خانه

5 رازی که از مامان یاد گرفته ام

  • "مامان لطفا گیر نده"، این احتمالا جمله ای است که اکثر ما، در جواب نصایح مادرمان در مورد محافظت از زیباییمان  می گفتیم. اما سالها بعد متوجه می شویم که در مورد مرطوب نگه داشتن پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب، نوشیدن آب و اجتناب از خوردن هله هوله ها حق با او بوده است. هر چه او آن روزها می گفت برای محافظت از سلامتی و زیبایی فرزندانش بود. پس وقت آن رسیده که از او تشکر کنیم و از رازهایی که او برای فرزندانش بیان می کرد بهره ببریم. در اینجا 5 رازی که از مامان شنیده ایم را با هم مرور می نماییم.

    1. آب رسانیزیبایی
    زمانی که مادرتان با یک آب سراغتان می آمد یا در اتاقتان را می زد تا یاد آوری کند که آب بنوشید، شما عصبانی می شدید. اما او حق داشت! آب تمام سموم بدن را دفع می نماید و باعث درخشان شدن پوست شما می شود. کمبود آب باعث خشکی، پوسته پوسته و سفت شدن پوست می شود. پس آبرسانی به موقع بدن یکی از رازهای مهم برای داشتن پوستی درخشان و جوان است.

    2. مرطوب کردن
    یکی از مهمترین رازهایی که مادران نقل می کنند اهمیت مرطوب نمودن پوست است. برای جوان و شاداب و بی چین و چروک نگه داشتن پوست، مرطو ب نگه داشتن آن ضروری است. اکثر مادرها با کرمهای شیمیایی که در مغازه های آرایشی بهداشتی موجودند مخالف هستند. آنها اغلب مرطوب کننده های طبیعی مانند روغن زیتون یا نارگیل را پیشنهاد می کنند. ماساژ دادن پوست با این روغنها پوست را شاداب و درخشان نگه می دارد.

    3. تحرک
    یادتان هست زمانی که زیر پتو قوز می کردید مادرتان پتو را از رویتان می کشید و به شما می گفت باید کمی تحرک داشته باشید. چطور ممکن است که او اشتباه کند؟ ورزش برای داشتن پوستی شاداب و بدنی سالم الزامی است. ورزش گردش خون را تسهیل می کند و بدن را روی فرم نگه می دارد. در مقایسه با ورزش کرمها کار زیادی برای پوست نمی توانند بکنند.

    4. شستن صورت
    شاید این متداولترین نصیحت مادرانه باشد، قبل از خواب صورتتان را بشویید. دلیلش اینست که در طول شب دمای بدن ما بالا می رود و نتیجه آن کم آب شدن پوست است. پس شستن صورت و استفاده از مرطوب کننده ها قبل از خواب بسیار اهمیت دارد، مخصوصا اگر صورتتان را آرایش کرده باشید شستن آن قبل از خواب بسیار به سلامت و زیبایی پوست کمک خواهد کرد. پوست هنگامی که شما در خواب هستید خودش را ترمیم می کند، پس آنچه قبل از خواب به پوست می زنید اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

    5. از لبهایتان مراقبت کنید
    شاید یکی از بهترین نصیحت های مادرانه نحوه مراقبت از لبها باشد. به جای استفاده از کرمهای لب، مادرها روش طبیعی تری برای محافظت از لبها دارند. مالیدن مقدار کمی شکر که با چند قطره آب مخلوط شده است برای لایه برداری سطحی پوست لب مناسب است. پس از انجام مرحله اول مالیدن مقدار کمی عسل بر روی لبها آنها را آبرسانی می کند. البته وازلین هم یکی از بهترین آب رسانها می باشد. مامان راست می گفت!

    در کنار مسائلی که در بالا به آنها اشاره شد مادرها اکثرا به دخترانشان پیشنهاد می کنند که صورتشان را با شیر بشویند، زمستانها با دستکش بخوابند و همچنین از ضد آفتاب استفاده نمایند. پس بیایید با هم از مادرها برای نصایح خوبشان که به ما در حفظ زیباییمان کمک می کنند تشکر کنیم.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان