خانه
100K

همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۸:۳۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    همسر خود را بشناسیم  (دکتر انوشه)

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)
  • leftPublish
  • ۰۰:۳۷   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    5 افسانه درباره ی عشق (دکتر انوشه)

    وقتي عشق،عشق حقيقي باشد همان لحظه كه فرد را ديديد،خواهيد دانست. 

    مشكلات احتمالي اين افسانه: 

    شما آن چنان به جاذبه اي كه بين شما به وجود آمده است مي پردازيد كه از بررسي ديگر قسمتهاي رابطه باز مي مانيد. 

    آنچه در نگاه اول ما را جذب مي كند عشق نيست بلكه : 

    جاذبه جنسي خاص فرد مقابل است 

    و يا اينكه 

    شما عاشق تصوير فرد هستيد نه خود او منظور شكل ظاهر، فعاليتها و يا ميزان درآمد طرف مقابل است 

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۳۸   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    5 افسانه درباره ی عشق (دکتر انوشه)

    تنها يك عشق واقعي در دنيا وجود دارد كه براي من مناسب است. 

    عواقب باور اين افسانه: 

    1-همسر خود را با آن تصوير رويايي مقايسه مي كنيد كه از همان يك نفر در سر خود ساخته ايد و از درك منحصر به فرد بودن آن شخص باز  مي مانيد 

    2-اين باور ما را از شروع يك زندگي جديد ،پس از آن كه زندگي قبلي پايان پذيرفته است ،باز مي دارد. 

    براي شما همسران بالقوه زيادي وجود دارد. و اين امكان وجود دارد كه عشق حقيقي را با بيش از يك نفر تجربه كنيد و با آنها خوشبخت باشيد 

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۳۹   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    5 افسانه درباره ی عشق (دکتر انوشه)

    همسر ايده آل ،شما را از هر لحاظ ارضاء مي كند. 

    عواقب باور اين افسانه: 

    1-از شناسايي رابطه خوب و سالم باز مي مانيد . فقط به اين دليل كه همسر شما نيازهايي كه خود شما بايد براي خودتان برآورده كنيد ،برآورده نمي كند. 

    2-از همسرتان به دليل ندادن چيزي به شما كه مي بايست خودتان در جاي ديگر آن را پيدا كنيد منزجر خواهيد شد. 

    همسر مناسب بسياري از نيازهاي ما را برآورده مي كند اما نه همه آنها را. 

    برخي از نيازهاي ما را دوستان،خانواده و يا آشنايان مي تواتند برآورده كنند. 

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۴۶   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    5 افسانه درباره ی عشق (دکتر انوشه)

    جاذبه جنسي قوي همان عشق است. 

    پايه و اساس اين افسانه احساس گناهي است كه ما به طور ذاتي به واسطه فرهنگ خود درباره روابط جنسي داريم. 

    عواقب باور اين افسانه: 

    1-خود را با كساني درگير مي كنيد كه با آنها تفاهم نداريد. 

    2-بيش از آنچه بايد،به رويايتان مي چسبيد و به سختي كساني را كه براي شما مناسب نيستند رها مي كنيد. 

    رابطه جنسي خالي از احساس ،هيچ مناسبتي با عشق ندارد. 

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۴۹   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی حرکت دستها 

    دست دادن محكم: فردی كه دستش را دراز كرده و سپس دستانش را به طریقی می چرخاند كه دستش بالا و كف دستش پایین قرار می گیرد، سعی در توفق و برتری جویی دارد. این نوع دست دادن اغلب اوقات در موقعیت های سیاسی و دیپلماتیك كاربرد دارد.

    دست دادن بسیار محكم: نشانگر شور و اشتیاق و سلطه گری است. بی تردید میتوان فهمید چه كسی اینجا فرمان میدهد.

    دست دادن شل: فردی كه تنها انگشتان دستش را دراز میكند و یا دستهایش مانند ماهی شل است، می گوید: مایل نیستم به من دست بزنید، من صمیمیت را دوست ندارم. همچنین آن نشانه ضعف، انقیاد و مطیع و تسلیم بودن نیز میباشد. هر گاه آقایی در یك موقعیت كاری از این دست دادن استفاده میكند امكان دارد چنین برساند كه قصد دارد مخفیانه اعمال نفوذ در موقعیت نماید.

    دست دادن با هر دو دست: هرگاه از دست چپ برای در برگرفتن و پوشاندن دستهای فشرده شده استفاده گردد، دست دادن دستكش وار نامیده شده و راستی و صمیمیت زیاد را می رساند مانند یك در آغوش گرفتن كوچك و ظریف.

    حركت انگشت: ضربه آهسته، مضراب زدن و یا ریتم یكنواختی را با انگشتان نواختن، دلالت بر بی تابی و ناشكیبایی دارد. یك حركت نمادین گریز میباشد. انگشتان عمل راه رفتن را گرچه بدن بی حركت است انجام میدهند.

    دستهای پنهان: این ژست مرموز و آب زیر كاهانه است. فرد میگوید: مایل به گفتگو با شما نمیباشم. خصوصا در مورد دستهایی كه عمیقا در جیب ها فرو شده باشد جایی كه برای تماس و گرفتن دست و یا هر گونه رابطه صمیمانه وجود نخواهد داشت.

    دستها به روی زانو: وقتی كف دستها به طرف بالا باشد، شخص گشاده رو و پذیرا می باشد. وقتی كف دستها پایین باشد ممكن است پای فریبكاری و تعرض در میان باشد.

    مناره كردن انگشتان: هنگامی كه فردی انگشتان خود را به هم فشرده و چانه و دهان را روی سر انگشتان قرار میدهد نشانگر تفكر عمیق است. مانند زمانی كه شخص به امید شنیدن جواب می باشد. همچنین حایلی است برای محافظت كردن از قفسه سینه، پایین صورت و دهان.

    مشت پوشیده شده با دست باز: فرد در این حالت خشمگین است اما می كوشد كه آرام بماند. به اصطلاح خود را كنترل كند.اما مراقب این فرد باشید چون امكان دارد هر موضوع كوچكی منجر به آن گردد كه كنترلش را از دست بدهد.

    پرتاب دست: شخصی كه می خواهد عقایدش را به اجبار تحمیل كند ممكن است دستش را بطرف شنونده و جلو پرتاب كند. درحالت پرخاشگرانه خفیفتر تنها از انگشتان استفاده میگردد.

    قلاب كردن دستها پشت سر: این یك ژست متكبرانه میباشد. خصوصا زمانی كه فرد به عقب تكیه داده باشد. او میگوید: من آنقدر بر شما سلطه دارم كه نیاز به دفاع كردن از خودم ندارم.

    بازی كردن با حلقه ازدواج: این علامت عصبی بودن و نشانگر آن است كه مشكلی در ارتباط وجود دارد. خصوصا زمانی كه فرد همزمان در مورد همسرش در حال صحبت كردن میباشد.

    تكان بیقرار دستها: این تلاش بدن برای رهایی می باشد. هورمون آدرنالین در حال ترشح شدن است اما فرد نمی داند چگونه رهایی یابد. كلنجار رفتن با سر آستین پیراهن و یا جواهر آلات روی مچ به دیگران میگوید كه: شما احتیاج به توجه دارید. در كافه این عمل جایز و مناسب است اما در جلسات كاری منحرف كننده و موجب حواس پرتی میگردد.

    دست زدن به كراوات: این رفتار مردانه می گوید:می خواهم تاثیر خوبی از خودم بجا بگذارم. این روش اوست كه می خواهد به شما بفهماند شدیدا" در تلاش است تا خوشنودتان سازد.

    دست كشیدن در میان موها: وقتی افراد نمی دانند چه چیز باید بگویند اغلب اوقات دستشان را میان موها می كشند. ناظری كه قادر است زبان بدن را متوجه شود آگاه است كه فرد در مورد كاری كه می خواهد انجام دهد و یا چیزی كه میخواهد بگوید تردید دارد.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • leftPublish
  • ۰۰:۵۳   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    روانشناسی گروه خونی (دکتر انوشه)

    افرادی که گروه خونی آنها AB است (فارغ از مراقبت وبی نیاز از توجه )

    اجتماعی، سخت گیر نیستند،غمخوار ودلسوز،دیپلماتیک،اهل گشت وگذار،خلاق،غیر قابل پیش بینی،هنرمند،انعطاف پذیر،ترشرو ودرخود! بی نهایت حساس زود رنج و عصبیند و همیشه تحت تاثیرند بی ثبات به نظر میرسند گاهی با حرارت و پرشورند و گاه 180 درجه تغییر میکنند روحیه انعطاف دارند و سرشار از ذوقند از بذل و بخشش لذت میبرند و از کمک به دیگران کوتاهی نمیکنند آنها سخنوران خوبی هستند. مخلوطی از تضادها،خجالتی در مقابل بعضی ها ، بی باک وگستاخ با بعضی دیگر، برونگراودرونگرا،گاهی غیر قابل پیش بینی است وگاهی ظاهرا بسیار آرام وخونسردبه نظر می رسند.قدرت خلاقه زیادی دارند،توانا در پیدا کردن مشکلات ودور زدن آنها،علاقه مند به محیط شهری،به آسانی خسته می شوند.به نظر می رسد که هر کاری که انجام می دهند از روی اجبار است. هرگزکاری را برای قدردانی انجام نمی دهند.اسرار آمیز بنظر می رسند.در مشاغلی همچون پزشکی پرستاری مددکاری و وکالت موفقند.

    حدود4%مردم گروه خونی AB+ و1%گروه خونی AB- دارند 

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۵۴   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    روانشناسی گروه خونی (دکتر انوشه)

    افرادی که گروه خونی آنها O است (تیپ گرم)

    آکاایران: خوش بین خوش فکر و سرزبان دارند می توانند با هر گونه تغییر مطابقت شوند گلیم خود را از آب می کشند با اراده و صمیمی اند بر اعصابشان مسلطند دلشان می خواهد خوب زندگی کنند دنبال پول نیستند و مسئولند. بی پروا،با اراده،مغرور،بخشنده،اجتماعی،با انرژی،برونگرا،رک وصریح،واقع گرا،نمایشی،عمومی،مثبت،مستقل،ریسک پذیر،نا فرمان،بی اعتبار،لجوج وخودمحور. به آسانی دوست می شوندوبا جریانات همراه شده وبه فرصت ها چنگ می زنند.برای شروع یک پروژه یا شکاریک ایده ونظر صریح هستند.درفعالیت های سازمان یافته خوب عمل می کنند.دربعضی موارد چندان دقیق نیستندواحساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند.ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کننداما معمولا این مخالفت پایدار نیست.

    حدود38%مردم جهان دارای گروه خونی O+ و 6%دارای گروه خونی O- هستند. 

  • ۰۰:۵۴   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    روانشناسی گروه خونی (دکتر انوشه)

    افرادیکه گروه خونی آنها B است (فعال)

    بشاش وخوشرو،خوش بین،فعال،حساس،مهربان،فراموش کار،آشفته،درهم وسازمان نیافته،پرسروصدا،خودپسندوخودبین،پرانرژی وجدی در راه رسیدن به هدف،معمولا جزوبهترین افراد تیم می شوندوافراد تکرویی هستند.اغلب کارها رابا روشهای خودشان انجام می دهندوخود کفا هستند.شخصیتهای ماجراجوودلیر،علاقه مند به داشتن یک راه مشخص ومخصوص،موجوداتی اجتماعی وعلاقه مند به مهمان داری هستند.علاقه به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند. موفقیت ویژه ای دارند انسانهایی رک گو بی پرده و با اراده و جسوری هستند. صریح و جدی حرف میزنند و راحت عمل می کنند از حیث درونی کاملند و تحت تاثیر قرار نمی گیرند نقابی از خشونت دارند افرادی سخاوتمند بلند نظر خودرو پرکار پر شور و فعالند. نگرانی و کم حوصلگی خصوصیتی است که گاهی گریبانگیرآنها می شود دوستان زیادی ندارند و دیر می جوشند در زمینه کار مثبت و جاه طلبند کنار آمدن با آنها آسان نیست.

    حدود 9% از مردم جهان دارای گروه خونی B+ و25%هم دارای گروه خونی B- هستند.

  • ۰۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    روانشناسی گروه خونی (دکتر انوشه)

    افرادیکه گروه خونی آنها A است (تیپ سرد)

    مطیع وآرام،دقیق،دلسوزوغمخوار،فداکار،مودب،درستکار،وفادار،احساساتی،درونگراوکمی دستپاچه.حتی در مواقع آشوب و غضب آرام وخون سرد هستند.نسبت به نظرات عمومی حساس اند. افرادی هستند که در طول زندگی تغییرات زیادی در اخلاق خود دارند زمانی پر تلاش مبتکر و پرهوشند و زمانی بی حوصله و بی تفاوت. معمولا کمرو و تاثیر پذیرند و در مقابل افراد جدید خوب عمل نمی کنند زیاد به کسی اعتماد ندارند و دیر دوست میشوند از دورویی و تظاهر متنفرند ریسک نمی کنند بدون مطالعه و تحقیق دست به عمل نمیزنند. در مشاغل حساسی همچون مدیرکلی بانکداری و ... موفقند. اغلب درون گرا هستند دربرخورد با دیگران خجالتی وکمرو هستند یا حتی مریض به نظر می رسند کمی بدبین هستند.برای روابط ارزش قائل بوده ونسبت به دیگران وفادارند.نسبت به تغییرات تردید دارند.دوست داران طبیعت وگریزان از جمعیت وشلوغی هستند.

    حدود 34%از مردم دارای گروه خونی A+و6%دارای گروه خونیA-هستند. 

  • ۰۱:۱۰   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    چطور به کسی بفهمانیم و بگوییم که دوستش داریم (دکتر انوشه)

    ما پنج راه ارتباط انسانها را برایتان یاد آور می شویم که همه ی ما کم و بیش از اون ها استفاده می کنیم و در روابط تازمون سعی می کنیم تمام این کار ها رو انجام بدیم، اما نکته این جاست که هر کس تنها یکی از این به اصطلاح زبان ها رو ملکه ی وجودی خودش کرده و ما باید بفهمیم و بدونیم برای طرف مقابلمون کدوم یک از اون ها مهمتره و از اون استفاده کنیم اما این بدین معنا نیست که از بقیه ی اون ها استفاده نکنیم.

    تنها کسی هم که می تونه به شما بگه زبان عشقتون چیه خودتونید وقتی فهمیدید اون رو به بقیه هم بگید تا در روابطتون پیشرفت کنید 

    زبان ها:

    ۱- کلام تأیید آمیز

    ۲- وقت گذاشتن

    ۳- هدیه دادن

    ۴- خدمت کردن

    ۵- تماس فیزیکی

    ۱- کلام تأیید آمیز:

    کلام تأیید آمیز فقط یک چیزه اونم این که کاری رو که طرف مقابل می کنه با کلامتون تأیید کنید و نشون بدید که این کار واستون دارای اهمیته زیادیه.

    مثال:

    اگر همسرتون زباله رو بیرون برد تنها بگید، متشکر که این کار رو کردی.

    فقط همین. شما باید نشون بدین که کار های طرف مقابل رو می بینید و واسه اون ها ارزش قائل می شید.

    ۲- وقت گذاشتن:

    وقت گذاشتن در کنار هم بودن نیست، ما ممکنه ساعت ها در کنار هم بشینیم و به یه برنامه ی تلویزیونی نگاه کنیم اما برای هم وقت نذاریم و یا حتی کیلومتر ها از هم دور باشیم و با یه تلفن برای هم وقت بذاریم. وقت گذاشتن کار سختیه اما اگه عادت کنید که حضور طرف مقابل رو درک کنید واستون مثل آب خوردن می شه.

    ۳- هدیه دادن:

    یک اصل اساسی هست و اونم اینه که کسی که هدیه می ده، هدیه هم می خواد و این یعنی اینکه اونهایی که زبان عشقشون هدیه دادنه بسیار هم هدیه می دن.

    هدیه نباید یه چیز گرون باشه، هدیه می تونه یه شاخه گل، یه یادگاری و حتی یه دست نوشته باشه.

     

    ۴- خدمت کردن:

    در مورد داستانی برایتان بگوییم که راجع به زنی است که به شوهرش بسیار می رسید و انواع غذا ها رو درست می کرد و وقتی شوهر غذا نمی خورد زن عصبانی می شد و با او قهر می کرد. همه فکر می کردن عشق زن در غذاست اما اشتباه می کردن، زن خدمت می کرد و انتظار داشت خدمتش مورد تأیید قرار بگیره و صد البته که در مقابل خدمی که می کرد انتظار خدمت از طرف مقابل رو داشت.

     

    ۵- تماس فیزیکی:

    “تماس فیزیکی شامل برخورد شانه هاست یا در آغوش گرفتن و فشردن دست” اما تماس فیزیکی با رابطه فرق داره.

    آدمایی که خودشون رو به دیگران می چسبونن و دوست دارن که دیگران رو لمس کنن دارای این زبان سخت و جالب هستند.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • leftPublish
  • ۰۱:۱۲   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    هر گوشه از چهره و هر تغییر کوچکی در آن، یک دنیا راز را فاش می‌کند. آنها معتقدند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لبمان، همه و همه در گشودن این رازها موثرند...

    اگر هنوز هم تصمیم دارید که به یک چهره‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوید، به دانسته‌های قبلی خود اکتفا نکنید و در این صفحه با ما باشید. این‌بار به شما یاد می‌دهیم با کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید و مچش را بگیرید.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۴   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    دندان‌هایش را نشان می‌دهد؟

    خندیدن با دهان گشوده، به شما می‌گوید برای این فرد جالب هستید و او دوست دارد بیشتر با شما آشنا شود. اگر با فردی روبه‌رو هستید که در زمان خندیدن دندان‌های بالایش را نشان می‌دهد، بدانید از معاشرت با شما لذت می‌برد.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۵   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    فکش نيفتاده است؟

    در یک لبخند طبیعی، فک هم دچار افتادگی می‌شود اما افرادی که با کمترین افتادگی فک می‌خندند، به جای اینکه با این واکنش احساسات واقعی‌شان را نشان دهند، لبخندی ساختگی را به شما تحویل می‌دهند. این آدم‌ها برای اینکه همیشه در چهره‌شان یک لبخند ثابت داشته باشند تلاش زیادی می‌کنند و حتی گاهی بدون آنکه نیاز باشد یک لبخند را به شما تحویل می‌دهند.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۶   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    شما را گیج می‌کند؟

    لبخند بعضی از افراد، نمی‌تواند شخصیت‌شان را نشان دهد. آنها زمانی که لبخند می‌زنند در هر گوشه از چهره‌شان احساسات متناقضی را نشان می‌دهند و نمی‌گذارند طرف مقابلشان از احساساتشان سر در‌بیاورد. یادتان نرود لبخند واقعی تمام چهره را درگیر می‌کند.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۷   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    مثل مرموزها می‌خندد؟

    افرادي که می‌خواهند احساساتشان را پنهان کنند، با لب‌های بسته می‌خندند. آنها دوست ندارند کسی سر از کارشان در بیاورد و هنگام خندیدن، دندان‌هایشان را پنهان می‌کنند. فردی که چنین لبخندی به لب دارد، به احتمال زیاد رازهایی برای پنهان کردن دارد. اما اگر زمانی که فرد مقابل شما می‌خندد،در اطراف چشم و دهانش چین‌های متقارنی ایجاد ‌شود، می‌توانید به صداقتش اعتماد کنید.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۷   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    زورکی می‌خندد؟

    لبخندی كه خیلی سریع ظاهر می‌شود و بیشتر از یك لبخند طبیعی است لبخندی ساختگی و مصنوعی ناميده مي‌شود. اگر فرد مقابلتان در زمان خنده تنها دهانش را حرکت می‌دهد، باید بگوییم لبخند او یک لبخند ساختگی است. احتمالا فردی که این لبخند را بر لب دارد، به اجبار با شما موافق شده است یا به زور شما را تحمل می‌کند. این شیوه لبخند را معمولا کسانی انتخاب می‌کنند که از فشار عصبی رنج می‌برند.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۸   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    لبش را گاز می‌گیرد؟

    بسیاری از ما در مواقعی که رفتار نادرستی را انجام داده‌ایم، این واکنش را از دیگران دریافت کرده‌ایم. اما روانشناسان می‌گویند گاز گرفتن لب نشانه استرس و تنش است. از نظر آنها این واکنش گاهی می‌تواند نشانه تمركز بالا هم باشد.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۱:۱۹   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    شخصیت شناسی از روی لبخند (دکتر انوشه)

    دهانش‌را کج‌ می‌کند؟

    گوشه لبی که هنگام لبخند زدن به سمت پایین كج شده به شما می‌گوید با یک فرد شیطان و بازیگوش روبه‌رو هستید. کسی که به این شکل می‌خندد، با چشمانش به شما نگاه می‌کند و می‌توانید از نگاهش بفهمید که نقشه‌ای برایتان کشیده ‌است.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۲:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    با مرد بد دهن چکنیم؟ ( دکتر انوشه)

    پرخاشگری از هدف آسیب رساندن سرچشمه می گیرد.

    بر اساس تعریف عملیاتی ارائه شده، پرخاشگری تمایل به شرکت در اعمال آسیب زای فیزیکی و روان شناختی برای کنترل اعمال دیگران است. در ایران یکی از عمده ترین علت های مرگ و میر جوانان پرخاشگری آن ها به یکدیگر است. نگاهی کوتاه به اطراف نشان خواهد داد که همان گونه که الیوت ارونسون گفته است عصر ما عصر پرخاشگری است.

    خانواده می تواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهمترین این عوامل عبارتند از :

    -نحوه برخورد  والدین با نیازهای کودک

    - وجود الگوهای نامناسب

    - تاثیر رفتار پرخاشگرایانه

    - تنبیه والدین و مربیان

    به خانمهایی که دارای همسر عصبانی و پرخاشگر هستند این توصیه ها را ارایه می دهیم :

    _ ابتدا باید مطمئن شوید که مشکل ساز اصلی خودتان نیستید. باید یقین کنید که اشتباه نمی کنید. سپس می توانید مطمئن باشید که طغیان شوهر پرخاشگر، ریشه در مشکلات خودش دارد و رفتار شما سبب پرخاشگری وی نیست.

    _اگر مطمئن شوید که بددهنی شریک زندگیتان ریشه در زندگی سخت گذشته ی او دارد و یا به مسایل ژنتیکی و وراثتی مربوط است، آرامش بیشتری خواهید یافت و آگاهی شما به اینکه عامل به وجود آمدن پرخاشگری همسرتان نبوده اید، سبب آرامش شما خواهد شد.

     _ آگاهی دقیق از میزان و زمان بددهنی همسرتان، به شما کمک می کند از تهاجم او آسیب کمتری ببینید.

    _فردى که از همسرش توجه، عاطفه و محبت مى خواهد باید توجه داشته باشد که دیگرى نیز این حق را دارد که چنین انتظارى داشته باشد. از سوى دیگر، درک نیازهاى واقعى و طبیعى همسر به دور از اینکه به آن اعتقاد داشته باشد یا نه، برآورده کردن آن موجب رضایت از زندگى مى شود و بى توجهى به آن خودخواهى است.

    _ با قاطعیتی آمیخته با احترام، از او بخواهید عادت خویش در به کار بردن زور و قدرت مردانه را ترک کند، لازم است به او بگویید تا خواسته های شما را دقیقا ندانم نمی توانم کاری برای شما بکنم. خوب است تا در این مورد وارد مذاکره شویم و با مصالحه پیش ببریم. لذا وقتی که احساس پرخاشگری دارد بایستی به خودش زمان بدهد، قدم بزند تا بتواند ناراحتی حقیقی و گله هایی را که با شما دارد؛ از عصبانیت ناشی از مشکلاتی مانند مسائل مربوط به کارش را تشخیص داده و با هم قاطی نکند. آنگاه گفتگو را از سر بگیرد. حتی امکان دارد بخواهد به اتاقی دیگر برود و به بالش ضربه بزند.(اطاقش را خالی کند) تازمانی که از رفتار خود پشیمان شود و بتواند ناراحتی های بیرون از منزل را درمان کند. به او اجازه بدهید بداند علی رغم اینکه از او حمایت می کنید تا خودش را از شر خشم کهنه پاکسازی کند، نباید آن را به شما منتقل کند.

    _همسر پرخاشگر شما، نیاز دارد از کمکهای تخصصی بهره مند شود تا خشم خود را بشناسد و درمان کند. شوهر شما وقتی با شما قهر می کند و یا احتمالا الفاظ رکیک به کار می برد به احتمال زیاد از خودش متنفر می شود، اما چون راه و روش دیگری نمی شناسد و نمی داند چطور باید عمل کند این گونه عمل می کند. شما می توانید به متخصص خبره ای مراجعه کنید تا همسرتان مدیریت خشم را فرا بگیرد و منشا اولیه عصبانیت او پیدا شود.

    _ ضمن اینکه در مقابل شوهر خود که وجودش در زندگی شما مهم و مۆثر است، باید از موضع خود حمایت کنید برای تغییر اوضاع نیز باید طوری عمل کنید و قدم پیش بگذارید که پایه های اصلی زندگی تان استحکام خود را از دست ندهد. یکی از این راه ها، جلب حمایت اطرافیان است.

    می توانید برای تسکین احساسات برانگیخته ی خود:

    1 - به دوستان دیگرتان توجه بیشتری کنید.

    2 - برای انجام امور روزمره وقت بیشتری صرف کنید.

    3 - در فعالیت اجتماعی شرکت کنید و بدین ترتیب برای به دست آوردن فرصت های طلایی و چگونگی بهبود بخشیدن به روابط خود با دیگران تلاش کنید.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۲:۲۹   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28102 |24368 پست

    تفکر اردکی 

    دو اردک بعد از دعوایی که هیچوقت زیاد طول نمی کشد ، از هم جدا میشوند و در جهت مخالف هم شنا می کنند .

     بعد هر یک از اردک‌ها چند بار بالهایش را به شدت به هم می زند و انرژی مازادی را که در طول دعوا در او جمع شده بود آزاد می کند . 

    آنها بعد از بهم زدن بالهایشان با ارامش روی آب شناور می شوند ، مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده است .

     اگر اردک دارای ذهن انسان بود، چه قدر زندگی برایش دشوار می شد.... درسی که اردک به ما می آموزد این است :

     بال هایت را به هم بزن 

    ماجرا را رها کن ، كينه كسى رو به دل نگير وقتی از کسی کینه به دل میگیرید در حقیقت ،برده او می شوید . . . 

    مراقب خود باشید .هرکس شما را می آزارد او را ببخشید .نه بخاطر اینکه او مستحق بخشش است ،به دلیل اینکه شما سزاوار و مستحق آرامشید .....،كه اين نفرت مثل زهرى است كه ذره ذره  خود مى نوشى و انتظار دارى طرف مقابلت اسيب ببيند ، در حالى كه اينطور نيست ، جز اسيب به خود نتيجه ى ديگرى ندارد پس  ببخش و رها شو و  به تنها مکان قدرت یعنی زمان حال برگرد .

    " رهایی از گذشته".....،اجازه دهید کلماتتان …

    باعث قوت قلب دیگران شود ،

    الهام بخش شان باشد …

    و مسیرشان را روشن کند .

    اجازه دهید اعمالتان …

    زنجیرهای دیگران را باز کند .

    اجازه دهید دست هایتان …

    چشم بند را از دید دیگران کنار بزند .

    اجازه دهید عشقتان …

    یک نمونه ی درخشان برای دیگران باشد .

    و در پایان اجازه دهید محبت شما ،

    نمایشی از محبت خالق مهربون و کاينات باشد.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان