خانه

کسب و کار

  • 8 چیز که باید در مورد کسب و کار موفق بدانید.

    بسیاری از افراد راه رسیدن به درآمد میلیونی را راه اندازی کسب و کاری با ایده های جدید و ناب میدانند اما اسکات برلسکی که یکی از کارآفرینان آمریکاییست معتقد است که داشتن ایده ناب صرفا، برای راه اندازی یک کسب و کار کافی نیست چرا که برای رسیدن به یک کسب وکار موفق علاوه بر داشتن ایده کار، به میدان عمل آوردن صحیح کسب وکارهم مهم است.
    دراین مقاله به چند مورد از راه حل های رسیدن به یک کسب و کار موفق را بیان خواهیم کرد:کسب وکار

    1/ شناسایی نقاط قوت و ضعف
    یک تفکر رایج و نادرستی که در بین جوانان کارآفرین رونق دارد این است که در صورت داشتن ایده کسب و کار جدید تصور میکنند ایده ی آنها بی عیب و نقص است و هیچ کمبودی در خود ندارد. اما واقعیت امر همیشه چنین نیست و باید گفته شود که در صورت داشتن ایده درخشان هم ، احتمال وجود کاستی ها هم بسیار میباشد.
    تجزیه و تحلیل مناسب نقاط قوت و ضعف ایده تان به شما کمک میکند تا بدانید که ارزش واقعی آن چقدر است و چقدر میتوانید در بازار کسب و کار جای منحصر به فردی را به خود اختصاص دهید، چرا که تنها در این صورت است که میتوانید در اجرای ایده های خود خطرات و مشکلات آن را شناسایی کنید و حتی با فرصت هایی که خود از آنها آگاه نیستید آشنا شوید.
    و به عبارتی با این تجزیه و تحلیل ها میتوانید در مورد میزان هزینه و زمان برای راه اندازی کسب و کارتان هم آگاه شوید.

    2/ ایجاد مدل کسب و کار
    ایده های شما به خودی خود درآمدزا نیستند لذا در انتخاب مدل کسب وکار خود دقت کنید و از مدل هایی استفاده کنید که درآمد و سود آن ، مخارج شما و شرکتتان را تامین کنند.
    انتخاب مدل کسب وکار مناسب به شما در شناسایی مشتریان ، منابع مورد نیاز شرکت، چگونگی بازاریابی و توسعه شرکت کمک خواهد کرد.
    ایجاد یک مدل کسب و کار آشکار، شما را در رسیدن به مجموعه اهداف مالی و توسعه یک استراتژی مناسب و اجرای آن اهداف کمک میکند.

    3/ نظر گرفتن از افراد خبره
    یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان جوان این است که به نقطه نظرات افراد خبره  اهمیتی نمی دهند و تصور آنها بر این است که اندیشه و ایده ی آنها ناب و بدون عیب و نقص بوده و هیچ نیازی به گرفتن بازخورد ایده شان از زبان افراد خبره نیست. اما واقعیت امر این است که افراد خبره در این مورد میتوانند شرکت را از ابعاد مختلف به صورت پویا و واقعی تجزیه و تحلیل کنند.
    گرفتن نظرات و بازخورد افراد خبره میتواند به شناسایی مشکلات و اجرای درست پروژه با رویکرد بهتر کمک کند. 

    4/ تشکیل گروه
    اگر فکر میکنید میتوانید از پس توسعه و رشد شرکت به تنهایی بر بیایید باید بدانید که سخت در اشتباهید چرا که راه اندازی یک شرکت هر چند کوچک، با کمک افراد دیگر موفق خواهد بود.
    شما به یک گروه متشکل از افرادی نیازمند هستید که علاوه بر داشتن روحیه کار تیمی دارای سمت هایی همچون توسعه دهنده ، مدیر ، طراح ، بازاریاب و تحلیل گر باشند تا بتوانند برای شرکت ارزش آفرینی کنند.

    5/ شناسایی رقبا
    ممکن است فکر کنید ایده ی شما در راه اندازی کسب و کار ایده ی نویی است و شما هیچ رقیبی را در اطراف خود ندارید اما باید بدانید که ممکن است این ایده قبلا توسط افراد دیگری انتخاب شده باشد و یا اینکه به زودی اجرا خواهد شد.در هر صنعت و کسب وکاری که باشید به احتمال زیاد رقبای فراوانی در حیطه شغلیتان خواهند بود، بنابراین برای ماندن در دنیای رقابت باید بتوانید وجه تمایزی نسبت به سایر رقیبانتان ایجاد کنید که محصول و یا خدمتتان منحصر به فرد تلقی شود.

    6/ حمایت تیم از اهداف شرکت
    بیشتر شدن تعداد نفرات گروه کاری به معنای بهتر شدن روند کار و موفق شدن کسب و کار نیست بلکه برای داشتن شرکت موفق نیازمند یک گروه منسجم و همسو با اهداف شرکت هستید.
    با ایجاد حس اعتماد در گروه میتوان وحدت وهماهنگی را بین اعضا به وجود آورد تا به این ترتیب باعث به سرانجام رسیدن اهداف شرکت شد.به عبارتی با انتقال باورهایتان به گروه میتوانید حمایت آنها را در جهت موفقیت شرکت کسب کنید و گاهی اوقات هم لازم است که برای نیل به اهدافتان با بعضی از شرایط سازش کنید.

    7/ تمرکز بر روی افزایش مهارت های تیم
    برای تداوم رشد شرکت نیازمند رشد گروه هستید که رشد گروه در گرو افزایش مهارت های فردی اعضای شرکت است.
    حتی در صورتی که شرکت موفقی ندارید باید به دنبال راه های افزایش و ارتقا مهارت اعضای گروه باشید تا بتوانید خود را با تغییرات داخلی و خارجی شرکت وفق دهید.

    8/ گسترش ایده
    ایده ها اغلب مانند یک جرقه ناگهانی در افراد شکل میگیرند بنابراین اگر فکر میکنید که میتوانید باعث گسترش کسب و کارتان شوید بنابراین آن را بیان کنید.
    ایده ی به وجود آمده در ذهن به مرور رشد میکند، البته ممکن است به صورت ابتدایی شروع به کار کنید اما بعدها با ایجاد طوفان های ذهنی و برنامه ریزی میتوانید به جنبه های بیشتری از کسب و کارتان دست پیدا کنید.
    پس از رشد کسب و کار، باید به طور مداوم درصدد اصلاح ایده تان باشید و تا رسیدن به حد مطلوب دست از کار نکشید . 
     
     
      
    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
     

     

      
      

     
     


    برچسب ها موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان