خانه
62.9K

مراقب سلامتی خود باشید

  • ۱۱:۴۰   ۱۳۹۲/۴/۱۸
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     در این تاپیک مطالب مربوط به روانشناسی , روانشناسی کودک ، روانشناسی ازدواج ، زناشویی ، روابط جنسی و .. رو قرار دهید .


    حتما بخوانید!
    وقتی که می خواهید با موبایل به کسی زنگ بزنید , تا زمانی که ارتباط بر قرار نشده و شخص در آن طرف خط شروع به صحبت نکرده , موبایل را نزدیک گوش خود نگیرید , زیرا در این مدت موبایل از بیشینه ی توان برای فرستادن سیگنال که معادل با دو وات یا 33 دسی بل است , استفاده می کند , لطفاً از گوش چپ خود برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید , چون اگر از گوش راست خود استفاده کنید , ممکن است مستقیماً تأثیرزیان آور بر روی مغز بگذارد , این یک حقیقت است که توسط تیم پزشکی آپولو اثبات شده است 
    ویرایش شده توسط faezeh در تاریخ ۱۱/۸/۱۳۹۲   ۱۴:۲۸
  • leftPublish
  • ۱۴:۱۴   ۱۳۹۲/۸/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    مواد غذایی برای بهبود حافظه !

    به نظر شما، حافظه‌تان خوب عمل می‌کند؟ آیا آنطور که انتظار دارید وظایف و امور خود را به خاطر می‌آورید یا کاغذها و دفترچه‌های یادداشت میز شما را پر کرده و گوشی تلفن شما پر از یادآوری مسائل ریز و درشت است؟ هر چند که یادداشت کردن امور مساله‌ای موثر بر بهبود عملکرد و بازدهی به شمار می‌رود اما شاید بد نباشد که برای بهبود حافظه‌تان رژیم غذایی خود را عوض کنید. همانطور که افزایش سن، کاهش قدرت حافظه را در پی دارد، می‌توان با مصرف موادغذایی مناسب، قدرت آن را بهبود ببخشید.

    تعداد سلول‌های سالم مغز و ارتباط بین آنها، در افزایش قدرت حافظه موثر است. برای کمک به بهبود وضع حافظه، مصرف این موادغذایی را فراموش نکنید.


    ۱- چغندر، برای تنظیم ضربان قلب
    داشتن قلب سالم به معنی داشتن یک مغز سالم است. هر کدام از سلول‌های موجود در بدن به منبع دائم اکسیژن و مواد معدنی برای زنده ماندن نیاز دارند. فشار خونتان را به صورت دائم برای فشارخونی کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلیمتر جیوه، بررسی کنید. سعی کنید تمرینات بدنی را به طور مداوم انجام دهید. همچنین موادغذایی همچون چغندر که موجب به بهبود گردش خون می‌شوند و اکسیژن و مواد معدنی را به خوبی به سلول‌ها می‌رسانند را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
    مغز، از اعصاب محتاج به مواد معدنی تشکیل شده است که به شما امکان فکر کردن و به یاد آوری خاطرات را می‌دهد.

    ۲- ماهی برای بهبود سلامت سلول‌های مغزی
    زمانی که نوبت غذا برای حافظه می‌رسد، ماهی ستاره‌ی ماده غذایی مفیدی به حساب می‌آید. ماهی‌های چرب از قبیل ماهی آزاد، ساردین و شاه‌ماهی سرشار از چربی امگا۳ هستند. اسید چربی که برای حفظ سلامت سلول‌های مغزی مفید است. پیشنهاد محققان برای حفظ سلامت سلول‌های مغزی، مصرف این دست از ماهی‌ها حداقل سه بار در هفته است.

    ۳- مصرف انواع توت‌ها جهت پیشگیری از آسیب دیدن سلول‌های مغز
    خانواده توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدانی با نام آنتوسیانین هستند که می‌تواند از آسیب‌های مغزی جلوگیری کند. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد زنانی که هر هفته حداقل یک فنجان تمشک و توت‌فرنگی را مصرف کرده‌اند، دو سال و نیم دیرتر از سایر بانوان، به روند کهولت مغز می‌رسند. محققان پیشنهاد می‌کنند که هر هفته ۴ فنجان از خانواده توت‌ها را میل نمایید. حتی اگر توت در مقطعی از سال موجود نیست، می‌توانید نوع یخ زده آن را در اسموتی بریزید و یا به همراه پن کیک پخته و مصرف کنید.

    ۴- پروتئین بدون چربی به منظور بهبود مهارت‌های شناختی
    سینه مرغ و بوقلمون، تخم مرغ و شیر کم چربی سرشار از ویتامین ب ۱۲ هستند. ویتامینی که برای بهبود مهارت‌های شناختی مغز مفید است. نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد افراد مسنی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند، بیشتر در معرض بیماری کاهش مهارت‌های شناختی قرار دارند

    ۵- گردو برای بهبود حافظه
    شاید شباهت شکل مینیاتوری مغز انسان و گردو بی‌دلیل نباشد. نتایج یک تحقیق که در سال ۲۰۱۲ در ژورنال بیماری آلزایمر منتشر شد، نشان داد که مصرف گردو منجر به بهبود قدرت حافظه و مهارت‌های شناختی می‌گردد. همچنین گردو منبع غنی اسید آلفالینولنیک است که نوع نباتی امگا۳ به شمار می‌رود. می‌توانید مقداری از گردو را در سالاد، ماست و پن کیک ریخته یا صبح‌ها به همراه نان و پنیر میل کنید.


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۴:۱۷   ۱۳۹۲/۸/۲۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

     


    با علائم تخمک گذاری در زنان آشنا شوید!

    زمان تخمک گذاری درخانم ها فرق می کند .در برخی از خانم ها انند ساعت دقیق به نظر می آید و هر ماه در یک روز مشخص تخمک گذاری انجام می شود.خانم های دیگر در وقت های مختلفی تخمک گذاری می کنند.نخستین گام شما توجه به نشانه های تخمک گذاری است.

    نشانه های کلی تخمک گذاری

    نشانه هایی که در بیشتر خانم ها رخ می دهد. باردارشدن به تخمک گذاری بستگی دارد . بنایراین آشنایی شما با تخمک گذاری و زمان و چگونگی آن اهمیت زیادی دارد. برای آگاهی یافتن از این موارد ،بخش های پایینی را بخوانیدتا درباره نشانه ها و این که چگونه زمان تخمک گذاری را پیدا و ثبت نمایید، بیاموزید.

    نشانه های اصلی و رایج تخمک گذاری

    تغییر مایع سروکس :

    مایع سرویکس (ترشحات) که به توپ سفیدی شباهت دارند، نشانه ای برای این هستند که آیا شما نزدیک به زمان تخمک گذاری و یا در حال تخمک گذاری هستید. هر کسی می تواند نوع ترشحات سرویکس خودرا بشناسد و همه خانم ها به یک شکل ترشح ندارند. معمولا تخمک گذاری در روزی رخ می دهد که شما بیشترین مایع و خیسی را احساس کنید.

    تغییرات نمایه دمای پایه بدن

    در بیشتر خانم ها پیش از تخمک گذاری ، BBT تا اندازه ای یک دست و ثابت است. هر چه به زمان تخمک گذاری نزدیک تر می گردید ممکن است شما اندکی کاهش داشته باشید اما یک افزایش تیز پس از تخمک گذاری خواهید داشت. افزایش دمای پایه نشانه این است: تخمک گذاری اینک انجام شده است!

    پیگیری دمای پایه را ادامه دهید تا پس از دو سه ماه بتوانید زمان تخمک گذاری تان را پیش گویی نمایید. تغییرحالت نرمی سرویکس سرویکس (گردن رحم) در هنگام تخمک گذاری دچار تغییرات زیادی میگردد. ممکن است شما با تمرین بتوانید متوجه نشانه های روشنی از تخمک گذاری شو ید: سرویکس نرم، بالا و باز و خیس می گردد.البته در بیشتر خانم ها، ایجاد توانایی در تشخیص اختلاف بین وقتی که سرویکس در حالت معمولی است با هنگامی که نرم و زمان تخمک گذاری است، کمی زمان می برد.

    نشانه های ثانویه تخمک گذاری

    -لکه های بسیار جزئی مانند آن چه در نشانگان میتل اشمرز دیده می شود. (میتل اشمرز به معنی همان درد میان دوره ای و درد ساده ای است كه آزاد شدن تخمك ایجاد می شود)

    - تقویت حس های چشایی، بویایی یا بینایی.

    آموزش و فراگیری روش پیدا کردن و ثبت زمان تخمک گذاری، شاید در آغاز برای شما چالش برانگیز و یا دشوار به نظر برسد.اما با گذشت زمان،بسیاری از خانم ها به سادگی خواهند توانست این نشانه ها را بشناسند و از این راه بفهمند در کدام بخش از سیکل شان قرار دارند.

    واقعیت های کلیدی در باره تخمک گذاری

    - یک تخمک پس از تخمدان تنها 24 - 12 ساعت عمر می کند.

    -معمولا در هر تخمک گذاری، یک تخمک رها می گردد.

    - عواملی چون استرس، بیماری یا بهم ریختن برنامه ی روزمره می توانند روی تخمک گذاری اثر داشته باشند.

    - بندرت در خانم هایی، هنگام تخمک گذاری، لکه بینی پیش می آید.

    - کاشته شدن تخمک بارورشده، بین 12 - 6 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد.

    - هر زن با میلیون ها تخمک نابالغ که در انتظار تخمک گذاری اند، به دنیا می آید.

    - یک عادت ماهانه می تواند، بدون وقوع تخمک گذاری رخ دهد.

    - تخمک گذاری می تواند بدون وقوع عادت ماهانه ای رخ دهد.

    - برخی از خانم ها کمی درد را نزدیک هنگام تخمک گذاری احساس می کنند که به آن سندروم( نشانگان) "میتل اشمرز" می گویند.

    - اگر یک تخمک بارور نشود، متلاشی شده جذب لایه های رحم می گردد.

    - چند روشی که برای تعیین زمان تخمک گذاری وجود دارد شامل:چارت دمای پایه بدن، موکوس، دستگاه دمایی- نشانه ای و روش ترکیبی است.

    نکته: قهوه ، الکل ،رژیم های غذایی ،ورزش و فشار های روانی می توانند روی سیکل عادت ماهانه تاثیر بگذارند.

    ویرایش شده توسط زیباکده در تاریخ ۸/۲/۱۳۹۵   ۱۶:۳۹
  • ۱۳:۲۶   ۱۳۹۲/۸/۲۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    رفع تیرگی زیر بغل در منزل


    زیر بغلی تیره باعث نارحتی بسیاری از افراد میشود بخصوص کسانی که به پوشیدن تاپ علاقه زیادی دارند قبل پیدا کردن راه چاره اول ببینید دلیل وجود این تیرگی چیست ؟

    بسیاری از خانم ها فراموش می کنند که پوست زیر بغل بسیار حساس است، و نباید با کمک ریش تراش فورا موهای آن ناحیه را بتراشند. بسیاری از تغییرات هورمونی و آکنه ها و جوش ها باعث ایجاد تیرگی زیر بغل می شود.
    تیرگی زیر بغل را با برخی درمان های خانگی و محصولات موجود در آشپزخانه می توانید برطرف کنید و تاثیر شگفت امگیز آن را ببینید.

    استفاده از لیمو برای پاک کردن و روشنکردن زیر بغل
    همه ما می دانیم که لیمو چقدر مفید است و درمان بسیاری از مشکلات پوستی می باشد و یکی از این مشکلات پوستی همان تیرگی زیر بغل است. کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه لیمو را بر روی پوست قسمت مورد نظر ماساژ دهید لیمو به روشن شدن پوست کمک می کند راهی بسیر آسان و موثر.

    پودر زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل
    پودر زردچوبه با خاصیت دارویی فراوانی یکی از مهم ترین ادویه جات هند است، مقداری از پودر زردچوبه را با 2 قاشق کشک و 1 قاشق آرد مخلوط کنید و به مدت 30 دقیقه بر روی سطح زیر بغل بگذارید و بعد بشورید. این کار را 2 بار در هفته برای یک ماه انجام دهید تا تفاوت را ببینید.

    تاثیر خیار در رفع تیرگی زیر بغل
    خنکی موجود در خیار باعث جوتنی و شادابی پوست می شود. آب خیار را با مقداری زرد چوبه در قسمت مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه بشورید.

    تاثیر روغن نارگیل در رفع تیرگی
    روغن نارگیل نه تنها در رشد مو بسیار موثر است بلکه برای درمان تیرگی مفید است.2 قاشق روغن نارگیل را روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید و قضاوت کنید که چه تغییری را می بینید

    تاثیر سیب زمینی در رفع تیرگی بغل
    سیب زمینی نه تنها مزه خوبی دارد بلکه در درمان تیرگی موثر است، آب سیب زمینی را بگیرید و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست زیر بغل بگذارید هم چنین از سیب زمینی رنده شده هم میتوانید استفاده کنید.

    تاثیر چوب صندل و گلاب
    چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید می توانید از آن بر روی پوست گردن ، صورت و زیر بغل استفاده کنیدو سپس با آب سر بشورید و خشک کنید.
  • ۱۰:۵۴   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چرا نوزاد شیر مادر را پس میزند؟

    علم نشان داده شیر مادر بهترین غذایی است که برای نوزاد وجود دارد و نوزاد را از ابتلا به بیماری های گوناگون مصون نگه می دارد. شیر مادر علاوه بر اینکه حاوی تمام ویتامین ها و مواد غذایی لازم برای نوزاد در ۶ ماهه اول زندگی است حاوی مواد ضد بیماری هم هست.

    پدر، مادر و نوزاد تازه به دنیا آمده برای ناهار وارد رستوران می شوند. ناگهان مادر نوزاد را در آغوش گرفته و شروع به شیر دادن به او می کند. این صحنه شاید روزگاری غریب به نظر می رسید اما در حال حاضر با آگاهی نسبت به منافع شیر مادر بسیاری از مادران دیگر از این کار اجتناب نمی کنند. علم هم نشان داده شیر مادر بهترین غذایی است که برای نوزاد وجود دارد و نوزاد را از ابتلا به بیماری های گوناگون مصون نگه می دارد. شیر مادر علاوه بر اینکه حاوی تمام ویتامین ها و مواد غذایی لازم برای نوزاد در ۶ ماهه اول زندگی است حاوی مواد ضد بیماری هم هست که همین سلامت را برای فرزندان به همراه دارد.

    شیرتان کافی است؟

    یکـــــــی از معیارهای مهم در میزان کافی بودن شیر مادر جدول رشد کودک است. هر کودک شیرخوار ماهانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم وزن اضافه می کند که نشان دهنده سلامت کودک و کافی بودن شیر مادر است. البته کودک در ۲ هفته اول تولد وزن کم می کند. معیار دیگر در کافی بودن شیرمادر تعداد پوشک خیس کودک در شبانه روز است که بین ۶ تا ۸ عدد مناسب است. کودک برای ۶ هفته اول معمولا دو تا پنج بار مدفوع در طول روز خواهد داشت. در ۲ ماهه اول که رشد نوزاد سریع است شیرخوار حتی شب هم درخواست شیر می کند که مادر در این صورت باید با نوزاد همراهی کند و شب ها به نوزاد شیر بدهد.

    رژیم غذایی شما چیست؟

    در صورتی که مادر به تازگی رژیم غذایی اش را تغییر داده باشد، ممکن است شیرش تغییر طعم داده باشد و همین موجب بی تمایلی کودک به شیر مادر شود.

    تعلیم دیده اید؟

    مادر باید درباره روش درست شیر دادن به نوزادش تعلیم دیده باشد چون ممکن است دلیل شیر نخوردن نوزاد، درست در آغوش نگرفتنش ازسوی مادر باشد.

    عطر و اسپری نزنید

    مادر باید در زمان شیردهی به نوزاد از استفاده کردن از هرگونه عطر و اسپری خودداری کند زیرا نوزاد به بوی مادر عادت می کند و هر تغییری می تواند او را آشفته کند.

    دندان دارد؟

    اگر کودک بیشتر از ۶ ماه دارد ممکن است در حال دندان درآوردن باشد و به دلیل حساس شدن لثه هایش مکیدن شیر مادر برایش دردناک شود.

    مادر وحشتزده، کودک گرسنه

    در صورتی که مادر به تازگی دچار استرس یا فشار روانی شده باشد، این حالت کاملا بر میزان و کیفیت شیردهی اش تاثیر می گذارد و باعث می شود نوزاد هم نتواند به اندازه مناسب شیر بخورد.

    شاید واکنش شما بد بوده

    اگر نوزاد سینه مادر را گاز گرفته باشد و مادر واکنش بدی نشان داده باشد همین موضوع می تواند دلیل شیر نخوردن نوزاد باشد.

    بیش از حد ورزش نکنید

    ممکن است مادر بعد از زایمان بخواهد خیلی سریع به وزن طبیعی اش بازگردد و برای همین به فعالیت شدید بدنی بپردازد. در این صورت ورود اسید لاکتیک به شیر موجب تلخ شدن آن می شود و شیرخوار از خوردن شیر امتناع می کند.

    شاید بینی اش گرفته

    آبریزش یا کیپ شدن بینی می تواند شیر خوردن را برای نوزاد سخت کند. در این صورت باید از اسپری های بینی استفاده شود.
  • ۱۰:۵۸   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست


    آیا شما و نامزدتان تناسب جنسی دارید؟

    اما چطور می شود قبل از ازدواج فهمید که با همسر آینده تان تناسب جنسی دارید؟ فهمیدن این موضوع سخت است چون امکان صحبت درباره این مساله وقتی فراهم می شود که شما به هم خیلی نزدیک شده اید و در بیشتر موارد صحبت های جنسی به دوران عقد موکول می شود و در چنین دورانی هم اولا نارضایتی ها به ندرت به چشم می آیند و ثانیا کمتر دختر و پسری به خاطر عدم تناسب جنسی به مشاور یا مراجع قضایی مراجعه می کند. با این حال برخی نشانه ها در دوران آشنایی می تواند شما را مطلع کند که طرف مقابل تان از نظر جنسی تا چه حد گرم یا سرد است و آیا از این نظر در نقطه مقابل شما قرار دارد یا خیر.

    سطح انرژی و تحرک

    افرادی که از نظر جنسی گرم هستند، افراد پرشور و پر انرژی ای هستند. آنها مدام در حال تحرک و ورزش اند. یک جا بند نمی شوند و خیلی دیر خستگی به سراغ شان می آید. این افراد در یک کلام پرانرژی و فعال توصیف می شوند و به همین نسبت در زندگی جنسی شان هم پرشور و پرانرژی هستند. در مقابل افراد اسلوموشن و کندی که به سختی از یک برنامه پیروی می کنند، میل و اشتیاق کمتری در حرکاتشان دارند و اهل ورزش و تحرک نیستند امکان سرد مزاجی در آنها بیشتر است.

    توجه به خود

    افرادی که برای ظاهر خود ارزش قائل هستند، به پوشاک و سلامتی و زیبایی شان می رسند، اندام شان را متناسب نگه می دارند، تغذیه سالمی دارند و سعی می کنند ظاهر موجهی داشته باشند، برای کیفیت روابط جنسی شان هم ارزش بیشتری قائلند و این به معنی گرم تر بودن آنها است.

    طبیعت مردانه و زنانه

    مردانی که از نظر جنسی گرم هستند، خلق و خوی مردانه تری دارند. آنها شبیه به تعاریف استعاری مردانگی، انگیزه پیشرفت، مبارزه و اراده قوی دارند. غیرتمند هستند. ممکن است در مواجهه با برخی موقعیت ها خشمگین شوند و در یک کلام، خونِ گرمی دارند. در مقابل، زنانی که از این نظر گرم هستند روحیات زنانه پررنگ تری دارند. آنها خموده نیستند و ظرافت های رفتاری زنانه دارند.

    افراد سردمزاج عموما چاق، سفیدپوست، علاقمند به خوردن شیرینی ها، دارای موهای نازک و کم پشت و بدون حالت، دارای رنگ چشم قهوه ای روشن هستند. حرکات آرام و کند دارند. تنبل و کم حرف و پرخواب و سنگین خواب هستند

    طب سنتی چه می گوید؟

    در طب سنتی بر اساس ظواهر افراد سرد مزاجی و گرم مزاجی آنها مشخص می شود. این مشخصات البته قطعی و صد در صد نیستند اما می توانند تا حدود زیادی روشنگر باشند:

    افراد گرم مزاج اغلب لاغر، سبزه، علاقمند به خوردن ترشی ها و کم میل به خوردن شیرینی ها، دارای موهای درشت و پرپشت و حالت دار، دارای چشم قهوه ای مایل به سیاه هستند.

    حرکات آنها تند و تیز است. کم خوابند و خواب سبک دارند. فعالیت فکری و فیزیکی زیاد، حرارت بالای بدن و بی استعدادی در چاقی از دیگر علایم آنهاست. آنها ترجیح می دهند کارها را خودشان با سرعت بیشتر انجام دهند، میانه ای با افراد تنبل ندارند و خیلی سریع فکر می کنند و تصمیم می گیرند.

    در مقابل، افراد سردمزاج عموما چاق، سفیدپوست، علاقمند به خوردن شیرینی ها، دارای موهای نازک و کم پشت و بدون حالت، دارای رنگ چشم قهوه ای روشن هستند. حرکات آرام و کند دارند. تنبل و کم حرف و پرخواب و سنگین خواب هستند و از خوردن گرمی ها لذت می برند. درست برخلاف گرم مزاج ها که با گرمیجات، جوش می زنند و گر می گیرند. این افراد استعداد چاقی زیادی دارند.
  • leftPublish
  • ۱۰:۵۹   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    این ماساژ را حتما در پایان روز انجام دهید!

    مطالعات و یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد ماساژ انگشتان پا و کف پا باعث می شود تا بتوانید تمام سموم را از بدن خود در طول شب دفع کنید.

    هنگامی که قبل از خواب پاهای خود را ماساژ می دهید "دستگاه گردش خون" در طول شب مقدار خون بیشتری"پمپاژ" می کند و باعث کاهش سموم می شود.

    گفتنی است ماساژ می تواند تمام دردها و خستگی ها را از شما دور کند این در حالی است که "متخصصان طب سنتی" از دیرباز اهمیت فوق العاده ای برای ماساژ کف پا قائل بوده اند و عقیده دارند ماساژ پاها عملکرد تمام دستگاه ها و سیستم بدن را بهبود می بخشد.

    بررسی ها نشان می دهند هر فرد به آرامی با "انگشت سبابه" و دست خود می تواند کف پاها و انگشتانش را ماساژ دهد و به دنبال آن تمام دردهای خود را بهبود و تسکین دهد و انرژی زیادی را برای بدن خود به وجود آورد که این کار باعث شادابی و "جوان سازی پوست" نیز خواهد شد
  • ۱۱:۰۰   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست


    12 راه مقابله با قولنج در نوزادان!

    برای کسانی که نوزاد کوچک دارند و یا به تازگی صاحب فرزند شده اند، بارها اتفاق افتاده است که نوزادشان بیقراری کند. اگر نوزادتان دائما در حال گریه است و شما هیچ علتی را برای آن پیدا نمی کنید، به احتمال زیاد نوزادتان به کولیک (colic) یا قولنج مبتلا شده است.

    قولنج نوزاد

    برخی نوزادان پس از به دنیا آمدن تا حدود 3 تا 5 ماهگی، گریه و بی قراری می کنند و این حالتشان ممکن است ساعت ها طول بکشد که این حالت هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار دشوار می باشد.

    در این مطلب سعی شده تا روش های درمانی مقابله با این بیماری به مادران عزیز ارائه شود :

    1- به مادران عزیز توصیه می شود حتی المقدور از شیر خودشان جهت تغذیه نوزادشان استفاده کنند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند (روش صحیح شیر دادن)، در مقایسه با نوزادانی که از شیشه شیر استفاده می کنند، کمتر به کولیک مبتلا می شوند. اگرچه درصدی از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، نیز مبتلا به کولیک هستند.

    2- اگرچه یافتن علت دقیق کولیک نوزادان سخت به نظر می رسد، اما عواملی وجود دارد که شانس ابتلا به کولیک را افزایش می دهد، مثلا اگر بی قراری ها و گریه های نوزاد حدودا 45 دقیقه پس از شیر خوردن ایجاد شود، به احتمال زیاد، علت آن ناسازگاری شیر گاو با نوزاد می باشد.

    شیر گاوی که در رژیم غذایی مادر مصرف می شود و یا در تغذیه نوزاد وجود دارد، زیرا نفخ ناشی از شیر گاو به راحتی در این دسته از نوزادان بر طرف نمی شود و ایجاد ناراحتی و کولیک می کند.

    3- عادت کنید به نوزاد خود هر بار مقدار کمی شیر بدهید، اما دفعات شیردهی خود را افزایش دهید (یعنی حجم کمی از شیر در دفعات زیاد). برخی پزشکان معتقدند که حجم زیاد شیر و یا مایعات در معده نوزاد، سبب ایجاد ناراحتی و کولیک می شود.

    4- به مادرانی که نوزاد مبتلا به کولیک دارند، توصیه می شود تا موقع شیر دادن به نوزاد خود، همیشه او را در حالت نیمه خوابیده (حالتی بین نشسته و خوابیده) قرار دهند. این حالت ناراحتی او را پس از شیر خوردن کمتر می کند.

    5- به مادران عزیز توصیه ی شود تا پس از شیر خوردن نوزاد، حتما باد گلوی نوزاد را بگیرند. گرفتن آروغ نوزاد، صرف نظر از مدت زمانی که او شیر خورده است، به کاهش ناراحتی ناشی از کولیک او کمک می کند. پس از هر بار شیر دادن به نوزاد خود، او را روی شانه خودتان قرار دهید و پشت نوزاد را به آرامی بمالید تا آروغ بزند و هر گونه هوای اضافی از معده او خارج شود.

    6- هنگامی که نشسته اید می توانید نوزادتان را روی زانوهای خود قرار دهید، طوری که شکم نوزاد روی پاهای شما قرار بگیرد. در این حالت پاهای خود را به آرامی بالا و پایین ببرید تا درد نوزاد کاهش یابد.

    7- می توانید با انجام حرکاتی روی پاهای نوزاد، دردهای او را کاهش دهید. به این صورت که نوزاد را به پشت بخوابانید و پاهای او را به آرامی بگیرید و به سمت شکم او خم کنید. این حرکات سبب می شود تا شکم نوزاد شل شود و دردهایش تسکین پیدا کند.

    8- استفاده از درمان های خانگی برای درمان کولیک نوزادان توصیه می شود البته این نوع درمان ها باید تحت نظر پزشک باشد. از پزشک بخواهید تا به جای تجویز داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی برای نوزادتان تجویز کند، مثلا استفاده از عرق نعنای پاستوریزه و یا دمنوش نعنا می تواند تسکین دهنده مناسبی برای کولیک نوزاد باشد.

    استفاده از عرق رازیانه پاستوریزه رقیق شده و یا دم کرده زنجبیل نیز توصیه می شود. چند قطره از این گیاهان دارویی را در شیشه شیر نوزاد بریزید و به او بدهید.

    9- خوشبختانه درد و ناراحتی نوزاد به علت کولیک، پس از چند ماه (حداکثر پنج ماه) از بین می رود و با بزرگ شدن نوزاد و تکامل دستگاه گوارشی او، این مشکل بهبود می یابد.

    10- گرم کردن موضعی مثل گذاشتن حوله یا پارچه گرم روی شکم نوزاد نیز روش موثری در کاهش نفخ و دل پیچه کودک است.

    11- موقع شیر دادن به نوزاد (اگر از شیر مادر تغذیه می کند) سعی کنید یک سینه به طور کامل تخلیه شود. از خارج کردن سینه از دهان نوزاد در حین شیر دادن به او اجتناب کنید، زیرا هوای اضافی وارد معده نوزاد می شود و سبب نفخ معده او می شود.

    12- مادر باید رژیم غذایی خاصی را در پیش بگیرد. از مصرف برخی مواد غذایی مانند شیر گاو، غذاهای ادویه دار و مواد کافئین دار باید اجتناب کنید.

    چند توصیه

    - موقع بیقراری نوزاد برایش شعر یا لالایی بخوانید و سعی کنید با حفظ خونسردی خود، نوزاد را آرام کنید.

    - به کودک خود پستانک بدهید. گاهی اوقات مکیدن می تواند به کودک آرامش دهد.

    - کودک خود را در آغوش بگیرید و یا تاب دهید. تاب دادن کودک در گهواره و یا بر روی دست نیز می تواند کمک کننده باشد.

    - کودک خود را به شکم، روی زانوهایتان یا داخل وان آب گرم قرار دهید. در این حالت با نوازش یا مالیدن پشت کودک می توانید به کاهش فشار معده او کمک کنید.

    - شکم کودک را روزی یک بار با روغن زیتون به آرامی ماساژ دهید.

    - به مدت 2 تا 3 شب، قبل از خواب، بالا تنه نوزاد (شکم، قفسه سینه، سرشانه ها و تمام ناحیه پشت) را به خوبی با روغن کرچک ماساژ دهید، به نحوی که روغن، جذب پوست شود. سپس کودک را به حالتی مانند قنداق کردن کاملا ببندید و به خصوص مواظب باشید که در معرض باد و سرما قرار نگیرد.

    - روزی 1 تا 2 بار زیر ناف نوزاد را با روغن کرچک به خوبی ماساژ دهید.
  • ۱۱:۰۱   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    جوش‌ زدن این قسمت از صورت را جدی بگیرید!

    بررسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد جوش زدن لپ ها و اطراف گونه ها در زنان نشان دهنده بهم ريختگي هورمون هاي درون بدن آن هاست.
    يكي از نشانه هاي وجود پلي كيستيك در زنان جوش زدن هاي مداوم صورت است كه اگر زياد گرفتار جوش به ويژه در اين ناحيه صورت مي شويد حتما بايد به يك پزشك يا متخصص مراجعه كنيد.
    بررسي ها نشان مي دهند دانشمندان با مطالعه عميق روي پلي كيستيك دريافتند اين بيماري خود را به صورت هاي گوناگون نشان مي دهد كه جوش زدن گونه ها و لپ صورت از شايع ترين اين علايم به شمار مي آيند.

    هنگامي كه سطح غده هاي استروژن و پروژسترون تنظيم شوند و به تعادل برسند اين جوش ها از بين مي روند. البته مصرف لوازم آرايش به ويژه كرم پودرها در مقاوم سازي اين جوش ها نقش زيادي دارد و بهبودي آن ها را به تاخير مي اندازد. در اين صورت اگر دچار جوش در ناحيه گونه هاي خود شديد حتي الامكان نبايد از لوازم آرايش استفاده كنيد و اگر تعداد اين جوش ها افزايش يافت حتما براي درمان و بهبود هر چه سريع تر آنها به پزشك مراجعه كنيد
  • ۱۱:۰۱   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    .:: گیاهی برای تسکین دردهای زنانه ::.


    دیسمنوره به معنی مشکلات و دردهای دوره قاعدگی است که شیوع بالایی در میان خانم های جوان دارد. دیسمنوره معمولا در روز اول خونریزی شروع می شود و تا روز سوم ادامه داشته و با قطع خونریزی خاتمه می یابد.

    بیماران ممکن است همراه با آن علایم دیگری مثل تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، گیجی و نفخ را نیز تجربه کنند. دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد، اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد. متخصصان برای بهبود و تسکین این علایم استفاده از برخی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) از جمله مفنامیک اسید و ایبوپروفن را توصیه می نمایند.

    مطالعات نشان می دهند که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای قاعدگی موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد. برای انجام این تحقیق 150 فرد مبتلا به دردهای دوران قاعدگی مورد بررسی قرار گرفتند و اثر بخشی زنجبیل با دو داروی ذکر شده مقایسه گردید. نتایج نشان داده که زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید و ایبوپروفن در کاهش دردهای قاعدگی موثر است
  • ۱۱:۰۲   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست


    .:: برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید ::.

    متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌وسال خود لاک‌های رنگی مختلف می‌زنند، اما لاک‌های ناخن حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که فقط بافت نسبتا محکم ناخن‌ها می‌توانند آنها را تحمل کنند. ممکن است چشم و پوست کودکان در اثر تماس با این مواد لاک، دچار تحریک و حساسیت شود. این تحریک و حساسیت برای مخاط دهان به مراتب شدیدتر و بدتر اتفاق خواهد افتاد.

    از آنجا که برخی بچه‌های کوچک، عادت به جویدن ناخن‌های خود یا در دهان کردن انگشت و ناخن‌ها دارند، ممکن است در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، مقداری از لاک ناخن را بجوند و با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در آن، دچار واکنش‌های دهانی یا ناراحتی‌های گوارشی بشوند. از سوی دیگر، وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست. به همین دلیل والدین برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی، چشمی، مخاطی یا عوارض گوارشی، بهتر است از خیر استفاده از لاك روی ناخن‌های فرزندشان بگذرند.
  • leftPublish
  • ۱۱:۰۳   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    .:: چگونه کبدمان را مثل دسته گل تمیز کنیم ؟ ::.

    اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.

    تکنیک 3 لیموترش
    برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.

    روش استفاده: سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.

    برگ‌های خشک رزماری را دریابید
    زمانی که کبد اشباع می‌شود نمی‌تواند به درستی به وظایفش عمل کند و این‌گونه می‌شود که به زحمت می‌افتد. وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود. رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند.

    روش تهیه: 15 گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از این جوشانده میل کنید.

    افشره‌ی خوراکی نعنا
    حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.

    روش تهیه: دو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.

    پاک‌سازی کبد با ریشه‌ی گیاه قاصدک
    برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.

    روش تهیه: برای هر 150 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.

    روغن زیتون
    روغن زیتون برای کبد بسیار فوق‌العاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را رفع می‌کند.

    روش استفاده: روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.

    برگ‌های آرتیشو
    آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به این ترتیب به دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. محققان عصاره‌ی این گیاه را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند.

    روش استفاده: 10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

    عصاره‌ی گیاه خار مریم
    نارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همه‌ی این‌ها زمانی به وجود می‌آید که کبد اشباع‌شده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته‌شده در کبد استفاده کرد.

    روش استفاده: 2.5 گرم عصاره‌ی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره‌ی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.
     


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۳:۱۳   ۱۳۹۲/۸/۲۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    آیا جلوگیری از عطسه کار درستی است؟

    عطسه ناگهانی یک نفر برای اطرافیانش معمولا نا‌خوشایند است. اما در عین حال نیز گفته می‌شود که جلوگیری از عطسه می‌تواند به پرده گوش صدمه بزند و ناسالم است. جواب علمی این مساله چیست؟

    گفته می‌شود که از نظر بهداشتی بهتر است هنگام عطسه سوراخ‌های بینی را بسته نگه داشت. اما در برخی نشریات علمی گزارش‌هایی در این زمینه منتشر شده که نشان می‌دهند افرادی به علت بسته نگه داشتن بینی خود، هنگام عطسه ناشنوا شده‌‌اند.

    متخصصان آلمانی در زمینه گوش و حلق و بینی نیز توصیه می‌کنند که هنگام عطسه نباید بینی را بسته نگه داشت، زیرا این کار می‌تواند عواقبی خطرناک به همراه داشته باشد.
    آمار دقیقی در این‌باره هنوز موجود نیست. اما می‌توان از این موارد نتیجه گرفت که با بینی باز عطسه کردن سالم‌تر است.

    پاک کردن شش‌ها از طریق عطسه

    در هنگام عطسه کردن حدود ۴۰ هزار ذره با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت از بینی به بیرون رانده می‌شوند. این واکنش بدنی (عطسه) برای مثال می‌تواند توسط ذرات خاک به‌وجود آید؛ ذراتی که عصب داخل غشای مخاطی بینی را تحریک می‌کنند. این عصب پیام را به قسمت مربوط به عطسه در مغز می‌رساند.

    واکنش عطسه خود عملکرد خاصی دارد. با فشار زیادی که هوا از شش‌ها به بیرون رانده می‌شود، راه‌های تنفسی تمیز و پاک می‌شوند. این ذرات در غیر این صورت در شش‌ها می‌ماندند. 

    پژوهشگران بیمارستان تحقیقاتی "ایزمیر آتاتورک" در ترکیه در مقاله‌ای آورده‌اند که هنگام عطسه با دهان نیمه باز، فشار در حفره بینی برای مدت کوتاهی به شدت افزایش می‌یابد. این فشار هم اندازه فشاری است که ماهیچه قلب یک بیمار فشار خون دارد آنهم در زمانی که ماهیچه‌های قلب دچار بیشترین انقباض هستند.

    نور نیز می‌تواند محرک یک عطسه باشد 

    علاوه بر خاک، فاکتورهای دیگری همچون نور هم می‌توانند ایجاد عطسه کنند. پژوهشگران گمان می‌برند که در هنگام نگاه به نور ارتباطی بین واکنش چشم و مرکز عطسه ایجاد می‌شود. به این معنا که محرک نور علاوه بر عصب چشم، عصب مربوط به عطسه را نیز تحریک می‌کند.
    DW.DE



    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۷:۲۴   ۱۳۹۲/۸/۲۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    گوشواره‌هایی که نوزادان را آزار می‌دهد!

    سوراخ کردن گوش نوزادان صحیح نیست زیرا نوزاد هیچ تصوری از این درد نداشته و آن را تنبیه حساب می کند.

    علی اکبر مرادی، متخصص گوش و حلق و بینی گفت: معمولا از نظر سیر رشد لاله گوش، حداکثر تا 9 سالگی به پایان می رسد از این رو سوراخ کردن گوش کودکان بهتر است بعد از 6 سالگی انجام شود و البته انجام این عمل تا قبل از آن مقرر بوده است.

    وی در خصوص نکاتی مهم در این زمینه اشاره کرد: سوراخ کردن گوش خطرناک بوده و بهترین مکان برای انجام این کارنرمه گوش است و بهتر است گوشواره های کودک را روزی 2 بار صبح و شب تمیز کنید.

    گفتنی است: سوراخ کردن گوش نوزادان صحیح نیست زیرا نوزاد هیچ تصوری از این کار ندانسته از این رو احساس می کند درد وارده به خاطر تنبیه یا آزار اوست.

    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۰۹:۱۷   ۱۳۹۲/۸/۲۷
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    1.نخوردن صبحانه
    كسانی كه صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود. 

    2. پرخوری
    این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می‌شود. 

    3- دخانیات
    این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود. 

    4. استفاده زیاد قند و شكر
    استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌كند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد 

    5. آلودگی هوا
    مغز بزرگترین مصرف كننده اكسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث كاهش اكسیژن تامینی مغز شده و منجر به كاهش كارآیی مغز می‌شود. 

    6. كمبود خواب
    خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد. دوره طولانی كاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد. 

    7. پوشاندن سر به هنگام خواب
    خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اكسید كربن و كاهش تجمع اكسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد. 

    8.كار كشیدن از مغزتان در هنگام بیماری
    كار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممكن است منجر به كاهش كارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود 

    9.كاهش افكار مثبت
    فكر كردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. كاهش افكار مثبت مغزی ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود. 

    10.كم حرفی
    مكالمات انتزاعی منجر به رشد كارآئی مغز خواهد شد.

    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۰۹:۱۹   ۱۳۹۲/۸/۲۷
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    معجزه زنجبیل برای لاغری و دیابت و کاهش درد!

    یک محقق و مدرس طب اسلامی ـ ایرانی گفت: گیاه زنجبیل مزاج گرمی دارد و دارویی بسیار مفید برای اصلاح عملکرد سلولهای بدن است.این گیاه دارویی ضد درد و سرماخوردگی و لاغرکننده است.

    زنجبیل در بهبود فرآیندهای داخل سلولی بسیار مؤثر است و بسیاری از بیماری ها را که به اختلال عملکرد سلولها بر اثر کمبود انرژی کافی به وجود می آیند، برطرف می کند.

    وی ادامه داد: خواص درمانی زنجبیل شامل ضد تهوع (به خصوص تهوع حاملگی)، ضد درد (بخصوص دندان درد)، ضد سرماخوردگی، مقوی قلب، لاغر کننده (متعادل کننده، یعنی افرادی که دارای اضافه وزن هستند متعادل می شوند و افراد لاغر نیز متعادل می شوند)،ضد لخته شدن خون و کم کردن خطر سکته قلبی و مغزی است.

    اکبری گفت: این گیاه همچنین ضد باکتری و ضد ویروس (به علت تقویت سیستم ایمنی بدن)، آنتی اکسیدان،ضد سرفه، ضد کبد چرب، ضد التهاب و ورم سلولی،ضد اسپاسم عضلانی (مصرف خوراکی و موضعی)، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، ضد نفخ و گازهای روده ای است و باعث افزایش ترشح اسید و آنزیم های مفید معده ای برای هضم غذاها می شود.

    دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواص دیگر زنجبیل را پایین آورنده کلسترول و تری گلیسرید خون، پایین آورنده قند خون، ضد سکته های مغزی و قلبی، ضد آلزایمر و درمان کننده آْسم،ام اس و آرتروز مفصلی عنوان کرد.

    اکبری مهمترین مکانیسم اثر زنجبیل را اصلاح فرایندهای سلولی دانست و گفت: اگر زنجبیل پودر شده خیلی مانده و کهنه باشد دیگر بو و خاصیت اصلی خود را نخواهد داشت پس باید زنجبیل را به صورت تازه تهیه و استفاده کنیم تا اثرات معجزه آسای آن را ببینیم.

    این محقق طب اسلامی ادامه داد: زنجبیل را می توان در تمام خوراکی ها (چه به صورت گیاه و چه پودر) استفاده کرد گاهی هم به صورت دمجوش با خرما و عسل و گاهی هم به صورت شربت مصرف کرد


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۱:۴۴   ۱۳۹۲/۸/۲۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    "درمان‌های گیاهی" که هر دختری باید بداند!



    یافته‌های جدید دانشمندان نشان می دهد "زنجبیل" و "دارچین" از داروهای گیاهی هستند که باعث آرامش اعصاب و تسکین دردها می‌شوند.

    زنجبیل یکی از گیاهان درمانی است که به دلیل طبع گرمی که دارند از "ویروس‌ها" و "باکتری‌ها" جلوگیری می‌کنند.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند سیستم عصبی خانم‌ها حساس‌تر و آسیب پذیرتر از آقایان است بنابراین با مصرف دارچین، زنجبیل و دم کرده‌ی آنها می‌توان دردها را کاهش داد.

    برای بیماری‌های ناشی از "تب" و "سرماخوردگی" و مشکلات پوستی باید روزانه 2 قاشق غذاخوری از دم کرده این "گیاهان دارویی" را استفاده کرد تا از فواید آن بهره‌مند شد.

    گفتنی است با این گیاهان دارویی پوست سالم‌تر و "شاداب‌تر" به نظر می‌رسد و تمام مشکلات پوستی نیز برطرف می‌شود.

     
    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۴:۳۱   ۱۳۹۲/۸/۲۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    جلوگیری از عطسه می تواند به پرده گوش صدمه بزند!

    محققان براین باورند که جلوگیری از عطسه می تواند به پرده گوش صدمه بزند و حتی موجب ناشنوایی فرد شود.

    عطسه ناگهانی یک نفر برای اطرافیانش معمولا نا خوشایند است اما گفته می شود که جلوگیری از عطسه می تواند موجب آسیب رسیدن به پرده گوش شود.

    برخی از پزشکان بر این باورند که از نظر بهداشتی بهتر است هنگام عطسه سوراخ های بینی را بسته نگه داشت اما متخصصان گوش و حلق و بینی در کشور آلمان می گویند هنگام عطسه نباید بینی را بسته نگه داشت زیرا این کار می تواند عواقبی خطرناک به همراه داشته باشد.

    آنان براین باورند که با بینی باز عطسه کردن سالم تر است.


    ** پاک کردن شش ها از طریق عطسه

    در هنگام عطسه کردن حدود 40 هزار ذره با سرعت زیاد از بینی به بیرون رانده می شوند. این واکنش بدنی (عطسه) برای مثال می تواند توسط ذرات خاک به وجود آید؛ ذراتی که عصب داخل غشای مخاطی بینی را تحریک می کنند. این عصب پیام را به قسمت مربوط به عطسه در مغز می رساند.

    واکنش عطسه خود عملکرد خاصی دارد. با فشار زیادی که هوا از شش ها به بیرون رانده می شود، راه های تنفسی تمیز و پاک می شوند. این ذرات در غیر این صورت در شش ها می مانند. 

    پژوهشگران بیمارستان تحقیقاتی ˈایزمیر آتاتورکˈ در ترکیه با انتشار مقاله ای اعلام کردند که هنگام عطسه با دهان نیمه باز، فشار در حفره بینی برای مدت کوتاهی به شدت افزایش می یابد.این فشار هم اندازه فشاری است که ماهیچه قلب یک بیمار فشار خون دارد آن هم در زمانی که ماهیچه های قلب دچار بیشترین انقباض هستند.

    علاوه بر خاک، فاکتورهای دیگری همچون نور هم می توانند ایجاد عطسه کنند. پژوهشگران گمان می برند که در هنگام نگاه به نور ارتباطی بین واکنش چشم و مرکز عطسه ایجاد می شود. به این معنا که محرک نور علاوه بر عصب چشم، عصب مربوط به عطسه را نیز تحریک می کند.
     مراقب سلامتی خود باشید
  • ۱۵:۴۸   ۱۳۹۲/۸/۲۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     افراد کوتاه قد این توصیه ها را جدی بگیرند!

    بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند که مکان های سرشار از "اکسیژن" باعث "افزایش قد" می شود.در مکان هایی که ارتفاع بسیار زیاد است و "اکسیژن هوا" بسیار زیاد است و فشار کم است اکسیژن بیشتری به "ریه ها" نفوذ می کند و قد افراد سیریع تر رشد می کند.

    بررسی ها نشان می دهند کوهنوردی و ورزش هایی که طناب در آن ها شرکت دارد و "والیبال" و "بسکتبال" از ورزش هایی هستند که افراد را افزایش می دهند. گفتنی است جاذبه بر "ستون فقرات" نقش زیادی دارد و در مکان هایی با ارتفاع زیاد که جاذبه کمتری وجود دارد قد به مراتب سریع تر رشد می کند.

    همچنین مطالعات نشان می دهند افراد اگر تا سن ۹ سالگی در "مناطق کوهپایه ای" و با "ارتفاع" زندگی کنند از مشکل کاهش قد برخوردار نخواهند بود.


    مراقب سلامتی خود باشید
  • ۰۹:۴۴   ۱۳۹۲/۹/۲
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    دوش گرفتن با آب سرد چه فوایدی دارید؟

    جنگجویان سامورایی باستان، هر روز صبح یک سطل آب سرد بر روی خود می ریختند، چرا که اعتقاد داشتند روحشان پالایش و بدنشان پاک می شود. چه این اتفاقات برایشان می افتاد چه نه، اما قطعاً باعث می شد که پس از استراحت شبانه هشیار شوند و سرحال بیایند. این حداقل چیزی ست که اساسا در صبح به آن احتیاج دارید، اما در کنار آن، دوش آب سرد فواید زیاد دیگری هم دارد.

    زمانی که می گوییم دوش آب سرد، منظورمان این نیست که مانند سامورایی ها ناگهان غوطه ور در آب سرد شوید، بلکه می توانید دوش خود را با آب ولرم شروع کنید و سپس آب سرد را جایگزین کنید. حتی فقط می توانید چند دقیقه ی آخر را با آب سرد دوش بگیرید تا مزایای آن به شما برسد.

    1- گردش خون را بهبود می بخشد

    آب گرم باعث می شود تا خون به سمت پوستتان به حرکت بیفتد، در حالیکه آب سرد باعث عکس این اتفاق خواهد شد، وقتی با آب سرد دوش می گیرید خون به سمت اندام های بدن هجوم می برد تا آن ها را گرم نگاه دارد. این اتفاق گردش خون شما را افزایش می دهد و باعث می شود سموم از بدن شما دفع شود. گردش خون سالم از فشار خون بالا جلوگیری می کند، شریان های شما را تقویت می کند، و دوران ریکاوری شما پس از یک جلسه ی تمرینی سخت را سرعت می بخشد.

    2- پوست و موهایتان را سالم نگاه می دارد

    همیشه از شما خواسته شده است که صورتتان را با آب گرم بشویید تا منافذ پوستتان باز شود. منافذ پوست شما باید به خوبی تمیز شوند، اما این هم مهم است که دوباره آن ها را ببندید؛ آب سرد این کار را برایتان خواهد کرد. این کار از چسبیدن چربی و کثیفی های محیط به منافذ پوستتان که باعث ایجاد جوش می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث منقبض شدن رگ های خونی می شود، که نتیجتاً پف صورت شما را کاهش داده و مانع از بوجود آمدن سایه های تیره می شود.

    برای موهای شما هم، دقیقاً همان اتفاقی می افتد که برای پوستتان خواهد افتاد. آب سرد کاتیکل های موهایتان را می بندد، که باعث می شود پوست سرتان سالم تر بماند و از جمع آوری شدن آلودگی ها بر روی پوست سرتان پیشگیری شود. آب داغ به این شناخته شده است که چربی طبیعی پوست شما را می شوید، سپس پوست شما با تولید چربی بیشتر آنرا جبران خواهد کرد، البته این اتفاق همیشه رخ نخواهد داد. بنابراین یا پوست شما خشک می شود و یا چرب، از این رو دوش آب سرد همیشه گزینه ی بهتری خواهد بود.

    3- تقویت سیستم ایمنی

    مطالعات نشان داده خانم هایی که بصورت منظم دوش آب سرد می گیرند، به نسبت آن هایی که به دوش آب گرم اهتمام می ورزند، تعداد بیشتری سلول سفید خون دارند.سلول های سفید خون، سلول های سیستم ایمنی بدن هستند، که از بدن در مقابل عفونت ها، بیماری ها و مواد خارجی دفاع می کند. میزان سوخت و ساز بدن شما بخاطر دوش آب سرد افزایش پیدا می کند، چرا که بدنتان سعی می کند خودش را گرم کند؛ این اتفاق سیستم ایمنی بدن را فعال می کند که در نتیجه باعث ایجاد سلول های سفید خون می شود.

    4- پیشگیری از افسردگی و افزایش تندرستی

    گفته شده است که یک دوش آب سرد کوتاه، «نقطه ی آبی» مغز را تحریک می کند. بخشی که منبع اصلی نورآدرنالین است، ماده ای که به از بین بردن افسردگی کمک می کند. همچنین سیستم عصبی ارادی شما را نیز متعادل می کند که نه تنها شما را هوشیار نگاه داشته بلکه به شما آرامش بخشیده و استرستان را کاهش می دهد.

    سخت ترین بخش دوش آب سرد، لحظات اولیه ی دوش گرفتن است که قطرات آب سرد بر روی بدنتان می چکند. اما با توجه به طبیعت بدن انسان ها سریع به شرایط جدید عادت خواهید کرد. امیدواریم از مزایای دوش آب سرد لذت ببرید و زندگی طولانی تری کسب کنید.
  • ۱۰:۱۹   ۱۳۹۲/۹/۲
    avatar
    samaneh nice
    کاربر فعال|489 |246 پست
    عالی بود
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان