خانه

6 پاک کننده شگفت انگیز در خانه شما

  • هنگامیکه بودجه شما محدود است(که این روزها شرایط همه همین گونه است)، بهتر است به آشپزخانه تان نگاهی بیندازید و اقلامی که به اندازه مواد پاک کننده شیمیایی برای این کار مناسب هستند را  بیابید. در اینجا برخی از مواد غیرمعمول که می توانند در تمییز کردن خانه تان معجزه کنند و خانه شما را از هرگونه آلودگی پاک نمایند را به شما معرفی خواهیم کرد.
    1. خمیر دندان:تمیز، پاک، شستشو
    خمیردندان سفید که پایه آن ژل باشد می تواند در تمییز کردن وسائل منزل خارق العاده عمل کند. برای جلا دادن نقره جات و پاک کردن آثار کثیفی و لکه ها از روی سطوح سخت و کانتر آشپزخانه می توان از این نوع خمیر دندان استفاده کرد. همچنین این نوع خمیر دندان برای پاک کردن لکه های سیاه از روی کفش های ورزشی چرمی بسیار مناسب است.
    2. سرکه سفید:
    سرکه سفید ماهیتی چند منظوره دارد، از آن برای انجام کارهای مختلفی از جمله از بین بردن بو، اتو کردن لباسها، کشتن مورچه ها و ساسها استفاده می شود. وقتی آن را به میزان برابر با آب مخلوط نماییم هر نوع لکه ای را می تواند پاک نماید. از آن برای تمییز کردن وان حمام، توالت، سینک ظرفشوئی، کانتر آشپزخانه، فر، میز و قاب پنجره می توان استفاده کرد.
    3. اکسیدان:
    اکسیدانی که به راحتی خانم های مو مشکی را به خانم های بلوند تبدیل می کند را همه میشناسند. اما قدرت پاک کنندگی آن زیاد شهرت ندارد. ترکیبی از آب و اکسیدان به نسبت مساوی درست کنید و برای از بین بردن لکه ها از روی لباسهای سفید یا روشن این محلول را روی لباس اسپری نمایید.
    4. الکل:
    ترکیب مساوی از آب و الکل محلول مناسبی برای از بین بردن کپک ها و باکتری ها می باشد. برای پاک کردن میز، آینه، کاشی های حمام، ظروف شیشه ای و وان حمام نیز بسیار مناسب می باشد. همچنین برای کشتن مورچه ها و دیگر حشرات و همچنین از بین بردن باکتریها بسیار موثر است.
    5. نان خشک:
    قبل از اینکه نان های خشک را دور بریزید می توانید از آنها برای پاک کردن آثار کثیفی و لکه ها از روی دیوار استفاده نمود. ابتدا لکه مورد نظر را با یک تکه پارچه نرم کمرنگ تر نمایید سپس برای از بین بردن کامل آن تکه ای نان خشک را روی لکه بمالید حالت اسفنجی و زبر آن باعث پاک شدن کامل لکه خواهد شد.
    6. آب لیمو ترش:
    لیمو ترش جزو مرکبات است از اینرو دارای اسید با خاصیت سفید کنندگی می باشد و برای براق کردن ظروف برنجی و مسی بسیار مناسب است. لیمو ترش را از وسط ببرید و روی آن کمی جوش شیرین بپاشید، حال آن را می توانید برای ساییدن ظروف، سطوح و لکه ها به کار ببرید. همچنین برای صیقل دادن سطح چوبی مبلمانتان می توانید از ترکیب لیمو ترش و روغن زیتون استفاده نمایید.
    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

    برچسب ها دکوراسیون ,
       0

نظرات کاربران
  • parisa ap ۱۳۹۲/۷/۲۳
    برای تمیز شدن گاز استیل از چه وشی باید استفاده کرد
    راستش یکبار گازم رو اشتباهی با یه شوینده دیگه شستم حالا کمی سیاه و کدر شده نمی دونم چیکار کنم به حالت قبلش برگرده
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان