خانه

10 نکته برای کاهش وزن

  • 1.   صبحانه شما باید پروتئین بالایی داشته باشد. بر اساس تحقیقات، خوردن صبحانه با پروتئین بالا، اشتها و مصرف کالری در طول روز را کاهش می دهد.
    10 نکته برای کاهش وزن
    2.   آب میوه و نوشیدنی های شیرین نخورید، چون به شدت چاق کننده هستند. با نخوردن آن ها سریع تر وزن کم می کنید.
    3.   نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب بخورید. طبق مطالعات انجام شده، نوشیدن آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، کاهش وزن را تا 44 درصد افزایش می دهد.
    4.   غذاهایی را در رژیم غذایی خود جای دهید که به کاهش وزن کمک می کنند. بعضی از غذاها برای کاهش چربی ها بسیار مفید هستند.
    5.   فیبر محلول (حل شدنی) بخورید. طبق مطالعات انجام شده، فیبرهای محلول باعث کاهش چربی می شوند، مخصوصاً در ناحیه شکم. مکمل های فیبر مثل گلوکومانان نیز مفید هستند.
    6.   قهوه یا چای بنوشید. اگر چای و قهوه دوست دارید، خوب است بدانید که کافئین موجود در آن ها سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد افزایش می دهد.
    7.   مواد غذایی غنی شده و غیر فرآوری شده بخورید. سعی کنید در رژیم غذایی خود تا جایی که می توانید از این نوع غذاها استفاده کنید. چون سالم تر هستند و بیشتر شما را سیر نگه می دارند، در نتیجه کمتر پرخوری می کنید.
    8.   غذایتان را آرام بخورید. کسانی که تند غذا می خورند به مرور زمان افزایش وزن پیدا می کنند. آرام غذا خوردن باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید، هورمون های کاهش وزن را نیز افزایش می دهد.
    9.   از بشقاب هاب کوچک استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده، کسانی که از بشقاب های کوچک استفاده می کنند، به صورت ناخودآگاه کمتر غذا می خورند.
    10.   سعی کنید شب ها خوب بخوابید. بد خوابی یکی از مهم ترین علل چاقی است. پس مراقب باشید خوب و به اندازه کافی بخوابید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان