خانه
92.6K

معجزه های رژیمی-همه چیز درباره چاقی و لاغری

  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    درمان لاغری صورت

    ۱  معجون شگفت‌آور خیار و گلابی

    خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از گلاب مرغوب نیز برای این‌ کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.

    ۲  آب میان‌بافتی را زیاد کنید

    یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می‌گذریم نوشیدن آب در طول روز است. برخی از ما به خیال آنکه روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای می‌نوشیم تصور می‌کنیم که آب مورد نیاز بدن‌مان را نیز دریافت کرده​ایم درحالی که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی‌ها نمی‌تواند جای آب را بگیرد و اثر معجزه‌گری که آب روی پوست و چاقی صورت دارد را جبران کند. نوشیدن آب به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید بیشتر معنا پیدا می‌کند چون معمولا مردان و زنانی که تمرینات ورزشی پیوسته و منظمی دارند با لاغری صورت مواجه می‌شوند و بعد از مدتی احساس می‌کنند که زیبایی اولیه صورت‌شان از بین رفته است. در حالی که نوشیدن مقدار مناسب آب می‌تواند آب میان بافتی سلول‌های صورت را تامین و به این ترتیب به چاق‌تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

    ۳  فیبردرمانی را فراموش نکنید

    با خوردن میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانید به بدن‌تان آب برسانید چون این مواد غذایی سرشار از آن هستند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست‌فودها بروید. هویج از جمله سبزیجات کم‌کالری و آبرسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان‌وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. هر گاه احساس کردید نیاز به مصرف میان‌وعده، تنقلات یا خوراکی دارید، هویج بخورید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت‌تان بهره بگیرید.

  • leftPublish
  • ۱۱:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    درمان چاقی به روش طبیعی
    اگر تا امروز شیوه های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه کرده و نتوانسته اید به وزن ایده آل خود نزدیک شوید، توصیه می کنیم با اجرای توصیه درمانگران شیوه های طبیعی درمان در سراسر جهان برای کاهش و تثبیت وزن خود اقدام کنید.

    درمانگران شیوه های طبیعی درمان در جهان نسخه های گیاهی و بی عارضه ای را برای کاهش وزن و درمان چاقی به مراجعان خود توصیه می کنند و بر این باورند که در صورتی که افراد اراده محکمی داشته باشند با ساده ترین برنامه های غذایی و مصرف گیاهان دارویی مفید می توانند علاوه بر چاقی و اضافه وزن بر فشار خون، بیماری های قلبی، تنگی نفس، چربی خون و دیگر بیماری های ناشی از چاقی غلبه کنند.
    👉
    سرکه سیب را دست کم نگیرید

    مصرف سرکه سیب می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن داشته باشد. نوشیدن مخلوطی از یک لیوان آب و ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب را یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش سوخت و ساز کالری ها می دانند. به جای مصرف سس هنگام خوردن سالاد از سرکه انگور یا سرکه سیب استفاده کنند و در شرایطی که می خواهند از آبلیمو، آبغوره یا گرد لیمو برای طعم دار کردن غذای شان استفاده کنند سرکه به دست آمده از سیب یا انگور مصرف کنند.
  • ۱۱:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    شوید درمانی کنید

    در شرایطی که تجمع چربی ها در نقاط مختلف بدن موجب بروز چاقی موضعی در اندام ها می شود، فرد نیاز به یک چربی سوز مناسب دارد تا بتواند علاوه بر آنکه تجمع سلول های چربی را در نقاط مختلف بدن متوقف کند به شکسته شدن سلول های چربی و از بین رفتن اضافه وزن هم کمک کند. از دیدگاه درمانگران طب سنتی نوشیدن آب و عرقیات گیاهی به میزان کافی می تواند موجب افزایش متابولیسم بدن شده و این شیوه به مرور موجب بهبود روند کالری سوزی در بدن می شود. به این ترتیب نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز و اضافه کردن مقداری از عرق گیاهی زیره و عرق گیاهی شوید به آب، می تواند علاوه بر پاکسازی بدن از چربی ها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز کالری ها در بدن نیز کمک کند. برای تهیه این نوشیدنی ها کافی است مقداری از این عرق گیاهی زیره یا شوید را با مقدار برابر آب ترکیب کرده و آن را در طول روز خنک میل کنید.

    فلفل قرمز با افزایش متابولیسم بدن به سوختن چربی ها و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند.

    از نسخه گیاهی هندی ها غافل نشوید

    مصرف فلفل قرمز در وعده های غذایی از مهم ترین عوامل برای افزایش سوخت و ساز بدن است. فلفل قرمز را یکی از طبیعی ترین خوراکی های چربی سوز می شناسند که می تواند میزان چربی های موجود در بدن را به حداقل ممکن برساند.

    در صورت داشتن اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، درد معده یا بیماری های گوارشی دیگر و همین طور در صورت ابتلا به بیماری های عصبی یا زود خشمی این شیوه را برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل تان انتخاب نکنید و به جای این شیوه سراغ دیگر شیوه های طبیعی درمان بروید و با مشورت متخصص یا درمانگر حاذق طب سنتی یا مکمل بهترین شیوه طبیعی لاغری را امتحان کنید.
    با گزنه چای لاغری درست کنید

    اگر در گروه افرادی هستید که با رعایت رژیم غذایی ممکن است تغییراتی در خلق و خوی شما احساس شود به گونه ای که بی حوصله و بداخلاق شوید توصیه می کنیم از دمنوش گزنه یا چای گیاهی باباآدم برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید.

    درمانگران شیوه های طبیعی درمان معتقدند افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند باید در کنار رعایت دستورهای متخصص شان از انواع چای های گیاهی مانند چای گزنه یا چای باباآدم استفاده کنند تا به این ترتیب علاوه بر استفاده از خواص چربی سوزی آنها از خواص آرامش بخشی و تسکین دهندگی آنها نیز بهره مند شوند. نوشیدن این چای ها ۲ تا ۳ فنجان در طول روز می تواند تاثیر موثر و مفیدی در کاهش وزن و برطرف کردن بدخلقی داشته باشد.

    معجون هویج و جعفری بخورید

    یکی از مفیدترین معجون ها و نسخه های گیاهی برای کاهش وزن و پیشگیری از چاقی نوشیدن معجونی از هویج و جعفری تازه در فواصل زمانی مشخص در طول روز است.

    به گفته درمانگران طب سنتی افرادی که در فاصله بین ۲ وعده غذای اصلی از این معجون استفاده می کنند می توانند تا حد زیادی به از بین رفتن چربی ها و شکسته شدن سلول های چربی در بدن شان امیدوار باشند به ویژه اگر این افراد در کنار رعایت رژیم غذایی سبک و نوشیدن این معجون گیاهی ساعتی در روز را به نرمش و ورزش روزانه اختصاص دهند.

    علاوه بر این درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند که نوشیدن آب جعفری به تنهایی می تواند موجب کنترل و تنظیم میزان قند خون شده و به سلامت افراد دچار اضافه وزن کمک می کند. علاوه بر این،مصرف جعفری در وعده های غذایی می تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده و آن را کنترل کند.توصیه ما به شما این است که هنگام خرید، دقت کنید تا هویج تازه و برگ های تیره تر جعفری را انتخاب کنید.
  • ۱۱:۴۷   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    زنجبیل
    درمانگران شیوه های طبیعی درمان بر این باورند که گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی، دست کم سه بار، تاثیر زیادی در کاهش وزن و افزایش میزان سوخت و ساز بدن دارد. این گیاه دارویی از آن نظر که متابولیسم بدن را بالا می برد در گروه موفق ترین چربی سوزها و کالری سوزهای طبیعی به حساب می آید که می تواند روند لاغری را در افراد علاقه مند به کاهش وزن تسریع کند.
    خوردن سالاد حاوی زنجبیل یا ماستی که زنجبیل تازه در آن رنده شده باشد، می تواند میزان اشتهای افراد را پیش از خوردن ناهار و شام کاهش دهد و به این ترتیب به کاهش وزن منجر شود. ضمن آنکه نوشیدن چای تهیه شده از زنجبیل یا افزودن یک تا ۲ حبه کوچک از زنجبیل به چای یا دمنوشی که افراد روزانه مصرف می کنند، می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن و افزایش متابولیسم و سوخت ساز در بدن داشته باشد.

    این گیاهان دارویی را فراموش نکنید

    علاوه بر استفاده از نسخه های گیاهی ذکر شده برای کاهش تجمع سلول های چربی در بدن و پیشگیری از چاقی پیشنهاد می کنیم این سبزی ها را نیز به برنامه غذایی تان اضافه کنید.
    نعناع یکی از سبزی هایی است که مصرف آن در میان وعده های غذایی و پیش غذاها می تواند به کاهش اشتها و پیشگیری از تجمع چربی ها کمک کند. چه بهتر که از این سبزی به صورت تازه استفاده کنید.
    روزی ۲ لیوان آب کرفس و کیوی بنوشید و فراموش نکنید که هرگز گیاه کرفس را جایگزین آب آن نکنید زیرا کرفس بعد از آبگیری دچار تغییراتی می شود که راحت تر می تواند به شکستن سلول های چربی در بدن کمک کند.
    شوید خشک شده را به ماست کم چرب اضافه کنید و از آن در میان وعده ها یا به عنوان دسر در وعده های غذایی میل کنید. شوید خشک یکی از بهترین چربی سوزهاست.
    دارچین هم از جمله ادویه هایی است که به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند تاثیر مستقیم بر افزایش سرعت سوخت و ساز بدن بگذارد.
    اضافه کردن یک تا ۲ دانه هل به چای روزانه می تواند به کاهش تجمع چربی ها و افزایش سرعت شکسته شدن سلول های آنها کمک کند.
    گنجاندن رازیانه در برنامه و رژیم غذایی نیز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در شرایطی که اضافه وزن فرد به آب میان بافتی او باز می گردد مصرف رازیانه که گیاهی ادرارآور است، می تواند به کاهش وزن کمک کند.
  • ۱۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    چگونه در 7 روز بدنمان را از قندها پاکسازی کنیم؟!!

    اگر چربی شکمی دارید، اگر اضافه وزن دارید، اگر با انجام رژیم های کم چرب، باز هم لاغر نمی شوید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می توان چنین کرد؟

    آیا شما چربی شکمی دارید؟ آیا شما اضافه وزن دارید؟ آیا همیشه هوس خوردنی های شیرین می کنید؟ آیا شما با انجام رژیم های کم چرب، باز هم لاغر نمی شوید؟ یا حتی شاید بدتر، آیا شما به دیابت نوع ۲ مبتلا شده اید؟

    اگر شما به هر کدام از سوال های بالا پاسخ مثبت دادید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می توان چنین کرد؟

    ۱. تصمیم به انجام این سم زدایی بگیرید

    شما می توانید در همین لحظه این کار را بکنید. تنها باید تصمیم بگیرید. بگویید: «وقتش است قند را کنار بگذارم و زندگی سالم تری داشته باشم. بله، گام اول انجام شد.»

    ۲. از همین لحظه دیگر مواد قندی مصرف نکنید

    گفتنش بسیار راحت تر از انجام آن است. در همین لحظه قند و شیرینی های دیگر را کامل ترک کنید. دیگر حتی از شیرین کننده های مصنوعی نیز استفاده نکنید. این مواد اشتهای شما را برای مصرف قند افزایش داده و سبب ذخیره چربی می شوند. از موقعی که تصمیمتان را گرفتید، کلیه غذاهایی که دارای روغن هیدروژنه یا چربی های ترانس یا مونوسدیم گلوتامات (MSG) هستند را نیز باید کنار بگذارید.

    ۳. آب، قهوه و چای بنوشید

    به بیان دیگر، کالری ننوشید. از نوشیدن آب میوه ها به خصوص انواع صنعتی احراز کنید. مصرف آب میوه طبیعی و سبزیجات مانعی ندارد اما سعی کنید در مقادیر مناسب و به اندازه استفاده نمایید. به هیچ وجه نوشابه یا نوشیدنی های ورزشی مصرف نکنید.

    ۴. مقداری پروتئین به رژیم غذاییتان اضافه کنید

    انرژی موردنیازتان در طول روز را با مصرف مقداری پروتئین، به خصوص در نوبت صبحانه، تامین نمایید. این امر به تنظیم مقدار قند خون و انسولین شما کمک می کند و از اشتهای شما برای غذاهای شیرین می کاهد.

    ۵. کربوهیدرات و قند مناسب را مصرف کنید

    اغلب می گویند در رژیم غذایی کم قند، باید که از قندها به صورت کامل دوری کرد. اما انواعی از کربوهیدرات ها هستند که شما می توانید هر چقدر که میل دارید از آن ها استفاده کنید: «سبزیجات»، اما حواستان باشد که از سبزیجات نشاسته ای استفاده نکنید.

    نباید سیب زمینی، کدو مسما و چغندر بخورید. این کار تنها برای ۷ روز الزامی است. پس از یک هفته، می توانید دوباره از این مواد استفاده کنید.

    ۶. مقداری چربی استفاده کنید

    چربی ها لزوما شما را چاق نمی کنند. گمراه کننده به نظر می آید. این طورنیست؟ اما این قندها هستند که نقش اصلی را در چاق شدن بر عهده دارند.

    چربی ها به شما احساس سیری القا می کنند و قند خون شما را متعادل نگاه می دارند. بدن شما برای انرژی دهی به سلول هایتان و دریافت مقادیر بالای انرژی، نیازمند چربی ها است.

    ۷. برای سخت ترین مرحله آماده شوید

    حالات اضطراری کاهش قند خون واقعی هستند. برای خودتان یک بسته ی مقابله با حالت اشتهای اضطراری قند آماده کنید. مانند مقداری از مواد پروتیینی، میوه جات و مقداری اندکی چربی.

    ۸. استرس و تنش های خود را تحت کنترل درآورید

    خود را دچار تنش بیش از حد نکنید. کمی تمرین ورزشی کنید، نفس عمیق بکشید، کمی یوگا تمرین کنید و اجازه ندهید تنش ها و استرس شما را ترغیب به مصرف دوباره قندها کنند.

    ۹. از وقت خواب خود کم نکنید

    خواب اندک شما را ترغیب می کند، سیستم بدن خود را با قندها و کربوهیدرات ها سرپا نگاه دارید. در تحقیقی مشخص شده است، دانشجویانی که به جای ۸ ساعت، تنها ۶ ساعت می خوابند، در این افراد هورمون های گرسنگی افزایش یافته و از طرف دیگر هورمون های سرکوب کننده اشتها کاهش می یابند.
  • ۱۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    حقه های برای تسریع کاهش وزن ]
    کاهش وزن با رعایت رژیم غذایی مناسب و داشتن تحرک مناسب ممکن است ولی در این بین حقه هایی وجود دارد که می توانید شما را در کم کردن وزن تان کمک کند.

    حقه هایی که به کاهش وزن کمک می کنند

    بیشتر انسان ها افزایش یا کاهش وزن را تجربه کرده اند؛ داشتن وزن ایده آل و مناسب یکی از اهدافی است که بسیاری به دنبال رسیدن به آن هستند که البته گاهی موفق و گاهی ناکام می مانند.

    بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی متعادل و متناسب در کنار ورزش جزو مهمترین راههای کاهش وزن محسوب می شوند اما شاید خیلی از ما تا به حال، درباره سایر عوامل تاثیرگذار بر کاهش وزن چیزی نشنیده باشیم.

    چند نکته مهم و دانستی مفید در مورد روش های موثر در کاهش وزن را می توان چنین برشمرد

    دستگاه های خنک کننده هوا و کاهش وزن

    دستگاه های خنک کننده هوا می توانند بر مصرف انرژی بدن تأثیر بگذارند؛ زمانی که برای مثال دمای اتاق ۲۲ درجه سانتی گراد است، بدن انرژی کمتری مصرف می کند. اما اگر در زمستان دمای اتاق ۱۸ درجه و در تابستان ۲۸ درجه سانتی گراد باشد، بدن خود برای تنظیم دما با محیط بیرون دست به کار شده و از همین رو انرژی بیشتری را می سوزاند.

    کاهش وزن تان با خوردن آب میوه سخت می شود

    با این که آب میوه های طبیعی دارای میزان بالایی از ویتامین هستند اما همزمان کالری بالایی هم دارند. نیم لیتر آب میوه طبیعی نزدیک به ۵۰۰ کالری دارد که می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی دانست.

    نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که نمی توان آب میوه طبیعی را جایگزینی برای میوه دانست، زیرا فیبرهای غذایی که در میوه وجود دارند، در آب میوه وجود ندارند.

    خواب ناکافی موجب افزایش وزن می شود

    دانشگاه کلمبیا در تحقیقی ۲۷ زن و مرد را که به طور معمول میان ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز می خوابیدند، مورد بررسی قرار داد. از این افراد خواسته شد تا میزان خواب روزانه شان را به چهار ساعت برسانند. نتیجه نشان داد که شرکت کنندگان پس از پایین آمدن میزان خواب روزانه، در روز ۳۰۰ کالری بیشتر از حد معمول گذشته مصرف کردند.

    استرس و کاهش وزن

    زمانی که یک فرد دچار استرس شدیدی باشد، بدن شروع به ترشح آدرنالین می کند که این امر موجب افزایش ضربان قلب و بالا رفتن میزان فشار خون می شود در این هنگام برای ایجاد تعادل در ترشح آدرنالین، هورمون کورتیزول در بدن آزاد می شود. کورتیزول تحریک کننده اشتهاست.

    برای کسانی که مایل به کاهش وزن هستند، ورزش اولین اولویت است

    اگر وقتی برای ورزش روزانه ندارید می توانید در کارهای عادی روزمره هم با اندکی تغییر روش، ماهیچه ها را به تحرک واداشت. یکی از این کارها صرف نظر کردن از آسانسور و بالا رفتن از پله هاست. ۲۰ دقیقه بالا رفتن از پله در روز موجب سوزاندن ۱۰۰ کالری می شود.

    رژیم غذایی سرشار از پروتئین پایه اصلی بسیاری از رژیم های کاهش وزن است

    پاستا، سیب زمینی و شیرینی جات از خوردنی های ممنوعه هستند. باید دانست که پروتئین ها نه تنها در ساخت عضله نقش مهمی دارند بلکه می توانند به اندازه غذاهای حاوی کربوهیدرات به بدن انرژی برسانند با این تفاوت که به نسبت کربوهیدرات، مدت طولانی تری انسان را سیر نگه می دارند.

    بسیاری از انسان ها گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرند

    برای همین نوشیدن آب کافی در روز از اهمیت بالایی برخوردار است. اضافه کردن چند قطره آب لیموی تازه به آب هر چند باعث سوزاندن چربی نمی شود، اما به بدن ویتامین C می رساند و موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

    رنگ های کورکننده اشتها برای کاهش وزن

    اگر فکر می کنید چنین چیزی وجود ندارد ، باید بگوییم اشتباه می کنید. تحقیقات علمی نشان می دهند، رنگ های گرم مثل زرد، نارنجی و قرمز موجب تحریک اشتها می شوند و رنگ های سرد مثل سبز و آبی آن را پایین می آورند.

    برای کم کردن وزن غذاهای پرحجم اما کم کالری بخورید

    برخی مواد غذایی هستند که به نظر سنگین و پرکالری می آیند، اما در واقع این گونه نیست. هندوانه از جمله این مواد غذایی است. بخش اعظم هندوانه از آب تشکیل شده و تنها درصد اندکی از آن را شیرینی تشکیل می دهد. برای همین خوردن هندوانه می تواند اشتیاق شدید برای غذا را کاهش دهد.

    هورمون های شادی آور در کاهش وزن بدن نقش دارند

    مواد غذایی ای با درصد بالای تریپتوفان و مقدار پایین پروتئین موجب می شوند تا مغز هورمون شادی سروتونین در بدن ترشح کند. از جمله این مواد غذایی می توان به خرما، انجیر، خشکبار و شکلات تلخ اشاره کرد.

    اندکی حقه های روانشناسانه هم می تواند به کاهش وزن کمک کند

    زمانی که به شدت هوس خوردن شکلات دارید، اندکی عطر به یک دستمال بزنید و آن را بو بکشید. این کار تا اندازه ای باعث خواباندن هوس تان می شود.

    آب ولرم تأثیر مثبتی روی کاهش احساس گرسنگی دارد

    پس از برخاستن از خواب و پیش از خوردن صبحانه و دیگر وعده های غذایی نوشیدن آب ولرم موجب کاهش اشتها می شود
  • leftPublish
  • ۱۱:۴۸   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    رژيم کانادايي

    : در این مطلب میخواهیم در مورد رژیم کانادایی و تجربیات‌مون بگیم. این رژیم ظاهرش خیلی شبیه کالری شماریه اما نحوه‌ی چیدن مواد غذایی کنار هم خیلی حرفه‌ایه. این روش هم مثل سایر روش‌ها مخالفین و موافقینی داره. اما خب در نوع خودش پرطرفداره.



    اين برنامه انقلابي (رژيم 15 روزه) با سرعت و آسان باعث كم شدن و سوزاندن چربي در بدن مي‌شود، بهترين مشخصه اين رژيم اين است كه بدن را وادار به سوزاندن سريع چربي‌ها مي‌كند و مانع بازگشت وزن از دست رفته مي‌شود از همه مهم‌تر اين رژيم روي مركز اشتها در مغز اثر مي‌گذارد و اشتها كم مي‌شود .

    نكته مهم: ممكن است ميزان از دست رفتن اب بدن در روزهاي اول زياد باشد و حالت سستي به شما دست دهد كه براي از بين بردن اين حالت حتما در طول روز 8 ليوان آب بنوشيد.

    اين رژيم 15 روز است و به همين دليل آسان است و در صورت اجراي دقيق بسيار موثر است. به دليل اينكه رژيم روند خاصي دارد و شما از رژيم خسته نمي‌شويد. اين رژيم سوخت و ساز بدن را تغيير مي‌دهد و به همين دليل پس از پايان مدت آن مي‌شود بصورت معمول غذا خورد، بدون آنكه اضافه وزن بياوريد.

    لازم به ذكر است كه اين رژيم را به همان صورت و بدون كوچكترين تغييري انجام دهيد و بخاطر داشته باشيد چنانچه بين وعده‌هاي غذا حتي آب نبات و يا شكلات خورده شود رژيم بايد قطع گردد و پس از مدتی استراحت (حداقل ۱ هفته) باید دوباره از نو شروع كنيد.

    مدت آن فقط 15 روز است، نه كمتر و نه بيشتر؛ كه 12 روز آن رژيم اصلي است و به مدت 3 روز رژيم نگهدارنده.

    با گرفتن اين 12 روز و 3 روز رژيم نگهدارنده وزن تا يك‌سال به همان صورت باقي مي‌ماند و شما در اين يكسال اضافه وزن پيدا نمي‌كنيد.

    در اين رژيم قهوه يا چاي نبايد عوض شود و قند و خرما در همان موعد اعلام شده ميل شود. چنانچه اين رژيم را بطور دقيق انجام دهيد پس از پايان آن بين 8 الي 10 كيلو از وزن شما كاسته مي‌شود و 10 الي 15 سانتيمتر از سايز شما كم مي‌شود. شايد باور نكنيد، ولي بعد از پايان رژيم باور خواهيد كرد كه رژيم کانادایی معجزه است.

    اگر رژيم را بطور دقيق بگيريد، يعني چيزي اضافه بر مواد رژيم ميل نكنيد و به قول معروف ناخنك به غذاها نزنيد حتما وزن و سايز كم مي كنيد. هر يك از مواد رژيم به منظور خاصي ذکر شده، پس وعده‌ها را حذف یا کم نکنید.

    در صورتي كه وزن شما بيش از 70 كيلوگرم است مي‌توانيد 12 روز رژيم را گرفته سپس 3 روز رژيم نگهدانده را بگيريد و بعد دوباره 12 روز رژيم بگيريد تا به وزن و سايز دلخواه خود برسيد اگر در طول روز گرسنه شديد بين غذا آب يا چاي كمرنگ بدون قند بنوشيد.

    اين رژيم براي افرادي طراحي شده كه از سلامتي جسمي خوبي برخوردار هستند و بيماري خاصي مانند فشار خون، ناراحتي قلبي و زخم معده و... ندارند. حتما توصيه مي‌شود اين رژيم را از يك روز تعطيل شروع كنيد.

    بعد از 15 روز مي‌توانيد بصورت معمول غذا بخوريد حتي شيريني‌جات، ولي پرخوري نكنيد. در صورتي كه بعد از 6 الي 10 ماه تا اندازه سه كيلو اضافه وزن پيدا كرديد. فقط كافي است سه روز رژيم نگهدارنده را بگيريد.



    جایگزینی مواد:

    ممکن است با جایگزین کردن گوشت قرمز، مرغ، کالباس و تخم‌مرغ با هم در وعده‌های غذایی و یا جابجایی وعده‌های ناهار و شام و تقسیم به چند وعده کوچک‌تر به نتیجه دلخواه نرسید ، لذا ایجاد چنین تغییراتی توصیه نمی‌شود.

    در صورت در دسترس نبودن و يا دوست نداشتن گوشت قرمز، گوشت سفيد، کالباس و تخم‌مرغ موجود در اين رژيم فقط مي‌توانيد مواد غذايي زير را در وعده و جاي آنها جايگزين كنيد.

    بوراني كدو: 3 عدد كدوي متوسط را حلقه حلقه كنيد و با يك عدد گوجه فرنگي خرد شده و يك قاشق غذا خوري روغن مايع پخته وبا يك ليوان ماست بدون جربي ميل كنيد .

    بوراني اسفناج: نيم كيلو اسفناج را با كمي نمك پخته و با يك ليوان ماست بدون چربي ميل كنيد.

    عدسي: يك فنجان عدس پخته را با آب ليمو ميل كنيد.

    سالاد كرفس: دو ليوان كرفس ريز شده را به همراه نمك و يك عدد گوجه فرنگي به همراه سس آب ليمو ميل كنيد. (اين سالاد در لاغري بسيار موثر است)


    طرز تهیه خوراکی‌ها:

    سس آبليمو: دو قاشق ماست و يك قاشق روغن زيتون و يك قاشق آب ليمو، نمك و فلفل به اندازه كافي.

    سوپ مرغ: آب مرغ يك ليوان، نصف فنجان سيب زميني خرد شده، يك فنجان هويج خرد شده و نصف فنجان نخود فرنگي كمي نمك و آب ليمو.

    ورزش موثر در این رژیم:

    روزانه 20 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید.

    پاها را به اندازه عرض شانه باز كنيد، شكم و باسن را به داخل بكشيد و بهوسيله بيني ريه‌ها را از هوا پر كنيد و به آرامي دستها را بالا ببريد و از 1 تا 10 بشماريد و بعد از راه دهان هواي داخل ريه را خارج كنيد و به آرامي دست‌ها را پايين آوريد و دوباره از نو شروع كنيد تا 11 مرتبه.

    ویرایش شده توسط رهام 💙دنیز💕 در تاریخ ۲۶/۱۰/۱۳۹۴   ۱۱:۴۹
  • ۱۱:۴۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    مرتبه.

    روز اول:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر)نهار:2 عدد تخم مرغ سفت (آب‌پز) + اسفناج پخته + يك عدد گوجه فرنگيشام:200 گرم گوشت پخته يا كبابي + كاهو + روغن زیتون + آب‌ليمو روز دوم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر)نهار:10 ورق كالباس مرغ + يك ليوان ماست كم چربيشام:200 گرم گوشت پخته يا كبابي + كاهو + روغن زیتون + آب‌ليمو روز سوم:صبحانه:يك فنجان چاي + دو عدد خرمانهار:نصف سينه مرغ پخته يا كبابي + كاهو + سس آب‌ليموشام:سالاد كرفس + گوجه فرنگي + آب‌ليمو روز چهارم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر) + يك ورق نان تستنهار:200 سی‌سی آب ميوه ترجيحا سيب يا هويج + يك ليوان ماستشام:2 عدد تخم مرغ سفت (آب‌پز) + هويج رنده شده + 200 گرم پنير رژيمي يا كم نمك روز پنجم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر) + يك ورق نان تستنهار:يك ماهي پخته يا كبابي كامل (حدود 200 گرم) + يك قاشق چاي‌خوري كره + آب‌ليموشام:200 گرم گوشت پخته يا كبابي + كرفس رنده شده روز ششم:صبحانه:يك فنجان چاي + دو عدد خرمانهار:10 ورق كالباس مرغ + يك ليوان ماست كم چربيشام:نصف سينه مرغ پخته يا كبابي + كاهو + آب‌ليمو + روغن زيتون روز هفتم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر) + يك ورق نان تستنهار:2 عدد تخم مرغ سفت (آب‌پز) + يك ورق كالباس + كاهوشام:سالاد كلم + گوجه فرنگي + سس آب‌ليمو + يك عدد ميوه (حدود 100 گرم) روز هشتم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر)نهار:نصف سينه مرغ پخته يا كبابي (حدود 200 گرم) + كاهو + آب‌ليموشام:200 گرم گوشت پخته يا كبابي + كاهو + آب‌ليمو + يك عدد ميوه (حدود 100 گرم) روز نهم:صبحانه:يك ليوان شيرنهار:نصف سينه مرغ پخته يا كبابي (حدود 200 گرم) + كاهو + آب‌ليموشام:سالاد كاهو (کاهو + خيار + گوجه فرنگي) + سس آب‌ليمو + يك عدد ميوه (حدود 100 گرم) روز دهم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر) + يك ورق نان تستنهار:200 سی‌سی آب ميوه ترجيحا سيب يا هويج + يك ليوان ماستشام:يك عدد تخم‌مرغ سفت (آب‌پز) + يك هويج پخته شده و رنده شده + 200 گرم پنير رزيمي يا كم نمك روز یازدهم:صبحانه:يك فنجان قهوه با شیر (با قند ساخارین، بدون شکر) + يك ورق نان تستنهار:يك عدد ماهي پخته يا كبابي (حدود 200 گرم) + يك قاشق چاي‌خوري كره + آب‌ليموشام:200 گرم گوشت پخته يا كبابي + كاهو + كرفس روز دوازدهم:صبحانه:يك فنجان چاي + دو عدد خرمانهار:2 عدد تخم مرغ سفت (آب‌پز) + يك عدد هويج پخته و رنده شدهشام:نصف سينه مرغ پخته يا كبابي بدون پوست + كاهو + آب‌ليمو سه روز رژيم نگهدارنده:روز اول:صبحانه:يك ليوان شيرنهار:گوشت يا مرغ كبابي يا پخته (حدود 200 گرم) + سالاد كاهو (کاهو، خيار، گوجه فرنگي) + سس آبليموشام:سوپ مرغ يا گوشت + 2 ورق نان تست + 2 عدد ميوه (حدود200 گرم) روز دوم:صبحانه:يك فنجان چاي + يك ورق نان تست + عسلنهار:5 ورق كالباس مرغ + گوجه فرنگي + يك عدد خيار شور + 2ورق نان تستشام:نصف سينه مرغ + سالاد كاهو (کاهو، خيار، گوجه فرنگي) + يك عدد خيار شور + 2 ورق نان تست روز سوم:صبحانه:يك ليوان شيرنهار:گوشت يا مرغ كبابي یا پخته شده (حدود 200 گرم) + سالاد خيار و گوجه فرنگيشام:سوپ مرغ + 2 ورق نان تست + 2 عدد ميوه (حدود 200 گرم)

  • ۱۱:۴۹   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    , ورزش موثر در این رژیم
    ورزش موثر در این رژیم

    روزی 6 نوبت و هربار 11 نفس عمیق که معادل 3 کیلومتر دویدن است .

    پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و شکم و باسن را منقبض کنید به وسیله ی بینی ریه ها را پر از هوا کنید و به آرامی دستها را بالا ببرید و تا 10 بشمارید بعد از راه دهان تمام هوا را خارج کنید و به آرامی دستها را پایین بیاورید هنگام خارج کردن هوا از ریه شکم و باسن را آزاد کنید

  • ۱۱:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    5 عامل عجیب چاقی

    بسیاری از ما می دانیم که پرخوری، تندخوری و کم تحرکی، جزو مهمترین عوامل چاقی محسوب می شوند اما شاید خیلی از ما تا به حال، درباره سایر عوامل تاثیرگذار بر چاقی که به آنها اشاره می کنیم، چیزی نشنیده باشیم.

    ۶۵ درصد از مردم جهان در کشورهایی زندگی می کنند که چاقی، بیشتر از لاغری باعث مرگ و میر آنها می شود. در حال حاضر ۴۴ درصد از موارد جهانی ابتلا به دیابت، ۲۳ درصد از بیماری های ایسکمیک قلبی و ۴۱ ۷ درصد از سرطان ها به طور مستقیم به افزایش وزن و چاقی ربط داده شده اند.

    بسیاری از ما می دانیم که پرخوری، تندخوری، پیروی از رژیم های چرب و پرکالری و کم تحرکی، جزو مهمترین عوامل چاقی محسوب می شوند اما شاید خیلی از ما تا به حال، درباره سایر عوامل تاثیرگذار بر چاقی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، چیزی نشنیده باشیم.

    ۱ آلودگی صوتی

    محققان سوئدی دریافته اند که زندگی کردن در مناطقی که دارای آلودگی های صوتی شدید ناشی از ترافیک خودروها رفت و آمد قطار و هواپیماست، احتمال ابتلا به اضافه وزن و چاقی را افزایش می دهد. محققان پیش از این دریافته بودند که زندگی در مکان های بیش از اندازه پر سروصدا، تاثیر مستقیمی بر افزایش اندازه دور کمر یا اختلال در خواب آرام شبانه دارد.

    نداشتن خواب کافی و آرام در اثر آلودگی های صوتی موجود در محل زندگی در طول شبانه روز، باعث می شود افراد ساکن در این مناطق، تمایل کمتری به ورزش، پیاده روی و حتی فعالیت های فیزیکی روزانه از خود نشان بدهند و شانس ابتلا به افزایش وزن با کم تحرکی را در خود بالا ببرند.

    نتیجه تحقیقی که در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) به چاپ رسیده، نشان می دهد هر ۵ دسی بل افزایش آلودگی صوتی در محل زندگی (سطح استاندارد آلودگی صوتی در محل زندگی حدود ۴۵ دسی بل است) با بالا رفتن ۰.۲ سانتیمتر اندازه دور کمر همراه خواهد بود.

    محققان سوئدی با اعلام اینکه افزایش آلودگی صوتی با ایجاد اختلال در خواب آرام شبانه، باعث بر هم خوردن نظم ترشح هورمون استرس در بدن می شود، یادآور شدند این مسئله علاوه بر ابتلا به افزایش وزن، تاثیر مستقیمی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری های قبلی هم خواهد داشت.

    ۲ آلودگی هوا

    محققان آمریکایی دریافته اند آلودگی هوا با ایجاد اختلال در سیستم متابولیک بدن، شانس ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. این محققان اعلام کرده اند آلودگی هوای ناشی از ترافیک می تواند به طور مستقیمی باعث افزایش نمایه توده بدنی یا BMI کودکان ۱۱ ۵ ساله شود. از این رو، کودکانی که در مناطق آلوده شهری زندگی می کنند، با اختلال شدیدتری در سیستم متابولیک خود مواجه هستند و امکان چاق شدن آنها در زندگی آینده شان، بسیار بیشتر از کودکانی است که در مناطقی با آب و هوای سالم زندگی می کنند.

    این محققان بر این باورند که زندگی کودکان در مناطق آلوده شهری با افزایش ۱۳.۶ درصدی سالانه نمایه توده بدنی آنها همراه است. از طرف دیگر، نتایج تحقیقات گسترده ای هم نشان می دهند زندگی در مناطق آلوده شهری در دوران بارداری، شانس ابتلا به چاقی کودکان را تا ۵ سالگی ۱.۷۹ درصد و تا ۷ سالگی ۲.۲۶ درصد بالا می برد.

    ۳ سرماخوردگی

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوعی ویروس سرماخوردگی به نام «آدنوویروس ۳۶» جزو عوامل ابتلا به چاقی در کودکان محسوب می شود. محققان با بررسی ۱۲۴ کودک درگیر با آدنوویروس ۳۶، به این نتیجه رسیده اند این ویروس، عامل چاقی ۸۰ درصد این کودکان شده است. وزن این کودکان به طور متوسط حدود ۲۳ کیلوگرم بیشتر از کودکان همسن خود بود که به این ویروس مبتلا نشده بودند.

    ۴ خوابیدن با چراغ روشن

    محققان انگلیسی دریافته اند خوابیدن با چراغ روشن و نور زیاد در طول شب، شانس ابتلا به اضافه وزن و چاقی را تا ۵۰ درصد، بخصوص در کودکان افزایش می دهد. روشن بودن فضای خواب در طول شب، باعث رسیدن پیام های نادرست به مغز و ایجاد تغییرهایی در سطح ترشح هورمون های مختلفی مانند ملاتونین و استرس می شود. از طرف دیگر، زمانی که ما با چراغ روشن و نور زیاد می خوابیم، مغزمان به اندازه کافی استراحت نمی کند و در نتیجه سعی می کند در طول روز، انرژی خود را از طریق مصرف غذاهای شیرین و چاق کننده تامین کند.

    ۵ کم خوابی

    وقتی ما کمتر از ۷ ۶ ساعت در طول شبانه روز می خوابیم ترشح هورمون کورتیزول که عامل تنظیم اشتها در بدن مان است مختل می شود. از این رو احساس گرسنگی و هوس به خوردن غذاهای چرب و شیرین، حتی هنگام سیری هم سراغ مان می آید و این مسئله نتیجه ای جز افزایش وزن را برایمان به دنبال نخواهد داشت.

    ۴ عامل عجیب لاغری

    برخی از افراد برای پایین آوردن وزن خود راه های سختی را تجربه می کنند اما گروهی از محققان معتقدند با برخی از روش های ساده و البته عجیب هم می توان وزن کم کرد:

    ۱ مصرف آب پیش از صرف غذا

    یکی از راه های پیشگیری از پرخوری در وعده های اصلی غذایی، نوشیدن یک لیوان آب ولرم حدود ۴۵ ۳۰ دقیقه پیش از صرف غذای ا
  • ۱۱:۵۰   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    صلی است. اگر بلافاصله قبل از غذا آب بنوشید، با اختلال هضم و مشکلات گوارشی مواجه می شوید. اگر هم آب بیش از اندازه سرد بنوشید، معده تان دچار شوک می شود و مصرف غذا برایتان کار ساده ای نخواهد بود. از این رو، حتما ساعت نوشیدن آب و ولرم بودن آن را رعایت کنید.

    ۲ افزایش دمای اتاق خواب

    برخی از افراد عادت دارند در فضاهای کاملا خنک بخوابند اما اگر به اضافه وزن مبتلا هستید، به شما پیشنهاد می کنیم این عادت تان را تغییر بدهید. اگر دمای اتاق خواب از حدود ۱۸ درجه سانتیگراد به نزدیک ۲۳ درجه سانتیگراد برسد. شما حدود ۷ کیلوکالری انرژی در ساعت، بیشتر از حالت عادی می سوزانید و با خوابیدن تان هم به روند کاهش وزن تان کمک می کنید.

    ۳ عادت به مصرف میوزلی

    میوزلی نوعی صبحانه سوییسی و تشکیل شده از جوی دو سر پخته، انواع میوه های تازه و مغزهای خام دلخواه است. اگر افراد مبتلا به اضافه وزن بتوانند روزی یک پیاله از این صبحانه را مصرف کنند، حجم بالایی از فیبر و پروتئین را به بدن خود رسانده اند و در این صورت، برای ساعت های بیشتری تا رسیدن به وعده ناهار سیر می مانند و به خوردن میان وعده های چرب و شیرین تحریک نخواهند شد.

    ۴ انتخاب رنگ های سرد یا خنثی برای بشقاب غذا

    اگر رژیم کاهش وزن دارید و نمی خواهید پرخوری کنید، به رنگ ظرف های غذای خود توجه داشته باشد. رنگ های گرم و براقی مانند قرمز، زرد یا نارنجی باعث افزایش اشتها و پرخوری می شوند در حالی که رنگ های خنثی و سردی مانند آبی، سبز ملایم، سفید و توسی می توانند با کنترل اشتها، جلوی پرخوری را بگیرند.
  • leftPublish
  • ۱۱:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست

    بهترین رژیم غذایی برای خانمهای باردار

    بهتر است بیش از میزان توصیه شده برای دوران بارداری که ۳۰۰ کالری در روز است، غذا نخورید و بدانید که دیوانه وار غذا خوردن روش مناسبی برای رژیم غذایی دوران بارداری نیست.

    «خیلی خوش شانس هستید که باردار شده اید چون می توانید از همه چیز و هر چه می خواهید و در هر زمان که دوست دارید، بخورید.» مطمئنا شما هم مانند این جملات را زیاد شنیده اید. اما بهتر است بیش از میزان توصیه شده برای دوران بارداری که ۳۰۰ کالری در روز است، غذا نخورید و بدانید که دیوانه وار غذا خوردن روش مناسبی برای رژیم غذایی دوران بارداری نیست.

    بیشتر پزشکان تایید می کنند که پرخوری و زیاده روی در خوردن هر چیزی (حتی بستنی، ترشی، سیب زمینی سرخ کرده و اصولا هرچه که مادران باردار زیاد هوس می کنند) درست نیست. دکتر جف لیوینگستون، متخصص زنان و زایمان در ایروین تگزاس، می گوید: «همیشه به بیمارانم می گویم که رژیم غذایی بارداری را با مصرف همه گروه های غذایی راحت بگیرند، با وجود این، همه غذاهایی را که دارای چربی و قند فراوان هستند، محدود کنند. اعتدال، به اندازه خوردن و کنترل وعده های غذایی فاکتورهای مهمی برای کمک به سالم تر ماندن و حالت درونی خوب داشتن است.» در کنار درست خوردن برای سلامت در دوران بارداری، تحرک نیز ضروری است. ورزش، همان طور که همیشه آن را انجام می دادید، با ایجاد کمی تغییر و تحول در آن و طبق آنچه پزشک شما دستور داده و مصرف روزانه مولتی ویتامین (در صورت امکان مصرف آن را پیش از دوران بارداری آغاز کنید) بسیار مهم هستند. اینها در کنار رژیم غذایی رنگارنگ و سالم در دوران بارداری و نوشیدن مقدار زیاد آب، شما و فرزندتان را در وضعیت خوب و مناسبی نگه می دارد.

    برای کم خون نشدن

    ویتامینA در واقع پروتئینی است که اسید فولیک را فعال می کند. این ویتامین در گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و فرآورده های لبنی یافت می شود. برخی از فواید آن شامل کاهش کم خونی است که در طول بارداری رواج می یابد و با اینکه بسیاری از خانم ها در سه ماهه اول بارداری از خوردن گوشت بیزارند، به محض اینکه اشتهای آنها برگشت و ویارشان کمی بهتر شد، دست کم باید روزی ۳ سهم (۷۰ گرم) پروتئین مصرف کنند.

    نکته:

    یک وعده گوشت باید برابر با اندازه یک استیک متوسط باشد. یادتان باشد، پروتئین برای افزایش انرژی نیز بسیار عالی است و به شما کمک می کند ظاهر و احساس خوبی داشته باشید.تغذیه درست و مناسب، بهترین حالات ظاهری و احساسی را در طول این ۹ماهه خیلی مهم زندگی برای شما ایجاد می کند.

    غنی شدن از اسیدفولیک

    اسیدفولیک آنچنان برای تقسیم سریع سلولی مهم است که با آن رشد نوزاد، متابولیسم پروتئین ها و گسترش سلول های تازه گلبول های قرمزی که بعدها به آن نیازمند خواهد بود، ادامه پیدا می کند. اسید فولیک برای بدن کاملا ضروری است. به خاطر داشته باشید نوزاد شما خیلی سریع رشد می کند از این رو برخورداری از مقادیر وسیعی از این ماده مغذی به افزایش سلامت او کمک می کند. اسید فولیک در مواد خوراکی سرشار از ویتامین C مانند مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، لیموترش و نارنگی)، سبزیجات سبز برگدار (اسفناج، کلم پیچ)، بروکلی و در انواع نان جو یا غلات غنی شده، نخود خشک شده و برخی مغزها (بادام زمینی یا تخمه آفتابگردان) یافت می شود. علاوه بر فواید آن برای رشد، اسیدفولیک به کاهش شیوع برخی نقص های مادرزادی مانند از هم جدا شدن ستون فقرات نیز کمک می کند. سعی کنید برای صبحانه غلات غنی شده و یک لیوان آب گریپ فروت، ناهار سالاد تخمه آفتابگردان، کلم پیچ و نخود و به دنبال آن یک میان وعده و برای شام سبزیجات بخورید، حتی اگر یک همبرگر هم در کنار آن داشتید.

    گ مثل گردو

    امگاها به طور عمده در ماهی یافت می شوند (اما از مصرف ماهی خام بپرهیزید)، اما در گردو، بذر کتان و روغن کانولا نیز وجود دارند. امگا۳ در رشد چشم ها و مغز نوزاد به ویژه در ۳ ماهه اول بارداری اهمیت خاصی دارد. منابع عمده این ماده عبارتنداز: ماهی سالمون قرمز (قزل آلای قرمز)، ماهی تن و ماهی قزل آلا. به دلیل حجم بالای جیوه در گوشت برخی از ماهی ها باید مصرف این نوع از ماهی ها را به هفته ای یک بار کاهش دهید، اما گردو و بذر کتان را حتما در رژیم غذایی روزانه خود فراموش نکنید. به علاوه، امگاها کلیدی برای آبرسانی هستند، به این معنی که کمک می کنند تا ظاهر شما بسیار شاداب تر شود.

    حتی در این دوران هم فست فود نخورید

    زمانی که ویار دوران بارداری دارید، باید به خاطر داشته باشید که خوردن زیاد روغن و چربی و مواد بی ارزش، به شما احساس تنبلی خواهد داد و به علاوه باعث چاقی شما خواهد شد. بنابراین، چربی دریافتی خودتان را به ۲۵تا۳۰ گرم در روز برسانید. همین طور که شکم شما بزرگ می شود و کم کم سنگین می شوید، بیشتر به پرخوری و خوابیدن تمایل پیدا می کنید. برای اجتناب از این حالات، مصرف نکردن غذاهای چرب و فست فود روشی سریع و ساده است.

    بستنی بخورید،
  • ۱۱:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    اشکال ندارد

    ماست، شیر (با ویتامین D غنی شده)، پنیر و حتی بستنی منابع سرشار کلسیم و برای رشدونمو نوزاد بسیار حیاتی هستند علاوه بر آن طعم بسیار مطلوبی نیز دارند، تا جایی که ممکن است، از نوع کم چرب آن استفاده کنید و دست کم روزی سه بار آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید. بهتر است لبنیات حاوی پروبیوتیک را انتخاب کنید که محرک شما برای شادابی ظاهر و احساس نیز هستند، ناخن، مو و پوست شما را نیز فوق العاده کرده، رشد آن را تسریع و آنها را ضخیم تر و براق تر می کنند. اما از لبنیات غیرپاستوریزه مانند انواع پنیرهای کپک زده، پنیر بز و فتا دوری کنید. بهترین کار این است که هنگام خرید برچسب روی پنیر را با دقت مطالعه کرده و حتما با پزشک خود نیز در این مورد مشورت کنید.

    هر طور که می توانید آهن مصرف کنید

    کسانی که می خواهند مادر شوند، فهرستی بلندبالا برای کارهایی که باید انجام دهند در دست دارند که شامل مراقبت از رشد رحم، رشد جفت و البته رشد نوزاد نیز هست. برای به انجام رساندن همه این نکات، باید حجم رگ های شما برای نگهداری خون افزایش یابد. بنابراین، افزایش میزان آهن در بدن امری ضروری است. خوشبختانه، مواد خوراکی مشابهی وجود دارند که دارای مقادیر غنی اسید فولیک هستند و منابع خوبی برای دریافت آهن محسوب می شوند (سبزیجات برگدار، گریپ فروت، پرتقال، حبوبات). مصرف مکمل های غذایی نیز مفید است، اما آنها به شدت موجب یبوست می شوند که منجر به نفخ و ناراحتی شکم می شود. خوردن آهن موردنیاز برای کمک به بالا رفتن انرژی بدن و داشتن شرایط بهتر امری ضروری است.

  • ۱۱:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    ماده غذایی مناسب بارداری

    پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد.

    پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد. در واقع، در طول سه ماهه ی دوم و سوم روزانه به ۳۰۰ ۳۵۰ کالری اضافی نیاز دارید.

    رژیم هایی که فاقد مواد غذایی کلیدی هستند، می تواند بر رشد کودک تاثیر منفی بر جای گذارد. عادات بد غذایی و افزایش وزن بیش از حد همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض ناخوشایند تولد را افزایش دهد.

    به عبارت ساده، انتخاب غذاهای سالم و مغذی کمک می کند تا از سلامت خود و فرزندتان مطمئن شوید. همچنین کاهش وزن پس از وضع حمل را بسیار ساده تر خواهد نمود.

    بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنید

    ۱۰ ماده ی غذایی بسیار مغذی که در هنگام بارداری باید خورده شوند، عبارتند از:

    ۱. سیب زمینی شیرین

    سیب زمینی شیرین منبعی بسیارغنی از بتا کاروتن، یک ترکیب گیاهی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود، است.

    ویتامین A برای رشد، همچنین برای تفکیک بیشتر سلول ها و بافت ها ضروری و برای رشد جنین سالم از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. به طور کلی به زنان باردار توصیه می شود تا مصرف ویتامین A خود را ۱۰ ۴۰٪ افزایش دهند.

    در عین حال به آنها توصیه می شود تا از مصرف مقادیر زیاد منابع حیوانی ویتامین A، که در صورت مصرف بیش از حد موجب مسمومیت می گردد، اجتناب کنند. بنابراین، بتا کاروتن منبع بسیار مهمی از ویتامین A برای زنان باردار است.

    سیب زمینی شیرین منبع بسیار خوبی از بتا کاروتن است. حدود ۱۰۰ ۱۵۰ گرم سیب زمینی شیرین پخته شده تمام نیاز روزانه فرد را برآورده می کند. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین حاوی فیبراست، که احساس سیری را افزایش، قند خون را کاهش و سلامت دستگاه گوارش و تحرک را بهبود می بخشد.

    ۲. حبوبات

    این گروه از موادغذایی شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی می شود. حبوبات منابع گیاهی بسیار خوبی از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم و همه ی آنچه که بدن در دوران بارداری بدان نیاز بیشتری دارد، می باشد.

    فولات یکی از ویتامین های B (B۹) است. به ویژه در سه ماهه اول، برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. با این حال، بیشتر زنان باردار به اندازه کافی فولات مصرف نمی کنند. این مورد با افزایش خطر ابتلا به نواقص لوله عصبی و کم وزنی نوزاد در هنگام تولد مرتبط است.

    مصرف ناکافی فولات همچنین باعث می شود که کودک در مراحل بعدی زندگی و در طول رشد بیش از سایرین مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها شود. حبوبات حاوی مقادیر زیادی فولات می باشند. یک فنجان عدس، نخود یا لوبیا سیاه ممکن است ۶۵ ۹۰٪ از نیاز روزانه ی فرد را تامین کند.

    ۳. محصولات لبنی

    در دوران بارداری، برای پاسخگویی به نیازهای جنینِ در حال رشد باید پروتئین و کلسیم اضافی مصرف کنید. محصولات لبنی حاوی انواع پروتئین با کیفیت بالا هستند.

    فرآورده های لبنی بهترین منبع غذایی تامین کلسیم هستند، مقادیر بالایی از فسفر، ویتامین های مختلف B، منیزیم و روی را فراهم می کنند. ماست، به خصوص ماست یونانی، به ویژه برای زنان باردار مفید است. این نوع ماست شامل کلسیم بیشتری نسبت انواع دیگر محصولات لبنی می باشد.

    برخی از انواع ماست نیز شامل باکتری های پروبیوتیک هستند، که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. مصرف پروبیوتیک در دوران بارداری خطر ابتلا به عوارضی مانند فشار خون بالا بعلاوه ی پروتئین در ادرار، دیابت بارداری، عفونت واژن و آلرژی را کاهش می دهد.

    ۴. سالمون

    ماهی سالمون منبعی بسیار غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. اما اکثر مردم، به ویژه زنان باردار از رژیم غذایی خود به اندازه کافی امگا ۳ دریافت نمی کنند. مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ در طول بارداری ضروری هستند، به ویژه اسیدهای چرب با زنجیره بلند امگا ۳.

    این اسیدهای چرب در غذاهای دریایی به مقدار فراوان یافت می شوند و به تشکیل مغز و چشم جنین کمک می کنند. با این حال، به طور کلی به زنان باردار توصیه می شود تا مصرف غذاهای دریایی را به دو بار در هفته محدود کنند، زیرا در ماهی های چرب جیوه و آلاینده های دیگر وجود دارد.

    آگاهی از این امر باعث می شود تا برخی از زنان باردار از همه ی غذاهای دریایی پرهیز کنند، در نتیجه مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را محدود می کنند. با این حال، مطالعات حاکی از آن است که زنان باردار که ۲ ۳ بار در هفته ماهی چرب می خورند، میزان امگا ۳ توصیه شده را دریافت می کنند.

    ۵.تخم مرغ

    تخم مرغ ها در زمره مواد غذایی بی نهایت سالم قرار دارند، زیرا تقریبا شامل همه ی مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشند. یک تخم مرغ بزرگ شامل ۷۷ کالری، همچنین چربی و پروتئین با کیفیت بالاست. بعلاوه شامل بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی نیز می با
  • ۱۱:۵۱   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    شد. تخم مرغ منبع عالی از کولین است.

    کولین برای فرآیندهای بسیاری در بدن، از جمله رشد مغز و سلامت ضروریست. بررسی رژیم غذایی در ایالات متحده نشان داد که بیش از ۹۰٪ از مردم کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می کنند.

    مصرف اندکِ کولین در دوران بارداری ممکن است خطر نواقص لوله عصبی را افزایش دهد و احتمالا منجر به کاهش عملکرد مغزی نوزاد شود. یک واحد تخم مرغ کامل حاوی تقریبا ۱۱۳ میلی گرم کولین است، که حدود ۲۵٪ از مصرف روزانه ی توصیه شده برای زنان باردار را تامین می کند.

    ۶. بروکلی و سبزی های برگ دار و تیره

    کلم بروکلی، سبزیجات سبز و تیره مانند کلم پیچ و اسفناج شامل بسیاری از مواد مغذی می باشند که زنان باردار به آن نیاز دارند. آن ها شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند.

    علاوه بر این، کلم بروکلی و سبزیجات سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین حاوی ترکیباتی گیاهی می باشند که برای سیستم ایمنی بدن و گوارش مفید است.

    با توجه به فیبر بالای آنها، این سبزیجات همچنین می توانند به پیشگیری از یبوست کمک کنند. یبوست شایع تر مشکل بسیاری از زنان باردار است. مصرف سبزیجات برگدار و سبز نیز با کاهش خطر تولد نوزادان کم وزن مرتبط است.

    ۷. گوشت کم چرب

    گوشت گاو و مرغ منابع بسیار خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند. علاوه بر این، گوشت گاو سرشار از آهن، کولین و دیگر ویتامین های گروهB است، که همه آنها در مقادیر بالاتر در دوران بارداری مورد نیاز است.

    آهن یک ماده معدنی ضروریست که توسط سلول های قرمز خون به عنوان بخشی از هموگلوبین استفاده می شود و نقش مهمی در انتقال اکسیژن به تمام سلول های بدن ایفا می کند.

    زنان باردار به آهن بیشتری نیاز دارند، زیرا حجم خون آن ها در حال افزایش است. این امر به ویژه در سه ماهه ی سوم مهم تر نیز می شود.

    سطح پایین آهن در اوایل و اواسط بارداری ممکن است موجب کم خونی و کمبود آهن شود که خطر زایمان زودرس و کم وزنی نوزاد در هنگام تولد را دو برابر می کند. اغلب، برطرف نمودن نیاز بدن به آهن با رژیم غذایی به تنهایی دشوار است، به ویژه هنگامی که زنان باردار نسبت به گوشت بیزار می شوند.

    ۸. روغن جگر ماهی

    روغن جگر ماهی از جگر ماهی های چرب و اغلب ماهی کاد گرفته می شود. روغنی بسیار غنی، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، EPA و DHA، که برای رشد مغز و چشم جنین ضروری است.

    روغن جگر ماهی نیز ویتامین D زیادی دارد، که متاسفانه بسیاری از مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند.

    این روغن برای افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی یا مکمل های با امگا ۳ یا ویتامین D نمی خورند، بسیار مفید است. کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا بعلاوه ی پروتئین در ادرار در ارتباط است. این عارضه بالقوه خطرناک و با ورم دست و پا همراه است.

    مصرف روغن جگر ماهی در اوایل دوران بارداری منجر به تولد نوزادی با وزن متناسب و کاهش خطر ابتلا به بیماری در طول زندگی کودک مرتبط است. مصرف یک وعده یا یک قاشق غذاخوری روغن جگر ماهی مصرف روزانه ی توصیه شده امگا ۳، ویتامین D و ویتامینA را فراهم می کند.

    ۹. توت ها

    انواع توت ها شامل آب، کربوهیدرات سالم، ویتامین C، فیبر و ترکیبات گیاهی هستند. آنها به طور کلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، که به بدن در جذب آهن کمک می کنند، می باشند.

    ویتامین C همچنین برای سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

    انواع توت ها موجب کاهش شاخص قند خون می شوند، بنابراین حاوی قند بالایی نیستند. انواع توت ها می توانند یک میان وعده عالی باشند، زیرا آنها هم حاوی آب و هم فیبر هستند. آنها مغذی و خوشمزه اند، در عین حال کم کالری.

    ۱۰. غلات سبوس دار

    خوردن غلات سبوس دار کاملا پاسخگوی نیاز بدن به کالری اضافی در دوره ی بارداری، به خصوص در طول سه ماهه ی دوم و سوم است. بر خلاف غلات تصفیه شده، غلات کامل فیبر، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی دارند.

    جو دو سر و کوینولا نیز حاوی مقدار نسبتا خوبی پروتئین هستند که مصرف آنها در دوران بارداری ضروری است. علاوه بر این، غلات سبوس دار عموما سرشار از ویتامین های B، فیبر و منیزیم هستند. همه این ها اغلب در رژیم غذایی زنان باردار کم است.
  • ۱۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    چگونه چاق شویم؟

    10 غذا برای افزایش وزن سالم

    وقتی درباره سلامتی صحبت میکنیم همه به کاهش وزن و کم کردن کالری فکر میکنند. در بسیاری از موارد افراد میخواهند برعکس این کار را انجام دهند. بسیاری از دوستان من ورزشکار هستند و دائم به دنبال افزایش وزن جهت بهبود قابلیت های خود می باشند. بعضی افراد هم به طور کلی کمبود وزن دارند و برای اینکه سالم باشند و انرژی بیشتری بدست بیاورند به دنبال افزایش وزن هستند. یکی از مشکلات شایع که در راه اضافه کردن وزن بوجود می آید استفاده بیش از حد از غذاهای پر کالری و بی ارزش از نظر مواد مغذی است. این شیوه به جای اینکه باعث به وجود آوردن عضله بشود باعث بدفرم شدن بدن و افزایش توده چربی میشود. در این مقاله به شما 10 غذا میعرفی میکنم تا بتوانید افزایش وزنی سالم داشته باشید.
  • ۱۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری است. 5 گرم چربی، 6گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات. تخم مرغ میان بدن سازان غذایی محبوب است زیرا به راحتی میتوان تعدادی از آن را به وعده غذایی اضافه کرد و کالری اضافی دریافت کرد. خوردن تخم مرغ خام در کنار گوشت خطرناک است. اما تخم مرغ خام را میتوانید با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید و میل کنید. حتی طعم آن را نیز حس نمیکنید ( اگر این کار را میکنید جتما به خاطر داشته باشید تخم مرغ را چک کنید که ترک نداشته باشد). پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن کمک میکند، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا میکند و همچنین میزان تستوسترون را افزایش می دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک میکند. در سالهای اخیر زرده ی تخم مرغ ( قسمت زرد ) بدنام شده است. برای مثال املت بدون زرده میخورند و یا فقط از سفیده ی تخم مرغ به جای کل آن استفاده میکنند. دلیل این بدنامی این است که زرده ی تخم مرغ سرشار از کلسترول است و بر این باورند که خطر بیماری های قلبی را بالا میبرد. حقیقت این است که تخم مرغ دارای کلسترول خوب است که کمک میکند میزان کلسترول های بد بدن کاهش پیدا کند. یک عنصر به نام کولین نیز هست که در زرده ی تخم مرغ پیدا میشود. کولین باعث کاهش ساخت چربی در قلب میشود و به بازسازی سلول ها کمک میکند. همچنین مشخص شده روی خلق و خو هم تاثیر دارد.
  • ۱۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا 94 کالری دارد.4 گرم پروتئین، 8 گرم چربی، و 3 گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به راحتی با غذاها مخلوط کنید. این کره را میتوانید در انواع مختلف تهیه کنید مثلا نوعی که در تکه های بادام زمینی هم هست و یا نوعی که کامل مخلوط شده است. من کره بادام زمینی طبیعی را توصیه میکنم چون معمولا با روغن های سالم درست میشود. کره بادام زمینی که طبیعی باشد نشانه اش این است: وقتی در قوطی آن را باز میکنید روغن باید بالایش جمع شده باشد و برای استفاده مجبورید ابتدا آن را هم بزنید. همچنین کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگهداری کنید. کره بادام زمینی به دلیل اینکه با غذاهای زیادی میل میشود مناسب است. میتوانید آنرا روی میوه ها و سبزیجات بمالید و میل کنید. میتوان آن را روی یک تکه نان مالید و خورد. اگر واقعا از طرفداران کره بادام زمینی هستید حتی میتوانید آن را خالی هم استفاده کنید.
  • ۱۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    اگر هدفتان کاهش وزن است مسلما برای تامین بخشی از پروتئین به سراغ گوشتهای کم چرب مانند سینه ی مرغ، گوشت راسته، و گوشت ماهی میروید. برای کسانی که بدنبال افزایش وزن هستند گوشتهای پرچرب ایده آل تر است. چربی حیوانی سرشار از پروتئین است و میزان تستوسترون را افزایش میدهد. تستوسترون هورمونی است که بیشتر در بدن مردان است و به بدن کمک میکند بیشتر عضله بسازد. همچنین باعث کاهش بافت چربی در بدن میشود ( ذخایر چربی ). انواع گوشت را میتوانید به صورت مستقیم و یا در بسته بندی تهیه کنید. ران و پای مرغ دارای گوشت پرچب است. استفاده از سوسیس و کالباس به عنوان جایگزین اصلا انتخاب درستی نیست.
  • ۱۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    لوبیا ها غذاهای فوق العاده ای هستند که تقریبا تمام مواد مغذی که نیاز دارید را شامل میشوند. بیشتر انواع لوبیا تقریبا یک اندازه مواد مغذی دارند. به طور متوسط یک فنجان لوبیا شامل 225 کالری است. 15 گرم پروتئین، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر هستند. لوبیا ها انواع مختلفی دارند. لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و غیره. بیشتر لوبیا ها را به صورت کنسرو شده در فرشگاه ها پیدا میکنید. تمام کاری که باید انجام دهید گرم کردن آن با اجاق گاز یا مایکروفر است. در کنار کره بادام زمینی لوبیا یکی از آسان ترین غذاهای این لیست برای تهیه کردن است.
  • ۱۱:۵۲   ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    سبزیجاتی که سرشار از نشاسته اند سیب زمینی های ساده و شیرین، نخود فرنگی و ذرت هستند. این سبزیجات سرشار از کربوهیدرات هستند و تقریبا هیچ چربی و پروتئینی هم ندارند. آنها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشند. کالری موجود در این سبزیجات بسیار بیشتر از مواردی مانند بروکلی و مارچوبه است. برای ساخت عضله و افزایش وزن بدن به کالری برای تامین انرژی نیاز دارد. این سبزیجات منبعی عمده از انرژی برای تمرین و ساخت عضله به بدن میدهند. مقدار بالای مواد مغذی همچنین برای دیگر اعضای بدن نیز مزایایی دارد.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان