازایی را در این خصوص و مسائل مشابه جویا شویم و حقیقت و شايعه را از هم جدا کنیم.

    شلوارهای تنگ عفونت‌ها را تشدید می‌کند

    یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوارها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند. از طرف دیگر این شلوارها به علت سایشی که با ریشه موها دارند به خصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه موها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.



    لباس زیر تنگ هم نپوشید!

    لباس زیرهای تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی هستند معمولا ظاهر قشنگ تری دارند اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آنها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند. علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آنها ممکن است حساسیت‌زا باشند. درکل لباس زیرهای تنگ می‌توانند فولیکولیت یا همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کنند.

    شستن لباس زیر راه و رسم مخصوص دارد!

    هر بار که لباس زیر یا هر لباس جدید دیگری خریداری می‌کنید باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد می‌توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود 80 تا 90 درجه سانتی‌گراد بشویید اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می‌دهند بنابراین این لباس‌ها را بهتر است برای اولین بار در دمای 40 تا 50 درجه شست‌وشو دهید. نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید. پس از شست‌وشو نیز بهتر است آنها را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آنها را نیز اتو بکشید.

    بعد یک ساعت از جای خود بلند شوید!

    نشستن‌های طولانی مدت و بی حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند، به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌هایی که شغل‌های پشت میزی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دوبار در روز از آن استفاده کنند یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای 5 دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.

    دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری هم مضر است!

    دوچرخه سواری و اسب‌سواری برای خانم‌ها معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند، تنها ممکن است حین انجام این فعالیت‌ها مو وارد پوست شده و آبسه‌ای دردناک ایجاد کند. این بیماری «Jeep Disease» (یا بیماری جیپ سواران) نام دارد زیرا بیشتر کسانی که جیپ سواری می‌کنند به آن دچار می‌شوند. درمان آن نیز معمولا با جراحان است. جدا از این بیماری، قرار گرفتن طولانی مدت روی موتور، دوچرخه و اسب می‌تواند به علت بسته بودن فضا، عفونت‌ها را تشدید کند اما اگر سواري مختصر و برای مثال یک تا دو ساعت باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.



    گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می‌کند

    گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است برای خانم‌ها خطر ندارد. برخلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بیضه‌ها در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از 37 درجه سانتی‌گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم‌ها نیز توصیه نمی‌شود. از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث می‌شود رگ‌های پا نیز درجه حرارت‌شان بالا رود و درنتیجه هم در ناحیه تناسلی و هم در سطح پاها احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد. این واریس‌ها حتی ممکن است در بارداری با خونریزی همراه باشند. استفاده از صندلی‌های گرمکن‌دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد می‌تواند واریس و بواسیر را در خانم‌ها تشدید کند بنابراین بهتر است گرمکن همیشه روشن نباشد و به مدت زیاد استفاده نشود. درمقابل گرما، سرما به تنهایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.



    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۴:۱۳   ۱۳۹۲/۸/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    اینـطوری تـب و لـرز را از خود دور کنیـد !

    ۱۲ راهکار طبیعی فوق العاده برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوانزا در فصل سرد !


    پاییز که از راه می رسد، فصل سرماخوردگی و تب و سرفه هم شروع می شود. سرماخوردگی و آنفلوانزا ۲ بیماری همیشگی هستند که سراغ همه می آیند و راه هایی طبیعی برای فرار از ویروس های آن شناخته شده که پزشکان می گویند با این راه ها، میتوانیم کمتر از آدم های دیگر سرما بخوریم. این توصیه ها را در این راهنما بخوانید ...

    1. گل یک داروی گیاهی است. دارویی که بدن را برای مبارزه با عفونت ها آماده می کند و اگر به محض دیدن علایم سرماخوردگی، دمنوش این گیاه را بنوشید، براساس تحقیقات تازه بعد از ۱ یا ۲ روز علایم محو یا کم می شوند. البته اگر بیماری خاصی دارید، برای نوشیدن این چای باید با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل دارویی به بیماری هایتان اضافه نشود.

    2. قرص های ضدسرماخوردگی که ترکیبات روی دارند، یکی از راه حل های پیشگیری از سرماخوردگی اند. تحقیقات نشان داده که اگر در ۲۴ ساعت اول، این قرص های آبنباتی را بخورید، علایم بیماری کمتر می شود و سلامت خود را زودتر به دست می آورید.

    3. تاثیر ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی، دیگر ثابت شده است اما به تازگی در تحقیقاتی مشخص شده که اگر در فصل سرما و در شرایطی که استرس های محیطی و کاری زیادی دارید، هرروز ویتامین C بخورید، احتمال سرماخوردگی شما نصف می شود. بهترین توصیه برای کمک گرفتن از ویتامین C هم این است؛ صبح به صبح یک لیوان آب پرتقال، لیموشیرین بخورید یا در چای خود لیموترش بچکانید.

    4. بعد از تجربه بی نظیر مادربزرگ ها و سوپ مرغ هایی که در سرماخوردگی به ما داده اند، پزشکان تحقیق کرده اند و حالا می گویند، بخار سوپ مرغ باعث باز شدن مجرای تنفسی می شود، آب آن بدن را از بحران کم آبی در بیماری نجات می دهد و در نهایت هم التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.

    5. نوشیدن چای همان خاصیت های تسکین دهنده سوپ مرغ را دارد و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و چای سیاه، برای مبارزه بدن با ویروس بسیار معجزه آساست.

    6. اگر چای سبز را با عسل و لیمو بنوشید، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد، اما برعکس چای سیاه، به خواب لطمه ای نمی زند و باعث می شود خوابی عمیق به درمان بیماری شما کمک کند.

    7. تحقیقات مشخص کرده اگر روزانه سیر تازه بخورید، به مبارزه بدن شما با میکروب ها کمک می کند و کمتر از یک انسان عادی گرفتار ویروس ها و بیماری ها می شوید.

    8. اگر یک دستگاه بخار آب را در اتاق بگذارید یا آب داغ حمام را باز کنید و برای مدتی در بخار حمام نفس بکشید، ذرات ریز و داغ آب باعث می شود گرفتگی در مجرای بینی، برطرف و تنفس شما راحت تر شود.

    9. یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل و با سرنگ کوچکی این مایع را به داخل بینی، تزریق کنید. با این کار، بینی خود را شستشو می دهید و راه تنفسی را از ویروس ها و گرده ها پاک می کنید. مخاط بینی هم رقیق می شوند و در دوران بیماری، راحت تر نفس می کشید.

    10. اگر ۴ بار در روز، آب نمک قرقره کنید، میکروب ها از دستگاه تنفسی شما دور می شوند و رشد نمی کنند.

    11. بیماری زمانی سراغ شما می آید که بدنتان ضعیف باشد. یکی از مهم ترین روش های مقابله با ضعف بدن هم، خواب و استراحت کافی است. هیچ وقت از خواب عمیق و استراحت خود به بهانه کار دور نشوید و در فصل سرد، تختخواب خود را گرم نگه دارید.

    12. در محیط های آلوده قرار نگیرید و در فصل زمستان حواستان باشد هوا در فضا جریان داشته باشد و هوای ساکن با گردوغبار و ویروس هایی که در حال رفت و آمد هستند، به محیط تنفسی شما وارد نشود. وقتی در محیط های آلوده هستید آب نمک قرقره و با اسپری نمک و جوش شیرین به بینی، مجرای تنفسی خود را تمیز کنید.


    مراقب سلامتی خود باشید
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان