خانه

انواع جراحی های صورت

  • جراحی مؤنث‌ سازی چهره:
    جراحی مونث سازی چهره (Facial feminization surgery)‏ یا FFS مجموعه‌ای از روش‌های جراحی و ترمیمی است که ویژگی‌های مردانه صورت را به حالات زنانه تبدیل می‌کند, این جراحی می‌تواند شامل جراحی‌های استخوانی مانند: بالا کشیدن ابرو، جراحی زیبایی بینی،کاشت گونه و پروتز لب باشد و یا مواردی همچون از بین بردن موهای صورت و یا مواردی این چنینی باشد.
    هر چهره‌ای صفات ثانوی جنسی دارد که تشخیص زن یا مرد بودن را راحت می‌کند به عنوان مثال مردان بینی بزرگتری نسبت به زنان دارند یا زنان چانه تیزتری نسبت مردان دارند, شکل پیشانی و جمجمه نیز در بین مردان و زنان متفاوت است, تغییر شکل پیشانی یکی از راه‌هایی است که کمک می‌کند تا بتوان چهره مردانه را به زنانه تبدیل کرد.
    برای بسیاری از تراجنسی‌ها جراحی مونث سازی چهره یک مرحله پزشکی ضروری محسوب می شود تا فرد را از اشفتگی جنسی رها سازد, این جراحی حتی ممکن است بیشتر از جراحی تغییر جنسیت فرد را کمک کند و آرامش بیشتری به فرد دهد.
    مطالعات نشان داده که که جراحی مونث سازی چهره را انجام داده‌اند کیفیت زندگی بهتر و آرامش بیشتری نسبت به افرادی که این جراحی را انجام نداده‌اند، دارند و اغلب مراجعه کنندگان برای جراحی مونث سازی چهره، تراجنسی هستند اما ممکن است افرادی دیگر مانند نیز خواهان این اقدام باشند.

    اقدامات جراحی اقداماتی که برای جراحی مونث سازی چهره انجام می‌شود می‌تواند شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

    اصلاح خط مو:
    در مردان معمولا خط رویش مو بالاتر از زنان است و پیشانی بلندتری دارند و معمولا گوشه‌های کناری مو خالی‌تر از زنان است و حالتی شبیه حرف انگلیسی "M" دارد, خط مو را میتوان با کاشت مو پایین تر آورد و گوشه‌های خالی آن را پر کرد.

    بالاکشیدن ابرو:
    معمولا زن‌ها مایل ابروی بالاترو منطقه پشت چشم بیشتری نسبت به مردان دارند, جراحی بالا کشیدن ابرو یکی از اقدامات مونث سازی چهره است.

    جراحی زیبایی بینی:
    مرداها معمولا بینی بزرگتر و پهن‌تری نسبت به زنان دارند, در حالت کلی بینی زنان به سمت بالا متمایل است, جراحی زیبایی بینی یکی از موثرترین جراحی‌ها در مونث سازی چهره است.

    پروتز:
    اغلب زنان گونه برجسته‌تری نسبت به مردان دارند, پروتز گونه می‌تواند گونه‌های مردانه را زنانه کند, در پروتز گونه از روش تزریق چربی یا ژل استفاده می‌شود و گونه‌ای برجسته را به فرد هدیه می‌دهد.

    بالا کشیدن لب:
    فاصله بین لب و بینی در زنان کوچکتر از مردان است و زمانی که یک زن به صورت عادی دهانش باز باشد، فاصله دندان‌های بالایی پیشین با قسمت پایینی لب بالایی بسیار کم است, برای مونث سازی چهره از زیر بینی اقدام به حذف پوست می‌کنند.

    پروتز لب:
    زن‌ها لب های پرتری نسبت به مردان دارند و یکی از اقدامات جراحی مونث سازی چهره، پروتز لب است.

    جراحی چانه:
    مردها چانه بلنتری نسبت به زنان دارند و در عوض زنان چانه گردتر, معمولا چانه مردان یک حالت صاف و مربع مانند و گوشه دار است, یکی از اقدامات جراحی مونث سازی چهره، تبدیل چانه زنانه به مردانه است.

    جراحی فک:
    فک مردان بلندتر و با زاویه بیشتری نسبت به فک زنان است و در جراحی مونث سازی چهره فک مردانه اصلاح می‌شود.

    جراحی سیبک گلو:
    مردان اغلب سیبک گلو بزرگتری نسبت به زنان دارند و به همین علت صدای بم‌تر نسبت به زنان دارند, سیبک گلو را میتوان با جراحی اصلاح کرد و آن را زنانه کرد, جراحی سیبک گلو یکی از اقدامات مونث سازی چهره محصوب می‌شود.

    اقدامات کمکی:
    زیباسازی و جوان‌سازی چهره معمولا همزمان با جراحی مونث سازی چهره انجام می‌شود, این اقدامات می‌تواند شامل اصلاح افتادگی پلک‌ها یا اصلاح چروک گردن باشد, این گونه اقدامات معمولا در مواردی انجام می‌شود که مراجعه کننده سالخورده باشد.

    محدودیت‌ها:
    جراحی مونث سازی چهره شامل اقدامات اساسی و قوی برای این کار می‌باشد اما محدودیت‌هایی نیز دارد به عنوان مثال: یک فک بلند و پهن را می‌توان توسط جراحی اصلاح کرد اما اگر فکی بیش از اندازه بلند و پهن باشد ممکن است این کار نشدنی باشد, همچنین بعضی موارد به هیچ عنوان قابل اصلاح نیست مانند اندازه چشم‌ها یا حالت جمجمه (چشم‌ها در زنان معمولا درشت‌تر از مردان است), یکی دیگر از محدودیت‌های جراحی مونث سازی چهره، هزینه‌های بالای آن است, اینگونه اقدامات به علت آنکه به عنوان جراحی زیبایی شناخته می‌شود در ایران شامل پوشش بیمه نمی‌شود, از دیگر محدودیت‌های جراحی مونث سازی چهره می‌توان به طول درمان آن اشاره کرد که ممکن است فرد را برای مدتی از محیط کار دور نگه دارد.

    منبع: ویکیپدیا

       0

نظرات کاربران
  • sanaz6655 ۱۳۹۷/۵/۱۷
    دپوستان کسی دکتر قاسمی و میشناسه ؟
  • سیمین 97 ۱۳۹۷/۵/۱۷
    آره جون من یه دکتر به نام علی قاسمی می شناسم تو فلکه ی اول صادقیه اگه منظورتون اونه دکتر خیلی خوبیه من خواهرم پیشش لیپوماتیک و تزریق ژل انجام داد
  • هانی جون ۱۳۹۷/۵/۱۷
    عزیزم من خییلی جوش میزدم و اذیت میشدم رفتم پیش دکتر قاسمی خدا خیرش بده انقدر کارش عالیه که دیگه مشکلم رفع شده
  • هانی جون ۱۳۹۷/۵/۱۷
    اره عزیزم من دکتر قاسمی رومیشناسمش برای درمان جوشای صورتم رفتم پیشش کارش عالیه من راضیم ازشون
  • lovely97 ۱۳۹۷/۵/۱۷
    چه جالب سیمسن جون منم خونه ام غرب تهران و برای درمان لک های صورتم و جای جوش ها رفتم پیش دکتر قاسمی خدایی کارش خیلی خوبه و من که راضیم ازش چون کاملا برطرف شده و صورتم صاف و یکدست شده خدا خیرش بده
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان