خانه

4 دلیلی که ثابت می کند هله هوله آنقدرها هم بد نیست

  • بیماری چاقی و دیگر بیماریهای مرتبط یکی از بزرگترین نگرانیهای عصر حاضر است. عادات غذایی نامناسب، بی تحرکی و شیوه جدید زندگی باعث این نگرانی در مورد سلامت انسان گشته است. با وجود کمبود وقت و در دسترس بودن هله هوله ها بسیاری از مردم به مصرف روزانه آنها روی آورده اند. مطالعاتی که به تازگی انجام شده نشان می دهد این نوع مواد غذایی برای سلامتی شما مفید است. این گفته به آن معنا نیست که شما را به خوردن آن تشویق کنیم، مسلما نخوردن هله هوله از بسیاری جوانب مفید است. قصد داریم در این مقاله دلایلی که ثابت می کنند هله هوله ها آنقدرها هم بد نیست را برشماریم.

    1. داشتن آنتی اکسیدانهله هوله
    به عنوان مثال شکلات سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که از مواجهه با بیماریهای قلبی جلوگیری می کند. علاوه بر این خوردن شکلات سیاه به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. وقتی شکلات سیاه به صورت شیرینی یعنی با نان شیرینی و آجیل خورده شود به علت فیبر موجود در آن برای بدن مفیدتر خواهد بود. البته شما تنها مجاز به استفاده از حداکثر 100 گرم شکلات سیاه به صورت روزانه هستید.

    2. خاصیت ضد سرطان
    همانطور که می دانید چربیهای ترانس برای بدن مفید نیستند اما نوعی از این چربی به شکل طبیعی با نام لینولئیک اسید(Conjugated Linoleic Acid (CLA)) وجود دارد که برای بدن انسان مفید است. این چربی در پنیرهای فرآوری شده موجود است و دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد.

    3. به جذب بهتر ویتامینها کمک می کند
    مواد غذایی همچون کره برای افرادی که رژیم دارند مناسب نمی باشد، اما تحقیقات نشان می دهد مصرف کره به جذب بهتر ویتامینهایی همچون دی، آ، ای و کا کمک می نماید.می توانید  از پنیرهای خامه ای کم چرب و بدون نمک استفاده کنید تا بدون اینکه طعم آن را از دست دهید مقدار کمتری کالری مصرف نمایید.

    4. گرسنگی را از بین می برد
    وقتی گرسنه هستید یک هله هوله سالم همچون پاپ کرن انتخاب خوبی است. پاپ کرن سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و پلی فنول است که خاصیت ضد سرطانی دارند و از ابتلا به بیماریهای قلبی جلوگیری می کنند. بهتر است بین هله هوله های سالم و مفید با موارد غیر سالم آن تفاوت قائل شوید.

    می توانید از موادی که برای بدن مفید است استفاده نمایید و در عین حال از خوردن چیزهایی که دارای ارزش غذایی نیستند و برای بدنتان مضر می باشند اجتناب کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی


    برچسب ها تغذیه , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
  • lili arjomand ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    چقدرخوب اخه بچه من ذرت وشکلات میخوره اما من همیشه منعش میکنم که هله هوله نخوره حالا خیالم راحت شد ممنونتتازمقاله مفید
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان