خانه

6 روش برای کاهش استرس

  • با تجسم یک مکان یا موقعیت بدون استرس، خیلی راحت می توانید تمام ذهن و جسمتان را آرام کرده و برای انجام کارها و برنامه های روزمره انرژی و آرامش لازم را داشته باشید. البته از دیگر تکنیک های تمدد اعصاب نیز می توانید استفاده کنید. 6 روش برای کاهش استرس
    • قبل از خواب کتاب بخوانید
    قبل از خوابیدن کتاب بخوانید. یک روش عالی برای این که انرژی، آرامش، شادابی و آمادگی رویارویی با هر چیزی خارج از خانه را داشته باشید. چون رختخوابتان جایی گرم و نرم، راحت، آرامش بخش و امن است. حس آرامش و غرق شدن در دنیای کتاب، روشی عالی برای فراموش کردن تمام مشکلات و استرس هاست تا بعد از آن دوباره بتوانید روی افکارتان تمرکز کنید.
    • تجسم آرامش
    چند لحظه چشمانتان را ببندید و به تصویری فکر کنید که به شما آرامش می دهد. مثلاً تصویری از تابیدن اشعه های گرم خورشید روی صورتتان و شنیدن صدای اقیانوس، یا دشتی پر از گل یا یک آبشار یا رودخانه وسط جنگلی زیبا و پر درخت. به زمانی در گذشته فکر کنید که احساس آرامش و امنیت می کردید و روی رها کردن کاهش و استرس از سر و ذهنتان به سمت انگشتان پایتان تمرکز کنید.
    • عکس هایی از دورانی که خیلی خوشحال بودید را نگاه کنید
    آلبوم عکستان را بیرون بیاورید و به عکس هایی نگاه کنید که به سفرهای خانوادگی رفته بودید یا با دوستانتان برای شام به یک رستوران رفته بودید. به خاطراتتان در آن روزها و لحظه های شاد فکر کنید. این کار واقعاً لذت بخش و تسکین دهنده است. چند لحظه به آن خاطرات زیبا فکر کنید. بعد حس می کنید که خیلی آرام تر شدید.
    • از پنجره مناظر بیرون را تماشا کنید
    ذهنتان را با تمرکز روی چیزهایی غیر از مسائلی که به شما استرس می دهد، منحرف کنید. یک فنجان چای یا قهوه برای خودتان بریزید، در اتاق را ببندید و به ذهنتان استراحت بدهید. از پنجره به بیرون نگاه کنید، به آدم ها، به پرندگان در حال پرواز یا در حال آواز خواندن، از دیدن ابرهای سفید و پفکی که در حال حرکت هستند لذت ببرید. افکار پوچ را برای چند لحظه کنار بگذارید.
    • به آهنگ های آرام بخش گوش کنید
    برای رهایی از تنش و استرس، ساعتی را در روز به گوش دادن به آهنگ های آرامب خش اختصاص دهید. آهنگ هایی از آواز پرندگان، امواج دریا، صدای آرام باران یا هر آهنگ آرامش بخشی که دوست دارید و شما را آرام می کند. چشمانتان را ببندید و به این آهنگ ها گوش کنید، در حالی که عمیق و آرام نفس می کشید. این کار باعث می شود آرام تر شوید و استرستان کم شود.
    • پیاده روی کنید
    یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن استرس، ورزش است. چون ذهنتان را از هر استرس و تنشی دور می کند. صبح زود یا در تایم ناهار به پیاده روی بروید. یک مسیر زیبا را انتخاب کنید مثلاً از کنار یک پارک یا جنگل، کنار ساحل یا اسکله در شهرهای ساحلی، یا مکان های آرامش بخش دیگر. پیاده روی هم باعث آرامش شما می شود و هم استرستان را کم می کند.
    برای انجام این تکنیک ها، هر روز 5، 10 یا 20 دقیقه وقت بگذارید تا بتوانید ذهنتان را از هر استرس و تنشی دور کنید. بعد از انجام این تکنیک ها، احساس بهتری خواهید داشت و هر گونه افکار پوچ و منفی را از ذهنتان دور می کنید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان