خانه
65K

ازدواج موقت

  • ۱۷:۰۸   ۱۳۹۳/۵/۱۴
    avatar
    یک ستاره ⋆|2381 |1171 پست
    سلام علیکم





    با اجازه ی صاحب تاپیک یه مقدار صریح نظراتمو میگم.







    در مورد حکم متین و متقن " عقد موقت " متاسفانه شاهد افراط و تفریط های زیادی هستیم.



    برخی از دوستان با عمومی جلوه دادن یه حکم خاص بدون در نظر گرفتن عوارض و مشکلات و سوء استفاده هایی که ممکنه از ترویج بی مهابای عقد موقت صورت بگیره، زمینه رو برای ابزاری نشون دادن حکم خدا و همسو بودن احکام مبین اسلام با تمایلات شهوانی و ... فراهم می کنند.



    تو مصلحت و حکمت " عقد موقت" در موارد خاص و اضطراری بحثی ندارم، اما تجویز عقد موقت به عنوان راهکاری برای مفاسد جامعه توسط بعضی از دوستانمون، نتیجه اش قطعا ترویج هوسرانی با جواز شرعیه، که منجر به بدبینی افراد نسبت به دین و بزرگان دین میشه و ائمه اطهار صراحتا و به کرات در مورد این مساله هشدار دادند.



    شما کجا دیدین که بزرگان دین ما برای دختر و پسری که تمایل دارند بدون پذیرفتن هیچ مسئولیتی وارد یک رابطه ی جنسی شده و بوس و آغوش و ... رو تجربه کنند، دعوت به عقد موقت کردن؟

    معصومین (ع) علی رغم جواز عقد موقت، همیشه توصیه و تشویقشون به ازدواج دائم بوده و خانواده و جامعه رو مسئول می دونستن در تسهیل امر ازدواج .



    صریح میگم خدمتتون ، تو جامعه ای که انواع و اقسام خودنمایی ها و خودآرایی ها وجود داره و الگوهای خانوادگی ِ نامتناسب با شرع و اخلاق ( حتی توسط ارگان های وابسته به جمهوری اسلامی ) ترویج میشه، چطور می تونیم عقد موقت رو به عنوان یه راه حل ارائه بدیم؟

    تو جامعه ای که اشرافیت و تظاهر به اشرافیت ارزش محسوب میشه، آیا عقد موقت راهکار مناسبیست؟؟؟



    ایا دوستان من کلام معصومین در مورد پرهیزکاری، خویشتنداری، عفت ورزی رو ندیدند که اینچنین بی پروا به ترویج یک حکم خاص که برای موارد اضطراری وضع شده، می پردازند؟؟ آیا به آسان گیری در مورد ازدواج و نترسیدن از فقر اقتصادی و تضمین باریتعالی به رزق پس از ازدواج معتقد نیستند ؟؟ آیا قائل به حفظ کرامت و شانیت زن نیستند؟





    صاحب تاپبک محترم؛

    جسارتا باید خدمتتون عرض کنم که صرف طرح مسائل این چنینی بدون شفاف کردن شرایط آن و ترویج نا آگاهانه ی اون نه تنها ثواب نیست بلکه به تعبیری خیانت به جامعه و ایضا دین مبین اسلام هست.

    امام رضا در مورد این موضوع می فرمایند : متعه حلال نیست مگر بر کسی که شناخت دقیق نسبت به آن دارد و حرام است بر کسی که جاهل به احکام و شرایط آن است.

    خواهرانه خدمتتون عرض می کنم : با تامل بیشتری به طرح این مباحث بپردازید و در صورت توان علمی ابعاد متعدد اون رو بررسی کنید تا انشالله چراغ دست دزد نداده باشید.



    سربلند باشید.


  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان