خانه

6 اثر شگفت انگیز آب بر سلامت

  • 1) افزایش انرژی بدن:
    شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید و احساس خستگس میکنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد، اب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن میشود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها میشود، اگر بدن شما به اندازه ی کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

    2) کاهش استرس:
    85% بافت مغز را آب تشکیل میدهد، به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه میشوند، برای کاهش سطح استرس همیشه به هنگام کار یک لیوان آب پر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید، تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

    3) تغذیه پوست:
    خطوط ریز و شیارهای پوست، به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق تر میشوند، نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست میشود، همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست میشود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک میکند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم میکند.

    4) حفظ تناسب اندام:
    اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث میشود احساس سیر بودن به شما دست دهد، بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری، آب بنوشید و همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید، بدن شما بایستی این آب را گرم کند و در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد.

    5) جلوگیری از گرفتگی عضلت:
    نوشیدن آب باعث میشود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن ها راحت تر انجام میشود، همچنین آب به عنوان یک روان کننده در مفصل ها عمل میکند، هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، میتوانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

    6) کاهش خطر ابتلا به سنگ های کلیه:
    با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری افزایش می یابد، آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار میشود و مانع از تشکیل کریستال های سنگ های مجرای ادراری میشود، سنگهای کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمیتوانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناک کاهش می یابد.


    منبع: مجله خانه و خانواده

    برچسب ها آشپزخانه , زندگی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان