خانه
132K

نکات خانه داری

  • ۰۲:۰۷   ۱۳۹۲/۱۱/۵
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|15007 |7040 پست
     با توجه به نزدیک شدن عید و فریضه خانه تکانی بهتر دیدم از تجربیات هم و یا مطالب مفیدی که تو وب گردی هامون پیدا میکنیم استفاده کنیم

  • leftPublish
  • ۲۰:۴۲   ۱۳۹۵/۴/۱۲
    avatar
    مرجان بانوکاپ آشپزی 
    کاربر فعال|425 |266 پست
    🍹🍡🍹🍡🍹🍡🍹🍡🍹🍡
    ♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️





    #فوت_و_فن_آشپزی

    ♣ اگر برنج بیش از حد جوش خورد، 3-2 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.

    ♣ اگر می‌خواهید سیب‌زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.

    ♣ برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و 2 قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم‌ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آنها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.

    🍹🍡🍹🍡🍹🍡🍹🍡🍹🍡
    ♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️♉️
  • ۱۴:۳۳   ۱۳۹۵/۴/۱۳
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

     #ترفند 

    دوس دارین یخ های شفافی داشته باشین؟

    کافیه داخل قالب های یخ،

    بجای آب معمولی، آب جوشیده بریزید.

  • ۱۴:۳۴   ۱۳۹۵/۴/۱۳
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    آموزش باز کردن پسته در بسته

    حتما برای شما هم پیش اومده. مشغول پسته خوردن هستید و به یک پسته در بسته می رسید و چاره ای ندارید جز استفاده از ناخن و یا وسایل سنگین!

    اما پس از خوندن این آموزش، همه چیز عوض میشه و دیگه تا آخر عمر هر موقع شروع کنید به پسته خوردن، یاد این آموزش می افتید! :))

    ← نکته: این ترفند فقط برای اون دسته از پسته های در بسته جواب میده که یک شکاف کوچیک باز داشته باشن!

    راز این راه حل شگفت انگیز ما، استفاده از یک پوست پسته خالیه!

    یک عدد پوست پسته (نصفه)، در شکاف پسته در بسته فرو کنید.

    l

    ابتدا پوسته رو کمی به چپ و راست تکان داده و سپس با یک نیروی رو به بالا درب پسته رو بشکنید!

    مطمئنا هر کسی می تونه با استفاده از چکش، چاقو، ناخن و هر وسیله دیگه ای در این پسته رو باز کنه، اما اهمیت آموزش ما در این بود که از هیچ کدوم از اون وسایل استفاده نکردیم و به علاوه اینطوری دیگه به دست و ناخنمون هم آسیب نمی زنیم.

    حالا این دفعه که رفتید مهمونی و مشغول پسته خوردن شدید، این کارو به دوستاتون هم یاد بدید و یادی از بغبغو کنید!

    پسته بخورید و لذت ببرید! :)

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۹۵   ۱۴:۳۵
  • ۱۴:۳۵   ۱۳۹۵/۴/۱۳
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    #ترفند

    اگر سوپ تان خيلي چرب شده،
    يك تكه يخ درون آن بياندازيد.

    با اين كار يخ، چربي ها را به خود جذب ميكند.
    با قاشق چربي ها را بيرون بريزيد.
  • ۱۳:۵۴   ۱۳۹۵/۴/۲۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19753 |39377 پست
    عسل در یک ظرف در بسته برای همیشه تازه می ماند !
    به همین دلیل نگهداری آن در یخچال کار بیهوده ای است و باعث شکرک زدن آن می شود که خوردن آنرا مشکل می کند.

  • leftPublish
  • ۱۰:۵۸   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    زیباکده
    رهام💝دنیز💖 : 

    🍃🍃🍃🍃🌸🌸🍃🍃🍃🍃
    #پاک_کردن_لکه_های_دیوار

    نحوه تمیزکردن انواع لکه روی دیوارر



    ✍پاک کردن لکه های مداد رنگی
    لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.

    پاک کردن جای انگشت های آلوده
    در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار بماند. برای بر طرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید. توجه داشته باشید که این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.

    برای پاك كردن لكه های سیاه از روی دیوار گچی
    البته این لکه ها به طور کامل محو نمی شوند ولی شما می توانید با کمی جوش شیرین که در آب حل کرده اید و بوسیله پنبه این لکه ها را از بین ببرید. به این ترتیب که پنبه ها را درون محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه ها بکشید.
    زیباکده

  • ۱۱:۳۳   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    چطور دیوار ها را در نوروز بتکانیم؟
    با نزدیک شدن نوروز و فصل بهار، ماجرای خانه تکانی در خانواده های ایرانی رونق می گیرد. اولین جایی هم که معمولا برای نظافت افراد به سراغش می روند دیوارهاست. دیوارهایی که شاید سالهاست که روی رنگ را به خود ندیده است. تمیزكردن دیوار ها عموما كار دشواری است و یكی از سخت ترین بخش های خانه تكانی محسوب می شود.
    ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی
    خانه تکانی
    این مطلب به شما اطلاعاتی درباره خانه تکانی اصولی دیوار های داخلی خانه می دهد و شما را با مواد شوینده ای كه در این زمینه به كمك تان می آیند آشنا می كند. همچنین این صفحه به شما آموزش می دهد كه چگونه كاغذ دیواری ها را تمیز و لكه ها را از روی آنها محو كنید. محسن رضایی كه یكی از فروشندگان با سابقه مواد شوینده در پایتخت است ما را به عنوان كار شناس در این بخش همراهی می كند.
    اصولی دیوارها را تمیز کنید
    برای پاك كردن جای مدادشمعی هم ابتدا باید با قاشق پلاستیكی، مدادشمعی های روی دیوار را به آرامی بتراشید و سپس مقداری جوش شیرین را روی یك پارچه مرطوب بریزید و پارچه را روی خطوط بكشید
    برای تمیز كردن دیوار ها قبل از هر كاری شما باید روی زمین روزنامه پهن كنید تا مواد شوینده و كثیفی ها روی فرش و كف خانه نریزد. شما نیاز به 2سطل، مواد شوینده، ابر، حوله یا دستمال خشك، یك دستمال نمدار و دستكش دارید. برای آنكه موادشوینده به دست شما آسیب نرساند حتما از دستكش استفاده كنید. با دستمال نمدار گرد و غبار روی دیوار را تمیز كنید. هر ازچند گاهی دستمال خود را بشویید تا گردوغبار های روی آن پاك شود. این گرفتن گردوغبار را برخی ها جدی نمی گیرند، به همین دلیل در مرحله شست وشو ، بیشتر باعث كثیف شدن دیوارها می شوند. آنقدر این كار را ادامه دهید تا دوده های روی دیوار پاك شود. در آخر با دستمال یا حوله، دیوار ها را خشك كنید تا رد آب روی آنها باقی نماند.
    محلول شوینده درست كنید
    شاید قیمت بالای مواد شوینده در بازار و كیفیت پایین بعضی از این محصولات شما را از خرید آنها منصرف كند. شما خودتان می توانید داخل منزل مواد شوینده درست كنید. برای دیوار های رنگ روغن شما یك سطل آب ولرم نیاز دارید.
    *یك دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یك قاشق غذاخوری آمونیاك به آن اضافه كنید و خوب هم بزنید. پس از آن یك دوم پیمانه بوراكس به محلول خود اضافه كنید. بوراكس، پودری سفیدرنگ و متشكل از كریستال های نرم و بی رنگ است و به راحتی در آب حل می شود. از بوراكس در تركیب اكثر مواد شوینده استفاده شده و در تمیزكاری بسیار مؤثر است. بوراكس را می توانید از فروشگاه های مواد شیمیایی- بهداشتی خریداری كنید. به این ترتیب شما یك محلول شوینده بسیار قوی درست كرده اید كه در تمیزكاری دیوار های رنگ روغن به كمك شما می آید.
    * برای تمیز كردن دیوار های كچی از آب خالی استفاده كنید تنها وقت خود را تلف كرده اید چرا كه با آب خالی نه تنها دوده روی دیوار پاك نمی شود بلكه با این كار دوده ها روی دیوار پخش می شود. برای تمیز كردن این دیوار ها محلول آب و جوش شیرین بسیار مؤثر است. با این محلول دوده ها به راحتی از روی دیوار ها پاك می شوند.
    به جنگ لكه های روی دیوار بروید
    برای تمیز كردن دیوار ها قبل از هر كاری شما باید روی زمین روزنامه پهن كنید تا مواد شوینده و كثیفی ها روی فرش و كف خانه نریزد
    لكه های خودكار و ماژیك عموما از آن دسته لكه هایی هستند كه خیلی سخت از روی دیوارها پاك می شوند. برای پاك كردن این لكه ها می توانید از الكل سفید استفاده كنید.
    *پنبه را آغشته به الكل سفید كنید البته نه آنقدر كه از آن بچكد و روی دیوار لكه ای دیگر به وجود آورد. پنبه آغشته به الكل را روی لكه قرار دهید تا جوهر به خورد پنبه برود. اصلا پنبه را روی لكه نكشید چون موجب پخش شدن جوهر روی دیوار می شود.
    * برای پاك كردن جای مدادشمعی هم ابتدا باید با قاشق پلاستیكی، مدادشمعی های روی دیوار را به آرامی بتراشید و سپس مقداری جوش شیرین را روی یك پارچه مرطوب بریزید و پارچه را روی خطوط بكشید. پس از آن با اسفنج مرطوب روی خطوط بكشید تا كاملا پاك شوند. در آخر با یك حوله مرطوب دیوار را تمیز كنید.
    کاغذ دیواری ها را نیز پاک کنید
    خب، این روزها دیوارهای خیلی از خانه ها با كاغذدیواری های متنوع پوشیده شده اند. برای تمیز كردن كاغذ دیواری باید اسفنجی را با آب ولرم خیس كنید و سپس روی كاغذدیواری بكشید. سعی كنید از آب كمتری استفاده كنید تا كاغذ برنیاید.
    * كاغذ های دیواری را از پایین به بالا تمیز می كنند. اسفنج خیس شده را خیلی نرم از پایین به بالا بكشید تا كاغذدیواری شما تمیز شود.
    *برای كاغذ های دیواری ضخیم می توانید از محلول آب و صابون رقیق هم استفاده كنید. اگر كاغذدیواری شما نازك بود استفاده از صابون توصیه نمی شود.
    رد تابلو ها را روی دیوار پاک کنید
    عموما وقتی تابلویی را به دیواری آویزان می كنیم به خاطر آنكه تابلو به دیوار می چسبد گردوغبار نمی تواند به زیر تابلو نفوذ كند، در نتیجه آن قسمت تمیز تر از بقیه قسمت های دیوار باقی می ماند و روی دیوار دورنگی پدید می آید. آن وقت اگر بخواهید دكوراسیون را تغییر دهید، نمای بدی در خانه به وجود می آید. برای پیشگیری از چنین مشكلی می توانید به چهارگوشه تابلو چوبی بچسبانید تا فاصله ای بین تابلو و دیوار به وجود آید. حالا اگر چنین كاری نكرده ایم و جای تابلو روی دیوار به وجود آمده باشد باید چكار كنیم؟
    بهترین وسیله برای چنین مشكلاتی بخارشور است كه خیلی راحت دورنگی دیوار را از بین می برد، اما اگر بخارشور در دسترس ندارید سعی كنید در محلول شوینده خود از آب گرم استفاده كنید. دور و اطراف رد تابلو را نسبتا محكم تر از جاهای دیگر بكشید. اگر دیوار شما رنگ روغن دارد می توانید از اسكاچ نرم برای تمیز كردن آن قسمت ها استفاده كنید.
  • ۱۱:۳۳   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    هفت مرحله برای خانه تکانی شب عید
    خانه تکانی از رسوم بسیار قدیمی آماده شدن برای عید نوروز است و هرچند که آپارتمانهای کوچک و بدون پستو و انباری و زیرزمین امروزی تقریبا در تمام مدت سال نسبتا تمیز هستند، اما تمیزترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین روفته و شسته و برق انداخته میشوند.
    اما این روزها که کمتر کسی به صورت تمام وقت در خانه است و کار نظافت باید تدریجی انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش خوب و برنامه ریزی شده به کمک ما نمی آید.

    ۱. از همین حالا شروع کنید
    خانه تکانی شب عید، از کارهاییست که برخلاف اسمش نباید "شب عید" انجام شود، بلکه باید از مدتها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. علاوه بر کار نظافت، کارهای دیگری هم هست که باید از حالا تا آخر تعطیلات نوروزی انجام شوند: تهیه هدیه، تهیه، نوشتن و ارسال کارت تبریک، شیرینی پزی خرید خوراکیها و در کل "خرید شب عید" و پذیرایی از مهمانها.
    خوب حالا چطور برای خانه تکانی وقت بگذاریم؟ در حقیقت، داشتن خانه ای نظیف در طی تعطیلات ، به خصوص اگر از روش صحیحی استفاده کنید، ساده تر از چیزیست که تصور میکنید. مرحله اول؟ خانه تکانی را قبل از دوران پر تنش آخر فصل انجام دهید. به این ترتیب کار را بدون عجله و فشار روحی انجام میدهید و به اندازه کافی برای پروژه های وقت گیری مانند تغییر دکوراسیون یا برق انداختن لوازم فلزی زمان خواهید داشت.

    ۲. فهرستی تهیه کنید و آن را دو مرتبه چک کنید
    قبل از اینکه شروع کنید، فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند تهیه کنید. کارها را بر اساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید. به این ترتیب میتوانید بسته به زمان لازم برای هر کار، حتی از زمانهای اضافه بسیار کوتاه مانند پخش آگهی در تلویزیون نیز استفاده کنید و مثلا چند تکه لباس را در ماشین لباسشویی بریزید. هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت میزنید، حس بسیار خوبی به شما دست میدهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود.

    ۳. کمی اینجا و کمی آنجا
    برای داشتن خانه ای تمیز و درخشان، نباید لزوما زمان ممتد زیادی در اختیار داشته باشید. در حقیقت، خواهید دید که اختصاص دادن ۳۰ دقیقه در روز به کار نظافت، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت. برای مرتب کردن لوازم و خرده ریزها، یک زمان ثابت مانند قبل از خواب یا قبل از صبحانه را کنار بگذارید در این فاصله میتوانید به نظافت هم بپردازید، مثلا بعد از دوش صبحگاهی آینه حمام را تمیز کنید و یا کف وان را با کمی پودر یا مایع مخصوص برق بیاندازید.

    ۴. گاهی میانبر زدن اشکالی ندارد
    اگر تا اینجا هر توصیه ای را به جز مورد اول عملی کرده و یا به هر علت دیگر وقت کم آورده اید، نگران نشوید. بخشهای اساسی و بیرونی خانه مانند پرده ها، فرش و مبلمان را تمیز کرده و نظافت داخل کمدها، کابینتها و قسمتهای "مخفی" را به مدتی بعد موکول کنید، اما فراموشش نکنید!

    ۵. همه کارها را به تنهایی انجام ندهید
    این عید، تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آنرا به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید. از بچه ها بخواهید که تختهای خود را مرتب کرده، اسباب بازیها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سرجای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما برمیدارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد.

    6 . کارها را ساده کنید
    گاهی تمیز کردن دور و اطراف یک شیءاضافه راحت تر از دور انداختن آن به نظر میرسد، اما این روش در دراز مدت کارساز نخواهد بود. با کمی نظم و ترتیب، خرده ریزها را کاهش دهید. خود را از شر هر لباسی که دیگر اندازه تان نیست یا بیش از دوسال است آنرا نپوشیده اید راحت کنید. هر قطعه پوشاک یا شیء ناقص مانند لنگه جوراب، لنگه گوشواره بدلی، ظروف شکسته ای که دوباره چسبانده شده و... را دور بیاندازید. تهیه لوازمی مانند جا کلیدی، جا کفشی و در کل وسایلی که موجب مرتب شدن خرده ریزها میشوند را در دستور کار خود قرار دهید.

    ۷. خوش بگذرانید
    نظافت لزوما معادل با کار سخت نیست، یک موسیقی خوب یا یک برنامه رادیویی خوب و مفید میتواند شما را با اشتیاق بیشتری به تحرک وادارد. برای خود انگیزه هایی پیدا کنید و به خود قول دهید که اگر کارهای روزانه را مطابق برنامه انجام دادید، به خود جایزه ای خواهید داد. این جایزه میتواند چیزی ساده اما دلپذیر مانند یک حمام طولانی، صرف چای و شیرینی با خانواده یا تماشای یک برنامه خوب تلویزیونی باشد.
    روش خانه‌تکانی شما هرچه که باشد، قدم اول مرتب کردن خانه و درآوردن آن از درهم و برهمی است. چند دقیقه برای جمع کردن و مرتب کردن لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها و ... وقت بگذارید، سپس می‌توانید به سراغ وسایل نظافت رفته، بدون سردرگمی به خانه‌تکانی ادامه دهید
    برای نظافت هر کدام از قسمت های خانه می توانید از این روش ها استفاده کنید

    اتاق نشیمن
    برای تمیز کردن اتاق نشیمن یا هر اتاقی، از سطوح بالاتر شروع کرده و به پایین بیایید. بهترین وسیله گردگیری یک پارچه مایکروفایبر قابل شستشو است که با کمی آب مرطوب شده باشد.
    روش خانه‌تکانی شما هرچه که باشد، قدم اول مرتب کردن خانه و درآوردن آن از درهم و برهمی است. چند دقیقه برای جمع کردن و مرتب کردن لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها و ... وقت بگذارید، سپس می‌توانید به سراغ وسایل نظافت رفته، بدون سردرگمی به خانه‌تکانی ادامه دهید.

    اتاق‌خواب‌ها
    با گردگیری یا جاروکشی لوسترها و لبه پنجره‌ها شروع کنید وسپس لوازم اتاق را گردگیری کنید. ملافه‌ها را دست‌کم هفته‌ای یکبار عوض کنید. روتختی‌ها و پتوها نیز باید ماهانه شسته شوند .

    آشپزخانه
    ابتدا از پیشخوان شروع کنید. همه وسایل را به یک طرف برده و بعد از تمیز کردن با یک شوینده دست‌ساز یا سازگار با محیط زیست دوباره به سر جایشان برگردانید. سطح بیرونی همه وسایل آشپزخانه از یخچال و فریزر گرفته تا اجاق‌گاز و مایکرویو و هود همه را تمیز کنید.

    کف
    کف را برای آخر کار نگهدارید. بعد از اینکه مطمئن شدید همه جا به طور کامل تمیز شده، شروع به تمیز کردن کف کنید. بسته به نوع پوشش کف(سرامیک، پارکت، فرش و ...) روش تمیز کردن نیز فرق می‌کند.

    جاهای دیگر
    فیلتر جاروبرقی، تارهای عنکبوت، جرم‌های اطراف درها و پنجره‌ها و کف اتاق‌ها را تمیز کنید. آثار انگشت روی درها، دستگیره‌ها و کلیدهای برق را پاک کنید.

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۵   ۱۱:۳۴
  • ۱۱:۳۳   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    حدود 5 هفته تا نوروز مانده است. معمولا بعضی از خانم ها تا لحظه سال تحویل در حال دویدن هستند. شیپور سال جدید که نواخته می شود یادشان می افتد که چقدر بدن شان درد می کند و چطور روزهای طاقت فرسای خانه تكانی را سپری کرده اند.
    خانه‌تکانی
    اسم خانه تکانی که می آید خیلی ها یاد سونامی می افتند و تمام ذهن شان درگیر روزهایی می شود که می خواهند خانه را بتکانند و تمیز کنند،می دانید انگار که نوروز بدون پاکیزگی و خانه تکانی آمدنی نیست. همین مسئله می شود یك دغدغه ذهنی و حواس شما در این روزهای پایانی سال به خود مشغول می كند، اگر برنامه ریزی داشته باشید می توانید به راحتی به نظافت خانه تان نظم دهید بنابراین می توانید همه كارهایی كه برای آن 2 روز درنظر گرفته بودید را به كارهای كوچك تر خرد كنید تا كم كم در این چند هفته باقیمانده، كارها را بدون استرس و فشار، مدیریت كنید. برای موفقیت بیشتر به راهكارهای پیشنهادی ما فكر كنید.
    لطفا یک لیست تهیه کنید
    از همین امروز سعی كنید قسمتی از وسایل و لباس های سالمی كه بیشتر از یك سال است از آنها استفاده نكرده اید و هنوز مرتب هستند را كناری بگذارید و در نخستین فرصت به خیریه ای كه می شناسید بسپارید
    شما برای اینكه بتوانید دغدغه های تان را سر و سامان بدهید احتیاج دارید كه به آنها نظم بدهید. برای این كار بهترین وسایل مداد و كاغذ هستند. همین امروز روی یك كاغذ همه كارهایی كه فكر می كنید لازم است انجام دهید را بنویسید. زمانی كه احساس كردید همه كارهای مهم مدنظرتان را یادداشت كرده اید چنددقیقه زمان بگذارید و آنها را اولویت بندی كنید. مثلا گردگیری را باید قبل از شستن پرده و فرش قرار دهید. در غیراین صورت دوباره گرد و خاك روی اشیای تمیز می نشیند و كارهای خُرد شما را در این بازه زمانی زیاد می كند.
    هر روز صبح کارهای تان را بنویسید
    حالا كه ذهن تان نظم پیدا كرده است می توانید كارها را حتی به اجزای كوچك تری هم تقسیم كنید. هر چه بیشتر بنویسید بهتر متوجه می شوید امروز و این هفته و هفته بعد چه كارهایی را باید انجام دهید. برای این كار، پیشنهاد ما این است كه یك دفترچه كوچك بردارید و هر روز صبح كارهایی كه آن روز قرار است انجام دهید را در آن بنویسید، زمانی كه برای نوشتن باید صرف كنید حدود 5دقیقه از كل وقت آن روز شما را می گیرد. پس سعی كنید حتما این كار را انجام دهید.
    یك سبد خرید پر از مواد شوینده داشته باشید
    حالا كه دارید برای این چند هفته پایانی سال برنامه ریزی می كنید، بیایید كمی جامع تر به كارها و زمانی كه باید هزینه كنید بپردازید. اولین خریدی که این روزها بیشتر از همه شما به آن نیاز دارید تهیه وسایل شست و شو برای خانه تکانی است. یادتان باشد آنها را در لیست خرید خود جای دهید چرا که بدترین حالت در هنگام خانه تکانی، نداشتن وسایل و لوازم شست وشو است. این کار باعث می شود وسط کار و با ظاهری نامناسب به فروشگاه مراجعه کنید.
    جمع آوری كنید
    تغییر، همیشه با چیدن وسایل جدید به وجود نمی آید. تا به حال به این فكر كرده اید كه چقدر از این وسایلی كه امروز در خانه چیده اید طی سال های گذشته اضافه شده و به ازای آن چیزی از وسایل قبلی كم نشده است و همه در كنار هم فضای خانه را پر كرده اند؟! این بار بیایید روندی خلاف روند قبلی را طی كنید. بیایید وسایل را جمع كنید و محیط اطرافتان را ساده تر بچینید و در ازای این جمع كردن چیزی را هم اضافه نكنید. سادگی هم زیبایی خودش را دارد. بگذارید در خانه هم امكان نفس كشیدن و تكان خوردن داشته باشید.
    به فرش ها هم توجه کنید
    حال نوبت فرش هاست. یك نگاه كارشناسانه به فرش های پذیرایی و اتاق ها بیندازید. اگر لك های كمی دارند و فكر می كنید با مقداری شامپو فرش و انرژی شما تمیز می شوند، در لیست كارهای تان بنویسید و بعد از خشك شدن، روی آنها را با روفرشی بپوشانید تا تمیز بمانند. با این كار می توانید در زمانی غیر از این هفته های آخر سال فرش ها را به قالیشویی بسپارید كه هزینه های شست وشوی شان كمتر است و كیفیت كارشان بالاتر. اگر فكر می كنید فرش های تان خیلی لك دارند و تمیز كردن شان از عهده شما و شامپو فرش برنمی آید همین هفته های اول بهمن آنها را به قالیشویی بدهید. در هفته ها و روزهای آخر سال سر خیلی از قالیشویی ها شلوغ می شود و بعضا زمان كافی برای شستن ندارند و از كیفیت كارشان كم می شود.
    فضای كمی داریم
    حالا كه دارید برای این چند هفته پایانی سال برنامه ریزی می كنید، بیایید كمی جامع تر به كارها و زمانی كه باید هزینه كنید بپردازید. اولین خریدی که این روزها بیشتر از همه شما به آن نیاز دارید تهیه وسایل شست و شو برای خانه تکانی است
    دقت كرده اید كه فضای داخلی خانه هایی كه شما دارید خیلی كمتر از وسایلی است كه برای زندگی تهیه كرده اید؟! خب، همین جا ریشه یكی از مشكلات كه اغلب می نالیم پیدا شد «خانه هنوز مرتب نشده، به هم می ریزد». این خیلی طبیعی است كه وقتی فضای كافی نداشته باشید وسایل، اضافه می آیند. از همین امروز سعی كنید قسمتی از وسایل و لباس های سالمی كه بیشتر از یك سال است از آنها استفاده نكرده اید و هنوز مرتب هستند را كناری بگذارید و در نخستین فرصت به خیریه ای كه می شناسید بسپارید تا شاید این روزهای آخر سال دل كسی با داشتن شان شاد شود. به خودتان قول دهید هیچ جایگزینی برای آنها نخرید؛ حتی به بهانه سال نو یا تنوع!
    از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری کنید
    بیرون زدگی دیسک کمر ، کمردرد، التهاب تاندون آرنج، آسیب به تاندون شانه، درد زانو، گِزگِز و مورمور کف دست از جمله آسیب هایی است که به واسطه خانه تکانی غیر اصولی در فرد بوجود می آید. همچنین استفاده نادرست از شوینده ها باعث می شود علائمی چون سرفه ، تنگی نفس و خِس خِس سینه داشته باشید. قبل از خانه تکانی لازم است فرد 4، 5 دقیقه نرمش و کشش های عضلانی را انجام دهد تا بدن آمادگی لازم برای فعالیت های فیزیکی را به دست آورد. یادتان باشد با لبخند شروع به کار کنید چرا که بدین ترتیب از ضایعات اسکلتی، عضلانی ،عصبی و فیزیکی کاسته می شود. همچنین افراد خانواده باید در امر خانه تکانی با یکدیگر مشارکت داشته باشند و متناسب با توان فیزیکی خود به این امر اقدام کنند. فراموش نکنید، شما می خواهید وقتی شیپور نوروز زده شد سر سفره هفت سین باشید نه در بیمارستان چرا که آمارها نشان می دهد در دو ماه پایانی سال آمار سقوط افزایش می یابد. این افزایش ناشی از افتادن از ارتفاع، نردبان و چهارپایه است. روزها به سرعت می گذرند و بهار از راه می رسد، بگذارید در بهار سلامت باشید تا از زیباییهایش لذت ببرید.

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۵   ۱۱:۳۳
  • ۱۱:۳۴   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    جالب نیست که فقط با داشتن یک لیمو می‌توانید مایکروفرتان را تمیز کرده و تمامی جرم‌های باقی مانده روی دیواره‌های داخلی‌اش را برطرف کنید؟
    تمیز کردن خانه
    مایکروفر در عین حال که آشپزی را بسیار راحت می‌کند، می‌تواند مشقت زیادی به دنبال داشته باشد؛ چرا‌که هر بار استفاده از آن، یعنی جرم بیشتری به دیواره‌هایش منتقل شده!
    استفاده از لیمو
    شما به یک لیمو‌ترش بزرگ و زرد، و کاسه مخصوص مایکروفر پر شده با یک و یک چهارم فنجان آب نیاز دارید. لیمو را از وسط نصف کرده و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بریزید، سپس کاسه آب و آب لیمو را در مایکروفر گذاشته به مدت 5 تا 10 دقیقه مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارشان را انجام دهند. حال کاسه را از مایکروفر خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیزی دیواره‌های مایکروفر را به‌راحتی جرم زدایی کنید.

    استفاد ه از جوش شیرین
    اما شاید سریع‌ترین، راحت‌ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن داخل مایکروفر استفاده از جوش‌شیرین است. با این روش هم بوی مانده غذاها از بین می‌رود و هم چربی‌ها پاک می‌شوند.
    کافی است حدود 20 دقیقه آب و جوش‌شیرین را داخل مایکرو فر حرارت دهید. با استفاده از دستکش یا دستگیره‌ ضخیم، ظرف را از داخل مایکروفر بیرون آورید. یکی از حوله‌های میکروفیبر را مرطوب کرده و بلافاصله داخل و شیشه مایکروفر را تمیز سپس آن را خشک نمایید. همین روش را می‌توانید با استفاده از آبلیمو انجام دهید با این تفاوت که مقدار آبلیمو لازم یک چهارم پیمانه و مدت حرارت لازم چهار دقیقه است.

    استفاد ه از سرکه
    اگر در منزل لیمو یا جوش‌شیرین ندارید، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. برای این منظور یک دوم پیمانه سرکه مورد نیاز است. کافی است چند دقیقه سرکه داخل مایکروفر جوشانده شود. این بار بعد از سرد شدن مایکروفر، دیواره‌ها و داخل آن را به‌راحتی با دستمال پاک کنید.
    فرورفتگی‌های فرش را که ناشی از قرار دادن مبل روی آن است با این ترفند از بین ببرید کافی است با چنگال به آرامی الیاف فرش را به حالت اول برگردانید
    با استفاده از ترفندهایی که در ادامه می خوانید می‌توانید برای درخشندگی و تمیزی بیشتر قسمتهای متفاوت خانه بهره ببرید:
    *برای از بین بردن لکه‌های وان و حمام جوش شیرین، کرم تارتار و کمی آب لیمو را روی وان حمام یا کاسه دستشویی قرار داده و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. همچنین خمیر جوش شیرین و آب برای حذف لکه دیگ‌های لعابی بکار می‌رود. جوش شیرین برای جلا دادن به ظروف نقره‌ای کاربرد دارد.
    *خرده شیشه‌ها ی شکسته به راحتی جذب نان سفید می‌شوند.
    *پایه‌های چوبی صندلی در اثر ضربه با کف اتاق خراش بر می‌دارند برای جلوگیری از این مسئله پایه‌های صندلی را با جوراب بپوشانید.
    *برای جلوگیری از بوی بد و اشباع آب داخل اسفنج آن را روی پایه کلیپسی یا گیره‌ای قرار دهید.
    *برای حذف گرد و غبار از روی شمع متصل به دیوار آن را با جوراب زنانه ساق بلند و مرطوب بپوشایند این رول مرطوب غبار را از روی شمع پاک می‌کند.
    *برای اینکه استیکر‌های رنگی از روی دیوار به راحتی جدا شوند از چند قطره روغن بچه استفاده کنید.
    *برای از بین بردن لکه‌های مانده از روی آهن اتو آن را داغ کنید و بعد از خارج شدن بخار مقداری نمک روی آن بپاشید.
    *برای پاک کردن لکه‌های ماندگار از روی ظروف شیشه‌ای به جای پد و اسفنج از فویل آلومینیومی و مایع ظرفشویی استفاده شود.
    تمیز کردن خانه
    *برای جلوگیری از تجمع آب پشت در حمام و سینک ظرفشویی آن را با موم آغشته کنید.
    *برای درخشندگی قاشق و چنگال و ظروف فلزی و نقره‌ای از گچ استفاده کنید آن‌ها را چند دقیقه داخل خمیر گچ قرار دهید و سپس بشویید.
    *برای تمیز کردن لکه‌های سخت روی بطری و گلدان‌های شیشه‌ای پوسته‌های تخم مرغ را همراه با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی داخل گلدان شیشه‌ای بریزد پوسته‌های تخم مرغ لکه‌های سخت را خراش داده و درخشندگی خاصی به آن می‌دهد.
    *فرورفتگی‌های فرش را که ناشی از قرار دادن مبل روی آن است با این ترفند از بین ببرید کافی است با چنگال به آرامی الیاف فرش را به حالت اول برگردانید.
  • leftPublish
  • ۱۱:۳۴   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    خانه‌تکانی اینبار در حمام
    تمیز کردن و شستن حمام کاری بسیار مهم است و نباید آن را به عنوان سرگرمی در نظر گرفت اما برخی با انجام 6 اشتباه باعث می‌شوند که هم استحمام خودشان و هم حمام خانه بیش از پیش کثیف و غیر بهداشتی شود.
    حمام
    1 - استفاده نکردن از فن یا پنجرهء حمام: بعد از آنکه استحمام شما تمام می‌شود از اینکه فن آن را روشن گذاشته‌اید اطمینان حاصل کنید. در واقع بعد از بیرون آمدن از حمام باید اجازه دهید فن یا هواکش، به مدت 15 الی 20 دقیقه کار کند تا بخار و نم داخل حمام کاملا از بین برود و مانع از به وجود آمدن لک‌ها و سیاهی به مرور زمان بر روی سقف و دیوار‌ها شود. حمام شما فن ندارد؟
    می‌توانید پنجرهء حمام را باز کنید و بعد از هربار دوش گرفتن با این کار اجازه دهید تا نم و رطوبت داخل حمام کاملا از بین برود.

    2 - استفاده از یک محصول تمیز کننده: اگر فکر می‌کنید که با یک محصول تمیز کننده و ضدعفونی کننده می‌توانید همه جای حمام خود را تمیز کنید سخت در اشتباه هستید.
    هرجایی از حمام مثلا وان یا کاشی یا حتی آینه و سرویس بهداشتی نیاز به یک مایع تمیز کنندهء جداگانه و خاص خود را دارند و هر جایی باید با ماده و ضدعفونی کنندهء خود تمیز شود.

    3 - فقط تمیز کردن جاهای کثیف: مطمئنا، همه ما می‌دانیم که تمامی بانوان عزیز به تمیز کردن کاسه و سنگ توالت و وانی که درون حمام است بیشتر از هرجایی اهمیت می‌دهند. اما باید این نکته را بدانید که جاهای دیگرهم برای تمیز کردن مهم می‌باشند و باید ضدعفونی شوند و مطمئن باشید که تمامی مکان‌ها و نقاط حمام برای تمیز کردن واجب می‌باشند.

    4 - قرار دادن برسهای شست و شو در حالت خیس: بعد از آنکه از برس شست وشوی حمام استفاده می‌شود نباید آن را به صورت خیس در جای اصلی‌اش قرار داد چرا که باعث می‌شود انواع باکتری‌ها در آن بماند و به همین دلیل پس از استفاده باید بگذاریم تا برس کاملا حشک شود و بعد آن را در جای خود قرار دهیم و از ورود باکتری‌ها جلوگیری کنیم.
    قفسه‌ها و چوب رختی و وسایل کوچکی که در حمام قرار دارند مانند مسواک و لیف و وسایل آب بازی بچه‌ها را هم باید تمیز کرد و هنگامی که حمام را می‌شوریم نباید این‌ها را نادیده بگیریم و سعی در تمیز کردن آن‌ها هم داشته باشیم
    5 - پرده حمام: در حمام معمولا جایی به عنوان رخت کن در نظر گرفته می‌شود و پرده‌ای به آن آویزان می‌گردد تا تعویض لباس در آن مکان صورت گیرد. اما باید دقت داشته باشید که هر چند وقت یکبار این پرده را در لباسشویی بیاندازید و آن را بشویید و اجازه ندهید تا جرم بگیرد. مهم‌ترین نکته این است که باید بعد از هر بار دوش گرفتن پرده را کاملا آویزان بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت لابه لای آن باقی نماند.

    6 - تمیز نکردن چیزهای کوچک: قفسه‌ها و چوب رختی و وسایل کوچکی که در حمام قرار دارند مانند مسواک و لیف و وسایل آب بازی بچه‌ها را هم باید تمیز کرد و هنگامی که حمام را می‌شوریم نباید این‌ها را نادیده بگیریم و سعی در تمیز کردن آن‌ها هم داشته باشیم.

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۵   ۱۱:۳۴
  • ۱۱:۳۵   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

    کاسه‌های چوبی هم چیدمان آشپزخانه شما را متفاوت می‌کنند، هم انتخاب مناسب و متفاوتی  برای میوه‌ها هستند .....

    1. تنگ‌های بلوری کوچک و بزرگ در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود. با کمی خلاقیت می‌توانید در این تنگ‌ها شاخه‌های‌گل یا برگ‌های سبز قرار دهید. به همین سادگی، به همین زیبایی!

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

    2. کابینت‌های شما پر است از بشقاب‌های چینی که به دلیل استفاده همیشگی رنگ و روی روزهای اول را ندارند. سراغ این ظرف‌ها بروید و با رنگ مخصوص ظروف چینی طرح و نقش دلخواه‌تان را روی آنها پیاده کنید، آن وقت خواهید دید که همین ظرف‌های قدیمی می‌توانند جای خالی کریستال‌ها را در آشپزخانه شما پر کنند.

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

    3. به کاسه‌های چوبی فکر کنید. کاسه‌های چوبی هم چیدمان آشپزخانه شما را متفاوت می‌کنند، هم انتخاب مناسب و متفاوتی  برای میوه‌های تابستانی شما هستند.

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

    4. فنجان‌های رنگی را فراموش نکنید، این فنجان‌ها روح و طراوت را به آشپزخانه شما بازمی‌گردانند. کافی است امتحان کنید.

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

    5. یک قوری قدیمی ترجیحا نقره‌ای در وسایل همه مادربزرگ‌ها پیدا می‌شود، حتی می‌توانید در میان عتیقه فروشی‌های جمعه بازار دنبال مدل‌هایی از این دست بگردید؛ اما دقت کنید که این ظرف قرار است نقش یک گلدان را در آشپزخانه شما بازی کند.

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

    6. دیدن یک قابلمه رنگی روی اجاق گاز، نه تنها حس و حال کدبانوی خانه را برای پخت‌وپز بیشتر می‌کند بلکه اشتهای همه اهالی خانه را هم برای خوردن برمی‌انگیزد.

    حال و هوای آشپزخانه‌ را متحول کنید

     

  • ۱۱:۳۵   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    بهترین راه تمیز کردن کف‌پوش‌های سرامیکی
    قبل از اینکه دست به کار خانه تکانی شوید مطالب ما را دنبال کنید تا در کمترین زمان و کمترین زحمت،بیشترین نتیجه را ببینید.
    بهترین راه تمیز کردن کف‌پوش‌های سرامیکی
    مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای سرامیک استفاده نکنید.برای دوام و حفظ زیبایی کف‌پوش‌های سرامیکی بهتر است آن‌ها را به طور مرتب با اسفنج مرطوب تمیز کنید و بعد با استفاده از پارچه ای نرم با اسفنجی خشک، رطوبت آن‌ها را بگیرید.
    چنانچه به طور مرتب سرامیک‌ها را تمیز کنید از تجمع لکه های پایداری که به سختی از بین خواهد رفت، جلوگیری خواهید کرد. ریختن کمی الکل و پودر ماشین لباس شویی در آب نظافت سرامیک هم راهکار خوبی است.
    اگر متوجه شدید خطوط بین سرامیک کدر و بدرنگ شده است، مقدار کمی ماده شوینده به یک لیتر آب بیفزایید. سپس با اسفنج آغشته به این محلول، با دقت خطوط میان سرامیک‌ها را پاک کنید تا لکه‌ها و مواد زائدی که در این خطوط میان سرامیک‌ها به وجود آمده است با استفاده از همان محلول یا حتی آب خالص پاک شوند. مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای سرامیک استفاده نکنید. زیرا ممکن است روی سطح آن‌ها خط بیفتد و آسیب جدی ببیند. همیشه پیش از هر نوع ماده پاک کننده، برچسب زوی آن را مطالعه کنید تا با اطمینان کافی استفاده کنید.
    بهتر است برای تمیز کردن هر نوع کف‌پوش، کار را از قسمت انتهایی سالن یا اتاق جایی که از در و راهرو دور است شروع کنید و تکه تکه کف را تمیز کنید و جلو بیایید تا به در نزدیک شود. به این ترتیب شما پایتان را روی قسمت‌های تمیز شده نمی‌گذارید و از دوباره کاری جلوگیری می‌شود.
    اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم استفاده و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همه بخش ها را با پارچه ای نرم خشک کنید
    محلول پیشنهادی برای پاک‌کردن سرامیک
    مخلوط 1/4 جوش شیرین 1/2 سرکه و 1 پیمانه آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و زدودن رسوبات و آلودگی‌ها سرامیک فوق‌العاده است.

    توجه: توجه داشته باشید هنگام تمیز کردن سرامیک‌ها با محلول‌های پاک کننده، حتماً هواکش را روشن یا حداقل پنجره ای را باز کنید و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه حساسیت دستکش بپوشید. محلول پیشنهادی را حدود 20 دقیقه کنار بگذارید. سپس با استفاده از اسفنج به تدریج همه قسمت‌ها را با آن بپوشانید. حدود 10 تا 20 دقیقه بعد تمام قسمت‌ها را به طور کامل با دستمال خیس پاک کنید. اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم استفاده و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همه بخش ها را با پارچه ای نرم خشک کنید.

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۵   ۱۱:۳۶
  • ۱۱:۳۶   ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    خانه تکانی شیرین

    خانه تکانی یک از آن رسم هایی است که کمتر خانمی از آن چشم پوشی می کند.خانه بعد از خانه تکانی سرشار از انرژی مثبت شده و آرامش خاصی را به اهالی خانه منتقل می کند. دور ریختنی ها دور ریخته می شود و بوی بهار و عید در خانه می پیچد. حالا اگر یک کوچولو داشته باشید ، کار کمی سخت می شود.
    خانه تکانی با کودکان
    چند نکته برای خانه تکانی با بچه‌ها
    ** اگر می توانید بچه تان را برای چند ساعت به شخص دیگری بسپارید تا در خانه نباشد. اگر هم قرار است خانه بماند از همسرتان یا هر شخص دیگری برای نگه داری اش کمک بگیرید.
    ** خانه تکانی را در روزهای تعطیل انجام دهید تا همه کمکتان کنند.
    ** برای این که بچه ها کلافه تان نکنند می توانید آن ها را با کارهای کوچک سرگرم کنید. مثلا یک دستمال و شیشه شوی به او بدهید تا مشغول شود.
    ** اگر بچه تان آن قدر بزرگ است که می تواند کمکتان کند، فهرستی از همه کارها تهیه کنید و با او برای انجامشان مشورت کنید.
    ** تمیز کردن اتاق بچه ها را می توانید به خودشان بسپارید و در نهایت خودتان کارهای تکمیلی را انجام دهید.
    ** کارها را می توانید به بازی تبدیل کنید. مثلا بازی سرعت (چه کسی زودتر اتاقش را جارو میزند و ...).
    ** برای شستن سرویس های بهداشتی حتما از مواد شوینده بدون بو استفاده کنید. در این قسمت از کار بچه ها را اصلا شرکت ندهید.
    ** کابینت های آشپزخانه را که خالی می کنید حتما حواستان باشد وسایل خطرناکی مثل چاقو و... را از دسترس بچه ها دور نگه دارید.
    ** اگر از نردبان استفاده می کنید حتما حواستان باشد که بچه ها در غیبت تان از آن بالا نروند.
    ** مواد شوینده و ضد عفونی کننده را دور از دسترس بچه ها قرار دهید.
    ** زمان تان را طوری تنظیم کنید که مثلا وقت کشیدن جارو برقی با زمان خواب بچه ها تداخل نداشته باشد.
    ** از صبح و قبل از شروع کار، غذای بچه ها را درست کنید تا گرسنه نمانند.
    ** خانه تکانی فرصت خوبی برای مرتب کردن لباس بچه هاست. آن هایی که حسابی کهنه شده را دور بیندازید و آن هایی را که قابل استفاده هستند ولی کوچک شده اند را جمع کنید و به یکی از موسسات خیریه بدهید.
    هر وسیله شکسته، خراب و بی استفاده را بازبینی کنید و شهامت دور ریختن یا تعمیر مجدد یا تغییر دکورش را داشته باشید.هدایا و وسایلی را که از آن ها خوشتان نمی آید، در کمدهایتان انبار نکنید.آن ها کمترین ضررشان این است که جای شما را اشغال می کنند
    خداحافظی با اضافه‌ها
    نه فقط لباس بچه ها ، بلکه خرده ریزهای غیر ضروری و وسایل اضافی را بدون معطلی دور بریزید.اگر خانه تان مثل سمساری شده و کلی وسایل نو و کهنه دارید که سال تا سال ، سراغ شان نمی روید و به هیچ دردتان هم نمی خورد؛ خانه تکانی فرصت خوبی است که نیم نگاهی به خانه بیندازید و آستین هایتان را بالا بزنید. با دور ریختن زواید از زندگی مان می توانیم راضی تر و راحت تر زندگی کنیم. با ایجاد تغییراتی در چیدمان اسباب و اثاثیه منزل می توانید بر حرکت انرژی در خانه تان تأثیر بگذارید تا اهل خانه به آرامش درونی و رضایت باطنی نزدیک تر شوند. هر وسیله شکسته، خراب و بی استفاده را بازبینی کنید و شهامت دور ریختن یا تعمیر مجدد یا تغییر دکورش را داشته باشید. هدایا و وسایلی را که از آن ها خوشتان نمی آید، در کمدهایتان انبار نکنید. آن ها کمترین ضررشان این است که جای شما را اشغال می کنند. لباس هایی که دوست ندارید و حاضر نیستید بپوشیدشان، ظروف لب پر و غیر مستعمل، ساعت های مچی و دیواری خراب و ... را دور بریزید. آن ها ذهن شما را درگیر می کنند و مثل یک بند نامرئی ، دست و پای شما را می بندند؛ در حالی که فضای ذهن و زندگی ما محدود است و نباید آن را با زباله ها پر کنیم. اضافه ها را دور بریزید و ببینید چه قدر احساس سبکی می کنید. بهتر است لباس های اضافه و اسباب و اثاثیه قابل استفاده تان را به نیازمندان یا موسسات خیریه بدهید.

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۵   ۱۱:۳۶
  • ۰۹:۰۲   ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    avatar
    ASEMAN
    سه ستاره ⋆⋆⋆|5561 |3448 پست
    جالب بود وسخت 😉
  • ۰۹:۴۲   ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست

    چجوری خط و خش های روی میزهای شیشه ای رو از بین ببریم؟ 🤔


    وسایل مورد نیاز:

    دستمال نرم

    خمیر دندان سفیدکننده غیر ژله‌ای

    شیشه پاک‌کن

    1- شیشه را با یک دستمال نرم تمیز کنید. با دستمال، جرم داخل خطوط را پاک کنید.

    2- مقدار کمی خمیردندان سفیدکننده روی نوک انگشت خود بگذارید. برای هر یک از خطوط از خمیردندان استفاده کنید. بگذارید خمیر10 تا 15 دقیقه روی آن باقی بماند تا فرصت کافی برای نفوذ داخل خطوط را داشته باشد.

    3- یک پارچه نرم دور انگشت خود بپیچید. خمیردندان را به صورت دورانی و سریع دو یا سه دقیقه روی خط‌ها بمالید.

    4- به خطوط نگاه کنید. در صورت باقی ماندن، روی آن‌ها خمیردندان مالیده، مراحل را تکرار کنید. تمام خط‌ها را از میز شیشه‌ای محو کنید.

    5 - از شیشه شور برای تمیز کردن سطح شیشه استفاده کنید. باقی‌مانده خمیردندان را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

    ویرایش شده توسط mona mona در تاریخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۵   ۰۹:۴۲
  • ۰۹:۴۳   ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    اگر هنگام در آوردن پیراهن
    یقه لباستان به آرایشتان مالیده شد 🤔

    فقط کمی خمیر اصلاح را روی لکه بگذارید و بعد آن را بشویید .🤔
  • ۰۹:۴۳   ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    #برنامہ_ریزی_خانه_تکاني

    خوب دوستای گلم بلند شین آفرین👏👏

    ✅امروزنوبت کابینت های آشپزخونتون هس☝️

    ❣ولی #بانو یادت باشه این روزا که سخت مشغول خونه تکوني هستي از سلامتي خودت غافل نشی یه وقت 💁
    کنار این همه تکاپو یه زمانی هم به رسیدن به خودت اختصاص بده ☺️
    آفرین #کدبانو👏👏😊

    🌷سطح بیرونی کابینت ها:
    بسته به جنس کابینت ها، روی آنها را در خانه تکانی کاملا تمیز کنید. کابینت های فلزی را می توانید با یک اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی پاک کنید و سپس کف روی آنها را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. برای رویه ام دی اف می توانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. اگر کافی نبود، یک پاک کننده چند منظوره مثل اکتیو را روی دستمال اسپری کنید و با آن کابینت را تمیز کنید و بلافاصله با دستمال مرطوب آن را پاک کنید. پاک کننده های شیمیایی باعث از بین بردن درخشندگی ام دی اف می شوند.

    🌷داخل کابینت ها:
    کابینت ها را یکی یکی باز کنید و تمام محتویات آنها را بیرون بیاورید.
    برای سفید کردن زهکشی بین کاشی ها در خانه تکانی هم می توانید از خمیر جوش شیرین استفاده کنید.
    قوطی های ادویه جات و حبوبات را روی چند تکه روزنامه تمیز خالی کنید و قوطیها را بشویید. در فاصله ای که قوطی ها کاملا خشک می شوند، با یک دستمال مرطوب تمام دیواره های داخلی کابینت ها را پاک کنید. با کابینت های دیگر هم همین کار را انجام دهید. لیوان ها و باقی ظرف و ظروفی که کمتر از آنها استفاده می کنید را بشویید و خشک کنید. مواد غذایی مانده را بیرون بیاورید و اگر فاسد شده اند، آنها را دور بریزید. بعد از تمیز شدن کابینت ها، دوباره وسایل را در آنها بچینید
  • ۰۹:۴۴   ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    #تمیز_کردن_ماشین_لباسشویی

    کپک را با جوش شیرین از ماشین لباسشویی خود دور کنید. در فاصله بین چند بار استفاده از این دستگاه، مقداری محلول جوش شیرین روی قسمت استیل ماشین بپاشید تا بوی بهتری داده، از رشد کپک ها جلوگیری کند.
  • ۰۹:۴۴   ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48269 |46689 پست
    چگونه #بوی_بد_فاضلاب در خانه را از بین ببریم؟

    🍥راه اول:

    یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلاب بریزید. یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن بیفزایید. آنرا در فاضلاب بریزید و در فاضلاب را بپوشانید.

    🍥راه دوم:

    یک کیلو آهک را با 10 لیتر آب مخلوط کرده بعد از چند ساعت آن را تکان داده و از صافی بگذرانید و صاف کرده آن را نه برای مدتی کوتاه برای مدتی دراز در دستشویی تخلیه نمایید.

    🍥 راه سوم:

    ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین‌برنده بوی بد فاضلاب است. یک لیوان نمک و یک لیوان جوش‌شیرین را به همراه یک کتری آب‌جوش به داخل چاه فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی نامطلوب آن جلوگیری کنید.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان