خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
29.4K

رژیم لاغری

  • ۱۵:۳۶   ۱۳۹۲/۳/۸
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    http://static.ak.fbcdn.net/rsrc.php/v2/yd/r/IGCFwUDxExb.png); background-size: auto; display: inline-block; height: 12px; width: 12px; bottom: -1px; margin-bottom: -5px; position: relative; vertical-align: top; background-position: -205px -475px; background-repeat: no-repeat no-repeat;">
    ال کارنی تین در رژیم های لاغری


    اینروزا متداول شده است که در نسخه های مربوط به کاهش وزن داروی کارنی تین تا 3 قرص در روز هم داده شود. ایا این قرص برای همه چاق ها مناسب است؟

    کارنیتین یا ال-کارنیتین توسط اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساختهشده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود.وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز وتبدیل غذا به انرژی می باشد. کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری ‌ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می دهد.

    از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می انجامد.همچنین به‌نظر می‌رسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. برای نمونه یک پژوهش نشان داده است میزان کارکرد نابهنجار و تپش غیرعادی قلب بعد از ۴۵ هفته مصرف ۴ گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی‌های قلبی و رگی رنج می‌بردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است. مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران می‌تواند حتی تا ۲۵٪ میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد. 

    همچنین پژوهش نشان داده است افرادی که از مکمل‌های ال-کارنیتین استفاده می‌نمایند بعد از انجام فعالیت‌های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی می‌شوند. این بررسی همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت پیش و پس از دویدن به مسافت ۲۰ کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد

    معمولا 1000 میلی گرم کارنی تین تجویز می شود اما چناچه همراه با ورزش نباشد ذره ای کارایی نخواهد داشت..

  • leftPublish
  • ۱۶:۳۳   ۱۳۹۲/۳/۲۴
    avatar
    آتیشپاره
    کاربر فعال|177 |363 پست
    تا حالا اسمش رو نشنیده بودم. یعنی خودم بدون نسخه پزشک هم می تونم بگیرم؟
  • ۰۸:۲۷   ۱۳۹۲/۳/۲۵
    avatar
    shimajoon
    سه ستاره ⋆⋆⋆|2574 |2957 پست
    جالب بود تا حالا نشنيده بودم عوارض نداره ؟؟
  • ۱۱:۳۲   ۱۳۹۲/۴/۳۱
    avatar
    مهتا کرامت
    دو ستاره ⋆⋆|954 |2274 پست
    مرسی روناک جان
  • ۱۰:۵۱   ۱۳۹۲/۵/۲۷
    avatar
    sara* *
    کاربر فعال|58 |268 پست
    چه خوب
  • ۱۰:۰۵   ۱۳۹۲/۸/۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    13 توصیه رژیمی برای داشتن اندامی متناسب!

    توصیه شماره 1 : مقادیر فراوانی آب یا دیگر نوشیدنی های بی کالری بنوشید

    گاهی اوقات افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. بنابراین، زمانی که یک لیوان آب یخ آن چیزی باشد که شما واقعاً به آن نیاز دارید، می توانید به دریافت مقادیر اضافی کالری پایان دهید. چنانچه آب ساده جواب نداد، یک فنجان چای میوه ای را امتحان کنید.



    توصیه شماره 2 : در مورد میان وعده های شب هنگام، محتاط و انتخاب گر باشید

    غالباً خوردن های بدون تفکر، مکرراً بعد از شام اتفاق می افتند، زمانی که شما نهایتاً می خواهید بنشینید و استراحت کنید و البته در مقابل تلویزیون. میان وعده خوردن یکی از آسان ترین راه های دور شدن از رژیم غذایی سالم است. در چنین مواردی یا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببندید یا به خودتان فقط اجازه مصرف یک میان وعده کم کالری مانند یک تکه کوچک شیرینی خانگی را بدهید.



    توصیه شماره 3 : از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید

    غذاهای مورد علاقه تان را حذف نکنید، ولی تعادل را رعایت کنید. به عنوان مثال به جای یک جعبه یک عدد کلوچه بخرید، یا به جای خرید یک بسته کامل مقادیر کمی آب نبات بخرید. شما همچنان می توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. کلید، رعایت اعتدال است.



    توصیه شماره 4 : چندین میان وعده کوچک در طول روز استفاده کنید

    چنانچه کالری کمتر از آنچه می سوزانید دریافت کنید، وزن از دست خواهید داد؛ اما اگر همواره گرسنه هستید، خوردن کالری های کمتر می تواند یک چالش باشد. مطالعات نشان می دهند افرادی که 5-4 وعده و میان وعده در روز استفاده می کنند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود هستند. توصیه می شود که کالری روزانه خود را به وعده ها و میان وعده های کوچک تری تقسیم کرده و از آن ها در طول روز لذت ببرید.

    توصیه شماره 5 : در هر وعده ای پروتئین بخورید

    پروتئین، بسیار سیرکننده تر از کربوهیدرات ها و چربی ها است و به شما برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری و پری می دهد. همچنین به حفظ توده ماهیچه ای کمک کرده و سوزاندن چربی را تسهیل می کند، بنابراین مطمئن شوید که پروتئین های سالم مانند سفیده تخم مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا، مغزها یا حبوبات را در وعده ها و میان وعده های خود گنجانده باشید.



    توصیه شماره 6 : در رستوران ها سفارش غذای سایز کوچک (سایز غذای کودکان) بدهید

    سفارش یک غذای سایز کودک یک راه عالی برای کاهش دریافت کالری است و درعین حال این سایزها ( در برخی رستوران ها ) متعارف نیز هستند و امروزه تا حدی این روش به یک رویه معمول تبدیل شده است. راه حل بعدی این است که از بشقاب و ظروف کوچک استفاده کنید. این روش کمک می کند که سهم غذایتان بیشتر به نظر بیاید و چنانچه ذهن شما راضی باشد، شکم شما نیز راضی خواهد شد.



    توصیه شماره 7 : یک فنجان پاستا را با یک فنجان سبزیجات جایگزین کنید

    خیلی راحت با خوردن کمتر پاستا یا نان و در عوض خوردن بیشتر سبزیجات می توانید یک سایز لباسی شلوار یا پیراهن را در سال کم کنید. با کاهش سهم نشاسته موجود در بشقاب خود و افزایش سهم سبزیجات می توانید 100 تا 200 کیلوکالری کمتر مصرف کنید.



    توصیه شماره 8 : همیشه صبحانه بخورید

    «صبحانه را حذف کرده و وزن خود را کاهش دهید» این جمله یک تغییر ساده رژیمی منجر به موفقیت در امر کاهش وزن به نظر می آید؛ اما بسیاری از مطالعات نشان داده اند که عکس این قضیه صادق است. در حقیقت نخوردن صبحانه کمی بعدتر شما را گرسنه کرده و منتهی به ریزه خواری بیشتر و بدخوری در وعده ناهار و شام می شود. برای کاهش وزن و جلوگیری از برگشت آن، برای خوردن یک صبحانه سالم وقت بگذارید؛ یک صبحانه کامل شامل شیر کم چرب، غلات صبحانه پر فیبر و میوه می باشد.

    توصیه شماره 9 : فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید

    فیبر کمک به هضم، جلوگیری از یبوست و کاهش کلسترول خون می کند و می تواند در کاهش وزن نیز کمک کننده باشد. برای به دست آوردن خواص فیبر، زنان باید در حدود 25 گرم فیبر را روزانه دریافت کنند و این مقدار برای مردان در حدود 38 گرم است (یعنی 14 گرم به ازای 1000 کیلوکالری). منابع خوب فیبر عبارت اند از جو دو سر، لوبیاها، غلات کامل و انواع میوه ها و سبزیجات.



    توصیه شماره 10 : قفسه ها را از اقلام چاق کننده پاک کنید

    چنانچه در کابینت، چیپس و در فریزر، بستنی دارید، وزن کم کردن را سخت تر از آنچه که هست، می کنید. وسوسه را با پاک سازی قفسه ها از خوراکی های چاق کننده کاهش دهید. آیا گاهی اوقات یک لذت از جنس خوراکی می خواهید؟ سعی کنید برای به دست آوردن آن از خانه خارج شوید (ترجیحاً با پیاده روی).



    توصیه شماره 11 : آهسته وزن کم کنید

    چنانچه وزن کم می کنید، ولی سرعت کاهش وزنتان را دوست ندارید، ناامید نشوید. وزن از دست دادن، زمان می برد. همان طور که اضافه کردن آن زمان برده است. کارشناسان علم تغذیه توصیه می کنند که هدف واقع گرایانه حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته را برای خود در نظر بگیرید. اگر انتظار بالایی را تعیین کنید، زمانی که با سرعت کافی وزن کم نکنید خیلی زود دلسرد و تسلیم خواهید شد. به یاد داشته باشید زمانی که تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود را کم می کنید، شروع به حس کردن فواید سلامتی خواهید کرد.

    توصیه شماره 12 : یادداشت غذایی روزانه داشته باشید

    یک کاغذ و مداد ساده می توانند به طور چشمگیری در کاهش وزنتان کمک کننده باشند. مطالعات نشان می دهند که نوشتن چیزی که می خورید و می آشامید منجر به آگاه تر شدن شما از چیزی که می خورید و زمانی که می خورید و میزان مصرفی تان می شود که نهایتاً منتهی به دریافت کالری کمتر خواهد شد. یک مطالعه نشان داده است افرادی که یادداشت غذایی در 6 روز هفته دارند دو برابر بیشتر از کسانی وزن کم می کنند که تنها یک روز هفته یا کمتر یادداشت غذایی دارند.



    توصیه شماره 13 : به اندازه کافی بخوابید

    زمانی که کمبود خواب دارید بدنتان تولید بیشتری از هورمون گرلین (هورمون محرک اشتها) دارد و درعین حال تولید کمتری از هورمون لپتین (هورمونی که در زمان سیر شدنتان، خبر سیری را به شما می دهد) را خواهد داشت. داشتن خواب کافی به شما احساس راحتی و سیری می دهد و شما را از خوردن تنقلات غیرضروری بازمی دارد


  • leftPublish
  • ۱۱:۰۲   ۱۳۹۲/۸/۸
    avatar
    ستاره
    یک ستاره ⋆|314 |1473 پست
    مورد 12 چقدر جالب بود
  • ۱۱:۳۲   ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    فقط یه اراده قوی می تونه این کار رو انجام بده https://fbstatic-a.akamaihd.net/rsrc.php/v2/yM/r/IeuyPjHN0TE.png); background-size: 314px 114px; display: inline-block; height: 16px; width: 16px; color: #333333; font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 12.800002098083496px; line-height: 17.987503051757813px; background-position: -168px -74px; background-repeat: no-repeat no-repeat;">


    رژیم لاغری
  • ۱۴:۴۷   ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    avatar
    یکی تا
    یک ستاره ⋆|501 |1431 پست
    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآؤه واقعاً
  • ۱۶:۳۹   ۱۳۹۳/۲/۹
    avatar
    zarii
    کاربر فعال|144 |211 پست
    سلام در مورد رزیم کانادایی چیزی می دونید
  • ۰۰:۵۲   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    سلام
    جسارتا یه نکته می خواستم درباره ال-کارنیتین بگم
    من کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی هستم، تحقیقات جدید درباره تاثیر ال-کارنیتین بر افزایش اتکا به چربی به عنوان سوخت(به زبون خودمون چربی سوز بودن) نشان داده است که این مکمل سوخت چربی را تنها در سطح عروق افزایش می دهدو تاثیری در افزایش سوخت چربی در عضلات فعال حین ورزش ندارد. یعنی گر گرفتگی، افزایش تعریق و احساس گرمای بیشتر حین ورزش پس از مصرف آن تنها به علت چربی سوزی در عروق است. در حقیقت مصرف این فراورده سبب لاغری فرد نمی شود ولی تاثیر مثبت آن در تعویق خستکی و بازیافت سریعتر پس از ورزش انکار ناپذیر است.
  • leftPublish
  • ۰۰:۵۷   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    راستی یه چیز دیگه، دوز مصرفی ال-کارنیتین کاملا باید بسته به وزن بدن فرد و تحمل او توصیه گردد. در خانمهای دارای وزنهای نرمال یا اندکی اضافه وزن دوز مصرفی در ابتدا باید از 500 میلی گرم آغاز شود و با افزایش آستانه تحمل می توان مقدار را تا 1000 افزایش داد. درمردان و افراد سنگین وزن دوز را می توان تا حتی 1500 نیز به مرور بالا برد.
  • ۰۱:۰۶   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    صورتــــــــــــــــی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|18882
    هورا جون این قرص عوارض هم داره؟
    منظورم مثل قرصهای چربی سوز دیگه که تبلیغ میشن وتوبعضی موارد منجر به مرگ هم میشن..؟
    انقدر چیزای منفی درمورد قرصهای چربی سوز شنیدم که میترسم اعتماد کنم.
  • ۰۱:۰۷   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    شیما جون ال- کارنیتین در افراد مبتلا به فشار خون بالا، دچار آریتمی قلبی و مشکلات تیروییدی منع مصرف داره. در ضمن هر فرد سالمی هم که متعاقب مصرف این مکمل دچار افزایش تپش قلب خیلی زیاد می شه باید اونو قطع کنه. در ضمن پس از هر سه ماه استفاده باید یک دوره حداقل یک ماه مصرف این مکمل قطع بشه تا کبد آسیب نبینه
  • ۰۱:۰۸   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    راستی اگه دوست دارید درباره مکملهای چربیسوز و یا ورزشی اطلاعات بگیرید اعلام کنید تا در حد توانم مطلب براتون بذارم
  • ۰۱:۱۳   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    یکی از ارزانترین و کم ضررترین قرصهای گیاهی کاهش وزن که وطنی هم هست قرص اسلیم کوییکه. این قرص از شوید و بذر کرفس و ساقه کرفس و چای سبز درست شده که هم دارای خواص کاهش اشتها و هم کاهش جذب مواد در روده است، قبل از هر وعده غذا یک عذ. عوارض خاصی نداره جز اینکه در برخی افراد در اوایل مصرف ممکنه معده درد ایجاد بشه که با ادامه مصرف معمولا این مشکل هم رفع می شه
    هر بسته اش اگه اشتباه نکنم حدود 6 یا 7 هزار تومنه
  • ۰۱:۳۰   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    صورتی جون
    این قرص اصلا چربی سوزیش تایید نشده. البته چون در اثر مصرفش فرد توان بیشتری برای ورزش کردن پیدا می کنه و دیرتر خسته میشه خب در نتیجه کالری بیشتری می سوزونه که می تونه به لاغر شدنش کمک کنه. عوارض مصرفش هم اگه تایمهای استراحت که در بالا گفتم رعایت بشه خیلی جدی نیست. ولی به هیچ وجه مصرف مداومش توصیه نمی شه. راستی یه چیز دیگه، ال-کارنیتینهایی هم در داروخانه ها عرضه می شه که بصورت مایع هستند. اکثر ویالهای مایع ال-کارنیتین باید در دمای یخچال نگه داری بشن و من به علت امکان سهل انگاری شرکتهای واردکننده یا توزیع کننده یا حتی داروخانه ها در رعایت شرایط نگه داری به هیچ وجه این انواع رو به کسی توصیه نمی کنم. کپسولهای خارجی یا حتی قرصهای داخلیش مطمینترن از نظر من
  • ۰۱:۳۷   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    صورتــــــــــــــــی
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|18882
    هورا جون یه تاپیک درست کن به اسم خودت.اونطوری پیداکردنت هم راحته.
    مرسی از اطلاعاتت
    این قرص ایرانی که میگی تودوران بارداری هم میشه ازش استفاده کرد؟؟؟
  • ۰۱:۴۲   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    من خودم 40 کیلو وزن کم کردم و هر چیزی رو بگین رفتم دنبالش و سعی کردم تهشو دربیارم. هیچ چیز معجزه آسایی واسه لاغر شدن نداریم. فقط دو نکته باید رعایت بشه: زیپ دهن رو بکشیم و به اندازه غذا بخوریم و حتما حتما از ورزشهای هوازی برای افزایش چربی سوزی کمک بگیریم. همینننننننننن
    هر چیز دیگه ای که به عنوان چربی سوز طبیعی(مثل فلفل،ادویه ها،چای سبز،قهوه سبز) یا کمک کننده(مثل ارلیستات یا کربوبلاکرها) توصیه می شن معجزه نمی کنن و در صورت رعایت دو اصل بالا در سبک زندگی تنها اندکی کمک کننده هستند و حتی طبیعی ترینهاشون هم در درازمدت عارضه ایجاد می کنند. مثلا من به تجویز پزشک تغذیه و نه حتی سرخود هر روز ناشتا یک استکان عرق زیره می خوردم تا لاغر بشم،بعد از حدود سه ماه دچار اگزما شدم و مدتها در پی یافتن علتش بودم که بطور اتفاقی تو یه سایت طب سنتی خوندم افراط در مصرف زیره اگزما ایجاد می کنه. با قطع زیره در عرض 8-9 روز اگزمام خوب شد. دفعه بعدش که رفتم پیش پزشکم گفتم بهش می دونید چی گفت؟؟؟؟ بله درسته،مال زیره بوده،خوب کردی قطعش کردی،همین!!!!!!! یعنی اگه اون مطلبو اتفاقی ندیده بودم باید مدتها تو مطب پزشکهای پوست یا آلرژی میگشتم تا شیرینکاری ایشون رو کشف کنن
  • ۰۱:۴۵   ۱۳۹۳/۲/۱۰
    avatar
    هورا مامان مانترا
    کاربر فعال|180 |303 پست
    صورتی جونم هیچ چیزی رو خواهش می کنم تو دوره بارداری یا شیردهی مصرف نکنین. هشدارم کاملا جدیههههههه
    چون عوارض گاهی کوتاه مدت خودشونو نشون می دن ولی برخی اوقات سالها بعد اثرات منفیشون بروز پیدا می کنه. من تازه عضو شدم. نتونستن تاپیک درست کنم. یعنی تو باکسی که واسه زدن مطلب برام باز شد هیچ جوری هیچیتایپ یا حتی پیست نتونستم بکنم :(((((((
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان