خانه

7 پیشنهادخوب درباره ی تغذیه ی سالم درطول امتحانات

  • روزهای امتحان برای یک دانش آموز یا دانشجو یکی از بدترین زمان هاست، تا زمانی که امتحانات تمام شوند. همه ی دانش آموزان و دانشجویان در طول امتحانات خیلی زیاد درس می خوانند، عصبی هستند، اضطراب شدیددارند و .... برای مقابله با این آشفتگی ذهنی و عاطفی، داشتن تغذیه ی سالم خیلی مهم است. مهم نیست چقدر درس خوانده اید، اگر در طول امتحانات تغذیه ی سالم نداشته باشید، نمی توانید از تمام انرژی تان استفاده کنید. در این جا چند پیشنهاد خوب را درباره ی تغذیه ی سالم در طول امتحانات برایتان عنوان می کنیم :

    1. در فواصل منظم غذا بخوریدامتحان
    در طول امتحانات شما باید در فواصل منظم غذا بخورید و حتی یک وعده ی غذایی را هم حذف نکنید! اگر غذا خوردنتان نظم داشته باشد، بدن و مغزتان با مواد مغذی و لازم تقویت می شود. وقتی شما در حال آماده شدن برای امتحانات هستید، این نکته واقعا مهم است، چون این طوری انرژی بدنتان حفظ می شود. در ضمن از خوردن غذاهای ناسالمو چرب، تنقلات و شیرینی جات جداً پرهیز کنید.

    2. صبحانه را حذف نکنید
    صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی روزانه است. چه امتحان داشته باشید چه نداشته باشید، هیچ وقت نبایدوعده ی صبحانه را حذف کنید. اما باید یک صبحانه ی مقوی بخورید که در طول روز انرژی داشته باشید. در ضمن حواستان باشد که صبحانه چی می خورید. صبحانه ی شما باید ترکیب سالمی از مواد مغذی لازم مثل فیبر، پروتئین و کلسیم باشد. انواع میوه ها، میوه های خشک، شیر و غلات برای صبحانه خوب هستند.

    3. میوه های تازه زیاد بخورید
    میوه های تازه را به مقدار زیاد در رژیم غذایی روزانه ی خود قرار دهید.میوه ها بهترین چیز برای تقویت مغزتان هستند. آن ها حاوی قند طبیعی هستند که برای شما انرژی خالص را فراهم می سازند. همچنین میوه هایی مثل زغال اخته حاوی مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. بنابراین اگر می خواهید که در طول امتحانات تغذیه ی سالمی داشته باشید، حتماً میوه بخورید.

    4. سبزیجات سبز تیره بخورید
    سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند را زیاد بخورید، مخصوصاً در طول امتحانات! چون آن ها حاوی آنتی اکسیدان هستند که برای سلامتتان بسیار مفید است. مثل کلم بروکلی، فلفل دلمه، اسفناج و ..... .

    5. میان وعده های مفید
    هر چیزی که شما در طول امتحانات می خورید مهم است، این که شما چقدر برای درس خواندن انرژی داشته باشید و چقدر خوب بتوانید مطالب درسی را متوجه شوید یا حفظ کنید، به میان وعده هایی هم که می خورید بستگی دارد. مثل موز، ساندویچ کره بادام زمینی، هویج،سیب زمینی پخته، پنیر محلی و .... این ها را به عنوان میان وعده انتخاب کنید و از خوردن میان وعده های چرب و شیرین و ناسالم که برای سلامتی اصلاً خوب نیستند پرهیز کنید.

    6. از مصرف مکمل های غذایی پرهیز کنید
    سعی کنید از خوردن مکمل های غذایی در طول امتحانات دوری کنید ( مگر با تجویز پزشک). چون آن ها در واقع غذای واقعی نیستند.همان غذاهای سالمی که می خورید،تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتانرا تأمین می کنند و برای این کار به انواع قرص ها و مکمل ها نیازی ندارید.چون غذاهای سالم و مقوی، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را نیز برای بدن فراهم می کنند.

    7. آب زیادی بنوشید
    میزان آب بدنتان در طول امتحانات، نباید کم شود. در طول روز آب زیادی بنوشید. می توانید از آب نارگیل، آب قند، آب میوه های تازه و طبیعی، چایی سبز که سرشار از آنتی اکسیدان هستند نیز استفاده کنید. از نوشیدن بیش از حد نوشابه های گازدار و نوشیدنی های کافئین دار مثل چایی و قهوه خودداری کنید، چون زیاده روی در نوشیدن آن ها باعث ترشح اسید در معده می شود و به اصطلاح ترش می کنید و باعث عصبی شدنتان هم می شوند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان