خانه

5 ترفند برای اینکه کمتر خرج کنید

  • پول همانند باد است به سرعت باد میوزد و از دیده چشمانتان دور میشود.و اگر شما جزو افرادی هستید که بسیار پول خرج میکنید شاید پس انداز کردن سخت به نظرتان برسد اما ما در این مقاله با مطرح کردن چند ترفند به شما کمک میکنیم که هزینه های روزمره تان را کاهش دهید.

    1. به مقدارپولی که در یک ساعت به دست میاورید فکر کنید.صرفه جویی هزینه
    زمانی که من یک جوان تازه کار بودم هر روزه همکارانم را در حالی میدیدم که دستشان پر از خوراکی و نوشیدنیهای مختلف از جمله  آبمیوه و قهوه و هرچیز دیگری بود در حقیقت خرید کردن قبل از سرکار آمدنشان جزو عادتهای همیشگی آنها بود!
    اگر که میخواهید پول کمتری خرج کنید هنگام خرید با خودتان فکر کنید که چقدر باید کار کنید تا پول هزینه هایی که کردید دوباره به دست بیاورید در این صورت به ارزش پولی که خرج میکنید پی خواهید برد.

    2. پول اندوزی را تجربه کنید.
    بر فرض مثال اگر خریدن هر روزه قهوه ای که قیمتش ده هزار تومان است  به طور مستمر برایتان عادت شده است شاید باورتان نشود اما باید بگویم تنها با نخریدن قهوه ای که هر روزه میخرید سالی 3 میلیون تومان اندوخته خواهید داشت .
    البته بعد از گفتن این موضوع ممکن است با خود بگویید پس به این ترتیب باید از زندگی هیچ لذتی نبریم ...اما من به شما پیشنهاد هفته ای دو روز خریدن قهوه را توصیه میکنم چرا که با این کاربه قول معروف با یک تیر دو نشان زده اید.

    3. اضافه کاریهایتان را دست کم نگیرید.
    اگر در شرکت و یا جایی که کار میکنید به شما حقوق اضافه کاری هم تعلق میگیرد به این فکر کنید که اگر در حالت عادی برای هر ساعت کارتان 10 هزار تومان دستمزد میگیرید و به ازای هر ساعتی که اضافه بر سازمان در شرکت یا اداره هستید دو برابر این پول را دریافت  میکنید و با دو ساعت اضافه ماندن در صاحب 20 هزار تومان میشوید ،پس به نفعتان خواهد بود که برای اینکه به اندوخته  هایتان کمکی کرده باشید اضافه کاریهایتان را دست کم نگیرید.

    4.برای چیزهای مهم هزینه کنید.
    پول در زندگیتان زمانی معنی پیدا میکند که شما به آن معنی دهید !؟
    شاید جمله ای مبهم به نظرتان بیاید.اما واقعیت این است که اگر میلیون ها تومان هم در حساب بانکیتان داشته باشید اما تا زمانی که به آن دست نزنید این پول فقط یک عدد است.اما اگر 100 هزار تومان از این پول را صرف یک شام رمانتیک با همسرتان بکنید به عبارتی چیزی را از دست نداده اید بلکه باعث شده اید که از خود ردپایی خاطره انگیز در ذهن همسرتان به جای بگذارید.که از نظر من یک اندوخته ای در زندگی شخصیتان به حساب میاید...

    5. پولی را که به دست آورده اید نجات دهید.
    در این مورد هم میخواهم به نخریدن چیزهایی که نیاز مبرم ندارید تاکید کنم.  نخریدن دونات یا قهوه ای که هر روزه میخرید یکی از هزینه های غیر مبرم شماست  در واقع حقیقت این مطلب این است که با حذف هزینه های غیر ضروریتان میتوانید مقدار قابل توجهی اندوخته داشته باشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان