خانه

7 مورد از فواید خوردن صبحانه سالم

  • آیا جزو آن دسته از افراد هستید که عاشق صبحانه هستند یا آن دسته که از صبحانه خوردن گریزانند ؟ یا جزو دسته سوم که فقط برای رفع تکلیف مقداری صبحانه صرف میکنند... اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که به طور منظم صبحانه نمیخورند شاید با خواندن این مقاله بخواهید که صبحانه خوردن را شروع کنید.

    1. کاهش وزن خواهید داشت .صبحانه
    طی تحقیقاتی که در این خصوص انجام گرفته است محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن صبحانه مانع از افزایش وزن میشود . و یکی از دلایل آنها برای این موضوع این است که با خوردن صبحانه در ساعات اولیه روز از گرسنگی در ساعات باقی مانده روز جلوگیری میشود و در نتیجه کمتر به خوراکی های کم ارزشی مانند چیس، پفک و...که ارزش غذایی چندانی ندارند روی میاورند.

    2.در باقی ساعات روزتان هم انتخاب های سالمی خواهید داشت.
    اگر روز خود را با خوردن یک صبحانه سالم شروع کنید مسلما برای باقی ساعات روزتان انتخاب های سالم تری خواهید داشت. برای امتحان این موضوع میتوانید خوردن صبحانه سالم را شروع کنید حتما متوجه صحت این مطلب خواهید شد که با انتخاب  یک صبحانه مغذی و سالم راغب خواهید شد که در طول روز انتخاب های سالمتری داشته باشید اما اگر برای خوردن صبحانه تان به مواد غذایی ناسالم روی بیاورید و یا با عجله صبحانه ای صرف کنید احتمال اینکه در طول روز هم انتخاب های ناسالمی داشته باشید بسیار است.


    3. با خوردن صبحانه سالم ،مواد مورد نیاز بدنتان را تامین خواهید کرد.
    امتناع کردن از خوردن صبحانه به معنی آن است که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی  مورد نیاز بدنتان را در طول روز را از دست خواهید داد. الزاما تهیه کردن صبحانه سالم نباید کاری وقت گیرو طاقت فرسا باشد کافیست برای تهیه یک صبحانه سالم، گلچینی از مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را تهیه و سپس صرف کنید.

    4. انرژی بیشتری خواهید داشت.
    خوردن یک صبحانه مغذی سوخت مورد نیاز بدنتان را تامین خواهد کرد. یک مجله بهداشت و سلامتی در دانشگاه هاروارد شرح میدهد که مواد غذایی مختلف درسطوح متفاوتی، به صورت های گوناگون به انرژی در بدن تبدیل میشوند بدین ترتیب که با خوردن برخی از مواد غذایی انرژی مورد نیاز را سریع تامین میکنند ولی برخی از مواد غذایی انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز به مدت طولانی حفظ میکنند .اگر میخواهید که مشاوره مفیدی در خصوص غذاهای سالم داشته باشید میتوانید با متخصصان تغذیه ای که در سایت ها آماده اطلاع رسانی به شما هستند کمک بگیرید.

    5.خطر سکته قلبی در شما کاسته خواهد شد.
    طی مطالعاتی که در سال 2013 در دانشگاه هاروارد انجام شد دریافتند که مردانی که صبحانه صرف نمیکنند نسبت به مردانی که صبحانه صرف میکنند 27% بیشتر در معرض سکته قلبی کرونر قرار میگیرند چرا که مردانی که صبحانه صرف نمیکنند به دلیل گرسنگی بیشتری که در طول روز برایشان ایجاد میشود شبها غذای بیشتری را میخورند و همین امر خطر بیماری های مختلف را در آنها بالا میبرد.

    6. در حل مسائل مهارت بیشتری خواهید داشت.
    بر اساس مقاله ای یک انجمن رژیم غذایی در آمریکا ادعا میکند کودکانی که هرروزه صبحانه میخورند و سپس به مدرسه میروند از تمرکز حواس ،مهارت حل مسئله و هماهنگی چشم و دست خوبی برخوردارند.بنابر این گفته ها نتیجه میگیریم که خوردن صبحانه  یک اولویت  برای کل اعضای خانواده میباشد.

    7. روز خود را با فکر سالمتری شروع خواهید کرد.
    سر میز صبحانه نشستن و خوردن یک صبحانه لذیذ میتواند کمک کند تا روزتان را شاداب ، با ذهنی بشاش و با خونسردی شروع کنید. خوردن یک صبحانه لذت بخش میتواند شما را تا باقی روز سرحال نگه دارد و البته اگر روز خود را با خوردن صبحانه سالمی شروع کنید کمتر دچار گرسنگی شده ، با خلق و خوی بهترو تمرکز حواس بالاتری باقی روزتان را سپری خواهید کرد.
    مسلما مانند هرگونه تغییر و تحولی در زندگی، خوردن صبحانه و تبدیل کردن آن به یک عادت نیازمند زمان طولانی است.بنابراین برای این که صبحانه خوردن جزو عادت هایتان شود کمی تمرین لازم دارید و اگر جزو آن دسته از افراد هستید که برای خوردن صبحانه راغب نیستید و با بی میلی به سر میز صبحانه میروید طرز تهیه انواع صبحانه سالم را امتحان کنید تا با لذت و هیجان بیشتری صبحانه تان را میل کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان