خانه

7 راه آب رسانی به موها در فصل زمستان

  • سرمای فصل زمستان تنها باعث خشکی پوست شما نمی شود بلکه باعث خشکی موهای شما نیز می گردد. اگر عادت دارید موهایتان را باز بگذارید، صدمات وارده به موهایتان بیشتر خواهد بود. این صدمات تنها به دلیل عوامل غیر قابل کنترل بیرونی به موها وارد نمی شود بلکه بسیاری از این صدمات را خودتان در خانه به موهایتان وارد می کنید مانند روشن بودن فن کویل در خانه، استفاده از محصولاتی که باعث خشک شدن مو می شوند مثل رنگ موهای شیمیایی، سشوار کردن یا اتو کردن مو و غیره. تنها راهی که برای براق و سالم نگه داشتن موها وجود دارد آبرسانی به آنهاست. به همان میزان که آبرسانی به لایه خارجی مو اهمیت دارد آبرسانی به لایه داخلی آن نیز دارای اهمیت است. در اینجا نکاتی در خصوص نحوه آبرسانی به موها در فصل زمستان را بیان خواهیم نمود.

    1. از نرم کننده هایی که دارای گلیسیرین هستند استفاده نماییدمو
    پس از شستن موها توسط شامپو از نرم کننده استفاده نمایید سپس موها را آبکشی نمایید. این کار درصورتیکه نرم کننده شما حاوی گلیسیرین باشد بسیار مفید است. گلیسیرین رطوبت را به خوبی به خود جذب می کند از اینرو رطوبت موهای شما را حفظ می نماید. استفاده از این نرم کننده ها از خشک و شکننده شدن موها جلوگیری می نمایند.

    2. شبها از کرم مخصوص مو استفاده نمایید
    قبل از اینکه برای خوابیدن به بستر بروید از کرمهای مخصوص مو استفاده نمایید. بسیاری از خانمها فراموش می کنند که به همان اندازه که گرمای آفتاب می تواند به موها صدمه بزند گرمای خانه نیز به موها صدمه وارد می کند. پس محافظت موها در شب نیز به اندازه روز مهم است.

    3. روغن
    در صورت لزوم می توانید از روغنهای فاقد چربی استفاده نمایید. روغن مو را آبرسانی کرده و از ریزش آن نیز جلوگیری می نماید. در عین حال روغن برای جلوگیری از وز کردن موهای مجعد بسیار موثر است.

    4. محصولات دارای کراتین
    انواع مختلف شامپو مخصوص موهای خشک وجود دارد. البته نتیجه استفاده از آنها نیز مختلف است و شما نمی توانید همه آنها را امتحان کنید تا بهترین آنها را انتخاب نمایید. در چنین شرایطی بهترین راه انتخاب شامپویی است که دارای کراتین باشد. البته این روش به تنهایی نمی تواند از موهای شما در فصل زمستان در برابر خشکی محافظت نماید.

    5. نرم کننده های بعد از حمام
    نرم کننده ها اغلب آنقدر قوی نیستند که بتوانند در مقابل عوامل بیرونی همچون بادهای سرد از مو محافظت نمایند. در چنین شرایطی نرم کننده های بعد از حمام انتخاب خوبی خواهد بود. این نرم کننده ها رطوبت موهای شما را حفظ کرده و درخشش زیبایی به موهای شما می بخشند.

    6. از مواد شیمیایی روی موهایتان استفاده ننمایید
    بهتر است کارهایی همچون رنگ کردن، فر یا صاف کردن موهایتان به زمانی که هوا کمی بهتر بود موکول کنید. از آنجا که فصل زمستان با موهای زیاد مهربان نیست بهتر است در این فصل از استفاده کردن از مواد شیمیایی برای مو اجتناب کرد زیرا همه می دانند این مواد شیمیایی باعث خشک و ضعیف شدن موها می گردند.

    7. آب زیاد بنوشید
    آب زیاد بنوشید. زمانیکه فکر می کنید موهایتان حالت خشکی پیدا کرده اند از نمدار کردن آنها با آب اجتناب کنید. شاید اینکار ظاهر آنها را مدتی بهتر نشان دهد ولی پس از آنکه موهای نمدارتان خشک شد، خشکی مویتان دو چندان خواهد شد. برای محافظت از موهایتان در فصل زمستان لازم نیست روسری سر کنید یا موهایتان را با کلاه بپوشانید فقط کافیست موهایتان را آبرسانی کنید و به خوبی از آنها محافظت نمایید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها زیبایی , مو ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان