خانه

10 ترفند علمی برای بهتر کردن آنتن WiFi در خانه

  • زندگی بدون دسترسی به اینترنت اصلاً امکان پذیر نیست. شما در عصر دیجیتال، در جایی زندگی می کنید که اطلاعات با سرعت زیادی رد و بدل می شود، بنابراین دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب، برای هر کاری، ضروری است. با این حجم از تقاضا، اینترنت WiFiبرای انتقال و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، به یک تکنولوژی مفید، سریع و با مشکلات کمتر، تبدیل شده است. به علاوه برای اتصال چندین دستگاه الکترونیکی به یک کانکشن اینترنتی، یک روتر بی سیم مورد نیاز است تا چند گوشی موبایل به طور همزمان به اینترنت WiFiدسترسی داشته باشند. برای اتصال به مودم cable/DSL برای اینترنتbroadban (پهن باند) یا سیستم  VSATبرای اینترنت ماهوارهای، هر روتر WiFi دامنه محدودی از دسترسی به اینترنت wireless را در خانه فراهم می کند.

    با این حال با 10 روش مختلف می توانید آنتن روتر WiFi در خانه را تقویت کنید. هر کدام از این ترفندها را با وسایلی که در حال حاضر در خانه دارید، می توانید انجام دهید.

    1. روتر خود را در یک فضای غیر سر پوشیده و موقعیت مرکزی قرار دهیدمودم
    سیگنال های WiFi امواج رادیویی هستند که می توانند در سراسر خانه به آسانی حرکت کنند. اما این سیگنال ها نمی توانند به طور کامل از بین دیوارها، درها و اشیاء دیگر عبور کرده ووارد خانه شوند. اگر روتر خود را در فضای باز (منظور جایی است که بالای آن چیزی قرار نگرفته باشد) بگذارید که در مرکز همه اتاق ها در خانه باشد، سیگنال ها به طور یکسان پراکنده می شوند.

    2. روتر خود را در یک جای بلند بگذارید
    سیگنالهایWiFiاز آنتن روتر به صورت افقی و رو به پایین حرکت می کنند. بنابراین بهتر است روتر خود را بالای کمد یا کتابخانه یا یک جای بلند قرار دهید، در جایی نزدیک به سقف،بهتر است در بالای آن چیزی نباشد.

    3. روتر را از وسایل الکترونیکی دیگر دور نگه دارید
    سیگنال های WiFi اگر در کنار تلویزیون، کامپیوتر یا دستگا های الکترونیکی دیگر باشند، ممکن استچارتداخلشوند. برای شدت بیشتر سیگنال ها سعی کنید روتر خود را از این دستگاه ها دور نگه دارید.

    4. آنتن را در جهات مختلف قرار دهید
    سعی کنید آنتن را در جهات مختلف تنظیم کنید تا بفهمید در کدام جهت بهتر آنتن می دهد. یکی از آنتن های روتر را به طرف بیرونی به طور عمودی قرار دهید و آنتن دیگر در همان حالت به صورت افقی.

    5. یک آنتن پارابولیک (parabolic) ساده بسازید و آن را بالای آنتن روتر wireless بگذارید
    اگر روتر شما به آنتن وصل می شود، یک آنتن فلزی، کوچک، منحنی و دست ساز را بالای آنتن روتر بگذارید. این آنتن پارابولیک دستی، سیگنال های فرستاده شده به وسیله روتر wireless را در یک نقطه متمرکز می کند، بنابراین قدرت سیگنال ها بیشتر می شود. نحوه درست کردن آنتن Windsurferرا از اینترنت دانلود کنید یا خودتان یک آنتن ساده با قوطی سودا درست کنید. (می توانید نحوه درست کردن آن را نیز از اینترنت پیدا کنید).

    6. تنظیمات روتر wireless را با استفاده از نرم افزار DD-WRT تغییر دهید
    تمام روترها همیشه از قبل تنظیمات خاصی دارند. اما می توانید با استفاده از این نرم افزار برخی از این تنظیمات را در روتر تغییر دهید، مثل سرعت و قدرت سیگنال. برای بهبود عملکرد روتر می توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید.

    7. یک روتر قدیمی را به Wi-Fi repeater (تقویت کننده) تبدیل کنید
    اگر یک روتر wireless قدیمی در خانه دارید، آن را دور نیندازید. آن را با استفاده از نرم افزار DD-WRTبازسازی کرده و به یک Wi-Fi repeater تبدیل کنید، (دستگاهی که سیگنالهایWiFi از روتر جدید را تقویت می کند). از این نرم افزار برای تنظیم هر دو روتر به یک کانکشن اینترنت در خانه استفاده کنید. بنابراین یک روتر قدیمی را در فضای دیگری از خانه قرار دهید و آن را به کامپیوترتان وصل کنید.نحوه انجام این کار را از اینترنت دانلود کنید.

    8. با استفاده از یک صافی فلزی کوچک و یک آداپتور Wi-Fi ، دستگاه تقویت کننده Wi-Fiدرست کنید

    داخل یک صافی که به اندازه ای باشد که یک آداپتور Wi-Fi در آنجا بگیرد،یک سوراخ ایجادکنید. آداپتور را به همراه کابل USBداخل سوراخ بگذارید به طوری کهاز صافی بیرون بزند. با استفاده از یک کابل افزایش طول USB، آداپتور را به کامپیوترتان وصل کنید. شکل پارابولیک (سهموی شکل) صافی قدرت سیگنال های Wi-Fi را که از آداپتور می آید، تقویت خواهدکرد. بنابراین سیگنال ها نیز تقویت می شوند.

    9. قدرت سیگنال را با استفاده از اپلیکیشن map(ردیاب) برای سیگنال های Wi-Fi اندازه بگیرید
    برای ردیابی سیگنالهای  Wi-Fiازروتر  wirelessدرسراسرخانه،چندین نوع اپلیکیشن رایگان برای موبایل وجود دارد. با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید در خانه یک جای مناسب برای روتر پیدا کنید تا بهتر آنتن دهی داشته باشد.

    10. کانال های wireless در روتر را تغییر دهید
    برای این که تداخل سیگنال های Wi-Fi همسایه ها در بیرون از خانه را کمتر کنید، می توانید به سادگی کانال های wireless را در روتر، با استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن موبایل stumbleیاanalyzer تغییر دهید. بیشتر این نرم افزارها یا اپلیکیشن ها رایگان هستند یا قیمت کمی دارند. با استفاده از آن ها می توانید کانال مناسبی را برای دریافت سیگنال بهتر پیدا کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان