خانه

میوه و سبزیجات پاییزی که سرشار از مواد مغذی هستند

  • فرا رسیدن فصل پاییز، پوشیدن ژاکت های بافتنیِ گرم و نرم، برگ رنگارنگ درختان و ... همه هیجان انگیز است. اما در اینجا بیشتر می خواهیم درباره ی فرآورده های مغذی و خوشمزه ی این فصل صحبت کنیم.میوه ها و سبزیجات پاییز چه کبابی یا سرخ شده، پخته شده، در کیک یا در سوپ، هر طوری که خورده شوند،در سرمای پاییز یشمار اگر مو سالم نگه می دارند.چون فرآورده های پاییزی بیشترین ویتامین و مواد معدنی را دارند. همین طور که هوا در این فصل رو به سردی می رود، با این مواد مغذی، بدنتان انرژی مورد نیاز خودش را به دست می آورد و کاملاً تقویت می شود.

    سیبمیوه پاییز
    یکی از کارهایی که همه دوست دارند انجام دهند، این است که خودشان از درخت میوه بچینند. فصل پاییز موقعِ چیدن سیب است. سیب های پاییزی ترد و خوشمزه، فقط برای این نیستند که با آن ها کیکهای خوشمزه درست کنید، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها و به خصوص ویتامین C  هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و حتی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. علاوه بر این سیب پکتین زیادی دارد که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

    کدو تنبل
    هیچ میوه ای مثل این کدوی نارنجیِ زیبا فصل پاییز را زیباتر نمی کند.این میوه فقط برای این نیست که آن را بتراشید و تزئین کنید: کدو تنبل یک منبع عالی از ویتامین Aمی باشد که بینایی شما را بهبود می بخشد (اگر چشمتان ضعیف باشد). همچنین سرشار از فیتوسترول هاست که باعث کاهش کلسترولِ بد می شوند، و دارای بتا کاروتن استکه از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

    کلم بروکسل (کلم فندقی)
    شاید فکر کنید این گیاه سبز خیلی به درد پختن نمی خورد، اماباید بدانید که کلم بروکسل منبع خوبی از آهن است که به بدنتان در تشکیل سلول های قرمز خون کمک می کند. به علاوه دارای ویتامین Kاست که باعث افزایش سلامت استخوان می شود. این کلم های کوچک سرشار از ویتامین Cهم هستند که یک ماده ی غذایی مهم برای سیستم ایمنی بدن است.

    انجیر
    این میوه ی کوچک، یک میان وعده ی مناسب برای پیاده روی روی شاخ و برگ های زیبای پاییزی است! این میوه منبع خالصی از فیبر است که کلسترول را کاهش می دهد، قند خون را کنترل می کند، از یبوست جلوگیری می کند و به شما احساس سیری طولانی تری می دهد. انجیر سرشار از پتاسیماست که فشار خون را کنترل می کند.

    گل کلم
    به رنگ سفیدش نگاه نکنید! این گیاه درست مثل سبزیجات تیره،مغذی است. گل کلم منبعی عالی از ویتامینC  و Kاست که به تنظیم "پاسخ التهابی بدن" کمک می کند. گل کلم سرشار از فیبر و فولات است که برای هر زنی که در فکر حاملگی است،بسیارتعیین کننده است، چون از نقائص لوله ی عصبی جلوگیری می کند.

    چغندر
    سبزیجات ریشه دار پخته شده،رنگی،گرم و خوشمزه جزءمواد غذایی لازم در پاییز هستند و یکیاز آن هاچغندر است که حاوی یک ماده ی مغذی گیاهی به نام بتالاین می باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. چغندر منبع خوبی از فولات، پتاسیم و منگنز است که باعث جذب کلسیم و جلوگیری از لخته شدن خون می شود.

    گلابی
    این میوه منبع خوبی از فیبر است که به حفظ کنترل قند خون و کاهش کلسترول کمک می کند. گلابی دارای آنتی اکسیدان ویتامین C، مس (که از سرطان های خاص جلوگیری می کند) و عنصر بورون است. بورون یک ماده ی مغذی است که کلسیم بدن را حفظ می کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها تغذیه , سلامتی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان