خانه

روش صحیح هایلایت کردن موها

  • برای افراد غیر حرفه ای هایلایت کردن کار خیلی سختی است. با استفاده از روش های مختلف، درطیفکاملرنگهایپایه،ازتیرهبهروشن،نتایج متفاوتی را می توانید به دست آورید. برای رفع ابهام در روند این کار و این که مطمئن باشیدنتیجه ی دلخواهتان را به دست می آورید، نکاتی را در متن زیر عنوان کردیم. اما قبل از آن کارهایی هست که باید انجام دهید.

    • قبل از رفتن به آرایشگاه
    اگر قبل از شروع به رنگ کردن موها از محصولاتی استفاده کرده باشید که به طور موقت ریشه را بپوشاند، آرایشگر نمی تواند رنگ پایه ای که می خواهد روی آن کار کند را ببیند. بنابراین روزی که به آرایشگاه می روید از رنگ های موقت یا ماژیک یا ریمل مو استفاده نکنید. البته استفاده از شامپوی خشک قبل از رنگ کردن موها اشکالی ندارد. اگر موها کثیف هم باشد رنگ می گیرد، اما برای آرایشگر خیلی کار راحتی نیست که روی موهای کثیف و عرق کرده کار کند!

    • مشورتمو
    اگر یک عکس از رنگ مویی که دوست دارید با خودتان به آرایشگاه ببرید، این کار به آرایشگرتان خیلی کمک می کند. باید تا حدودی با نمودار رنگ موی استاندارد، برای شناخت موهای رنگ شده و طبیعی آشنا باشید: شماره 1 مشکی و شماره 10 روشن ترین پلاتینه ممکن است. اگر می خواهید موهایتان را کوتاه نیز بکنید، حتماً قبل از رنگ کردن این کار را انجام دهید. چون بهتر است اول موها را مدلی که دوست دارید بزنید بعد تصمیم بگیرید که چه رنگی به آن مدل مو می آید. حالا که نکات قبل از رنگ کردن موها را می دانید، ادامه متن را بخوانید تا انواع مختلف هایلایت را بشناسید و این که کدام نوع برای شما مناسب تر است.

    • تون سرد در مقابل تون گرم
    اگر دوست دارید موهایتان تون سردی داشته باشد، از کلماتی مثل "خاکستری"استفاده نکنید. وقتی افراد روی کلمه خاکستری تأکید می کنند، آرایشگر بیش از حد و به صورت افراطی از این تون استفاده می کند و در آخر احساس می کنید موهایتان آن طور که باید بلوند نشده است. در عوض از کلمه "بلوند با تون سرد" استفاده کنید. اگر واقعاً می خواهید موهایتان بلوند شود، حتماً از همان کلمه استفاده کنید. اگر بگوئید که میخواهید موهایتان تون بلوند با تون سرد باشد، یعنی پایه ی 8 یا 9 را می خواهید.

    سریع ترین راه برای تشخیص این که مشتری تون سرد را ترجیح می دهد یا گرم، این است که ببینید از چه نوع جواهراتی استفاده کرده است! اگر از نقره استفاده کرده پس تون های سرد یا خنثی را بیشتر دوست دارد، اما اگر از طلا استفاده کرده، معمولاً تون های گرم تر را ترجیح می دهد.

    دو راه برای هایلایت کردن وجود دارد: بالیاژ ، فویل

    1. تکنیک بالیاژ
    این روش کم دردسر است و خیلی نیاز به مراقبت یا مراجعه ی زود به زود به آرایشگاه ندارد. با این روش برای داشتن ظاهری طبیعی تر، می توان نوک موها را روشن تر کرد. به این روش نقاشی مو هم گفته می شود. برای داشتن یکبلوند زیبا، آرایشگر شکل Vرا رویهر قسمت کوچکی ازمو در می آورد. از پشت گردن شروع کرده و به سمت جلوی سر می آید. یک حالتV مانند که روی ریشه ها رنگ پایه می گذارد و بتدریج که به سمت انتهای مو می رود روشن می شود.بین هر قسمت هایلایت شده باید حدود 3 سانت فاصله داشته باشد. برای ایجاد بلوندی روشن تر، می توان شکل W را روی مو در آورد و هایلایت ها را باریک تر گرفت. خط جلوی موها نیز باید هایلایت شود، چون زودتر از قسمت های دیگر از بین می رود.

    2. تکنیک فویل
    هایلایت با فویل بیشتر از تکنیک قبلی خودش را نشان می دهد، مخصوصاً در قسمت ریشه ها و وسط مو. در انتهای موها رنگ محو تر می شود. به مرور زمان بیشتر خودش را نشان می دهد. بالاترین قسمتی کهفویل گذاشته می شود، نزدیک پوست سر است که نشان می دهد موها تازه رنگ شده است. اما وقتی مو رشد می کند، مرز آن معلوم می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زیبایی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان