خانه

راه هایی برای رهایی از حلقه سیاه زیر چشم

  • متأسفانه در بسياري موارد علت ژنتيكي دارد ارثي بودن به اين معنا نيست كه هيچ راه برون رفتي از اين مسئله وجود ندارد بلكه با روشهايي كه در اينجا آشنا مي شويد مي توانيد اثر ظاهري حلقه سياه زير چشم را كمرنگ كنيد و در بعضي موارد مي توانيد بطور كامل از آن خلاصي يابيد.حلقه، سیاه، دور، چشم، تیرگی

    12مورد براي كاهش يا رفع حلقه سياه زير چشم:

    1- آزمايش خون:
    آزمايش خون خود را به پزشك نشان دهيد. مشخص كنيد كه اين مورد در خانواده تان سابقه دارد يا نه. غالباً حلقه سياه زير چشم ارثي است. همانطور كه گفتيم ارثي بودن به اين معنا نيست كه براي رهايي از آن هيچ راهي وجود ندارد، بلكه به اين معناست كه براي كسب كمترين نتيجه هم بايستي تلاش كنيدحلقه سياه زير چشم ممكن است به علت رسوب كربن سبك باشد كه در نتيجه هضم ناقص پروتئين است. هضم ناقص پروتئين ممكن است به علت اسيد هيدروكلريك ناكافي در معده باشد. كمبود اسيد هيدروكلريك در معده به علت كمبود عمده ويتامين B6 (پيروكسين) و اسيد فوليك است. حدود 30 درصد افراد نمي توانند B6 و يا اسيد فوليك را جذب كنند و بايستي اين مواد از راههاي ديگري تامين شود. 

    2- تشخيص عوامل آلرژي:
    نشانه شايع آلرژي يا حساسيت تغيير رنگ پوست زير چشم است اگر آلرژي مشكل عمده شماست، به راحتي مي توانيد آن را درمان كنيد يا از عوامل به وجود آورنده اش دوري كنيد.

    3- خواب كافي داشته باشيد:
    كاملاً مشخص نشده كه چرا خواب ناكافي، سبب ايجاد حلقه سياه زير چشم مي شود اما همه ما اثر كم خوابي در چشمان خود يا اطرافيانمان را به وفور ديده ايم. سياهي زير چشم مي تواند نشان دهنده اين باشد كه ميزان خواب و استراحتتان كم است با مشاهده كاهش سياهي زير چشم و افزايش ساعت خواب خود، تعيين كنيد كه چقدر نياز به خواب داريد(معمولاً 7 تا 9 ساعت در شب) اما اين زمان در افراد مختلف، متفاوت است. خوابتان را براي دو هفته منظم كنيد تا تغييرات حلقه زير چشم را ببينيد.
    به ياد داشته باشيد الكل و برخي داروها بر روي كيفيت خواب اثر مي گذارد، پرهيز از مصرف اين فراورده ها يا مصرف در حد تعادل نتيجه خوبي مي دهد كمبود خواب، با جذب كمتر ويتامينها در بدن همين طور كاهش عملكرد غده فوق كليوي (آدرنال) ارتباط نزديكي دارد. كاهش عملكرد آدرنال سبب كاهش جذب ويتامين B6 مي شود در نتيجه حلقه سياه زير چشم اجتناب ناپذير است خواب به تنظيم ويتامين هاي مورد نياز بدن كمك مي كند منيزيم/ كلسيم موجود در شير يا مصرف مكمل هاي معدني خوب، عملكرد آدرنال را به حالت عادي باز مي گرداند بنابراين اگر مي خواهيد حلقه سياه زير چشم را بشكنيد! استرس ها را كم كنيد بيشتر بخوابيد. ويتامين ها و مواد معدني لازم را مصرف كنيد تا غده آدرنال تقويت شود.

    4- در حال خواب نيز پوستتان را درمان كنيد:
    ماسكهاي شبانه صورت به كاهش پف كردگي يا كاهش تغيير رنگ زير چشم كمك مي كند، اين ماسكها را به صورت دستي نيز مي توانيد تهيه كنيد. ليف حمام را با آب سرد مرطوب كنيد، ليف را فشار دهيد تا آب اضافي آن خارج شود، كمي قبل از خواب روي چشمان بسته قرار دهيد اين كار ساده در سرعت درمان مؤثر است به يك پزشك طب گياهي مراجعه كنيد اگر مشكل اصلي فقر ويتاميني يا مشكل در جذب مواد معدني باشد حتماً بايد درمان شود. اين پزشكان به تسكين و درمان افرادي كه بيماري هاي مزمن دارند كمك مي كنند.

    5- درمان با خيار:
    برشهاي حلقه اي خيار را روزانه روي چشمانتان بگذاريد خواهيد ديد پوست از نظر ظاهري باطراوت مي شود چاي بسته اي مرطوب يا يك قطعه يخ را در پارچه نرمي بپيچيد و روي چشمانتان بگذاريد اين عمل ورم و تغيير رنگ زير چشم را كاهش مي دهد. بسته هاي چاي يا برشهاي حلقه اي سرد و تازه خيار را 10 تا 15 دقيقه روي چشم نگه داريد.

    6- ناحيه دور چشم را آرام كنيد:
    براي آرام كردن دور چشم، تكه پارچه پنبه اي را مرطوب كنيد براي مدت كوتاهي در يخچال قرار دهيد و به آرامي در ناحيه حلقه سياه زير چشم قرار دهيد چشمانتان را ببنديد با انگشت اين ناحيه را از روي پارچه مالش دهيد اين كار را به دفعات انجام دهيد.

    7- از كرم هاي دور چشم محتوي ويتامين K و A استفاده كنيد:
    حلقه سياه ممكن است به علت كمبود ويتامين K باشد. به هر حال تحقيقات اخير نشان داده كه كرم هاي پوست محتوي اين دو ويتامين پف كردگي و تغيير رنگ محسوس در بسياري بيماران را كاهش داده است. مصرف روزانه و طولاني مدت اين كرمها نتيجه مطلوب را خواهد داد.

    8- از ماليدن چشم ها خودداري كنيد:
    گاهي مالش و اصطكاك چشمها باعث حساسيت مي شود مالش، پوست دور چشم را آزرده كرده و ممكن است باعث شكنندگي مويرگهاي خوني خيلي ريز پوست شود كه هم پف كردگي و هم تغيير رنگ پوست را به همراه دارد.

    9- رژيم غذايي سالم و متعادلي داشته باشيد:
    روزانه مكمل هاي ويتاميني لازم را مصرف كنيد و مقدار زيادي آب بنوشيد حلقه سياه و پف آلودگي اغلب به خاطر كمبود ويتامينK يا ناكافي بودن آنتي اكسيدانهاست همين طور كمبود ويتامينB12 (كه معمولاً به علت كم خوني است) باعث ايجاد حلقه سياه مي شود حتماً مقدار زيادي ميوه و سبزيجات سبز رنگ بخصوص كلم بروكلي و اسفناج مصرف كنيد.

    10- مقدار نمك مصرفي را كاهش دهيد:
    خوردن زياده از حد نمك باعث مي شود بدن آب را در جاهاي غير معمول بدن مثل دور چشم نگه دارد كه سبب پف كردگي چشم مي شود مصرف زياد نمك به گردش خون زيان رسانده و باعث مي شود رگهاي پوست آبي تر به نظر برسند. 

    11- سيگار نكشيد:
    سيگار نه تنها تهديدي براي وريدهاي بدن است بلكه ظاهر رگهاي خوني زير پوست را آبي و برجسته تر مي كند.

    12- با آرايش ظاهر حلقه را بپوشانيد:
    اگر روشهاي بالا مؤثر واقع نشد، از سايه زرد رنگ براي پوشانيدن عيوب زير چشم استفاده كنيد. رنگ زرد مي تواند رنگ بنفش، آبي و قهوه اي زير چشم را بپوشاند. در مقابل، رنگ صورتي اين حلقه را بيشتر نمايان مي كند. براي زمينه آرايش بهتر است از كرم پودرهاي آرايشي استفاده كنيد.

    یکی از شکایات شایعی که اغلب از پزشکان پوست سوال می‌گردد ،تیره گی زیر چشم است که در اکثر موارد با پف نیز همراه است با خواندن مقاله ذیل که از زبان یک پزشک ماهر چینی (دکتر مائو) نوشته شده است شاید بتوانید تا حدی این مشکل راحل کنید حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌گردد.

    علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و با مالیدن وخارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌گردد از علل دیگر می‌توان از کم خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدان ویا ویتامین K  نام برد در طب چینی علت تیرگی یاحلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می‌دانند در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه ها دچار خستگی و زیادی کار شده اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌گردد.

    هشت پیشنهاد طب سنتی چین برای کاهش مشکل فوق عبارتند از:

    1- اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده اید(حد اقل 7-9 ساعت در شب)
    2- همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید، وغذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها و.....وسعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف نمایید همچنین روزی حداقل 10 عدد بادام خام در میان وعده ها صرف نمایید.و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده ومیزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.
    3- از قدیم الایام خوردن گلابی به خصوص گلابی های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه می‌گردیده است چراکه سرشار از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C  می‌باشد. لذا به شما نیز توصیه می‌کنیم تا با مصرف این میوه معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.
    4- شب قبل از خواب دوتا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است
    5- دراز بکشید ودر کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌گردد.
    6- هرروز صبح و شب روغن بادام را به آ رامی ‌به دور چشم بمالید.
    7- از کشیدن سیگار خودداری کنید.
    8-در آخر می‌توانید ا ز کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرد.

    گردآورنده: زیباکده

    برچسب ها آرایش چشم , پوست , زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان