۰۱:۰۵ ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
سال ۱۹۹۷: سال عطرهای زنانه:
سال ۱۹۹۷ سالى براى عطرهاى زنانه بود. در همان سالها بسیارى از زنان چه خانه دار و چه شاغل، خواستار اثبات شخصیتى مستقل از مردان بودند. عطرهاى معروفى مانند عطر «فیفت اونیو» توسط «الیزابت اردن» و عطر ۲۱۲ توسط کارولین هررا در سال ۱۹۹۷ به بازارهاى جهان معرفى شدند. زنان دهه ۹۰ تفاوتهاى زیادى با زنان دهههاى قبل از خود داشتند. آنها تبدیل به انسانهایى بسیار پیچیده، مرموز و مستقل شده بودند و از اینرو عطرهاى کلاسیک دیگر توجه آنها را جلب نمیکرد. همین امر صنعت عطرسازى را تبدیل به صنعتى آمیخته با روانشناسى و جامعهشناسى کرد.