خانه

5 دلیل برای آنکه همیشه سپاسگزار باشیم

  • شما باید همیشه سپاسگزار باشید زیرا این رویکرد باعث شادی بیشتر شما می شود. فکر نکنید تشکر کردن برای هر چیزی خیلی مبالغه آمیز است. زمانی که پدر و مادرتان به شما می آموختند وقتی کسی کاری برای شما انجام داد از او تشکر کنید، ندانسته به شما هدیه ای داده اند که بزرگترین درس زندگی است که روی زندگی آینده شما تاثیر خواهد گذاشت. قدرشناسی برای نعمتهایی که دارید و بر زبان آوردن این قدرشناسی هاله ای از انرژی مثبت در اطراف شما ایجاد خواهد کرد که هیچ انرژی منفی نمی تواند به آن نفوذ کند. حس قدرشناسی باعث می شود به دست آوردن همه چیزهایی که می خواهید آسانتر شود و راه برای جاری شدن شادی در زندگیتان هموار گردد. اگر با خودتان فکر می کنید چرا باید در این دنیای سختگیر سپاسگزار باشید ادامه مطلب را بخوانید تا دلایل آن را دریابید.

    1. برای ذهن و بدن سالمسپاسگزاری
    وقتی همیشه سپاسگزار باشید از انرژیهای منفی مانند خشم، نا امیدی، اضطراب،نگرانی یا هر حس منفی دیگر دور خواهید بود. می توانید با چند نفس عمیق یا تکنیکهای مدیتیشن این انرژیها را از خود دور کنید. علاوه بر این حس سپاسگزاری می تواند بدن شما را از درد و استرس دور نماید البته این رویکرد به همان اندازه که برای بدن شما مفید است برای ذهن شما هم مفید خواهد بود. مثبت گرایی حسی همرا با شادی و آزادی نامحدود به شما خواهد بخشید.

    2. فقط همین لحظه را دارید
    شما فقط می توانید در لحظه حال زندگی کنید پس حالا فقط همین لحظه را دارید. گذشته و آینده فقط در ذهن شماست و نگرانیها، اضطرابها، نا امیدهای و همه احساسات منفی از گذشته شما سرچشمه می گیرند و حقیقت ندارند و تنها زمان حال است که حقیقت دارد و این احساسات منفی اجازه نمی دهند شما لحظه حال را در تمامیتش زندگی کنید.

    3. مشکلات تمام شدنی نیستند اما شما تمام شدنی هستید
    اغلب مشکلات به اندازه شما قوی نیستند پس چرا نگران می شوید؟ حتی اگر از شما قوی تر هم باشند باز نگرانی مفهومی ندارد زیرا با نگرانی چیزی عوض نمی شود. همیشه به یاد داشته باشید که مشکلات اکثرا موقتی هستند و پس از مدتی آنها را از بین خواهید برد و مشکلات جدید جای آنها را خواهند گرفت. مشکل یک چرخه بینهایت است که گاهی خودمان را در آن به دام می اندازیم. پس به نظر شما بهتر نیست به جای نگرانی برای مشکلات از قسمتهای زیبای زندگیتان لذت ببرید و شکرگزار باشید؟

    4. خاطرات شیرینی که دارید
    برای لحظات خوشی که در زندگی داشته اید سپاسگزار باشید زیرا در نهایت آنچه زندگی را زیبا می کند همان لحظات هستند. تمام خاطرات تلخ و ناراحت کننده را از ذهنتان پاک کنید. تمرکزتان را روی خاطرات خوبتان بگذارید و به این طریق خاطرات تلخ را فراموش کنید، خاطرات خوبتان حس مثبتی است که شما در آن لحظه داشته اید. با به یاد آوردن آن خاطرات همان حس دوباره در شما ایجاد خواهد شد و این احساس شما را خوشحالتر خواهد کرد.

    5. شکرگزاری راه وفور نعمت را می گشاید
    آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته آنست که با سپاسگزار بودن راه را برای وفور نعمت خواهید گشود. اگر برای آنچه که دارید شکرگزار باشید، آرزومند چیزهایی که ندارید نخواهید بود. حس سپاسگزاری انرژی مثبتی ایجاد می کند که اتفاقات مثبت را بیشتر و بیشتر به سمت شما جذب می نماید. اگر همیشه قدردان و سپاسگزار باشید زندگیتان پر از کامیابی و وفور نعمت خواهد شد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان