خانه
133K

نکات خانه داری

  • ۰۲:۰۷   ۱۳۹۲/۱۱/۵
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|15007 |7040 پست
     با توجه به نزدیک شدن عید و فریضه خانه تکانی بهتر دیدم از تجربیات هم و یا مطالب مفیدی که تو وب گردی هامون پیدا میکنیم استفاده کنیم

  • leftPublish
  • ۱۴:۱۹   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    مثل همیشه نکات عالی
  • ۱۴:۳۰   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    ✴️نظافت‌ قاب‌ عکس‌ های‌ طلایی‌

    قاب‌ عکس‌ های‌ طلایی‌ را که‌ دارای‌ روکش‌ فلزی‌ درخشنده‌ هستند، می ‌توانید با اندکی ‌ماءالشعیر که‌ داخل‌ آن‌ مقداری‌ الکل‌ ریخته‌اید، تمیز کنید. نه‌ تنها تیره‌ و کدر نخواهند شد، بلکه‌ درخشندگی‌ آنها نیز بیشتر خواهد شد.

     

    ✴️از بین‌ بردن‌ لکه ‌های‌ حمام‌ و دستشویی‌

    اگر گاهی‌ حمام‌ و یا دستشویی‌ خانه‌ شما به ‌دلایلی‌ خیلی‌ کثیف‌ شده‌، مقداری‌ جوش‌ شیرین‌ را با مایع‌ سفید کننده‌ مخلوط کرده‌، خمیری ‌درست‌ کنید و سپس‌ این‌ خمیر را به‌ وسیله‌ یک ‌برس‌، اسکاج‌ یا نظایر آن‌ روی‌ کاشی ‌ها بمالید، آن‌ گاه‌ کاملا آب‌ کشیده‌ و بشویید.

     

    ✴️لکه ‌گیری‌ فرش‌ و موکت‌

    برای‌ لکه ‌گیری‌ فرش‌ و موکت‌ می ‌توان‌ از خمیر ریش‌ استفاده‌ کرد، زیرا یک‌ پاک‌ کننده‌ آماده‌ و دست‌ به‌ نقد است‌، کافی‌ است‌ آن‌ را روی‌ لکه ‌بمالید و سپس‌ با آب‌ یا سودا آن‌ را بشویید

  • ۱۴:۳۲   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    🎀 🌟نکات ریز خانه داری🌟 🎀

    🌟 میوه هایی که برای تهیه ی مربا انتخاب می کنید باید سالم و تازه و بدون لک و کرم زدگی باشند.

     مربا را باید در ظرف لعابی یا تفلون درست کرد، به غیر از مربای به که باید در ظرف مس سفید پخته شود.

    * موقع پختن مربا نباید درب ظرف را بگذاریم تا رنگ مربا تغییر نکند. فقط در مورد مربای به که باید درب ظرف بسته باشد تا رنگ مربا قرمز خوش رنگ شود.

    دلیل شکرک زدن مربا ، جوشیدن زیاد آن است

    * اسانسی که برای معطر کردن مربا به کار برده می شود باید در اواخر پختن مربا داخل آن ریخته شود.

    * اگر مربا شکرک زد، به علت آن است که مربا زیاد جوشیده است. باید کمی آب جوش در آن بریزید و مربا را دو سه جوش دهید تا یکدست شود.

    * شربت مربا باید کامل قوام بیاید. برای آنکه بفهمیم شربت قوام آمده مقداری از شربت را با قاشق بر میداریم، سرد که شد باید شربت حالت کشدار مانند عسل باشد و به سختی از قاشق ریخته شود.

    🎀 🌟نکات ریز خانه داری🌟 🎀

    غلیظ نشدن شربت مربا باعث کپک زدن آن می شود

    * اگر مربا بعد از مدتی کپک زد به این دلیل است که آب آن زیاد بوده و شربت مربا به اندازه کافی غلیظ نشده و یا شکر آن کم بوده است. در این صورت مقداری شکر روی آن بریزید و بگذارید مجددا چند جوش بزند تا غلیظ شود.

    * معمولا مربا را هر بار پیش از دو یا سه کیلو بهتر است درست نکنیم. با این مقدار مربای بهتری بدست می آید. اگر خواسته باشید مربای بیشتری بپزید در چند نوبت و هر نوبت دو یا سه کیلو درست کنید.

    هنگام پخت مربا تا آخرین لحظه پخت کف می کند باید کف آن را بگیریم

    * مربا را پس از آماده شدن و سرد شدن، باید در شیشه ی در بسته و در جای خنک نگهداری کرد.

    * مربا را نباید گرم در شیشه بریزیم. اگر مربا را پس از آنکه پخته شد یک شب نگهداریم، سپس آن را در شیشه بریزیم بهتر است. پس از یک شب معلوم می شود که شربت آن رقیق است یا غلیظ. اگر رقیق بود آن را چند جوش می دهیم تا غلیظ شود.

    * مربا از لحظه ای که بجوش می آید کف می کند، باید تا آخرین لحظه مرتب کف آن را بگیریم.

     

  • ۱۴:۳۳   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    هوا را به داخل شیشه مربا راه ندهید

    اگر در منزل خودتان مربا درست می کنید باید بدانید که کپک زدن مربا به مراحل پخت آن برمی گردد به طوری که اگر مربا خوب نپخته باشد، خیلی زود کپک می زند. بهتر است قبل از بستن در مربا یک لایه آلومینیوم روی شیشه بکشید و سپس در آن را ببندید تا با ورود هوا، مربای شما کپک نزند. برای جلوگیری از کپک زدن انواع مربا بهتر است به هنگام سرو کردن آن ها از قاشق چوبی تمیز استفاده کنید.

    🌻نکات ریز خانه داری🌻

    میوه ها را دریابید

    بعد از نان، میوه در صدر جدول مواد غذایی کپک زدنی در یخچال خانه ها می درخشد! کپک زدن میوه ها درون یخچال هم واقعا دردسرساز است، چون جمع کردن لاشه های شل شده آن ها از جامیوه ای همراه بوی نامطبوعی که دارند، آزاردهنده است. برای پیشگیری از کپک زدن میوه ها در جا میوه ای یخچال یک اسفنج خشک قرار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند. یکی دیگر از راه های پیشگیری از کپک زدن میوه  ها این است که آنها را درون دستمال نخی مرطوب نگهداری کنید.

  • ۱۴:۳۴   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    ✴️خوشبو کردن حمام

    برای خوشبو شدن حمام کمی عطر یا روغن معطر روی حباب روشنایی داخل حمام بمالید زمانی که چراغ را روشن می‌کنید، گرمای ناشی از لامپ، عطر را در هوا پراکنده می کند.

    ✴️از بین بردن بوی فاضلاب

    یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلات بریزید. یک دوم پیمانه سرکه ی سفید هم به آن بیفزایید. در فاضلاب را بپوشانید.

    ✴️جلوگیری از کپک زدن پرده حمام

    قبل از آویزان کردن پرده ی حمام، آن را در محلول آب و نمک بخیسانید.

  • leftPublish
  • ۱۴:۳۵   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    ✴️نرم شدن دست‌ها در حین شستن ظروف

    وقتی از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید دست‌های شما خشک و زبر می‌شود برای حل این مشکل، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا پس از شستن پوست، دستان شما آسیب نبینند.

    ✴️دور کننده مورچه‌ها

    از وجود بی‌شمار مورچه در خانه رنج می‌برید؟ به در و دیوار، کابینت و همه جای خانه، مورچه آویزان است؟ شب‌ها از دست آنها آرامش ندارید؟ نگران نباشید! کافی است مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و کابینت‌ها، کف و هر جایی را که امکان دارد، با این محلول بشویید تا مورچه‌ها از منزل شما دور شوند. برای این منظور، قرار دادن زغال خشک یا تکّه‌ای لیموترش در محل زندگی آنها نیز موثر است.

  • ۱۴:۳۶   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    نكات ريز جالب و خواندى در نکات خانه داری :

    🔸برای اینکه برنج به ته دیگ نونی قابلمه مون نچسبه روی نون رو باید کمی خیس کرد .

    🔸برای اینکه برنجمون خوب قد بکشه تو لحظه های آخر که میخوایم آبکشش کنیم یک لیوان آب سرد بهش اضافه کنید.

    🔸برای اینکه قورمه سبزی مون خوب روغن بندازه و به اصطلاحروغن سبز تیره پس بده وسطای پختن خوروشت یک قاشق شنبلیله که خیلی خوب سرخ و خشک شده بهش اضافه کنید.

    🔸برای اینکه پوست بادمجان های کبابی مون زود و بدون دردسر کنده بشه بعد از کباب شدن اونهارو تو یه نایلون بندازید تا چند دقیقه بمونه اونوقت براحتی پوستشون کنده میشه بدون اینکه گوشت بادمجون اسیب ببینه.

    اشپّـّـــّـّزی راحت ونـّـــّــّـــّـکات خانه داری.

  • ۱۴:۳۸   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    نکات خانه داری روزانه ( سرکه، قهرمان پاک کننده‌های طبیعی )🌹🌹

    1. سرکه دشمن لکه‌ها و رسوبات معدنی است. برای پاک کردن رسوبات کتری و قهوه‌جوش می‌توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. در محفظه‌ی آب قهوه‌جوش، محلولی برابر از آب وسرکه بریزید. سپس گزینه دم کردن را انتخاب کرده ودستگاه را روشن کنید. در نیمه‌ی کار، قهوه‌جوش را خاموش کنید واجازه دهید برای یک ساعت محلول داخل محفظه بماند. دوباره آن را روشن کنید و صبر کنید قهوه‌جوش تا مرحله‌ی آخر کارش را انجام دهد. این کار را چند بار تکرار کنید، بعد آن را بشویید.

    2. با سلاح سرکه به جنگ رسوبات اتو بخار بروید. محفظه‌ی اتو را از مقدار مساوی آب وسرکه پر کنید، چند بار دکمه بخار را فشار دهید و بعد از سرد شدن اتو آن را بشویید. این بار با آب تمیز همین کار را تکرار کنید تا رسوبات خردشده از سوراخ‌ها خارج شوند

    3. در مناطق مرطوب ممکن است دیوارها تبدیل به جایی برای زندگی کپک‌ها شوند. برای خلاص شدن از شر آن‌ها سرکه سفید را روی دیوار اسپری کنید و بعد با یک دستمال تمیز دیوار را پاک کنید.

    4. برای از بین بردن رسوبات آب سوراخ‌های سر دوش هیچ روشی سالم‌تر از استفاده از سرکه نیست. سردوش را باز کنید و آن را داخل سرکه بیاندازید. چند ساعت بعد آن را با آب بشورید و دوباره نصب کنید.

  • ۱۴:۳۹   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    تمیز کردن اجاق و مایکروویو به صورت جادویی

    لک مواد غذایی در ماکروویو علاوه بر ایجاد بوی بد، بازدهی ماکروویو را هم کاهش می‌دهد. تمیز کردن این دستگاه هم به دلیل فضایی که دارد چندان راحت نیست، اما ما راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که کار شما را ساده‌تر می‌کند.

    یک لیوان را تا نیمه از آب پر کنید و یک قاشق سرکه سفید به آن اضافه کنید. لیوان را برای ۵ دقیقه در مایکروویو روشن بگذارید. بخار این مایع همه لکه‌ها را حل می‌کند. حالا می‌توانید با یک دستمال مرطوب رد رطوبت را پاک کنید.

    لیمو‌ترش هم قدرت زیادی برای جنگیدن با لکه‌ها دارد.یک لیمو را دونیم کنید. هر دو نیمه را در یک بشقاب بگذارید طوری که قسمت برش خورده بر روی کف بشقاب قرار بگیرد و یک قاشق غذاخوری آب در بشقاب بریزید وآن را در ماکروویو قراردهید.

    به مدت یک دقیقه ماکروویو را روشن کنید، یعنی تا زمانی که لیموها گرم شده و بخار آن را ببینید. حالا می‌توانید دستگاه را با یک دستمال پاک کنید.

    اکنون که لیمو داغ شده است بهترین دفع کننده بوی بد زباله و فاضلاب است. آن را به تکه‌های خیلی کوچک برش دهید و با فشار زیاد آب، آن ها را از فاضلاب عبور دهید.

    اگر همچنان اعتقاد دارید کارایی شوینده‌های شیمیایی بهتر است، مقداری مایع ظرفشویی را در یک کاسه آب بریزید و یک دقیقه بجوشانید. حالا با یک دستمال مرطوب دستگاه را پاک کنید. بخار ایجاد شده لکه‌ها را نرم کرده و به راحتی پاک می‌شوند.

    بعد از تمیز کردن ماکروویو در آن را برای چند دقیقه باز نگهدارید تا هم داخل آن خشک شود و هم هوای آن تعویض شود.

  • ۱۴:۴۰   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48351 |46689 پست

    نکات خانه داری که باید بدانید :

    - برای برطرف کردن چرک یقه پیراهن، قبل از قراردادن آن در ماشین لباس شویی می توانید روی یقه پیراهن صابون مالیده و پانزده دقیقه ای صبر کنید. سپس آن را داخل ماشین لباس شویی بیندازید تا تمیز تمیز شود.

    - برای پاک کردن لکه های شمع می توانید روی آن ها کمی نفت ریخته و بعد از پنج دقیقه پاک کنید.

    - برای جلوگیری از کثیف شدن سطح توسط شمع، می توانید زیر شمع های با قطر زیاد تعدادی پونس بزنید.

    - بهترین راه زدودن بوی بد پیاز و سیر از انگشتان، مالیدن دست ها با سیب زمینی آب پز است.

    - برای اینکه دود سیگار را در مکانی سر بسته از بین ببرید، می توانید بلا فاصله شمعی روشن کنید.

    - اگر هنگام اتو کردن لباس، محلی به رنگ زرد درآمد، می توانید برای پاک کردن لکه زرد از آب اکسیژنه (H2O2) استفاده کنید.

    - اگر کف تنگ آب به نظر کدر می رسد، می توانید کمی نمک و سرکه در کف تنگ نگاه دارید تا بهتر از روز اولش گردد!

    - برای جذب رطوبت داخل یخچال می توانید ظرفی پر از نمک در آن قرار دهید.

    - برای اینکه کریستال های زیبایتان بعد از شستشو درخشش خاصی پیدا کند، می توانید بار آخر آن ها را با مخلوط آب و سرکه آب بکشید.

    - در قابلمه ها و تابه هایی که زرد شده اند، می توانید کمی آب و تمیز کننده قرار داده و بعد بجوشانید. بعد از جوشاندن ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد آن ها را اب بکشید.

    - برای اینکه تنگ آب سفره، تمیزی و شفافیت قبلی خود را باز یابد، می توانید نصف آن را با تکه های روزنامه پر کرده و بعد از ریختن آب روی آن ها، حسابی تکانش دهید.

    - برای تمیز کردن شیرهای آب به جای دستمال از جوراب کهنه تان استفاده کنید تا نتیجه ی عالی آن را ببینید.

    - برای زدودن لکه های لجوج چای اگر پارچه تان پنبه ای یا پشمی بوده و لکه ی چای تازه باشد، می توانید آن را با دستمالی که در آب ولرم خیس کرده اید بمالید. ولی اگر لکه ی چای کهنه باشد، با تکه ای پنبه آغشته به آب لیمو و آب ولرم آن را تمیز کنید.

  • leftPublish
  • ۱۴:۵۸   ۱۳۹۵/۳/۱۷
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    بسیار بسیار عالی بود مرسی
  • ۰۱:۳۴   ۱۳۹۵/۳/۱۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست
    دوست دارید لباس های سفیدتان، سفیدتر شوند⁉️
    آنها را در آب داغ همراه با تیکه ای لیمو ترش به مدت ده دقیقه خیس کنید.
  • ۱۰:۴۱   ۱۳۹۵/۳/۱۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست
    برای ازبین بردن بوی سوختگی برنج یک عدد پیاز را پوست کنده و درداخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را بخود میگیرد
  • ۱۲:۴۲   ۱۳۹۵/۳/۱۸
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست



    🐔 برای باز شدن مرغ فریز شده
    آنرا درظرفی مخلوط از آب سرد ونمک قرار دهید.

    ویرایش شده توسط رهام 💙دنیز💕 در تاریخ ۱۸/۳/۱۳۹۵   ۱۲:۴۳
  • ۱۱:۴۳   ۱۳۹۵/۳/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست

    برای بر طرف کردن لکه آدامس از لباس می توانید از سرکه سفید استفاده کنید
    سرکه را داغ کنید و به روی آدامس بکشید بعد لکه را با مسواک پاک کنید و لباس را نهایتا بشویید

  • ۲۲:۵۰   ۱۳۹۵/۳/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست
    چگونه می توانید جرم های داخل آب جوش و گچ کتری و چای ساز را از بین ببرید

    کاری نداره

    سرکه را در آن بجوشانید

  • ۲۲:۵۱   ۱۳۹۵/۳/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست
    چگونه می توانید قیچی را تیز کنید

    کاری نداره

    تنها کافیست یک سمباته یا فایل آلومینیومی را چندین بار بزش بزنید

  • ۲۲:۵۴   ۱۳۹۵/۳/۲۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست


    برای پاک کردن #بوی_ماهی از بشقاب هایتان می توانید در ظرف شستشوی ظروف کمی تفاله ی قهوه گذاشته و شستشو را آغز کنید.

  • ۱۰:۴۶   ۱۳۹۵/۳/۲۵
    avatar
    پرستو ♥
    یک ستاره ⋆|1561 |1828 پست
    مرسی عزیزم خیلی نکته های خوبی بود
  • ۰۰:۵۴   ۱۳۹۵/۳/۳۰
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19756 |39377 پست

    #بهترین_راه_برای_از_بین_بردن_زردی_لیوان ها

    🍺این مواد اسیدی و قوی می‌توانند یک لایه از سطح داخلی و بیرونی لیوان‌ها را به مرور زمان از بین ببرند و باعث شوند که در فواصل کوتاه‌تری رنگ بگیرد.

    🍺بهتر است لیوان‌ها را برای پیشگیری از رنگ گرفتن آنها، بلافاصله پس از خالی شدن نوشیدنی بشویید. اگر لیوان رنگ گرفته است، به هیچ‌وجه از مواد سفیدکننده یا جرم‌گیر برای تمیز کردن آن استفاده نکنید .

    🍺این مواد اسیدی و قوی می‌توانند یک لایه از سطح داخلی و بیرونی لیوان‌ها را به مرور زمان از بین ببرند و باعث شوند که در فواصل کوتاه‌تری رنگ بگیرد. بهترین راه شستن لیوان‌های رنگ‌گرفته با هر جنس و رنگی، این است که یک ظرف پر از آب ولرم و پودر ماشین ‌لباسشویی تهیه کنید و آنها را 12 ساعت داخل این محلول بگذارید سپس با مایع ظرفشویی و آب گرم آنها را بشویید و آبکشی کنید.
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان