خانه

زندگی شاد

  • با 15 تغییر کوچک سالمتر و شاداب تر زندگی کنید.
    اگر شما هم به دنبال زندگی سالمتر و شادابتر هستید با چند تغییر کوچک و متفاوت میتوانید زندگی خود را تغییر دهید چرا که کار سختی نیست و فقط کافیست که بتوانید درک درستی از مواردی که گفته خواهد شد داشته باشید تا بتوانید شروع به تغییر کنید.مسلما مواردی که به آنها اشاره خواهیم کرد لبخند را به  لبانتان خواهند آورد و شما را برای برداشتن قدم اول آماده خواهند کرد.

    1/ برای کمک به دیگران داوطلب شوید.
    گاهی اوقات فراموش میکنیم به کسانی که نیازمند یاری ما هستند کمک کنیم . برای کمک به دیگران خود داوطلب شوید چرا که حس رضایت و خشنودی کمک رساندن به کسانی که نیازمندند وصف ناشدنی است.
    زمانی را تصور کنید در جایی هستید و به کسی که نیازمند یاری شماست کمک میکنید چه حسی جز حس خوشایند خشنودی در شما رخ خواهد داد ؟ بنابراین کمک به افراد نیازمند را جزو برنامه های همیشگی خود کنید  و در واقع با این کار زندگی دو نفر را تغییر بدهید یکی از این افراد خودتان و دومین فرد هم کسی است که شما داوطلب کمک به او شده اید.

    2/ صبح زود از خواب بیدار شوید.
    روزانه نیم ساعت زود بیدار شدن میتواند شما را به بهتر کنترل کردن کارهای روزمره و همچنین خونسرد بودنتان کمک کند. چرا که پیش از همه از خواب بیدار شدن باعث میشود که بتوانید با خونسردی و بی عجله به کارهایتان برسید و در نهایت استرسی برای هر چه زودتر تمام شدن کارهایتان نداشته باشید.

    3/ پولتان را در راه تجربه چیزهای جدید خرج کنید.
    تحقیقات نشان داده است گاهی اوقات پول خرج کردن برای چیزی که میتوانید آن را تجربه کنید از خریدن اقلامی مانند لپ تاب و یا هر چیز دیگری میتواند لذت بخش تر باشد بنابراین توصیه ما به شما این است که خرید لپتاپتان را لغو کنید و برای سفر یک روزه به مکان های زیبا برنامه ای تنظیم کنید.

    4/ بخندید ، گریه کنید و رابطه جنسی داشته باشید.
    خندیدن ، گریه کردن و داشتن رابطه ی جنسی از جمله مواردی هستند که میتوانند باعث ترشح هورمون اندروفین (هورمون شادی) در افراد بشوند.
    ممکن است با خود بگویید گریه کردن چگونه میتواند در شما حس خوبی را ایجاد کند؟! اما همه ی ما میدانیم که گریه کردن هم نوعی احساس است و بغض کردن بدون گریه میتواند حس بد و ناخوشایندی را ایجاد کند. بنابراین توصیه ما به شما این است که بغض خود را فرو نبرید و بگذارید قطرات اشک از چشمانتان جاری شوند.
    همه ی ما می دانیم که داشتن رابطه ی جنسی برای سلامتی مفید است و ورزش فوق العاده ای محسوب میشود بنابراین برای بهبود خلق و خوی افراد و شادی آنها هم میتواند موثر باشد.

    5/ شیر بادام بنوشید.
    عدم تحمل لاكتوز شایعترین نوع عدم تحمل كربوهیدرات است که در تمام گروههای سنی ديده میشود. درنتیجه كمبود لاكتاز (آنزیم هضم كننده قند شیر)، سوء هضم و عدم تحمل لاكتوز را ایجاد میکند بنابراین توصیه ما برای کسانی که نمیتوانند شیر لبنی مصرف کنند این است که از شیر بادام استفاده کنند چرا که شیر بادام برای سیستم قلبی عروقی ،استخوان ها وپوست مفید است و همچنین جایگزین خوبی برای شیر لبنی محسوب میشود.

    6/ لبخند بزنید.
    لبخند زدن و یا خندیدن باعث ترشح هورمون اندروفین موجود در مغز میشود که بر بهبود خلق وخوی افراد موثر است.
    اگر برای چند دقیقه یک مداد یا خودکار خود را به صورت افقی بین دندان های بالا و پایینتان بگذارید ناخود آگاه مجبور به لبخند خواهید شد. این کار علاوه بر ایجاد لبخند باعث کشش عضلات صورت و محکم شدن بافت صورت دارد.
    یکی دیگر از موارد برای ایجاد لبخند بر روی لبانتان تماشا کردن آلبوم های قدیمی (البته به غیر از عکس های غم انگیز) است چرا که با یادآوری لحظات گذشته و تصور دوران شادی هایتان در لحظه به لحظه ی عکس ها میتوانید لبخند را بر روی لبانتان بیاورید.

    7/ تنفس مناسب داشته باشید.
    اگر شما هم جزوافراد مضطرب هستید بنابراین تنفس درستی ندارید و به مرور طرز صحیح نفس کشیدن را فراموش میکنید.در اغلب مواقع زمانی که تنفس درستی ندارید نفس هایشان به یکباره سریع و تند میشوند ودوباره به طور ناگهانی کند میشوند بنابراین توصیه ما به شما این است که نفستان را برای دو ثانیه در سینه حبس کنید و سپس عمل بازدم را انجام دهید این کار را برای چند دفعه تکرار کنید تا تنفستان به حالت طبیعی خود بازگردد.

    8/ با افراد سالم و شاد معاشرت کنید.
    تمامی عادت ها و خلق و خوی ما انسان ها بر روی کسانی که با ما در ارتباطند تاثیر دارد بنابراین همه ی ما انسان ها از لحاظ انرژی و روانی تحت تاثیر افراد اطرافمان هستیم.
    زمانی را تصور کنید که در یک مهمانی هستید و همه ی افراد شاد هستند نا خودآگاه شادی آنها بر روی خلق و خوی ما تاثیر گذاشته و ما هم تحت تاثیر آنها شاد میشویم.بنابراین سعی کنید شرکت و یا اداره ای را برای کارکردن انتخاب کنید که محیطی سالم و شاداب داشته باشد چرا که خلق و خو و روحیات همه ی ما انسان ها تحت تاثیر محیطیست که در آن فعالیت و یا زندگی میکنیم.

    9/ در معرض محیط های شاد قرار بگیرید.
    علاوه بر انتخاب درست محیط کاریتان، طنزهای تلویزیونی را تماشا کنید، کتاب و مجله های فکاهی را مطالعه کنید و و به موسیقی شاد گوش دهید.

    10/ یک لیست از علاقمندی های خود تهیه کنید.
    یک لیست از فعالیت های مورد علاقه تان که میخواهید در ماه بعدی انجام دهید  را تهیه کنید .این لیست میتواند شامل رفتن به قایقرانی ، ماهیگیری و یا هر چیز دیگری که میتواند شما را خوشحال کند باشد.بنابر این گفته ها میتوان نتیجه گرفت که فعالیت های کوچک و بزرگ بسیاری برای انجام دادن وجود دارد و فقط باید راه شاد بودن را انتخاب کنید تا کمتر غصه بخورید و شاد زندگی کنید.

    11/ روال خوابتان را تغییر دهید.
    افرادی که در یک زمان مشخصی از شب به خواب میروند و در ساعت مشخصی از روز بیدار میشوند در طول روز از نشاط و شادابی خاصی برخوردارند وکمتر احساس خستگی میکنند.بنابراین توصیه ما به شما این است که در طول شبانه روزحداقل روزی 8 ساعت را به خوابیدن اختصاص دهید و این قاعده را برای خود یک قانون همیشگی کنید.

    12/ به گروه ها بپیوندید.
    با پیوستن به گروه هایی اجتماعی همچون گروه های دینی ، طبیعت گراها و ... میتوانید شادی را به زندگی خود بیاورید.
    درگیر شدن در گروه هایی که بعد معنوی دارند مانند گروه های موسیقی و یا هرگروهی که فکر میکنید از نظر شما جالب است میتواند عامل انرژی مثبت در زندگی شما باشد.

    13/  مواد غذایی شادی آور را مصرف کنید.
    اگر حس کسالت و خمودی در خود دارید و میخواهید تاثیر آنی شادی  را در خود حس کنید  میتوانید با خوردن خوراکی های تند و یا خوردن شکلات تلخ باعث ترشح هورمون اندروفین موجود در مغزتان شوید تا حس خوبی را در خود احساس کنید.
    از بین چای ها چای جینسینگ ، سبز و سفید از جمله نوشیدنی های شادی بخشند که چای سبز و چای سفید از همه ی آنها سالمتر هستند.چای سبز از جمله چای هایی است که سیستم بدن را پاکسازی میکند و از طرفی یک نوشیدنی سوزاننده کالری محسوب میشود.بنابراین برای اینکه یک تغییر مثبت در زندگی خود ایجاد کنید بسته های نسکافه را دور بریزید و نوشیدن چای های گیاهی را شروع کنید.

    14/ وزنه بلند کنید.
    داشتن هیکلی مناسب و قدرتمند از جمله مواردیست که در افراد باعث ایجاد اعتماد به نفس و حس خوب میشود بنابراین برای داشتن هیکلی ورزیده و تنومند وزنه بلند کنید چرا که وزنه بلند کردن از جمله حرکات ورزشیست که باعث بهتر شدن هیکل و قدرتمند شدن عضلات میشود.

    15/ سپاسگزار باشید.
    قدردانی کردن از جمله ابزارهای خوشبختی و موفقیت محسوب میشود.روزانه زمانی را برای شکرگزاری و قدردانی از نعمت هایتان بگذارید چرا که کارشناسان قوانین جهان می گویند زمانی که از داشته هایتان سپاسگزاری میکنید چندین برابر داشته هایتان را دریافت میکنید.
    بنابراین اگر سالم هستید سالم تر خواهید شد واگر هم بیمار هستید به دلیل حس قدردانی که در شما وجود دارد سلامتیتان به زودی باز خواهد گشت. چرا که دو نعمت سلامتی و خوشبختی در هم تنیده هستند و با وجود یکی ،دیگری هم وجود خواهد داشت.
    انجام دادن یک یا دو مورد از موارد بالا میتواند روی زندگی افراد تاثیرات مثبتی بگذارد و پاداش همه ی این تغییرات باز هم به خود افراد بازمیگردد بنابراین برای اینکه حس خوشبختی را در خود ایجاد کنید توصیه ما به شما این است که یکی از این موارد را امتحان کرده ونیروی محرک درونی خود را برای شاد زندگی کردنتان حتما ایجاد کنید.
    و البته زمان انجام هر کاری لبخند روی لبانتان فراموش نشود...
      

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی


     


    برچسب ها روان شناسی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان