خانه

درست کردن "تابلوی آرزوها"

  • تا حالا چیزی در مورد "ویژن بُرد" یا همان "تابلوی آرزوها" شنیدید؟
    "تابلوی آرزوها" یک ابزار تجسم قوی است که برای تصویرسازی و رسیدن به زندگی ایده آلتان به شما کمک می کند و می تواند برای شما الهام بخش باشد. البته هر کسی ممکن است یک اسمی روی آن بگذارد، مثلاً تابلوی رؤیاها، تابلوی اهداف، تابلوی تجسم یا .... درست کردن 'تابلوی آرزوها'
    مهم نیست چه اسمی روی آن بگذارید، در هر صورت این تابلو کلاژی از تصاویر، کلمات یا جملاتی است که رؤیاها، آرزوها، اهداف و شور و شوق رسیدن به آن ها را به شما یادآوری می کند.
    در واقع این تابلو از طریق قانون جذب به شما در رسیدن به رؤیاهایتان کمک می کند.
    برای درست کردن تابلوی آرزوها نیازی به توانایی یا وسیله خاصی ندارید. وسایلی که نیاز دارید:
      یک مقوای بزرگ ضخیم یا مقوای چوب پنبه
      چند مجله
      قیچی
      ماژیک یا مداد رنگی یا هر رنگی
      چسب مایع، چسب نواری، پونز یا سوزن
      یک عکس از خودتان
    1.  مرحله اول
    این کار به یک یا دو ساعت زمان نیاز دارد. پس به جایی ساکت و خلوت در خانه بروید تا بتوانید روی خود و آرزوهایتان تمرکز کنید.
    2.  مرحله دوم
    یک فضای آرامش بخش ایجاد کنید. یک موسیقی الهام بخش یا مثبت و پر انرژی بگذارید. اگر دوست دارید چند شمع روشن کنید. چشمانتان را ببندید و برای چند لحظه به آروزها و اهداف بزرگی که دارید فکر کنید. اهداف و خواسته هایتان باید کاملاً واضح و روشن باشند. چیزهایی را در این تابلو قرار دهید که واقعا خواهان آنها هستید نه چیزهایی که فقط دوست دارید. دوست دارید زندگی ایده آلتان چه شکلی باشد؟
    3.  مرحله سوم
    تصاویری را از مجله یا اینترنت پیدا کنید که نشان دهنده اهداف و آرزوهایتان باشد، بعد آن ها را ببرید یا پرینت رنگی بگیرید. مثلاً اگر دوست دارید طراح مد باشید، باید عکس های مربوط به لباس، مدلینگ، فشن شو و ... را پیدا کنید. اگر دوست دارید همسر ایده آلتان را پیدا کنید، باید تصاویری از زوج های خوشحال و خندان را پیدا کنید! سعی کنید تصاویری که انتخاب می کنید، رنگ های براق، روشن و شادی داشته باشد.
    4.  مرحله چهارم
    عکس خودتان را در مرکز صفحه بگذارید. بعد با چسب یا سوزن عکس هایی که پیدا کردید را روی مقوای بزرگ و ضخیم بچسبانید. برای چیدمان تصاویر هیچ قانون خاصی وجود ندارد. می توانید کل صفحه را با تصاویرتان پر کنید یا فقط چندین تصویر در جاهای مختلف صفحه بگذارید. ولی نباید خیلی شلوغ و دربرهم باشد.
    5.  مرحله پنجم
    با استفاده از ماژیک یا مداد رنگی هر کلمه یا جمله ای که دوست دارید یا متن مربوط به هر تصویر را زیر آن بنویسید. حتی می توانید جملات یا عبارات مورد علاقه خود را که یادآور یک زندگی ایده آل برای شماست، از مجلات ببرید و بچسبانید.
    6.  مرحله ششم
    تابلوی آرزوهای خود را جایی بگذارید که هر روز بتوانید آن را ببینید و برای شما الهام بخش باشد. اگر دوست دارید حتی می توانید آن را قاب کنید و روی دیوار آویزان کنید. اگر حساس هستید که دیگران درمورد تابلوی شما چه می گویند، آن را در جای مطمئنی قرار دهید که تنها خودتان بتوانید آن را ببینید. چون هر جمله یا انرژی منفی درباره تابلو یا آرزوهای شما، می تواند انرژی که از تابلوی شما منتشر می شود را از بین ببرد.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       13

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان