خانه

کمدتان را در 15 دقیقه مرتب کنید

  • 1. خالی کردن و پاک کردن کمد
    اگر شما همیشه از تمیز کردن کمدتان طفره می روید، چون فکر می کنید وقت زیادی می گیرد، اصلاً نگران نباشید! شما می توانید کمدتان را در 15 دقیقه یا کمتر تمیز کنید و این باعث می شود که شما پر انرژی تر و با حس بهتری هفته اتان را شروع کنید.
    تایمرتان را برای 5 دقیقه تنظیم کنید و تمام لباس ها،کفش ها و لوازمتان را از کمد بیرون آورید. برای هر کدام این سه سؤال را از خودتان بپرسید:کمد
    آیا من آن را در سال گذشته پوشیده ام؟
    آیا اندازه ی من هست؟
    آیا آن را دوست دارم؟
    اگر جوابتان به هر سه سؤال منفی بود، آن را در انباری اتان بگذارید یا آن را به کسی ببخشید. برای این مرحله خیلی وقت خودتان را تلف نکنید، خیلی سریع این کار را انجام دهید، باید بتوانید هر مرحله را در 5 دقیقه یا کمتر انجام دهید.

    2. جداسازی و هماهنگ سازی
    حالا که وسایل و لباس های غیر ضروری را جدا کردید،سراغ بقیه ی لباس هایتان بروید. لباس ها را از نظر سبک و مدل دسته بندی کنید .لباس های مهمانی با هم، ژاکت ها و لباس های بافتنی با هم، شلوار جین ها با هم و ..... وقتی تمام لباس هایتان را دسته بندی کردید، آن ها را با توجه به رنگو تعداد دفعاتی که استفاده می کنیددر کمدتان قرار دهید، مثلاً اگر شما بلوز و کت خاصی را مرتب برای سر کار می پوشید، آن ها را جلو یا وسط کمدتان آویزان کنید. بهتر است که لباس ها را با توجه به رنگشان آویزان کنید و لباس های همرنگ یا نزدیک به هم کنار هم باشند. این طوری صبح ها دقیقاً همان چیزی را که نیاز دارید پیدا می کنید.
    همین کار را در مورد کفش ها و لوازم دیگر هم انجام دهید. اگر انباری ندارید یا قفسه های کمدتان کافی نیست یا کم است، روسری ها، کمربندها،کیف دستی ها و.... را از چوب لباسی آویزان کنید.کفش هایتان را به ترتیب در یک ردیف بچینید، (کفش کار،کفش ورزشی,کفش مهمانی و غیره). کفش هایی را که از همه بیشتر می پوشید نزدیک به در کمد قرار دهید.کل این مرحله باید حدوداً 5 دقیقه طول بکشد.

    3. برنامه ریزی برای آینده
    وقتی کمدتان را به طور اصولی مرتب کردید ، 5 دقیقه ی آخر را بگذارید برای برنامه ریزی این که چه طوری از فضای اتاقتان بهتر استفاده کنید. یک دقیقه وقت بگذارید که اندازه ها را در یک کاغذیادداشت کنید. ببینید چقدر فضای عمودی در دسترستان هست و آن را یادداشت کنید. دیوار، در یا حتی قسمتی از کف زمین هست که استفاده نشده باشد یا استفاده ی خیلی کمی از آن قسمت شده باشد؟ قسمت هایی را که باید بعداً مرتب کنید و یا قسمت هایی را که دوست دارید تغییر دهید را یادداشت کنید. مثلاً شاید بخواهید کفش هایا کیف هایتان را بهتر مرتب کنید،یا احساس کنید برای انبار کردن لوازم اضافی یا لباس های فصلی باید فضای بهتری در اختیار داشته باشید. وقتی که نیازها و خواسته هایتان را نوشتید، کاغذ یادداشتتان را در کیفتان بگذارید و وقتی برای خرید رفتید،یک فایل، یک جاکفشی دیواری برای آویزان کردن پشت در کمد، و یا فایل یا کاور قابل حمل و سبک بخرید. اگر یادداشتتان همیشه همراهتان باشد، می توانید دقیقاً همان چیزی را بخرید که برای بهتر کردن فضای اتاقتان نیاز دارید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها دکوراسیون ,
       4

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان