خانه

سریع ترین روش برای برطرف کردن رنگ برنزه پوست

  • وقتی تابستان از راه می رسد، چون اکثر اوقات بیرون از خانه هستید، نگران این هستید که نور شدید آفتاب آسیبی به پوستتان نرساند. سریع ترین روش برای برطرف کردن رنگ برنزه پوست
    به علاوه تابستان فصلی است که خیلی از افراد وسوسه می شوند پوستشان را برنزه کنند، اما از طرفی اگر بعد از مدتی بخواهید رنگ پوستتان به حالت اولیه برگردد، باید از مواد شیمیایی استفاده کنید. در این صورت آسیب زیادی به پوستتان می رسد، هم آسیب وارده از اشعه های مستقیم خورشید برای برنزه کردن، هم موادی که بعد از آن استفاده می کنید تا رنگ طبیعی پوستتان برگردد. در متن زیر چند راه حل برای برطرف کردن رنگ برنزه پوست، با استفاده از مواد و روش های طبیعی را بخوانید.
    • آب لیمو ترش
    یک لیمو را ببرید و اسلایس های آن را روی پوستتان بمالید. بگذارید چند دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را بشوئید.

    • عصاره خیار، آب لیمو ترش و گلاب
    یک قاشق غذاخوری از هر کدام را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. بعد آن را روی پوستتان بمالید.

    • عسل و عنبه رسیده
    نصف فنجان عنبه را له کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آن را روی قسمت های برنزه پوستتان بمالید و بگذارید 30 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد با آب سرد بشوئید.

    • جو دو سر پخته شده و دوغاب (buttermilk) 
    (دوغاب شیری است که کره آن گرفته شده باشد. در بسیاری از دستورها با عبارت buttermilk یا همان باتر میلک مواجه می شویم. این ماده نوعی دوغ مخصوص پخت و پز است که نمی توان آن را از جایی تهیه کرد. اکثراً معادل دوغ برای آن استفاده می شود. ولی خیلی راحت می توانید خودتان آن را در خانه درست کنید. البته از دوغ مایع معمولی ترش هم می توان به جای آن استفاده کرد. طرز تهیه دوغاب یا باتر میلک: 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید + 1 پیمانه شیر را با هم مخلوط کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. بعد مورد استفاده قرار دهید.)
    سه قاشق غذاخوری باتر میلک را با دو قاشق غذاخوری جو دو سر پخته شده، مخلوط کنید. با استفاده از حرکات دایره ای آن را روی پوستتان بمالید و ماساژ دهید.

    • ماست و عصاره گوجه فرنگی
    یک قاشق غذاخوری از هر کدام را با هم مخلوط کنید. بعد خمیر شکل گرفته را به میزان کافی روی پوستتان بمالید. بگذارید نیم ساعت روی پوستتان بماند و بعد آن را بشوئید.

    • خامه ی شیر و توت فرنگی
    5 عدد توت فرنگی را له کرده و با دو قاشق غذاخوری خامه ی شیر مخلوط کنید. بعد این مخلوط را روی قسمت های برنزه پوستتان بمالید. بگذارید نیم ساعت روی پوستتان بماند و بعد آن را بشوئید.

    • آب سیب زمینی و آب لیمو ترش
    آب یک سیب زمنی متوسط را بگیرید و آن را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش مخلوط کنید. بگذارید نیم ساعت روی پوستتان بماند و بعد آن را بشوئید.

    • پالپ آناناس و عسل
    پالپ آناناس را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آن را روی قسمت های برنزه پوستتان بمالید و بعد بشوئید.

    • زردچوبه و شیر
    مقدار کمی زردچوبه را با شیر مخلوط کنید. بعد مخلوط آماده شده را روی پوستتان بمالید و بگذارید کامل خشک شود. بعد آن را بشوئید.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی , زنان ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان