خانه

آموخته هایی از رابطه ی قبلی

  • از رابطه ی قبلی چه چیزهایی یاد بگیریم ؟

    حفظ یک رابطه خوب کار دشواری است. شروع رابطه شاید خوب باشد، اما باید خیلی تلاش کنید تا بتوانید آن را حفظ کنید. اگر اخلاق های خاصی دارید و بندرت می توانید رابطه خود را حفظ کنید، کارتان سخت تر می شود و باید بیشتر تلاش کنید. البته نباید فکر کنید ایراد کار از شماست، شما مشکل دارید و کسی نمی تواند دوستتان داشته باشد. هر کسی حق دارد رابطه خوبی داشته باشد و بتواند فرد مناسبی را در زندگی انتخاب کند. بعضی افراد به سمت شما جذب می شوند و به شما علاقمند می شوند، اما وقتی به شما خیلی نزدیک شدند، به خاطر اخلاق های خاصی که دارید آرزو می کنند که کاش فاصله خود را با شما حفظ کرده بودند! به خاطر طبیعت پیچیده ای که دارید، ممکن است جر و بحث های شدیدی بین شما شکل بگیرد. چون بیشتر افراد فکر می کنند که پیچیده بودن و خلق و خوی متفاوت چیز خوبی نیست.

    خیلی کم پیش می آید کسی بتواند درون واقعی شما را بشناسد و اخلاق و رفتارهای خوب شما را هم ببیند. چون انقدر بین شما جر و بحث به وجود می آید و انقدر از طرف مقابلتان انرژی می گیرید که دیگه فرصتی برای شناخت واقعی و کامل نمی ماند.

    برخی از شما احتمالاً متوجه این ویژگی ها در خودتان شدید و بعد از چندین رابطه شکست خورده، دوست دارید کمی تغییر ایجاد کنید. گاهی دوست دارید فرد ملایم تر و ساده تری باشید، کسی که راحت تر بتواند عشق بورزد و دیگران هم راحت تر بتوانند دوستش داشته باشند، اما ذات هر کسی تغییر نمی کند و بعد از مدتی کلافه می شوید.
    بدون عشق زندگی معنا و مفهومی ندارد. شاید دیگران خیلی سخت به سمت شما جذب شوند و عاشقتان شوند، اما شما هم مثل بقیه این حق را دارید که در زندگی خود عشق را تجربه کنید. پس تا زمانی که آن را پیدا نکردید، دست از تلاش بر ندارید. وقتی عشقی را پیدا کردید که برای همیشه ماندگار بود، با تمام وجود بپذیرید و تمام تلاش خود را بکنید تا آن را حفظ کنید.

    1.برای حفظ رابطه خود باید تلاش کنید
    وقتی به تمام روابطی که در گذشته در آن ها شکست خوردید نگاه می کنید، شاید از خودتان بپرسید اشتباه کار من کجا بود؟ اما در واقع فقط شما مقصر نبودید.
    حقیقت این است که طرف مقابلتان هم نتوانسته با شما درست رفتار کند و رابطه را مدیریت کند. به همبن خاطر این رابطه به نتیجه نمی رسد. شاید دوست داشتن شما سخت باشد، اما اگر کسی واقعاً شما را دوست داشته باشد باید برای حفظ شما و رابطه اتان تلاش کند تا خود واقعی شما را بشناسد، در این صورت شما نیز انگیزه پیدا می کنید که برای حفظ رابطه تمام تلاش خود را بکنید.

    2.عشق نیازمند صبر و شکیبایی است
    کسی که بخواهد رابطه را درست مدیریت کند و شما را واقعاً دوست داشته باشد، باید صبر و تحمل زیادی داشته باشد. چون لازمه هر رابطه عاشقانه و ماندگاری، صبر و شکیبایی است. شما اخلاق های خاصی دارید و گاهی اوقات کسی نمی تواند رفتارهای شما را عوض کند یا شما را تغییر دهد، اصلاً چرا کسی باید شما را تغییر دهد؟ کسی که واقعاً به شما علاقمند باشد باید بتواند با شما کنار بیاید و شما را همان طوری که هستید دوست داشته باشد نه این که سعی کند شما را تغییر دهد.

    3.اگر می خواهید همیشه شاد باشید باید بتوانید خودتان را دوست داشته باشید
    حتماً تا حالا هزار بار این جمله را شنیدید، اما واقعاً تا خودتان را همان طور که هستید دوست نداشته باشید، نمی توانید فرد دیگری را در زندگی دوست داشته باشید و به او عشق بورزید. وقتی سعی کنید خودتان را همان طور که هستید دوست داشته باشید، به خودتان عشق بورزید و برای رشد شخصی و بهبود وضعیت خود زمان بگذارید، متوجه می شوید که چرا در روابط خود شکست می خورید.

    4.عشق یعنی سازش
    شاید هیچ وقت نتوانستید به خوبی با کسی کنار بیایید. روال کار شما همیشه یک جور بوده و اجازه ندادید هیچ چیزی این روال را مختل کند. به خاطر همین تمام روابط شما شکست می خورد. اگر به این درک برسید که هیچ رابطه ای بدون سازش نمی تواند دوام بیاورد، باید تمام تلاش خود را بکنید تا در حد لزوم و منطقی، با طرفتان کنار بیایید. این یعنی همان عشق دادن و عشق گرفتن.

    5.باید بتوانید با اخلاق های خاص خود زندگی کنید
    اکثر ما سعی می کنیم تا جایی که می توانیم بعضی از اخلاق و رفتارهای خود را پنهان کنیم. اما چرا این کار را می کنید؟ نمی توانید برای همیشه این کار را انجام دهید. چون این خود شما هستید. ذات شما همین گونه است. نمی توانید آن را تغییر دهید، در واقع نمی توانید خودتان را تغییر دهید. هر کسی ممکن است اخلاق های خاصی داشته باشد. شما متفاوت هستید و می توانید دنیا را نیز متفاوت می کنید.

    6.خودتان را همان طوری که هستید دوست داشته باشید
    این که دوست داشتن شما کار سختی باشد، بدین معنی نیست که شما انسان خوبی نیستید یا هیچ کس نمی تواند شما را دوست داشته باشد، فقط شخصیت پیچیده ای دارید و هیچ مشکل خاصی ندارید! حتماً خیلی از صفات خوب را هم دارید، زیبا، ماجراجو، قوی، مهربان و ... فقط باید بتوانید اول از همه خودتان را دوست داشته باشید.
    به روابط شکست خورده در گذشته به عنوان درس نگاه کنید. برای تجزیه و تحلیل روابطی که تمام شدند، بیش از حد وقت نگذارید. به این فکر نکنید که اگر طور دیگری رفتار می کردید، آن رابطه ها تمام نمی شدند و به نتیجه می رسیدند.
    شما یک انسان خاص و منحصر بفرد هستید. شما هم می توانید عشق را در زندگی خود تجربه کنید. این غیر ممکن نیست.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان