خانه

پیشنهاد لایکو برای خوابی راحت و سبک

  • در خواب چه میگذرد؟خوش خواب، راحت، سبک، لایکو
    در هنگام خواب بدن ما وارد یک نوع حالت نیمه فعال می گردد، عضلات شل شده و تنفس و ضربان نبض کاهش می یابد. ذخایر انرژی بدن دوباره شارژ شده و دستگاه ایمنی، عصبی و اسکلتی عضلانی بدن، خستگی و تنش زندگی روزمره را از خود دور میکند. در ژرفای مغز، مواد شیمیایی خاصی ترشح می شود که مغز را به حالت متفاوتی فرو می برد.
     
    شرایط ایده آل برای خوابی خوش:
     • اتاق خواب باید مختص استراحت و آرامش باشد. سر و صدا و نور زیاد در خواب اختلال ایجاد نموده و لذا لازم است اتاق خواب شما تاریک و آرام باشد.
     • دمای ایده آل برای اتاق خواب 18 درجه سانتیگراد است. مهم است که قبل از خواب، اتاق به خوبی تهویه شود تا نه فقط کیفیت هوا بهتر شود، بلکه رطوبت نیز به درجه مناسب برسد.
     • باید تشک، متکا یا بالش راحت تهیه کنید و کف تخت و آستری آن مناسب باشد. شرایط نامطلوب محیط می تواند از خواب شما در وضعیت بدنی صحیح جلوگیری کرده و به تنش انجامیده و کیفیت خواب را مختل کند. از هر سه نفر، یکی دچار مشکل بد خوابی است. شاید مجبور شوید بارها اعداد یا تعداد گوسفندان در مزرعه را شمارش کنید ولی هنوز بیدار باشید. یا اینکه طی خواب بارها بیدار شوید و خوابیدن را دشوار یابید.
     
    رهنمودهایی برای خواب راحت:
     • بهترین راه خوابیدن این است که از یک روال مداوم استفاده کنید. خوب است که یک نوع برنامه خواب تهیه کنید.(مثلاً موسیقی گوش دهید) تا ذهن و جسم خود را برای آسایش شبانه آماده سازید. ساعات مشخصی به رختخواب بروید یا بیدار شوید و سعی کنید این ساعات بیش از نیم ساعت تغییر نکند.
     • شام سنگین، چرب یا با ادویه تند مصرف نکنید و به جای آن شام سبکی بخورید، در عین حال یک معده خالی و ناآرام هم خواب را مختل می کند.
     • در شب از نوشیدنی دارای کافئین به میزان زیاد استفاده نکنید. یک فنجان شیر گرم با عسل یا چای گیاهی به خواب شما کمک می کند.
     • آرامش خود را حفظ کنید. هنگامی که کاملاً بیدار می شوید، خواب مجدد حدود 5/1 ساعت وقت میگیرد. بهتر است بلند شده یک فنجان چای بنوشید، مطالعه کنید تا دوباره احساس خستگی نمایید.
     
    انتخاب تختخواب:
     در دراز مدت، فقط یک وضعیت مناسب بدن هنگام خواب و فضای مناسب اتاق خواب می تواند یک خواب خوش و شاداب کننده را به ارمغان آورد. سیستم خواب ایده آل چیزی بسیار فراتر از یک تشک است و عوامل چندی را در بر دارد که باید به طور موثر با نیازهای فرد مطابقت داده شود.
     
    سیستم خواب راحت:
     • انعطاف: یک سیستم خواب خوب باید در هر شرایط با وضعیت بدن سازگار شود، و نه اینکه بدن با آن مطابقت کند، تشک، بالش و کف تخت باید اجازه دهند بدن کمی فرو رود ولی همزمان وضعیت طبیعی آن را حفظ کند. بدین وسیله تنش روی ستون فقرات، دیسک های آن، مفاصل و عضلات کاهش یافته و به کاهش ناراحتی کمک می کند.
     • تهویه: بدن تنفس می کند و از طریق هفت میلیون روزنه پوست، سموم را دفع می نماید. در نتیجه، هر شب تا نیم لیتر آب در اثر تعریق از دست می دهیم. یک ملافه خوب که از مواد دارای قابلیت تنفس و مناسب برای پوست تهیه شده باشد، به همان اندازه اهمیت دارد که جریان دائمی هوا درون تشک و کف تخت که به هوای مرطوب امکان می دهند از زیر آن خارج شود.
     • اندازه مهم است! حداقل طول تخت باید به اندازه قامت فرد به علاوه 20 سانتیمتر باشد، برای اینکه امکان آرامش مناسب فراهم گردد هر تخت یکنفره نباید عرضی کمتر از 90 سانتیمتر و هر تخت دو نفره نباید عرضی کمتر از 160 سانتیمتر داشته باشد.
     • توزیع فشار: حین دراز کشیدن بیشترین فشار به قسمت تهیگاهی و شانه ها وارد می آید. اگر تشک سفت باشد، به برخی نقاط بدن فشار زیادی وارد می شود که منجر به درد یا کاهش جریان خون می گردد.
     حتی در هنگام خواب، مسائلی مثل وضعیت غیر طبیعی یا نقاط تحت فشار را درک می کنیم که در نتیجه ما را وادار به جابجایی و کسب حالت بهتری می نماید. این جابجایی ها ممکن است موجب اختلال در یک مرحله خواب شوند. بدین سبب تشک، خواب باید تا جای ممکن فشار ها را جذب کند و آن را به شکل یکنواخت در کل سطح تشک پخش نماید.
     
    ترکیب صحیح:
     • تشک: تشک ایده آل خیلی سفت یا نرم نبوده و با انحناهای بدن همراهی می کند. معیارهای انتخاب تشک شامل انعطاف پذیری، تنظیم دما و رطوبت و دوام است. درست است که یک تشک برای تمام عمر کافی نیست ولی باید پس از سالها استفاده هنوز مناسب بوده و چال نیفتد.
     • کف تخت: انتخاب اصلی بین کف ثابت یا قابل تنظیم است. یک تخت با تنظیم برقی بیشترین راحتی را فراهم می کند. تخت های مدرن بیشتر دارای اجزای فنری هستند که به آرامی با شکل بدن همگام شده و کیفیت جذب فشار تشک را بهبود می دهند کف تخت هایی که دارای نواحی با سفتی های متفاوت هستند، متغیر است و بهتر با بدن فرد مطابقت کرده و خود را با عادات خواب شخص هماهنگ می سازد.
     • سیستم خواب: هشیار باشید! هر تشکی برای هر کف تختی مناسب نیست. برای تضمین اینکه تشک، بالش و تخت دارای ترکیبی عالی باشد، توصیه می کنیم کلیه این اقلام را از یک سازنده خریداری کنید.
     • بالش: مهره های گردن همه وزن سر را در طول روز تحمل می کنند و باید بیشترین درجه آسایش را در شب داشته باشند. یک بالش خوب به کلیه ناحیه گردن امکان استراحت داده و در عین حال تکیه گاه آن می باشد. به شکلی که مانع از خم شدن آن به حالتی نامناسب می گردد. نیازهای هر فرد به ساخت بدن (عرض شانه ها )عادات خواب ( دمرو ، به پهلو یا پشت )و سفتی تشک باز می گردند. بالش های آسایش گردن معمولاً در اندازه ها و طرح های متفاوتی عرضه می شوند.

    فنگ شویی(آرامش در اتاق خواب كودكان):
    بهتر است اتاق خواب كودك در بخش جنوب شرقی خانه باشد زیرا اثر زندگی بخش خورشید هنگام طلوع آفتاب برای سلامتی كودك مفید است و همچنین بهتر است اتاق كودك هشت ضلعی، با نور طبیعی و تهویه مناسب باشد و البته با فاصله بسیار نزدیك به اتاق والدین. رنگ سبز روشن با عنصر چوب در ارتباط است و جوانه زدن و رشد گیاهان را به خاطر می آورد.
     اگر فرزندتان پسر است سعی كنید اتاقش را با رنگهای سرد چون آبی، تزئین كنید اما اگر فرزندتان دختر است رنگ های گرم مانند قرمز، صورتی پر رنگ كه به او اعتماد به نفس بخشد. اتاق بچه ها باید ساده و راحت باشد و فضاهایی برای پرورش و لذت از سرخوشی و آسودگی خاطر دوران كودكی داشته باشد. به یاد داشته باشید نوع به كار بردن رنگ در اتاق كودك بسیار مهم است یعنی اگر می خواهید با رنگ آبی اتاقش را تزئین كنید آبی تیره نباشد بلكه آبی روشن باشد. سبز روشن، لیمویی، كرم خاكستری كمرنگ و در یك عبارت رنگهای روشن استفاده كنید.
    برای آشنایی بیشتر با محصولات لایکو به وب سایت آن مراجعه کنید: http://www.laicogroup.com/fa/?current=home

    گردآورنده: سایت زیباکده

    برچسب ها زندگی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان