خانه
19K

مجله اینترنتی جادوی کلمات

  • ۰۰:۴۲   ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    avatar
    کاربر فعال|173 |612 پست
     دوستان عزیزم سلام


    این صفحه به عنوان صفحه مجله جادوی کلمات در زیباکده می باشد.


    و هر از چند گاهی مطالبی را در همین زمینه در این صفحه قرار می دهم.


    دوستانی که مطلبی را در این زمینه دارند  دعوت می کنم که با من همراه باشند.



    مهندس مشعوف - مدیر مجله جادوی کلمات 

    www.jadoykalamat.tk
    ویرایش شده توسط مهندس مشعوف در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۱   ۰۱:۰۲
  • leftPublish
  • ۱۱:۲۱   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    به روش چینی لاغر شوید ؟

    به گزارش بولتن نیوز به نقل از عصر ایران، رسیدن به وزن ایده آل راه چندان پیچیده ای نیست اگر متناسب با شرایط جسمی و روحی خود یکی از درمان های طبیعی مانند اصلاح رژیم غذایی، هومیوپاتی، طب سنتی چین یا هند را انتخاب کرده و با رعایت نکات و دستورات آن آرام آرام به وزن دلخواه خود نزدیک شوید. مهم ترین نکته برای دستیابی آسان به این هدف علاوه بر کمک گرفتن از شیوه های درمانی، رعایت نکات و دستوراتی ساده اما کاربردی است که اجرای آنها به صورت روزانه می تواند مدت زمان معمول کاهش وزن را در افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی به نصف مدت زمان رایج، کاهش دهد.

    1 - افزایش وعده ها
    یکی از مفیدترین شیوه های کنترل اشتها و کاهش وزن، افزایش تعداد وعده های غذایی از ۳ به ۵ وعده و مصرف موادغذایی کم کالری و سرشار از سبزیجات،میوه و فیبر است.

    2 - قند و شکر ممنوع!
    پرهیز از مصرف قند، شکر و آرد سفید فرآوری شده، همچنین کاهش مصرف نمک، قهوه و چای در رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در بهبود روند کاهش وزن دارد.

    3 - آب و سرکه بنوشید!
    درمانگران شیوه های طبیعی بر این باورند نوشیدن یک لیوان آب که در آن ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب حل شده با وعده های غذایی به هضم بهتر موادغذایی و پیشگیری از جذب مواد غیرضروری و اخلاطی که به اضافه وزن منجر می شوند، بسیار موثر است.

    4 - آب لیمو یا گریپ فروت؟
    نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت یا لیموترش تازه با آب پرتقال صبح ناشتا تاثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد و روند لاغری را سرعت می بخشد.

    5 - یک هفته گیاهخواری
    هر ماه یک هفته گیاهخواری کنید. برای این منظور لازم است در وعده های غذایی خود علاوه بر مصرف غذاهایی که با سبزیجات تازه تهیه می شوند، نوشیدن آبمیوه ها، آب سبزی ها و معجون سبزیجات را در میان وعده های غذایی فراموش نکنید.

    6 - ورزش کنید
    سوخت و ساز بدنتان را با فعالیت های بدنی افزایش دهید. شنا، پیاده روی سریع و هدفمند، دویدن و تنیس از جمله بهترین ورزش ها برای افزایش سوخت وساز بدن و از بین بردن کالری ها با فعالیت بدنی است.

    7 - ماساژ بگیرید
    هر شب اندام های مختلف بدن به ویژه اعضایی که استعداد چاقی در آنها زیاد است را ماساژ دهید. به این ترتیب علاوه بر آنکه می توانید از تشکیل سلولیت در اندام ها پیشگیری کنید، می توانید به از بین رفتن و دفع سلولیت جمع شده در برخی اندام ها نیز کمک کنید. بهتر است بعد از ماسا ژ یک دوش آب گرم بگیرید.

    8 - چربی سوز طبیعی بنوشید
    از چربی سوز های طبیعی استفاده کنید. نوشیدن آبمیوه هایی مثل پرتقال، گیلاس، انبه، آناناس و همچنین نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کلم، کرفس و ترکیبی از دیگر سبزیجات به عنوان بهترین چربی سوزهای گیاهی از سوی متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می شود.

    9 - رژیم سخت نگیرید
    بهتر است برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، کمتر از رژیم های غذایی سخت و دشوار استفاده کنید. این رژیم ها آسیب جدی به سیستم عصبی بدن وارد می کنند و گاهی سلامت پوست و مو را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

    10 - آزمایش چکاپ بدهید
    اگر در گروه افرادی هستید که شیوه های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه کرده و نتوانستید به وزن ایده آل خود نزدیک شوید، بهتر است چکاپ کاملی از برخی اندام های درونی خود مانند کبد، تیروئید و دستگاه گوارش انجام دهید و با متخصص در این زمینه مشورت کنید.

    11 - یوگا کنید
    برای پیشگیری از پرخوری های عصبی که ناشی از استرس و تنش های کاری است از تکنیک های مدیتیشن، یوگا و متدهایی که به افزایش آرامش شما در طول روز کمک می کند استفاده کنید.

    12 - ورزش + پیاده روی
    اگر به چاقی و نه اضافه وزن مبتلا هستید، علاوه بر آنکه باید پیاده روی را به برنامه های روزانه تان اضافه کنید، باید دست کم یک ساعت در طول روز ورزش کنید تا بتوانید به طور متوسط ۲ کیلو در ماه وزن کم کنید.

    13 - چاشنی های گیاهی میل کنید
    از چاشنی های گیاهی که به افزایش سوخت و ساز بدنتان کمک می کند استفاده کنید؛ مثلا پودر گیاه کرفس را با پودر زنجبیل و زیره ترکیب کرده و از ترکیب آن با آبلیمو به جای سس سالاد و غذا استفاده کنید.

    14 - بخارپز یا آب پز بخورید
    بهتر است برای کسب نتیجه بهتر برای درمان اضافه وزن، سبزیجات را به صورت روزانه و به شکل آبپز یا بخارپز مصرف کنید. آبپز کردن سبزیجات به هضم بهتر این مواد و جذب بهتر آنها در بدن کمک می کند.

    15 - ماست و زنجبیل موثر است
    هر روز یک کاسه ماست که حاوی زنجبیل رنده شده است، میل کنید. این ترکیب به سوختن کالری ها در بدن کمک کرده و موجب کاهش وزن می شود. برای این منظور یک برش کوچک از زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کنید.

    16 - آبمیوه صنعتی نخورید
    از مصرف آبمیوه های صنعتی که با افزودنی های شیمیایی همراه است، به شدت پرهیز کنید. این آبمیوه ها سرشار از مواد قندی و افزودنی هستند که موجب تحریک اشتها و افزایش وزن می شوند.

    17 - حب گیاهی بخورید!
    در میان وعده ها حب گیاهی بخورید؛ ۴ مغز پسته، بادام، فندق و گردو را با هم میکس کرده و حب هایی اندازه حبه قند بسازید. با مصرف ۳ تا ۴ عدد از این حب ها زمانی که به شدت گرسنه هستید، می توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید بدون آنکه کالری زیادی را جذب کنید.

    18 - سوپ فراموش نشود
    دورانی که مشغول رعایت دستور غذایی خاص به منظور کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل هستید، بهتر است در یکی از وعده های شام یا ناهار از انواع سوپ استفاده کنید. گنجاندن این غذا به برنامه غذایی در روز به پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک می کند.

    19 - ماسک گیاهی بگذارید
    در مدت زمانی که از رژیم های غذایی استفاده می کنید حتما از ماسک های گیاهی و طبیعی برای افزایش نشاط و شادابی پوست تان استفاده کنید چون بعد از هر رژیم غذایی سلول های پوستی دچار اختلال هایی می شود که ممکن است زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

    20 - سرخ کردنی ممنوع!
    تا حد امکان از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کنید و در طول ماه حتما گوشت ماهی و گوشت های قرمز را به صورت آبپز یا کبابی میل کنید.

    21 - لبنیات کم چرب بهتر است
    لبنیات روزانه خود شامل شیر، ماست، خامه و پنیر را از مواد کم چرب یا فاقد چربی انتخاب کنید زیرا مصرف دراز مدت این مواد با درصد چربی بالا، موجب ابتلا به اضافه وزن می شود.

    22 - واقعا گرسنه اید؟!
    تنها زمانی سراغ خوردن غذا بروید که واقعا میل به خوردن دارید و احساس گرسنگی می کنید و برای آن ساعت مشخصی را در نظر بگیرید. اینگونه نباشد که هنگام هر ملاقات یا دیداری که با دوستی دارید برای گذراندن وقت مشغول خوردن شوید.

    23 - طب چینی را امتحان کنید
    از شیوه های طبیعی درمان چاقی و اضافه وزن مثل طب سوزنی، طب چینی و هومیوپاتی برای کاهش وزن استفاده کنید. سعی کنید دست کم یک بار این شیوه ها را تجربه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

    24 - تلویزیون را خاموش کنید
    به هنگام مصرف وعده های غذایی هرگز به تماشای تلویزیون، فیلم و یا اخبار مشغول نشوید. این کار موجب می شود در طول مدت صرف غذا متوجه میزان غذا و کالری ای که مصرف کردید نباشید.
  • ۱۱:۲۲   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    برنامه تعیین شدن تنها روش موثر برای لاغری

    تب لاغری، امروزه در جامعه فراگیر شده و همه درباره آن صحبت می‌کنند واقعیت آن است که لاغرشدن و لاغری یک فرآیند درازمدت است.



    به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی با بیان این که شرایط باید برای لاغرشدن مهیا باشد و این شرایط مستلزم برنامه‌ریزی قبلی است، افزود: بهترین شیوه استاندارد که همه باید به یاد داشته باشند، این است که طی یک ماه سه تا چهار کیلوگرم لاغر شوند. اگر بپذیریم که نباید بیش از سه تا چهار کیلوگرم در ماه لاغر شویم، دیگر بی‌تاب نمی‌شویم و می‌دانیم که پروسه‌ای بلندمدت را باید پشت سر بگذاریم.

    استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برای لاغرشدن نیازمند مشورت با یک مشاور متخصص هستیم رژیم هر شخص با اشخاص دیگر متفاوت است، بخصوص آن که اینترنت منبع معتبری برای تهیه یک رژیم غذایی نیست.

    وی یادآور شد: پزشک بر اساس عادات غذایی و شرایط جسمانی هر فرد و با توجه به اندازه قد او نوع و نحوه رژیم را تعیین می‌کند اگر مثلا قد شخصی 165 سانتی‌متر باشد و70 کیلوگرم وزن داشته باشد، ده کیلو اضافه‌وزن او باید طی سه ماه کم شود.

    کیمیاگر با تأکید بر این که برای لاغرشدن راه میانبری وجود ندارد، گفت: برای کم‌کردن وزن باید وقت بگذارید. یعنی برای لاغرشدن حذف هیچ وعده غذایی صحیح نیست و نتیجه‌ای مثبت از آن نمی‌توان گرفت راه لاغری از عطاری، قرص و پودرهایی که تبلیغ می‌شود، نمی‌گذرد.
  • ۱۱:۲۴   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    6 کلید برای کاهش وزن


    محققان پس از چندین سال تحقیق و بررسی بر روی افرادی که با موفقیت توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند ,شش راز بزرگ موفقیت این افراد را اعلام کردند . این بررسی بر روی افرادی انجام شد که توانسته‌اند حداقل 33 کیلو گرم از وزن را برای حداقل پنج سال حفظ کنند. بر اساس این تحقیق، شش راز موفقیت عبارت اند از :
    1- فعالیت جسمی مداوم داشته باشید: مردان و زنانی که با موفقیت توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند , گفته‌اند که هیچ‌گاه فعالیت جسمی و ورزشی را ترک نکرده‌اند . این فعالیت‌های جسمی انواع مختلفی از پیاده‌روی و دوچرخه سواری، وزنه برداری و فعالیت‌های هوازی را شامل می‌شوند.
    همچنین باعث می‌شود که فرد چاق در طول روز از خوردن غذای اضافی خودداری کند.


    2- از خوردن وعده‌های غذایی پر کالری و پر چربی بپرهیزید: افرادی که با موفقیت توانسته‌اند خود را از چاقی برهانند , به طور متوسط در شبانه روز 1381 مالری مصرف کرده‌اند که فقط 24 درصد این وعده‌های غذایی , چربی بوده است. این افراد در هفته به طور متوسط 2/5 وعده غذایی مصرف و به طور متوسط کمتر ازیکبار در هفته از غذاهای رستورانی که معمولا پر از روغن و چربی هستند استفاده می‌کرده‌اند.
    3- صبحانه از دست ندهید, بیش از سه چهارم افرادی که توانسته‌اند وزن خود را به مقدار قابل توجه کاهش دهند,گفته‌اند که هر روز صبحانه میل می‌کردند و فقط چهار درصد بوده‌اند که هیچ‌گاه صبحانه نخورده‌اند. یک صبحانه مناسب در دوره رژیم لاغری, میوه یا تغذیه‌های غله‌ای است. به گفته محققان خوردن صبحانه‌ساز و کار بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بدن در طول روز کالری بیشتری مصرف کند

    4- هر روز خود را وزن کنید : چهار درصد افرادی که توانسته‌اند با موفقیت اضافه وزن خود را کاهش دهند هر روزخود را وزن می‌کرده اند. همچنین 31 درصد نیز یکبار در هفته وزن خود را می‌سنجیدند. به گفته محققان کنترل دایمی باعث افزایش انگیزه و امید شما به ادامه مبارزه خود با وزن اضافی بدنتان است

    5- الگوی تغذیه خود را تغییر ندهید: اکثر افراد موفق در امر کاهش وزن , تا پایان دوره رژیم لاغری فقط از یک شیوه الگوی تغذیه استفاده می‌کنند و هیچ‌گاه آن را تغییر نمی‌دهند . محققان دریافته‌اند افرادی که به الگوی تغذیه و رژیم خود پایبندترند , اراده محکمتری نیز در کاهش وزن دارند.

    6- جلوی لغزش‌ها را بگیرید: هنگامی که در رژیم لاغری به سر می‌برید , به هر حال مواقعی پیش می‌آید که برخلاف رژیم و الگوی تغذیه‌ای خود اقدام به خوردن غذاهای پر کالری و پر چربی می‌کنید. تا آنجا که می‌توانیدجلوی این گونه مواقع را بگیرید, چرا که بر اساس بررسی‌های محققان فقط ده درصد این گونه افراد توانسته اند با موفقیت وزن خود را کاهش دهند.
  • ۱۱:۳۰   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    از صفحات نمایندگی مجله جادوی کلمات در زیباکده دیدن فرمائید
  • ۱۱:۳۷   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    این مواد غذایی را بخورید تا شکم تان لاغر شود . . .

    برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.
    این روزها شکم بزرگ مشکل خیلی‌ها شده و زن و مرد و کودک و نوجوان هم نمی‌شناسد. چربی‌های دور شکم دلایل متعددی دارد که تغذیه‌ی نامناسب و عدم تحریک از مهم‌ترین آن‌هاست.
    اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید باید مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که ما به آن‌ها چربی‌های خوب می‌گوییم میل کنید. البته معنی حرفمان این نیست که با صِرف خوردن یک ماده‌ی غذایی شکمتان تخت تخت می‌شود. منظورمان این است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو توانایی این را دارند چربی‌های دور شکم را کاهش دهند.

    برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

    بادام
    چربی‌های اشباع نشده‌ مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است.

    روش استفاده برای داشتن شکم تخت
    دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را روی ماست کم چربتان بریزید و مقداری میوه‌های ریز مثل توت‌فرنگی به آن اضافه کنید. این معجون انرژی‌زا را به عنوان میان وعده میل کنید و قدمی در جهت کاهش چربی‌های دور شکمتان بردارید.


    آووکادو
    آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی «بتا- سیتوسترول» یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    نصف یک عدد آووکادو را با آب لیموترش، نمک و فلفل له کنید و با مقدار کمی سیب زمینی تنوری یا سبزیجات خام میل کنید.


    شکلات سیاه
    شکلات سیاه مرغوب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی، احتقان مغز، سرطان و دیابت پیشگیری کنند.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    به جای خوردن دسرهای پرکالری ۴۰ گرم شکلات سیاه را آب کنید و روی توت فرنگی بریزید تا یک دسر خوشمزه و شکم لاغر کن داشته باشید!


    روغن کتان
    روغن کتان که از تخم کتان تهیه می‌شود بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد روغن کتان التهاب‌هایی که باعث بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود را کاهش می‌دهد.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان را در میلک شیکتان بریزید و زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید به عنوان یک میان وعده‌ سالم میل بفرمایید.


    کره‌ بادام زمینی طبیعی ( بدون قند )
    کره‌ بادام زمینی حاوی ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 است. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد، منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم برای عضلات خوب است و ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    ۸۰ گرم پاستای تهیه شده با آرد کامل را با ۸۵ گرم میگوی پخته مخلوط کنید.تره فرنگی خرد شده و همچنین ۷۰ گرم فلفل دلمه‌ای قرمز حلقه شده را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری کره‌ بادام زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم و یک نوک انگشت فلفل تند مخلوط کرده روی مخلوط میگو و پاستای‌تان بریزید و نوش جان کنید.


    روغن زیتون
    روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش برای آشپزی است که حتماً باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنی‌اش این است که حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    در تهیه تمام سالادهایتان از این روغن استفاده کنید. به جای سس‌های غلیظ و چرب روغن زیتون را دریابید.


    پسته
    پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید مفید از ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری و آب مروارید پیشگیری می‌کند.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    دو قاشق غذا خوری پسته‌ بوداده را با ۱۳۰ گرم پنیر ریکوتای کم چرب (یک پنیر ایتالیایی تهیه شده از شیر گاو و بز ) و دو قاشق چای‌خوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ مخلوط کنید. زمانی که هوس خوردن هله‌هوله به سرتان زد از این میان وعده‌ رنگارنگ میل کنید.


    تخمه آفتاب‌گردان
    تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در پیشگیری از التهاب دارد. این تخمه‌های ریز و البته خوشمزه همچنین منبع ویتامین E می‌باشند. تخمه‌ آفتاب‌گردان به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و اجازه نمی‌دهد که پر‌خوری کنید.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    دو قاشق غذا خوری تخمه آفتاب گردان بو داده را به سالادهایتان اضافه و میل کنید. البته اول باید تخمه‌ها را از پوست جدا کنید!


    گردو
    گردو نیز همانند روغن کتان و یا ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند. تا می‌توانید میزان امگا ۳ بدنتان را بالا ببرید و در عین حال خوش تیپ بمانید.

    روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
    سعی کنید در تهیه‌ غذاهایتان از گردو استفاده کنید. به سالادهایتان نیز گردو اضافه کنید. توصیه می‌کنیم ۲ قاشق غذاخوری گردوی خرد شده در سالاد مورد علاقه‌تان بریزید و میل کنید.
  • leftPublish
  • ۱۱:۴۱   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    از صفحات نمایندگی مجله جادوی کلمات در زیباکده دیدن فرمائید

  • ۱۲:۲۶   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    دانلود دیوان خواجه حافظ شیرازی

    دانلود کتاب دیوان حافظ

    دیوان حافظ مجموعه اشعار حافظ را در بر می‌گیرد. اکنون، بیش از دویست سال از اوّلین چاپ رسمی این دیوان گذشته‌است.دیوان حافظ که مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است، تا کنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به‌چاپ رسیده‌است. شاید تعداد نسخه‌های خطّی ساده یا تذهیب شدهٔ آن در کتابخانه‌های ایران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد.

    مشخصات

    نام نویسنده: خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی 
    فرمت کتاب: PDF 
    تعداد صفحات: 532 
    حجم فایل: 1.30 مگابایت 
    تاریخ انتشار: 11:15 - 91/2/22 

    دانلود - 1.30 مگابایت






     با توجه به اینکه استفاده از کدهای جاوا اسکریپت امروزه بین تمام وبلاگ نویسان جا افتاده و هر روز هم کدهای جدیدی وارد دنیای مجازی اینترنت میشه و اجرای بعضی از این کدها وابسته به مرورگرهای جدید و با کیفیت بالا  است توصیه میشود از مرورگر اکسپلورر ورژن 8 استفاده کنید چون علاوه بر اجرای سریع و بدون نقص کدهای جاوا امکانات فوق العاده دیگه ای هم داره که در ادامه به شرح کامل این امکانات می پردازیم.

    1- سرعت بالا: این مرورگر نسبت به تمام ورژنهای پیش از خودش دارای سرعت بالاتری است که به شما این اجازه رو میده تا صفحات پر حجم سایتها و وبلاگهای مورد علاقتون رو با سرعتی بالاتر از اون چیزی که قبلا مشاهده می کردید باز کنید و به وب گردی بپردازید.

    2- امنیت: این روزها خبرهایی به گوش طرفداران اینترنت و کسانی که وقت زیادی رو به اینترنت اختصاص میدن میرسه که اندکی باعث نگرانی و اظطراب اونها میشه،حتما شما هم از طریق بعضی سایتهای خبری و یا از طریق رسانه ها از قبیل : تلویزیون،ماهواره و یا روزنامه ها شنیدید که میگن ویروسهای جدیدی که هکرها و دزدان اینترنتی تولید کردن تنها از راه اتصال به اینترنت،وارد سیستم عامل کامپیوتر و یا لپ تاپ شما میشن و با پشتیبانی سرورهای قوی که در اینترنت دارن شروع به دزدیدن اطلاعات شما میکنن به طوری كه شما حتی متوجه هم نمیشوید،البته در بعضی اوقات باعث سدمات جدی به سیستم شما میشوند،ولی شرکت مایکروسافت این نگرانی رو برای کاربران خودش از بین برد اونم با ارائه ی مرورگر اکسپلورر 8 چون این مرورگر دست همه ی هکرها رو از پشت بسته به دلیل اینکه هر اطلاعاتی که وارد و یا از سیستم شما خارج میشود رو به صورت کد بندی شده تحویل سیستم امنیتی دستگاه میده و در صورت سالم بودن،اونا رو قبول و یا خارج میکنه.

    3- سهولت کار برای کاربران: قابلیت جدیدی که ورژنهای 8 و 7 اکسپلورر دارن اینه که شما دیگه لازم نیست برای رفتن به ادامه مطلب و یا باز کردن یه وبلاگ و یا سایت دیگه یه پنجره جدید باز کنید بلکه تنها با کلیک روی لینک مطلب مورد نظرتون و انتخاب گزینه Open In New Tap صفحه جدیدی به صورت یه نوار کوچیک در بالای مرورگر باز میشه و شما با کلیک روی اون نوار وارد صفحه کامل اون لینک میشید با این تفاوت که صفحه قبلی که در حال مطالعش بودید رو هنوز دارید،با این قابلیت دیگه نوار تسکبار(Taskbar) شما پر نمیشه و شما میتونید با یک گزینه در تسکبارتون چندین سایت و یا وبلاگ رو در تب های (Tab) مختلف باز کنید.

    4- جستو جوگر زیبا و قوی (Finder) : شما وقتی صفحه ای از یک سایت رو باز میکنید و در اون فقط دنبال یه کلمه هستید در حالیكه مطالب اون صفحه خیلی زیاده و پیدا کردن اون کلمه براتون سخته،اکسپلورر 8 این امکان رو به شما میده که با گرفتن دکمه های ترکیبی (Ctrl+F) و تایپ کلمه مورد نظرتون در قسمتی که در بالای صفحه مرورگر باز میشه اون کلمه رو در حالی که حاله ای زرد رنگ دور کلمه قرار گرفته و اون رو از دیگر کلمات جدا کرده ببینید.

    5- شکل ضاهری زیبا: طراحی زیبای این مرورگر یکی دیگه از قابلیتهایی است که اون رو از دیگر مرورگرها جدا کرده و باعث شده تا کاربران زیادی رو به خودش جلب کنه،به طوری که شما وقتی دارید در اینترنت گشت میزنید از یکنواختی صفحه مرورگرتون خسته نمیشید به این خاطر که در طراحی این مرورگر از آیکونهای زیبا و (Loading) متفاوتی استفاده شده است.

    در نهایت باید بگم این دقیقا همون چیزیه که همیشه منتظرش بودید و به شما اجازه میده تا هر کاری که دوست دارید رو به سهولت انجام بدید.

    در ضمن برای سهولت كار شما،یك راهنمای دانلود به وسیله یك عكس تهیه شده كه شما میتونید برای مشاهده آن روی لینك زیر كلیك كنید.(به دلیل اینكه حجم این عكس كمی بالا است (حجم = 1.5 مگابایت) و احتمال تاخیر در بارگذاری صفحه به وجود می آمد،ما اونو در یك صفحه جدا قرار دادیم تا شما در صورت تمایل آن را مشاهده كنید)


    برای دانلود این نرم افزار (Internet Explorer 8) روی لینک زیر کلیک کنید.

     دانلود از لینك مستقیم (Microsoft)

     حجم: 16 مگابایت



    مجله جادوی کلمات را بخاطر بسپارید


    www.jadoykalamat.tk

  • ۱۲:۳۱   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    مواد معجزه گر قرآنی


    مواد غذایی معجزه گر قرآنی ...



    گیاهان و میوه‌های قرآنی، کلید سلامتی بدن می‌باشند و می‌توانند بهترین بهره‌وری را داشته باشند.
    میوه های قرآنی

    قرآن کریم بهشت را بیشتر با کلمه «جنت» که به معنی بستانی است که از لحاظ کثرت درخت‌ها و پیچیدگی شاخه‌های آنها، ایجاد سایه و پوشش مخصوصی برای سطح آن کرده است، یاد می‌نماید. در برخی از آیات به میوه‌های بهشتی و همچنین درختان اشاراتی شده است که بسیاری از آنها علاوه بر خواص تغذیه‌ای خاصیت درمانی نیز دارند، مانند زیتون، انجیر و … که خاصیت دارویی دارند.

    در حقیقت انجیر و زیتون سر دسته گیاهانی هستند که در قرآن عنوان شده‌اند. در مصرف میوه‌ها و گیاهان باید مسائل منطقه‌ای و بومی ‌را نیز در نظر گرفت.

    در حدیثی آمده است «علیکم بأعقاقیر دیارکم»، لذا اقلیم هر منطقه، گیاهان و میوه‌هایی که در آنجا رشد می‌کند، با طبیعت مردم همان‌جا سازگاری دارد و اگر در بعضی از مواقع شاهد بروز اختلالاتی در افراد هستیم، برای این است که محصولات گرم در مناطق سرد و بالعکس مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. در این مقاله به برخی از خواص مواد غذایی ذکر شده در قرآن می‌پردازیم.


    انجیر را با زیتون بخورید

    انجیر از میوه‌هایی با قند بالا است که مانع از افت قند خون شده، همچنین دانه‌های این میوه مانع از بروز یبوست می‌شود. این میوه حاوی مقادیر بالایی از آهن بوده، لذا بهتر است همراه با زیتون مصرف شود تا خاصیت متعادل برای بدن داشته باشد. خداوند در سوره «تین» (انجیر) به این میوه قسم خورده است.

    احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام و دارای املاح و ویتامین‌های زیادی می‌باشد، لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است، اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن رئیس یک تیم تحقیقاتی ژاپنی هم شده است، زیرا یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، در مغز انسان و حیوانات تولید می‌شود.

    این پروتئین، کاهش‌دهنده کلسترول خون و مسۆول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بعد از سن ۶۰ سالگی به پایان می‌رسد و دیگر در بدن تولید نمی‌شود. ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.

    بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن‌پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده است و نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است. رئیس گروه تحقیقاتی ژاپنی بعد از اینکه مطمئن شد قرآن کریم در ۱۴۳۰ سال قبل از آنان نتیجه پژوهش آنها را بیان کرده است، اسلام آورد.


    انجیر

    انجیر به علت داشتن پتاسیم، درجه قلیائیت بدن را بالا برده و در دفع اوره و چربی خون بسیار موثر است و تامین کننده سلامتی کودکان ضعیف و نیز کم‌خونی و بی‌اشتهایی است. انجیر منبع غنی فیبر غذایی می‌باشد. لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در انجیر وجود دارد و نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد.

    انجیر ضد سرطان است و بیش از سایر میوه‌ها املاح و قند دارد. ۵۰ درصد انجیر خشک را قند تشکیل می‌دهد. همچنین حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و نیز ویتامین‌های B, C , A است.


    زیتون

    زیتون علاوه بر ارزش غذایی، ارزش دارویی زیادی دارد. روغن زیتون به جز خاصیت ضد سرطانی، فواید فراوانی دارد که از آن جمله ملین بودن آن و نرم کردن عضلات و آرامبخشی درد استخوان است. همچنین روغن زیتون به موها نرمی ‌و لطافت خاصی می‌بخشد و باعث تقویت مو می‌شود.

    عصاره زیتون برای چین و چروک پوست بسیار مفید است و باعث لطافت، نرمی ‌و شادابی پوست صورت می‌شود. اجزای مغذی خاص در روغن زیتون خالص می‌تواند دلیل تاثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر سلامت قلب باشد.


    انگور

    انگور یکی از بهترین منابع طبیعی گلوکز و فروکتوز است و ۲۰درصد انگور را این مواد تشکیل می‌دهد. علاوه بر قندها، انگور دارای اسید تارتاریک و اسید مالیک فراوان است. مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و آهن به مقدار زیاد در آن وجود دارد. در صورتی که پروتئین و چربی آن بسیار ناچیز است.

    به گفته پژوهشگران غلیظ بودن خون، اکسیداسیون سریع کلسترول و سفت و سخت شدن رگ‌ها دلایل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و تصلب شرایین هستند و با خوردن انگور قرمز، اکسیداسیون کلسترول، کاهش می‌یابد و رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون با سرعت بیشتری در بدن جریان می‌یابد.

    علاوه بر این، خوردن انگور قرمز موجب بهبود عملکرد قلب می‌شود. انگور قرمز منبع سرشاری از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از تراکم و روی هم انباشته شدن پلاکت‌های خون جلوگیری می‌کنند و در نتیجه مانع لخته شدن خون در رگ‌ها می‌شوند.


    خرما

    خرما میوه بهشتی و بسیار مقوی است که مواد معدنی بسیاری چون آهن، پتاسیم، روی و منگنز را دارا است. تحقیقات درباره خرما نشان داده‌اند که این میوه بهشتی می‌تواند از بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان کولون و معده پیشگیری کند.

    یکی از خواص خرما ملین بودن آن است، به شرطی که ۶ تا ۷ عدد خرما را در ۲ لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل کنید و بلافاصله یک یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید.


    خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است و از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می‌شود، بنابراین هر وقت دل درد گرفتید، می‌توانید ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه را در آب جوش خوب مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید.

    خرما دارای ۹ نوع ویتامین مختلف است که قرآن کریم بیش از سایر میوه‌ها از آن نام برده و آن را هم از میوه‌های دنیوی و هم میوه‌های بهشتی قرار داده است. خرما می‌تواند جایگزین یک وعده غذایی شود. این ویژگی‌ها را می‌توان برای انگور، انجیر و انار هم ذکر کرد.


    عدس

    نام عدس در قرآن ذکر شده است و چهار نوع عدس داریم. نوع قرمز آن از همه معروف‌تر است. مصرف عدس در کاهش قند و چربی خون موثر است. عدس حاوی حداقل ۴۰ درصد پروتئین بوده که البته میزان مصرف آن با گوشت قرمز متفاوت است، چرا که اغلب ۱۰۰ گرم گوشت نسبت به ۱۰۰ گرم عدس به راحتی مصرف می‌شود.

    میزان آهن موجود در عدس بالا بوده و چربی آن نسبت به گوشت قرمز لخم نیز پایین‌تر است. به علاوه توصیه می‌شود اگر عدس با لیمو‌ترش و گوجه فرنگی که حاوی ویتامین C می‌باشند میل شود، جذب بهتری در بدن خواهد داشت.


    ترنجبین

    نام ترنجبین در قرآن ذکر شده است. ترنجبین ماده‌ای است شیرین که به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می‌نشیند. ترنجبین، شیرابه‌های برگ و ساقه‌های گیاه خارشتر است که ملین بوده و جوشانده آن برای سرفه و درد سینه مفید است. مشاهده شده است که این شیرابه‌های قندی به طور طبیعی و با ایجاد شکاف توسط حشره‌ای به خارج تراوش می‌شود. گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان‌ها و دشت‌های کم‌ارتفاع ایران می‌روید. ترنجبین حاوى ترکیبات قندى مختلفى چون گلوکز و فروکتوز، ساکاروز و ترى‌ساکارید است که به راحتى در آب حل مى‌شود.


    انار

    انار یک میوه بهشتى است. در روایات اسلامی ‌به عنوان بهترین میوه و برای تقویت لثه‌ها ذکر شده است. انار سرشار از آهن و ویتامین‌های A ,B ,C ,E می‌باشد. یک لیوان آب انار، ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. اگر می‌خواهید جوان بمانید، انار مصرف کنید، زیرا خوردن انار باعث جوان‌تر ماندن می‌شود.

    انار خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و نسبت به چای سبز ۳ برابر بیشتر این خاصیت را دارا است. آب انار جلوی تصلب شرایین را می‌گیرد و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. آب انار از به هم پیوستن پلاکت‌های خونی جلوگیری می‌کند، پس مانع از لخته شدن خون می‌گردد.

    انار موجب کاهش فشار خون بالا و کاهش چربی خون می‌شود. آب انار به کاهش خطر سرطان پوست، پستان و سرطان پروستات کمک می‌کند. پس بیایید از هم اکنون انار را جزو برنامه غذایی روزانه خود قرار دهیم. همچنین افرادی که در هفته ۲ لیوان یا بیشتر آب انار می‌نوشند، احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آنها کمتر می‌شود. حضرت محمد(ص) فرموده اند: هرکس انار بخورد، کینه و دشمنی را از خود دور کرده است.


    زنجبیل

    نام زنجبیل در قرآن ذکر شده است. زنجبیل از قدیم‌الایام مورد استفاده بوده و هنوز هم در طب سنتی نقش مهمی ‌را ایفا می‌کند. زنجبیل محرک جهاز‌ هاضمه و برای هضم غذا بسیار مفید است. زنجبیل برای درمان سوءهاضمه، نفخ، قولنج، استفراغ، تشنج موضعی، حالت‌های دردناک معده و تنگی‌نفس بسیار موثر است.

    عصاره زنجبیل همراه با آب‌لیمو و نمک طعام اگر قبل از غذا خورده شود، برای بی‌اشتهایی سودمند است. در مورد سوزش گلو و گرفتگی سینه و صدا یک تکه زنجبیل را می‌جوند تا بزاق خوب ترشح شود. عصاره زنجبیل برای درمان دیابت و روماتیسم مزمن مفید است. دندان درد و سردردهای عصبی با خمیری از زنجبیل خشک و آب تسکین می‌یابد.

    ابن‌سینا خواص تقویتی بسیاری علاوه بر این خواص برای زنجبیل برشمرده است. جالینوس استفاده از زنجبیل را در مورد همه بیماری‌های ناشی از سردی تجویز کرده است.


    پیاز

    نام پیاز در قرآن ذکر شده است. پیاز از ترکیبات مهم بسیاری از غذاها است. پیاز پخته را برای خاصیت ضدعفونی کننده‌ای که برای دستگاه گوارش دارد، همگان مصرف می‌کنند. خوردن زیاد پیاز باعث کاهش میزان گلوکز می‌شود، زیرا که آلیل‌پروپیل‌دی‌سولفید، مسئول کاهش قند خون بوسیله افزایش انسولین موجود در خون می‌باشد. آلیل‌پروپیل‌دی‌سولفید این کار را در تضاد با انسولین انجام می‌دهد،‌ به این صورت که یک دی‌سولفید، جاهایی از کبد را اشغال می‌کند که انسولین در آن قسمت‌ها غیرفعال است.

    این باعث می‌شود که مقدار انسولین افزایش یابد و گلوکز را به داخل سلول‌هایی هدایت کند که باعث کاهش قند خون می‌شوند. مصرف مداوم پیاز همانند سیر، کلسترول و فشارخون بالا را کاهش می‌دهد، دو عامل مهمی‌که از بروز بیماری‌های دیابتی و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کنند و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می‌دهند. مصرف مداوم پیاز، حداقل ۳ بار در هفته بطور چشمگیری سرعت رشد سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

    منبع : ایران ویچ





    در مجله جادوی کلمات بازنشر شد


    www.jadoykalamat.tk
  • ۱۲:۳۹   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    از صفحات نمایندگی مجله اینترنتی جادوی کلمات در زیباکده دیدن فرمائید ...
  • ۱۲:۴۴   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    تاثیرات اعجاب انگیز زیتون و انجیر در بدن



      آیا می دانید زیتون و انجیر چه تاثیری بر بدن تان دارد؟انجیر و زیتون باعث می شوند که ...
    روغن موجود در زیتون حاوی اسید لینولوئیك بوده،در نتیجه از بروز سکته‌ها و شکنندگی عروق جلوگیری می‌کند.
    انجیر را با زیتون بخورید!
    تاثیر انجیر و زیتون بر بدن
    انجیر از میوه‌هایی با قند بالاست که مانع از افت قند شده همچنین دانه‌های این میوه مانع از بروز یبوست می‌شود.این میوه حاوی مقادیر بالایی از آهن بوده لذا بهتر است همراه با زیتون مصرف شود.
    دکتر اعظم معتمدنیا استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان مطلب فوق افزود:انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن است كه به هنگام جذب در روده به علت ترکیب آهن با اکسیژن موجود در خون احتمال اسید شدن آهن و بروز شکنندگی عروق و آسیب رساندن به جدار روده را به وجود می آورد.
    وی با اشاره به اینکه اسید لینولئیک مانع از این فعل و انفعالات در روده می‌شود،افزود:روغن موجود در زیتون حاوی این نوع اسید چرب بوده در نتیجه از بروز سکته‌ها و شکنندگی عروق جلوگیری می‌کند.
    منبع : ایران ناز
    بازنشر : مجله اینترنتی جادوی کلمات
    www.jadoykalamat.tk

    مطالب مشابه :
  • leftPublish
  • ۱۲:۴۹   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    خواص شنبلیله - جلوگیری از ریزش مو و کاهش خطر حمله قلبی و ...


    خواص شنبلیله
    دانه و برگ های شنبلیله به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که خواص دارویی زیادی داشته و بیماری های متعددی را درمان می کند.
    * نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، مصرف روزانه ۵۶ گرم تخم شنبلیله، به طور چشمگیری خطر بروز حمله قلبی را کاهش می دهد و در کاهش کلسترول و قند در بیماران دیابت نوع ۲ نقش دارد.
    * با ایجاد احساس سیری در فرد به کاهش وزن کمک می کند.
    * مخلوطی از ماست و مقداری تخم پودر شده شنبلیله را پس از صرف غذا میل کنید تا باعث کاهش وزن شود.
    * شیر در زنان شیرده را افزایش می دهد.
    * برای کاهش میزان قند خون یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله ناشتا بخورید.
    * مانع بروز چین و چروک، دانه های سرسیاه، خشکی و جوش های قرمز می شود. ضماد تهیه شده از برگ های تازه شنبلیله و آب را روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.
    * ناراحتی های مربوط به قاعدگی را کاهش می دهد.
    * مصرف شنبلیله، مانع ریزش مو و به وجود آمدن شوره سر می شود.
    * خاصیت ضدالتهابی آن، زخم های خارجی یا کبودی را التیام می بخشد.

    منبع : parsiteb.com 

    بازنشر : مجله جادوی کلمات

    www.jadoykalamat.tk 
  • ۱۲:۵۳   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
     برای کاهش تیرگی زیر چشم چکار کنیم ؟

    سلامت نیوز : دکتر مائو پزشک چینی به منظور کاهش تیرگی چشم مقاله‌ای را منتشر کرد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس  ؛ پزشکان چینی گفتند که تیرگی زیر چشم یا دور چشم در اکثر موارد با پف نیز همراه است.

       حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌شود.

    علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و بامالیدن و خارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌‌شود. از علل دیگر آن می‌توان از کم‌خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدانیا ویتامین K نام برد.

    پزشکان در طب چینی علت تیرگی یا حلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه‌ها می‌دانند.

    در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه‌ها دچار خستگی و زیادی کار شده‌اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌‌شود.

    پزشکان چینی به منظور کاهش تیرگی چشم و به روش طب سوزنی توصیه کردند که اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده‌اید (حداقل 7-9 ساعت در شب).

    همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید و از غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها بهره‌مند شوید.

    سعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف کنید و همچنین روزی حداقل 10 عدد بادام خام در میان وعده‌ها صرف نمایید و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده و میزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

    از زمانهای قدیم، خوردن گلابی به خصوص گلابی‌های آسیایی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه شده است.

    به این منظور پزشکان چینی توصیه کردند که با مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

    شب قبل از خواب دو تا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است.

    پزشکان همچنین توصیه کردند که دراز بکشید و در کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه‌های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌‌شود.

    پزشکان افزودند: هر روز صبح و شب روغن بادام را به آرامی ‌به دور چشم بمالید و از کشیدن سیگار خودداری کنید.

    آنها اشاره کردند که می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرد.

    منبع : سلامت نیوز
  • ۱۲:۵۷   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
  • ۱۲:۵۹   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست

    درباره خواص عرقیات بیشتر بدانید ...


    افکارنیوز: عرقیات از گذشته های دور مورد استفاده بسیاری از افراد قرار میگرفته است .هر چند امروزه با وجود داروهای شیمیایی کمتر کسی سراغ عرقیات میرود اما شاید با دانستن گوشه ای از خواص آنها در مورد استفاده مجدد تجدید نظر کنیم : ▪ عرق کاکوتی:

    ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم در ناراحتی های گوارشی ،ضد اسهال، مقوی معده، خلط آور.

    ▪ بهار نارنچ:

    معطر، مقوی اعصاب و قلب، آرام بخش، ضد نفخ .

    ▪ زیره سبز:

    ضد چاقی، چربی، تنگی نفس، باد شکن، هضم غذا، زیاد کننده شیر مادران.

    ▪ نسترن:

    تقویت قلب و اعصاب، رفع سردی، دفع کرم روده، درد معده، سنگ کلیه و اسهال.

    ▪ عرق زینان:

    ضد نفخ، درمان سوء هاضمه، ضد تهوع، خلط آور، مدر، ضد کرم، ضد اسپاسم، رفع ترشی معده.

    ▪ عرق مخلوط زیره:

    نیرو دهنده، ضد نفخ، مقوی معده، درمان سوئ هاضمه، اشتهاآور، افزایش دهنده شیر.

    ▪ شیرین بیان:

    طعم و طرز مصرف عرق شیرین بیان از پودر و عصاره آن بهتر است.

    ▪ عرق کلپوره:

    مقوی، رفع سردرد، درمان ضعف عمل دستگاه گوارش، رفع ناراحتی های هاضمه و دل درد، رفع درد ناحیه قلب، تب بر.

    ▪ کرفس:

    درد شکم، تنگی نفس، تقویت کننده معده.

    ▪ عرق اسطو خودوس:

    معطر، مقوی، آرام بخش، خواب آور ملایم، از بین برنده نفخ و اسهال، کاهش دهنده سرفه، مدر.

    ▪ عرق رازیانه:

    مدر، ضد اسپهاسم عضلات، ضد نفخ، مقوی قلب، مقوی معده درمان سوء هاضمه خلط آور، افزایش دهنده شیر.

    ▪ آویشن:

    هاضم غذا، محرک قوای رئیسه، ضد درد عادت ماهانه.

    ▪ شاتره:

    سردی، مقوی، تقویت کننده پوست، آرام بخش، ضد خارش، اشتها آور، صفرا بر برخی غدد سلطانی با نشاء اپی تیلوم.

    ▪ شربت سکنجبین:

    رفع عطش و گرما زدگی، دارای خواص سرکه سیب.

    ▪ عرق شنبلیله:

    نیرو دهنده، رفع کم خونی، ضد دیابت، کاهش دهنده قند خون.

    ▪ شوید:

    انو اع چربی بدن، طعم دهنده، معطر، نیرو دهنده، هضم کننده، مقوی معده، افزایش دهنده شیر، درمان سوء هاضمه به ویژه کودکان، رفع استفراغ، مسکن، مدر، کاهش دهنده چربی خون.

    ▪ آبلیمو:

    چاشنی، سرشار از ویتامین ث، ضد اسکوربوت، ضدعفونی کننده.

    ▪ گلاب:

    مقوی اعصاب و قلب، پوست، نیکوی رخسا.

    ▪ بیدمشک:

    تقویت کننده قلب و معده، ملین آرامبخش و خونساز، ضد سر درد و دردهای عضلانی.

    ▪ شربت توت فرنگی:

    سرشار از ویتامین ث، حاوی کلسیم و ویتامین آ.

    ▪ نعنا:

    باد شکن، معالج بواسیر، پیچ شکم، رفع اسهال و استفراغ معده.

    ▪ کاسنی:

    سردی، مقوی معده، تب بر، بیماری های کبدی و کلیوی.

    ▪ عرق ختمی:

    نرم کننده مخاط ها و داوای بیماریهای ریوی، سینه سرفه و گلو، رفع تحریکات جلدی.

    ▪ عرق چهار گیاه:

    ضد نفخ، رفع سوء هاضمه، بادشکن، ضد دل پیچه، مقوی معده، رفع اسهال های عادی.

    ▪ بید:

    اثر قاطع ولی کند بر تبهای مداوم دارد، خواب آور، آرامش بخش، رماتیسم، ضد یرقان.

    برگ گردو:

    درمان درد مفاصل، ضد دیابت (قند).

    بابونه:

    صفرا بر، مدر، بادشکن، اشتها آور، قاعده آور.

    ▪ پونه:

    ضد سرما خوردگی، سرفه، عفونت.

    ▪ خارشتر:

    طبیعت سرد دارد، مدر قوی، تصفیه خون و کبد، سنگ کلیه و مثانه و سیاه سرفه.

    ▪ عرق گشنیز:

    طعم دهنده، ضد اسپاسم، ضد نفخ، بادشکن.

    ▪ عرق زیره سیاه:

    معطر، طعم دهنده، ضد نفخ ،ضداسپاسم، ضدمیکرب، قابض، رفع قلنج نفخی کودکان.

    ▪ بو مادران:

    درد شکم، بواسیر، ضد عفونت، سرماخوردگی.

    ▪ گزنه:

    ضد قند، درمان بالا رفتن فشار خون، کبد، چربی خون و کلسترول.

    ▪ عرق دارچین زنجبیل:

    معطر، طعم دهنده، محرک، بادشکن، مغذی، ضد تهوع و اسپاسم.

    ▪ گاو زبان:

    مقوی، نیکوی رخسار، اعصاب و روان تنگی نفس، نشاط آور، کلیه و مثانه.

    ▪ مرزه:

    درمان نقرس، اسهال، قلنج، مقوی نیروی هاضمه، نرمی استخوان.

    برگ چنار:

    بسیار سرد، تب بر، معالج تنگی نفس، چاق کننده، اعصاب و رعشه.

    چهار عرق گرم:

    تقویت کننده، مفید به حال مسرودین، هضم غذا، ناراحتیهای معده و شکم.

    ▪ تارونه:

    یسیار آرام بخش، مسکن اعصاب، درد مفاصل، خواب آور.


    مجله اینترنتی جادوی کلمات منتشر کرد


    www.jadoykalamat.tk
  • ۱۳:۰۸   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    آب همه‌جا در خاک، هوا، زیرزمین و... وجود دارد و هم‌زمان به سه صورت مایع، جامد و گاز یافت می‌شود.


    افکارنیوز: قرآن کریم در آیات متعددی انسان را به توجه و دقت در جهان آفرینش فرا خوانده و از سوی دیگر خود آیاتی دارد که به صورت صریح یا اشاره، حقایقی را از راز و رمز جهان بیان کرده است. اگر چه رسیدن به لایه‌های عمیق قرآن کاری دشوار و از مرحله‌ای به بعد، برای بشر عادی محال است، اما این دریای ژرف همواره شیفتگان معرفت و شناخت را به خود مجذوب کرده است.

    روایات متعددی وجود دارد که به تفسیر آیات علمی پرداخته است. به عنوان مثال شیخ طوسی در كتاب تفسیری خود تبیان در بیش از پانزده مورد به مباحث زیست جانوری پرداخته است. ایشان درباره آیه ۲۶ سوره بقره (إِنَّ اللّهَ لاَ یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلاً مَا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ...)

    از امام صادق(علیه السلام) نقل می‌کند: «خداوند به پشه مثال زد، زیرا با این کوچکیش آنچه در فیل خلق شده در او خلق شده و علاوه بر آن دو عضو زیادتر هم دارد» (ج۱، ص‌۱۱۱). این روایات در مجامع و تفاسیر روایی همچون (فیض کاشانی، ملامحسن، م ۱۰۹۱ق، تفسیر صافی)، (عروسی حویزی، عبد علی‌بن‌جمعه، م۱۱۱۲ق، نورالثقلین) و... ذیل آیات مربوطه گرد‌آوری شده‌اند.

    آب زمینه‌ساز حیات

    خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید (وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ حَى)، «و هر چیز زنده‏اى را از آب قرار دادیم؟!» برخی مفسرین به قرینه آیه ۴۵ نور (وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِنْ ماءٍ)، «و خدا هر جنبنده‏اى را از آبى آفرید» «جعل» را به معنی «خلق» گرفته‌اند، (علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیرالقرآن، ‏۱۴/۲۷۹؛ مولف الكشاف عن حقائق غوامض‌التنزیل، ‏۳/۱۱۳؛ قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لأحكام القرآن، ‏۱۱/۲۸۴) گرچه این معنا می‌تواند یکی از کامل‌ترین معانی آیه باشد ولی تمام آن نیست و انحصار آن در معنای «خلق» صحیح به نظر نمی‌رسد.

    زیرا اولاً استدلال به آیه سوره نور تمام نیست، چون آب در آن آیه نکره است و می‌تواند تنویع را برساند که احتمالاً نظر به آبی خاص با ترکیبات ویژه دارد مانند نطفه، که نتیجه آن گوناگونی جانوران است، چه این که در ادامه نیز می‌فرماید (فَمِنْهُم مَن یَمْشِی عَلَى‏ بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَن یَمْشِی عَلَى‏ رِجْلَیْنِ وَمِنْهُم مَن یَمْشِی عَلَى‏ أَرْبَعٍ یَخْلُقُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى‏ كُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ)، «پس برخى از آنها كسانى هستند كه بر شكم خود راه مى‏روند و برخى از آنها كسانى هستند كه بر دو پاى خود راه مى‏روند و برخى از آنها كسانى هستند كه بر چهار (پا) راه مى‏روند؛ خدا آنچه را بخواهد مى‏آفریند، [چرا] كه خدا بر هر چیزى تواناست» .

    آب نقش مهمی در تعدیل درجه حرارت محیط زیست به عهده دارد. هنگامی که دمای کره زمین بالا می‌رود آب مقدار انرژی زیادی را به خود جذب می‌کند تا دمای آن یك درجه افزایش یابد و هنگامی که سرد می‌شود میزان انرژی زیادی را به محیط پس می‌دهد تا دمای آن یک درجه کاهش یابد. این مسأله در شبانه‌‌روز و هم‌چنین با جریان آب‌های قطبی و... در کل زمین باعث تنظیم و تعدیل دمای کره‌ زمین می‌شود

    اما در این جا معرفه است و «ال» آن می‌تواند عهد ذهنی بوده و اشاره به همین آب معهود باشد؛ در نتیجه با متفاوت شدن این دو، استدلال از یكی بر دیگری با مشكل مواجه می‌شود. ثانیاً در صورتی كه فقط همین معنی اراده شده بود از همان ماده «خلق» استفاده می‌شد، اما با توجه به تأثیراتی که آب در کلیه مراحل حیات دارد به نظر می‌رسد این کلمه «جعل» می‌تواند معنای وسیع‌تری داشته، شروع حیات، بقاء حیات و تأمین بسیاری از شرایط حیات را هم در بر‌گیرد.

    برای روشن‌تر شدن زیبایی آیه و دریافت وسعت و گستره آن، به برخی از خصوصیات منحصر به فرد آب و نقش آن در حیات، اشاره می‌شود.

    ۱ـ آب ماده اصلی بدن تمامی جانوران است، به طور مثال یک انسان ۷۰ کیلویی ۵۰ لیتر آب دارد و اگر ۲۰% آب بدن خود را از دست بدهد هرگز سلامتی خود را باز نخواهد یافت. (حمیدی كلیجی، سعید، قرآن و طبیعت «پدیده‌های شگفت انگیز عالم آفرینش»/ ۲۹)

    ۲ـ آب همه‌جا در خاک، هوا، زیرزمین و... وجود دارد و هم‌زمان به سه صورت مایع، جامد و گاز یافت می‌شود. (همان/ ۳۲)

    ۳ـ مایع بودن آب در دما و فشار معمولی بسیار حائز اهمیت است، زیرا وزن ملکولی آن ۱۸ است در حالی که آمونیاک با وزن ملکولی ۱۷ در ۳۳- هنوز به صورت بخار وجود دارد و سولفید هیدروژن با وزن ملکولی ۳۴ که در جدول تناوبی پهلوی آن قرار دارد در سرمای ۵۹- هنوز حالت بخار خود را حفظ می‌کند. اگر آب خواص پیش‌بینی شده در جدول تناوبی را داشت تغییرات جوی حاصل از آب به جای رحمت آسمانی به بلای آسمانی تبدیل می‌شد. (همان/ ۳۶)

    ۴ـ «ظرفیت گرمایی ویژه»[ ظرفیت گرمایی ویژه»، مقدار حرارتی است که یک ماده می‌گیرد تا دمای یک‌ گرم از آن یک درجه سانتی‌گراد افزایش یابد و واحد آن کالری بر سانتی‌گراد است.] آب. در بسیاری از فلزات این میزان حرارت در حدود ۳% کالری است، در مس و آهن به حدود ۱% کالری می‌رسد در حالی که برای آب در بالاترین حد یعنی یك کالری قرار دارد. این مطلب برای تعدیل و ثابت نگه داشتن درجه حرارت کره زمین بسیار مهم است.

    همان‌گونه که روشن است ۴/۳ کره زمین را آب تشکیل می‌‌دهد و در بسیاری از نقاط زمین نیز یافت می‌شود، به این ترتیب آب نقش مهمی در تعدیل درجه حرارت محیط زیست به عهده دارد. هنگامی که دمای کره زمین بالا می‌رود آب مقدار انرژی زیادی را به خود جذب می‌کند تا دمای آن یك درجه افزایش یابد و هنگامی که سرد می‌شود میزان انرژی زیادی را به محیط پس می‌دهد تا دمای آن یک درجه کاهش یابد. این مسأله در شبانه‌‌روز و هم‌چنین با جریان آب‌های قطبی و... در کل زمین باعث تنظیم و تعدیل دمای کره‌ زمین می‌شود. (بیضون، لبیب، الإعجاز‌العلمی فی القرآن/ ۱۷۰ـ۱۷۱)

    با توجه به تأثیراتی که آب در کلیه مراحل حیات دارد به نظر می‌رسد این کلمه «جعل» می‌تواند معنای وسیع‌تری داشته، شروع حیات، بقاء حیات و تأمین بسیاری از شرایط حیات را هم در بر‌گیرد

    ۵- رسیدن موادغذایی از ریشه به آوند و از آن به شاخه‌های گیاه و یا رسیدن آن از طریق خون به سلول‌ها و یا دفع سموم بدن به وسیله حل شدن در آب، مرهون قدرت فوق‌العاده حلّالیّت آب است. آب یکی از قوی‌ترین مایعاتی است که می‌تواند بسیاری از مواد را درون خود حل کند. (آیات الکون واسرار الطبیعة فی القرآن الکریم/ ۱۸۷) البته تا اینجا فقط نیمه راه است. نیم دیگر آن مربوط به PH آب است.PH سیّالات، بین صفر تا ۱۴ متغیر است و صفر بالاترین قدرت اسیدی و ۱۴ بالاترین قدرت بازی را دارد. آب با دارا بودن ۷ = PH از نظر بازی و اسیدی خنثی است و این بسیار مهم است، زیرا می‌تواند بدون این‌که با آن‌ها واکنش دهد ترکیبات بسیاری را درون خود حل کند. (بیضون، لبیب، الإعجاز العلمی فی القرآن/ ۱۷۶) اینک جا دارد بار دیگر و با نگاهی دیگر آیه شریفه را مرور کنیم؛ (وَ جَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ حَى)، «و هر چیز زنده‏اى را از آب قرار دادیم؟!»

    (افكار نیوز)

    و خداوند آب را مهر حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داد حیات خلقت به واسطه مهر حضرت زهراست
  • ۱۷:۲۲   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    داستانی متاثر کننده

    لطفا قبل از انجام کارتون همه جوانب رو بسنجید



    زمان ها در گذر است سعی کنید که بهترین لحضه رو برای خودتون خلق کنید.

    وارد خونه شد و چشمش که به دیوار افتاد بهت زده شد!
    دختر کوچولو تکه بزرگی از کاغذ دیواری رو کنده بود!
    نتونست خودش رو کنترل کنه و حسابی سرش داد زد و …
    فردا روز پدر بود.
    دخترک ، قوطی کوچولوئی رو که با کاغذ دیواری کادو پیچ کرده بود آورد و گفت :
    بابائی روزت مبارک ، خیلی دوستت دارم.
    خدای من!
    حالا چکار کنم؟
    همون طور که کاغذ دیواری رو از دور قوطی باز می کرد ، ذهنش مشغول اتفاق دیروز بود.
    در قوطی رو باز کرد.
    خالی بود!
    بازعصبانی شد و گفت :
    این که خالیه!
    و جواب شنید که :
    پره پدر!
    پر از بوس!
    باباجون چند ماهه هر وقت که می خوام بخوابم این قوطی رو محکم بغل می کنم و کلی بوس واسه تو
    می ذارم توش ، بوس هام رو ندیدی؟!
    پدر که خیلی شرمنده شده بود ، فکر می کرد چجوری باید رفتارهای غلطم رو جبران کنم؟
    سه روز بعد ، دختر کوچولو در سانحه ای جونش رو از دست داد.
    و پدر موند و اون قوطی.
    شب ها قوطی رو محکم بغل می کرد و یکی یکی بوسه های خیالی رو از توش در می آورد و روی
    گونه هاش می گذاشت و پهنای صورتش رو اشک می پوشوند…
    ولی یادمون باشه تا عزیزامون هستند و هستیم ، رد عشق رو هم تو زندگی هامون ببینیم و بگذاریم
    نکنه روزی بیاد که با حسرت به خودمون بگیم :
    ناگهان چقدر زود دیر می شود.
  • ۱۷:۲۹   ۱۳۹۲/۱/۲
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    جدا خانم مدیر هرکسی بیاد تو این صفحه اینقدر مطلب گذاشتم دیگه مطلب های شما رو نمی خونه !
  • ۱۸:۵۱   ۱۳۹۲/۱/۳
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    چرا انسان های اوليه دندان های سالمتری داشتند؟



    انسان های اوليه نه دندان هايشان را مسواک می زدند و نه می دانستند نخ دندان و خميردندان يعنی چه. انواع و اقسام محصولات بهداشت دهان و دندان هم به ظاهر ابداع سال های اخير است.
    به رغم اين همه، آن طور که از شواهد و قرائن برمی آيد، نياکان نخستين ما دندان هايی بسيار سالم تر از ما داشته اند.
    آلن کوپر، مدير مرکز «دی اِن اِی» باستانی استراليا، می گويد برپايه تحقيقات او و اعضای گروهش «انسان های شکارچی دندان های خيلی خوبی داشته اند، اما به محض آن که به کشاورزی روی آوردند، تغيير بزرگی در دندانهايشان به وجود آمد. بيماری لثه بين آنها شيوع پيدا کرد و به ناگاه تعداد زيادی دچار پوسيدگی دندان شدند.»
    هزاران سال بعد، اين مشکلات دندانی هنوز گريبان بشر را رها نکرده و ما، به عنوان نوادگان مدرن اجداد کشاورز خود، همچنان با بيماری های دهان و دندان دست و پنجه نرم می کنيم.
    دانشمندان در توضيح اين شرايط تغيير رژيم غذايی را به عنوان مؤلفه ای مهم معرفی می کنند.
    بر اساس يافته های پژوهشی که به تازگی در نشريه «نيچر جينتيکس» منتشر شد، آقای کوپر و گروه محققان همراه وی با آزمايش پلاک های دندانی برجای مانده از ۳۴ اسکلت انسان ماقبل تاريخ به اين نتيجه رسيدند که آدم های نخستين نسبت به فرزندان خود در عصر نو، دندان های بسيار سالم تری داشته اند.
    اين دانشمندان در ادامه بررسی های خود اعلام کردند که بشر در طول سده ها رژيم غذايی خود را از گوشت، سبزيجات و دانه های خوراکی به کربوهيدرات و قند تغيير داده و در پی همين تغيير ترکيب باکتريايی دهانش را نيز دستخوش تغيير کرده است.
    به نظر می رسد پدران و مادران ما زمانی در اعماق قرون تصميم گرفتند از شکار دست بکشند و به کشاورزی روی آورند. اين تصميم در عمل موجب شد انواع خاصی از باکتری های بيماری زا که با استفاده از کربوهيدرات ها به بدن آدمی راه يافتند بر باکتری های «مفيد» موجود در دهان انسان غلبه کنند. قرن ها بعد، افزودن آرد فرآوری شده و قند به جيره غذايی انسان مدرن در طول دوران انقلاب صنعتی نيز شرايط بدتری را برای دندان های او رقم زد.
    تغيير رژيم غذايی اوليه، افزون بر مشکلات دهان و دندان، بيماری های ديگری هم برای انسان به همراه آورد، ديابت، چاقی و حتی مشکلات قلبی را بايد در اين گروه طبقه بندی کرد.
    دکتر آلن کوپر توضيح می دهد که باکتری ها حدود ۹۰ درصد سلول های بدن ما را تشکيل می دهند. به باور اين پژوهشگر «اشتباه آدمی آن بوده که تا به امروز بيش از حد بر روی خودش تمرکز کرده و از اين به اصطلاح «ميکروبيوم ها» غافل بوده است. (ميکروبيوم به کُل مجموعه زيست بوم ميکروبی اطلاق می شود که شامل انواع ژن ها و توده سلولی ميکروب‌ها مستقر در يک بخش مشخص است.)
    کوپر در ادامه می افزايد: «ما دندان هايمان را مسواک می زنيم، از نخ دندان استفاده می کنيم و بعد هم فکر می کنيم که بهداشت دهان و دندان را رعايت کرده ايم.» اما، آن طور که اين دانشمند می گويد، «به زودی به جای تمرکز بر روی اين مسائل ميکروبيوم شخص را مورد معاينه و درمان قرار خواهند داد.»
    دکتر کوپر تصريح می کند در حال حاضر تنها راه حل برای برگرداندن ميکروبيوم انسان به حالت سالم آن، «حذف کربوهيدرات های فرآوری شده و مصرف رژيمی غذايی مشابه نياکان نخستين اوست.»
  • ۱۹:۰۵   ۱۳۹۲/۱/۳
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    تفاوت ادم ها


    آدم هاي بزرگ در باره ايده ها سخن مي گويند
    آدم هاي متوسط در باره چيزها سخن مي گويند
    آدم هاي كوچك پشت سر ديگران سخن مي گويند

    آدم هاي بزرگ درد ديگران را دارند
    آدم هاي متوسط درد خودشان را دارند
    آدم هاي كوچك بي دردند

    آدم هاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند
    آدم هاي متوسط به دنبال عظمت خود هستند
    آدم هاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند

    آدم هاي بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند
    آدم هاي متوسط به دنبال كسب دانش هستند
    آدم هاي كوچك به دنبال كسب سواد هستند

    آدم هاي بزرگ به دنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند
    آدم هاي متوسط پرسش هائي مي پرسند كه پاسخ دارد
    آدم هاي كوچك مي پندارند پاسخ همه پرسش ها را مي دانند

    آدم هاي بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
    آدم هاي متوسط به دنبال حل مسئله هستند
    آدم هاي كوچك مسئله ندارند

    آدم هاي بزرگ سكوت را براي سخن گفتن برمي گزينند
    آدم هاي متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجيح مي دهند
    آدم هاي كوچك با سخن گفتن بسيار، فرصت سكوت را از خود مي گيرند
    پرچمی
  • ۰۰:۳۸   ۱۳۹۲/۱/۱۵
    avatar
    مهندس مشعوف
    کاربر فعال|173 |612 پست
    ورزشکاران از فشارخون در امان هستند :

    با انجام ورزش های معمولی همراه با رژیم غذایی واستراحت مناسب دریک سال می توانیک فشارخون بالا را از 17 به 14 رساند.

    ورزش حتی در سنین 60 تا 80 سالگی افراد نیز می تواند درمتعادل نگه داشتن فشارخون ایفای نقش کند، چرا که در اثر ورزش، عروقی که در سطح بدن جریان دارد، انبساط می یابند و فشارخون کم می شود.

    ورزش های سبک نه تنها انواع دردهای قلبی را تسکین می دهد بلکه سبب حل شدن لخته های داخل خون شریانی قلب می شود و ازبروز سکته های بعدی ممانعت می کند.

    ورزش های سبک مانع از رسوب پلاکت های چربی درداخل عروق کرونرقلب یا عروق سایرنقاط بدن شده و موجب پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی در افرادی که یک بار به انفارکتوس مبتلا شده اند، می شود.


    مهندس مشعوف - مجله جادوی کلمات
    www.jadoykalamat.tk
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان