خانه
100K

همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۸:۳۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    همسر خود را بشناسیم  (دکتر انوشه)

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)
  • leftPublish
  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۲/۳
    avatar
    asayesh
    کاربر جديد|2 |2 پست
    خیلی خوب بود
    مرسی
  • ۲۲:۴۸   ۱۳۹۴/۱۲/۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست
    زیباکده
    asayesh : 
    خیلی خوب بود
    مرسی
    زیباکده

    خوش اومدی آسایش جون71

    خوشحالم پسندیدی5

  • ۱۳:۱۴   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    سه كلید طلایی برای دوام عشق میان همسران

    «تو را دوست دارم. همین طور كه هستی دوست دارم. برای من تو بهترینی. ممكن است گاهی از تو رنجیده باشم یا كاری كرده باشم كه تو دلخور شده باشی، اما بدان احساست را می‌فهمم و حتی در اختلافات هم دوستت داشته‌ام».

    شاید جملات بالا شما را یاد حرف‌های دوران نامزدی‌تان بیندازد، اما واقعیت این است كه این حرف‌ها یكی از اصول زندگی زناشویی موفق است، حتی اگر 50 سال از تشكیل آن گذشته باشد.

    در این جملات رازهایی نهفته است كه می‌تواند دو نفر را سال‌ها عاشقانه كنار هم نگه دارد. این جملات تظاهر كردن نیست. از روی احساس حرف زدن هم نیست.

    سه اصل مهم است كه روان‌شناسان آن را كلید‌های نگهداری عشق در طول زمان می‌دانند. خود شما اگر چنین حرف‌هایی را از شریك زندگی‌تان بشنوید چه احساسی خواهید داشت؟ اگر در طول زمان همسرتان در مواقع مختلف، در عمل چنین حرف‌هایی را به شما بگوید، زندگی كنار چنین همسری برایتان چقدر شیرین خواهد بود؟

    سه كلیدی كه می‌خواهیم به شما معرفی كنیم می‌تواند قفل قلب و احساس هر كسی را باز كند؛ اول این سه كلید را روی خودتان آزمایش كنید. شما به عنوان یك انسان دوست دارید تائید، ستایش و پذیرفته شوید!

    دیگران هم مثل شما هستند. تائید كردن احساس و اعمال همسرتان را تائید كنید. ممكن است بگویید نمی‌شود در هر شرایطی همسرم را تائید كنم وقتی او بی‌دلیل از من گله می‌كند، چگونه حرفش را تائید كنم؟شما حرف او را تائید نكنید بلكه احساس او را تائید كنید.

    اگر او از این‌كه به حرف‌هایش گوش نمی‌دهید شكایت می‌كند به جای آن‌كه بگویید، تو اشتباه می‌كنی، من به حرف‌های تو گوش می‌دهم، بهتر است بگویید، می‌دانم چه احساسی داری، تو فكر می‌كنی من به حرف‌هایت گوش نمی‌دهم و تو برایم مهم نیستی اما من..... تائید كردن احساس همسرتان شما را از جبهه مقابل درمی‌آورد و در گفت‌وگو دركنار هم قرار می‌دهد.

    به یاد داشته باشید وقتی همسر شما آزرده است و از موضوعی گله می‌كند، زمان مناسبی برای نصیحت و ارائه راه‌حل نیست. شما اول باید به او نشان دهید احساسش برای‌تان مهم است.

    او را درك می‌كنید و دوست دارید حرف‌هایش را بشنوید. قدم بعدی كه یك گفت‌وگوی منطقی است در چنین شرایطی آسان‌تر خواهد بود. ستایش كردن ستایش كردن یعنی آنچه را در همسرتان تحسین می‌كنید، به زبان بیاورید. كار دشواری نیست! از خودتان بپرسید چه چیزی را در او تحسین می‌كنم؟ مطمئن باشید فهرست بلند بالایی تهیه خواهید كرد.

    زمانی كه در شرایط عادی زندگی صفات خوب همسرتان را بگویید و او را ستایش كنید، هنگام اختلافات، سرزنش‌های كمتری بین شما رد و بدل می‌شود. پذیرش بی‌قید و شرط همسرتان را همان‌گونه كه هست، دوست داشته باشید. 

    برای داشتن یك پذیرش صحیح، در تفكر خود بازنگری اصولی کنید. این‌كه ما فكر می‌كنیم اگر همسرمان این گونه باشد، ما می‌توانیم او را بیشتر دوست داشته باشیم، غلط است. افرادی كه چنین تفكری دارند هیچ‌گاه نمی‌توانند عشق و علاقه كامل خود را نثار همسرشان كنند.

    آنها همیشه منتظر یك تغییر هستند تا همسر خود را دوست داشته باشند، در حالی كه انسان كامل و بدون عیب وجود ندارد. فقط زمان از دست می‌رود. اگر همسرتان را بپذیرید، خواهید دید او به احترام این پذیرش بی‌قید و شرط سعی می‌كند به خواسته شما نزدیك‌تر شود. شما این سه هدیه را به زندگی مشترك‌تان تقدیم كنید، به ازای آن ده‌ها هدیه دریافت خواهید كرد.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)
  • ۱۳:۱۷   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    خانم ها !! عشق‌تان را این گونه به همسرتان نشان دهید (دکتر انوشه)

    همیشه عمل کردن بهتر از حرف زدن است. قبلاً هم شنیده اید که می گویند آقایان با دیدن و خانم ها با شنیدن است که تحت تاثیر قرار می گیرند. آقایان مریخی هستند و خانم ها ونوسی. بنابراین زن و شوهر به انحای مختلف مانند دو قطب مخالف هستند و کاملاً منطقی است که احساسات مختلفی در مورد حرف های محبت آمیز یکدیگر داشته باشند. در زیر به مواردی اشاره می کنیم که بیشتر از “دوستت دارم” محبت و عشق خانم ها را به شوهرشان نشان می دهند.

    ۱٫ توجه کامل به او

    مایک داو، تراپیست ازدواج، در مورد توجه به همسر می گوید: «وقتی شوهرتان شما را می بیند که هنگام شام با موبایل خود بازی می کنید، ترجمه این کار شما این است: “برام مهم نیستی.”» این بدان دلیل است که مغز مردان اینطور تکامل یافته که بطور همزمان نمی توانند چند کار را انجام دهند و محرک های مختلف را فیلتر کنند. از آنجائیکه مغز زنان طور دیگری کار می کند (آنها به خوبی می توانند چند کار را بطور همزمان انجام دهند) مردان دوست دارند که همسرشان فقط روی آنها تمرکز کنند. دکتر داو اینطور می گوید: «این حرکت شما به این معناست: “تو اولویت من هستی و من دوستت دارم.”» بنابراین وقتی با او حرف می زنید و کارهای دیگر را کنار می گذارید، تماس چشمی برقرار کنید.

    ۲٫ غذای محبوب او

    این ضرب المثل معروف و قدیمی حقیقت دارد: «بهترین راه برای تصاحب دل یک مرد از طریق شکم اوست.» دکتر داو می گوید: «اینکه بدانید او چه غذاهایی دوست دارد بدون اینکه از او بپرسید نشان می دهد که چقدر او را خوب می شناسید. زوج هایی که به من مراجعه می کنند و می گویند که به خوبی از جزئیات یکدیگر آگاهند، بهترین زندگی ها را دارند.»

    ۳٫ پوشیدن لباسی که شوهرتان دوست دارد

    وقتی به خودتان می رسید به شوهرتان این پیام را می دهید که می خواهید برای او زیبا باشید. دکتر داو می گوید: «مغز آقایان طوری خلق شده که به محرک های بصری واکنش نشان می دهند. وقتی شما را در لباسی زیبا و جذاب می بینند، این به آنها می فهماند که شما او را می خواهید و دوست دارید.» تحقیقی که توسط پژوهشگران دانشگاه روچستر در نیویورک انجام شد نشان داد که خانم هایی که لباس های قرمز می پوشند برای آقایان جذاب تر هستند.

    ۴٫ مراقبت کردن از خودتان

    کاهش استرس، خوردن غذاهای سالم، ورزش کردن، ترک سیگار و حتی لوس کردن خودتان شاید به نظرتان لوکس هایی باشد که برای خودتان فراهم می کنید، ولی برای آنها از نشانه های دوست داشتن است. دکتر داو می گوید: «اینها به شوهرتان این پیام را می رساند: “می خواهم زندگی طولانی و پر از شادی با تو داشته باشم و از انجام هر کاری که باعث شود تو را از دست بدهم خودداری می کنم.”»

    ۵٫ تعریف و تمجید از او

    در طول تاریخ آقایان باید می جنگیدند و غذا تأمین می کردند تا زنان را جذب کنند و برای خودشان نگه دارند و در نتیجه وقتی نوبت به رقابت می رسد، آنها تمایل دارند ویژگی های مردانه خود را به رخ بکشند. بگذارید همسرتان بداند که شما چه فکری در مورد او می کنید: مرد خانه، حل کننده مشکلات، همه فن حریف، جذاب و خوش تیپ همه از توصیفاتی هستند که ممکن است از او داشته باشید. اندرا بروش، روانشناس بالینی می گوید: «تعریف و تمجید واقعی در مورد ظاهر و قدرت بدنی شوهرتان تأیید می کند که شما او را تحسین می کنید و این برای او برابر با عشق است.» وقتی او در خانه به شما کمک می کند درپوش قوطی را دربیاورید، با گفتن اینکه از داشتن مردی قوی در خانه خوشحالید، عشقتان را به او نشان می دهید. او هم می فهمد که چرا شما او را به خواستگارهای دیگر خود ترجیح داده اید.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۳:۲۰   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    سیاست هایی زنانه برای نگه داشتن همسر (دکتر انوشه)

    در این مطلب بخشی از شگردها یا اصطلاحاً سیاست‌های زنانه برای ارتقا و مقاوم کردن پایه‌های زندگی مشترک، در محور روابط همسران بیان شده است، اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید همسرتان را نگه داشته و به زندگی پایبند کنید، خواندن این نوشته را از دست ندهید.

    زنان قابلیت‌‌های بسیاری برای برانگیختن نقاط قوت رفتاری در شوهرشان دارند. تقریباً همه مردان می‌توانند یک شخصیت مثبت داشته باشند و این، بستگی به‌ شیوه رفتاری همسرشان دارد. به‌عبارتی دیگر می‌توان گفت : مرد‌ها دوبار تربیت می‌شوند؛ یک‌بار توسط والدینشان، طور‌ی که بتوانند فرزند خوبی برای آن‌ها باشند و بار دوم توسط همسرشان به‌نحوی که بتوانند شوهر خوبی برای همسرشان باشند، اما اگر در این راستا قدمی برداشته نشود، تحولی صورت نخواهد گرفت.

    1 -  صادق باشید، چون تنها در این صورت است که حق دارید از همسرتان توقع رفتار و گفتار صادقانه داشته باشید.

    2 - همزمان با رعایت اصل صداقت، بدانید هیچ لزومی ندارد هر مطلبی، با هر مضمونی بین شما و همسرتان بازگو شود!

    3 - زن و شوهر می‌توانند توافق کنند که همواره جایگاهی برای تغییر در طول زندگی، قایل شوند.

    4 - پیوسته به دنبال یک رابطه در حال رشد باشید، در پیشرفت مثبت ارتباطات، توقف جایز نیست.

    5 –  سعی کنید به تعریف خوشبختی از دیدگاه همسرتان دسترسی پیدا کنید.

    6 - شما می‌توانید از زندگی کردن با مرد خود لذّت ببرید، بدون آنکه خود و خواسته‌هایتان را به فراموشی بسپارید.

    7 – گاهی اوقات اگر به‌طور واضح تقاضا نکنید، از همسرتان چیزی به دست نخواهید آورد.

    8 - گفتنی‌ها را بگویید، امّا به‌موقع! منتظر نمانید به این امید که شاید روزی خودش متوجه شود.

    9 – به‌یاد داشته باشید معمولاً مرد‌ها آن‌گونه که شما به‌ آن‌ها می‌نگرید، به‌خود نمی‌نگرند.

    10 - شاید نتوانید مرد خود را کاملاً کنترل کنید، امّا قطعاً می‌توانید بر او تأثیر بگذارید.

    11 - در برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت یک شریک ظاهر شوید، نه یک رقیب.

    12 - احترام شما، در گرو رفتار شماست

    13 - برنامه‌های خود را طوری تنظیم کنید تا زمانی که همسرتان در منزل است، در کنارش حضور داشته باشید، نه احتمالاً در آشپزخانه.

    14 – به نوع پوشش، آرایش و پیرایش خود در منزل همواره اهمیت بدهید.

    15 - طی روز از کلمات محبّت‌آمیز استفاده کنید.

    16 – بسیاری از زنان بر این باورند که باید بیش از حد عاطفی باشند. این گونه نباشید!

    17 - بکوشید بدون آنکه در مسائل کاری و اجتماعی همسرتان مستقیماً دخالت کنید، خیلی دوستانه و غیرمتعصبانه به افعال وی ناظر باشید.

    18 – میزان وابستگی و دلبستگی یک زن می‌تواند قابلیت‌های شوهرش را برای توجه نشان دادن به او تحت‌الشعاع قرار دهد.

    19 - هراز گاهی از او به خاطر محسناتش تمجید کنید.

    20 - گاهی گفت‌و‌گوی متعادل می‌تواند قفل‌هایی که بر زندگی‌ عاطفی همسرتان زده شده، باز کند.

    21 - هرگز به قصد آنکه همسرتان را برای انجام کاری سوق دهید، از او تعریف و تمجید نکنید.

    22 - برای او این حق را قایل باشید که بتواند احساسات مختلفی داشته باشد.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • leftPublish
  • ۱۳:۲۴   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    سخنان دکتر انوشه درباره تفاوت زن و مرد 

    مردها در جواني سه اولويت مهم به اين ترتيب دارند .

    1- عشق    ۲ -  پول     3- سلامتي

    🔸اما اين اولويت ها مردها در دوران پيري بالعكس مي شود يعني :

    ۱ - سلامتي   ۲ - پول      ۳ - عشق

    🔹زنها در جواني سه اولويت مهم خويش را اين گونه رده بندي مي كنند:

    1- عشق       2-  سلامتي    3- پول

    و جالب اينجاست كه اين ترتيب الويت در زنها در دوران پيري هم تغيير نمي كند

    و به همين صورت باقي مي ماند.

    آقايان اساسا به احتياجات خود توجه دارند

    ولي خانم ها اساسا به احساسات خود توجه دارند.

    آقايان خواهان برتري هستند

    ولي خانمها خواهان برابري هستند.

    عشق قسمتي از زندگي آقايان را تشكيل مي دهد .

    در صورتي كه عشق در زندگي خانم ها تمام زندگي آنها را تشكيل مي دهد .

  • ۱۳:۲۸   ۱۳۹۴/۱۲/۵
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    سخنان زیبای دکتر انوشه

    به دنبال كسي نباش كه بتواني با او زندگي كني

    بلكه به دنبال كسي  باش كه نتواني بدون او زندگي كني.

     

    هر كسي تا زماني كه با خودش به وحدت نسبي نرسد هرگز نمي تواندبا كس ديگري وحدت كند به عبارتي هر كس شناخت درستي از خودش

     

    نداشته باشد هرگز نمي تواند ارتباط موفقي با كس ديگري برقرار كند و با او به تفاهم برسد.

            

    تحقيقات روانشناسي ثابت كرده كسي كه زيباتر دعا مي كند و زيباتر باخدا راز و نياز كند در زندگي هم بهتر مي تواند به اطرافيان عشق بورزد و بهتر محبت كند.

     

    فرق است بين دوست داشتن و داشتن دوست كه دوست داشتن امري لحظه اي و موضعي است و داشتن دوست محصول استمرار تمام لحظات دوست داشتن است.

     

    خوشبختي داشتن چيز هايي كه دوست داري نيست بلكه خوشبختي دوست داشتن چيز هايي كه داري هست.

     

    اگر تو به مشكل امروزت غم ديروز و اضطراب فردا را اضافه نكني مشكل امروز تو هر چه باشد قابل حل است.

  • ۱۰:۵۳   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    شناخت خواستگار ، خواستگار شما فرزند چندم است؟

    فرزندان اول چگونه همسرانی می‌شوند؟

    ویژگی‌های شخصیتی: وظیفه‌شناس، مسئولیت‌پذیر، حمایتگر، رقابت‌جو، سلطه‌جو و جاه‌طلب

    زندگی در کنار مرد وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیری که نمی‌گذارد آب توی دل‌تان تکان بخورد، شما را در دنیای امنی وارد می‌کند و بار نگرانی از انجام کارها و آینده‌نگری را از روی دوش‌تان برمی‌دارد. اگر با یک بچه اولی ازدواج کنید دیگر دلیلی ندارد خودتان به فکر هزینه‌های سفر سالانه باشید یا اینکه تاریخ بیمه‌نامه اتومبیل را در ذهن داشته باشید و خودتان دنبال کارهای اداری‌اش بروید. اما اگر می‌خواهید چنین احساس امنیتی را تجربه کنید، باید بدانید که در زندگی با یک بچه اول، هیچ وقت مهره اصلی تصمیم‌گیری نخواهید بود. این افراد عاشق سلطه‌گری هستند و چون به توانایی‌های خودشان ایمان دارند، دوست دارند مسئولیت تصمیم‌گیری‌ها را هم به‌عهده بگیرند. اما اگر شما یک فرد سلطه‌گر نباشید، زندگی در کنار چنین مردی برای‌تان دشوار نخواهد بود، چراکه او با جاه‌طلبی و قدرت مدیریتش، نگرانی‌ای را برای‌تان باقی نمی‌گذارد که بخواهید در موردش تصمیم بگیرید.

    بهترین گزینه برای ازدواج با بچه‌های اول، فرزندان دوم‌ خانواده هستند.

    فرزندان دوم آرام و زودجوش، به‌راحتی از خواسته‌های آنها تبعیت می‌کنند و از آنجا که به سلطه‌گری بچه‌های اول عادت دارند، وقتی با یک دستور بی‌چون و چرا از طرف او روبه‌رو می‌شوند، زیاد سخت نمی‌گیرند و نمی‌رنجند.

    اما این ازدواج تنها به نفع بچه‌های اول نیست، چون حمایت‌های همیشگی آنها می‌تواند به بچه دومی‌های حساس، دلگرمی بیشتری بدهد و زحمت آنها را برای روبه‌رو شدن با چالش‌های زندگی کمتر کند. چنین فردی می‌تواند زندگی خوبی را در کنار فرزندان دوم داشته باشد، اما ازدواج او با همتای خودش، یعنی با یک بچه اول دیگر، می‌تواند به یک جنگ هر روزه تبدیل شود.گرچه ممکن است آنها به‌دلیل توانایی‌های‌شان از نظر مالی یا کاری پیشرفت زیادی داشته باشند.

    .

    در زندگی دو بچه اول که هر دوی آنها معتقدند توان گرفتن تصمیم‌های مهم یا ایفای نقش راهنما را دارند، احتمال رسیدن به نظر مشترک یا کوتاه آمدن یکی از دو طرف چندان بالا نیست و به همین دلیل بیشتر از آنکه تصمیم‌ها پشت میز مذاکره گرفته شود، در میدان جنگ و قهر گرفته می‌شود.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۰:۵۴   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    فرزندان دوم چگونه همسرانی می‌شوند؟

    ویژگی‌های شخصیتی: حرف گوش‌کن، آرام، سازگار، توانا در برقراری ارتباط، میانجی در بحث‌ها

    فرزندان دوم معمولا در یک فضای سرشار از رقابت به دنیا می‌آیند. فرزند بزرگ‌تر که احساس می‌کند با آمدن این تازه‌وارد پایگاهش را از دست داده، تمام تلاشش را برای سلطه داشتن بر این عضو جدید به خرج می‌دهد تا قدرتش را حفظ کند. روانشناسان می‌گویند فرزندان دوم معمولا ویژگی‌هایی را در خود می‌پرورانند که دقیقا عکس فرزند بزرگ‌تر است. از طرف دیگر، گاهی مهر خود شیرینی به بچه دومی‌ها چسبانده می‌شود چراکه آنها بیشتر از دیگر فرزندان خانواده با بزرگ‌ترها وقت می‌گذرانند و خصوصیاتی را در خود ایجاد می‌کنند که رضایت بزرگ‌ترها را جلب می‌کند.

    .خواستگار شما بچه ی چندم خانواده‌اش هست؟

    بچه‌های دوم اغلب با هر کسی می‌توانند ازدواج کنند و خوشبخت شوند. خلق‌وخوی سازگار آنها باعث می‌شود که هم از پس حمایت بچه‌های آخر بر بیایند و هم با شنیدن زورگویی‌های بچه اولی‌ها زندگی را خیلی سخت نگیرند. از آنجایی که بچه‌های اول بیشتر خوددار و قانون‌محور هستند، زندگی با یک بچه دومی که حواسش به احساسات دیگران هست، می‌تواند برای آنها لذت‌بخش باشد.

  • ۱۰:۵۵   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    تک فرزندان چگونه همسرانی می‌شوند؟

    ویژگی‌های شخصیتی: جاه‌طلب، سلطه‌جو، خسیس، حسود، با اعتمادبه‌نفس، انحصارطلب

    برای آنکه با یک تک فرزند زندگی موفقی داشته باشید، باید صبور و باگذشت بار آمده باشید. تک‌فرزندها نمی‌توانند ناامیدی و فشارهای روانی را تحمل کنند؛ اگر از مسئله‌ای برنجند، این حالت را تا مدت‌ها در خود نگه می‌دارند و آنچه گذشته را به‌راحتی فراموش نمی‌کنند. آنها فقط به برقراری روابطی علاقه‌مندند که دربرگیرنده منافع‌شان باشد و احساسات‌شان را جریحه‌دار نکند. البته همه شخصیت تک‌فرزندها به حساسیت و زودرنجی خلاصه نمی‌شود. آنها اغلب اعتماد به نفس بالایی دارند و از آنجا که در زندگی‌شان همه‌چیز و همه‌کس در خدمت آنها بوده، حس امنیت در آنها شکل گرفته است. از طرف دیگر، آنها در تمام زندگی‌شان زیر چتر حمایت دیگران بوده‌اند و به همین دلیل تحمل چالش‌ها یا پذیرش مسئولیت و دشواری‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوند را ندارند.

    تک‌فرزندها خصوصیاتی شبیه فرزندان اول دارند و به همین دلیل کسانی که توانایی کنار آمدن با یک بچه اولی را دارند، اغلب در زندگی مشترک با یک تک‌فرزند هم چالش خاصی را تجربه نمی‌کنند. بچه‌های دوم می‌توانند گزینه مناسبی برای ازدواج با آنها باشند، چراکه زودرنجی‌شان را درک می‌کنند و با پرتوقع بودن‌شان هم کنار می‌آیند.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • leftPublish
  • ۱۸:۰۸   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    سخنان ناب دکتر انوشه

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)
  • ۱۲:۴۵   ۱۳۹۴/۱۲/۷
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    مچ گیری افراد از روی زبان بدن

    آیا این نکته را می‌دانستید حتی زمانی كه یك شخص با شما صحبت نمی‌كند، نشانه‌هایی درصورت، بدن، پاها و دست‌های او وجود دارد كه می‌تواند بدون آن‌كه خود او متوجه شود به شما در خواندن فكر او كمك كند.

    در حقیقت همه انسان‌ها به‌طور ناخودآگاه حركاتی از بدن خود نشان می‌دهند كه از آن به‌عنوان زبان بدن یاد می‌شود. آشنایی با این حركات و نشانه‌ها می‌تواند به شما كمك كند، در ملاقات با دیگران بهتر بتوانید به آنچه در ذهن آن‌ها می‌گذرد پی ببرید و به این ترتیب تصمیمات منطقی‌تری بگیرید. برای مثال در بسیاری از موارد، زمانی كه یك فرد هنگام صحبت با شما سرش را پایین نگه می‌دارد، با موهایش بازی می‌كند یا وزن بدن خود را روی یكی از پاهایش می اندازد به‌طور ناخودآگاه در حال انتقال پیامی به شماست.

    او تحت تاثير شما ست

    كنار زدن موها از روی صورت

    این حركت نشانه‌ای از عصبی بودن و در عین حال جلب شدن نظر شخص است. شخص سعی می‌كند با این كار حالت واقعی چهره خود را مخفی كند و نشان ندهد كه تحت تاثیر قرار گرفته است.

    لبخند فقط 5 ثانیه است

    لبخند زدن

    حتما شما هم هنگام صحبت‌كردن با دیگران به فردی برخورد كرديد كه مرتب لبخند می‌زند و با این تصور كه مخاطب‌تان نسبت به موضوع مورد بحث علاقه‌مند است به گفت‌وگو ادامه داده‌اید اما آنیتا باربی از دانشگاه لوئیسوایل در این زمینه نظر متفاوتی دارد.او می‌گوید یك لبخند درصورتی واقعی است كه در آن عضلات چشم‌ها هم درگیر شوند و خیلی هم طول نكشد. در حقیقت افرادی كه لبخند آن‌ها بیش از 5 ثانیه طول می‌كشد و این لبخند فقط در لب‌های آن‌ها مشاهده می‌شود در حال تظاهر‌كردن هستند. برای مدیران هم لبخند زدن‌های مداوم در محیط كار توصیه نمی شود، زيرا این كار باعث می‌شود آن‌ها در نگاه كارمندان چندان جدی به‌نظر نیایند.

    استرس دارد

    پلك زدن بيش از حد

    هر فرد در حالت طبیعی بین 6 تا 8 مرتبه در یك دقیقه پلك می‌زند اما هنگام استرس تعداد این پلك‌زدن‌ها بیشتر می‌شود و به همین دلیل توجه مخاطب را بیشتر به‌خود جلب می‌كند. اگر شما هم هنگام سخنرانی یك فرد در میان جمع به چشمان او توجه كنید، به‌طور حتم متوجه پلك زدن‌های مداوم او می‌شوید. این یك نشانه است كه به شما اعلام می‌كند، فردی كه در حال گفت‌وگو با شماست از لحاظ روانی چندان در آرامش قرار ندارد.

    يا اشتباه كرده يا مي‌ترسد!

    گزیدن لب‌ها

    «كارول كینسی» كه یكی از روان‌شناسان معروف و متخصص در زبان بدن است، گزیدن لب‌ها را یكی از مهم‌ترین نشانه‌ها از قرار داشتن فرد در وضعیت استرس‌زا می‌داند. در بسیاری از مواقع زمانی كه انسان‌ها اشتباهی را مرتكب می‌شوند بی‌اختیار لب‌های خود را می‌گزند. در این مواقع انسان سعی می‌كند، به‌طور ناخودآگاه با گزیدن لب‌ها، فرو بردن آن‌ها به داخل دهان و تماس زبان با آن‌ها خود را از زیر بار روانی خارج كند.

    بيني پينوكيو

    خاراندن بینی

    سعی كنید هنگام دروغ گفتن هرگز بینی خود را لمس نكنید، زيرا می‌تواند شما را در مقابل مخاطبان‌تان لو بدهد. «مایكل كانینگهام»، استاد ارتباطات از دانشگاه «لوئیسوایل» در این باره می‌گوید: «زمانی كه فردی دروغ می‌گوید، ترشح هورمون آدرنالین در بدنش افزایش پیدا می‌كند. این عامل باعث انبساط رگ‌های خونی بسیار ریز در داخل بینی می‌شوند و در این هنگام شما در این نقطه از صورت‌تان احساس خارش می‌كنید.» نگاه ممتد ولی كوتاه مدت به‌صورت فرد طرف مقابل یكی دیگر از نشانه‌هایی است كه فرد دروغگو را رسوا می‌كند. هنگام دروغ گفتن فرد خطاكار سعی می‌كند با نگاه‌كردن به‌صورت طرف مقابل متوجه شود كه آیا حرف او مورد قبول واقع شده یا خیر. به همین علت است كه هنگام دروغ گفتن یا بعد از آن نگاه‌های فرد دروغگو طولانی‌تر و دقیق‌تر از حالات عادی می‌شود.

    سانسور خطرناك‌ها

    بستن چشم‌ها

    با مالیدن چشم‌ها، پوشاندن آن‌ها با دست یا بستن آن‌ها در زمانی طولانی‌تر از پلك زدن، مغز می‌خواهد از دیدن بعضی از عواملی كه در مقابل چشمان ما قرار دارد جلوگیری كند. حتی در بسیاری موارد زمانی كه صدایی ما را آزار می‌دهد، ما به‌طور ناخودآگاه برای لحظه‌ای دستان‌مان را روی چشمان خود می‌گذاریم. این یك مكانیسم دفاعی برای مغز است تا بتواند خود را از پردازش رویدادهای ناخوشایند یا تهدید‌كننده رهایی ببخشد.

    كمك مي‌خواهد

    نگاه كردن به سمت پایین به‌مدت طولانی

    با این حركت فرد از دیگران حمایت را درخواست می‌كند. این تاكتیكی است كه بسیاری از كودكان كم سن و سال هنگام مواجه شدن با دیگران در انجام یك كار اشتباه از خود بروز می‌دهند تا به این ترتیب بتوانند حمایت والدین یا اطرافیان را به سمت خود بكشانند. اگر شخصی این حالت را از خود نشان می‌دهد احتمالا انتظار همدردی دارد، پس سعی كنید در این مواقع او را درك كنید.

    گذشته را به ياد بياوريد

    نگاه كردن به بالا یا اطراف

    آیا می‌خواهید بفهمید چه زمانی فردی در حال تلاش است تا خاطرات گذشته را به یاد بیاورد، پس به جهت نگاه كردن او توجه كنید. زمانی كه فردی سعی می‌كند چیزی را به یاد بیاورد چشمان خود را به سمت آسمان می‌گیرد، زيرا در تلاش است تا آن را در ذهن‌ خود تصویر كند. زمانی هم كه تلاش می‌كند یك حرف را به یاد بیاورد به سمت یكی از گوش‌های خود نگاه می كند، به این شكل كه گویا تلاش می‌كند دوباره آن را بشنود.

    خطر در كمين شماست

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۲:۴۷   ۱۳۹۴/۱۲/۷
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    (دکتر انوشه )

    خطر در كمين شماست

    لمس‌كردن پیشانی یا لاله گوش

    این كار نشان‌دهنده آن است كه شما احساس تهدید می‌كنید یا خونسرد نیستید. برای مثال زمانی كه شما در ردیف اول كلاس نشسته‌اید و امیدوارید كه معلم نام شما را صدا نزند. بسیاری از مواقع اگر انسان‌ها در حالت نشسته باشند در این حالت دست خود را به آرامی روی پاهای خود می‌زنند. ضربه زدن به عصب‌هایی كه در قسمت‌های انتهایی بدن مانند پاها

    گوش‌ها قرار دارند به بدن كمك می‌كند ضربان قلب یا فشار خون خود را پایین بیاورد.

    خواندن زبان بدن

    مخالفت ایستادن در حالتی كه پاها كنار هم هستند

    این وضعیت نشان‌دهنده آن است كه فرد حالت دفاعی به‌خود گرفته و شاید بیان‌كننده آن باشد كه چندان با گفته‌ها یا كارهای شما موافق نیست.

    خوش‌آمدگويي چرخیدن به یك سمت

    تقریبا بسیاری از مردم در حالت ایستاده یا نشسته بدن خود را اندكی به سمت كسی كه توجه آن‌ها را به‌خود جلب كرده است می‌چرخانند. در این بین، شاید توجه به یك نكته بتواند به بهتر شدن رابطه شما با دیگران كمك كند. زمانی كه در حال صحبت كردن با فردی هستید و یك شخص سوم تصمیم دارد به جمع شما نزدیك شود، سعی كنید زاویه خود را تا 45 درجه به سمت او بچرخانید. این یك علامت است كه نشان می‌دهد به طرف مقابل خوش‌آمد مي‌گوييد و او را به جمع خود دعوت می‌كنید.

    فرق راه رفتن زنانه و مردانه

    راه رفتن

    شیوه راه رفتن شما هم اطلاعات خاصی را به دیگران منتقل می‌كند. افرادی كه سریع راه می‌روند در نگاه دیگران خلاق و شایسته به‌نظر می‌آیند. این‌طور به‌نظر می‌رسد، آن‌ها باید به جای مهمی بروند و در زندگی خود هدف دارند. برای آن‌كه راه رفتن‌تان در نگاه دیگران تاثیرگذار به‌نظر بیاید سعی كنید ابتدا پاشنه پا را روی زمین بگذارید و سپس به سمت نوك انگشتان برويد. جالب است كه بسیاری از مردان ابتدا پاشنه پای خود را روی زمین گذاشته اما اكثر زنان میانه كف پا را روی زمین می‌گذارند.

    باورتان نمي‌كنند

    تكان‌دادن دست‌ها

    تحقیقات نشان داده است، افرادی كه مرتب دست‌های خود را حین صحبت كردن تكان می‌دهند شخصیت باانرژی، منطقی و گرمی دارند اما در عوض افرادی كه حركات دست كمتری دارند منطقی‌تر و تحلیلگرتر به‌نظر می‌رسند. به یاد داشته باشید كه حفظ تعادل كلید موفقیت در تاثیرگذاشتن روی دیگران است. افرادی كه بیش‌ از‌ اندازه دست‌های خود را تكان می‌دهند در نگاه دیگران باورپذیری كمتری دارند و ضعیف‌تر نشان داده می‌شوند. اگر فكر می‌كنید در موقعیت‌هایی مانند مصاحبه شغلی ممكن است دستان خود را بیش از حد تكان بدهید، بهتر است چیزی مانند یك كتاب یا پوشه در دستان خود بگیرید.

    احساس برتري

    ایستادن با پاهای باز

    ایستادن در حالتی كه پاهای شما به اندازه عرض شانه‌ها باز است، نشان از اقتدار، تسلط و نفوذ دارد. هنگام بحث كردن با دیگران یا اختلاف نظر، این شكل از ایستادن به طرف مقابل القا می‌كند كه شما در این بین احساس برتری دارید. قرار دادن دست‌ها روی ران‌ها هم یكی از نشانه‌های سنتی قدرت و اقتدار است.

    عوض كردن پاها

    شكلی كه شما بدن خود را حركت می‌دهید نشان‌دهنده علاقه، نگرش و گرایش شماست. اگر به‌طور مرتب وزن خود را روی یكی از پاهای خود قرار می‌دهید یكی از نشانه‌های آن است كه شما ناراحت و عصبی هستید و به این شكل می‌خواهید به‌خود آرامش بدهید. در این وضعیت فرد مرتب در حال فكر كردن در مورد موضوعات متعدد در ذهن خود است و این تغییر فكر خود را به شكل عوض كردن پایی نشان می‌دهد كه بیشتر وزن بدن را تحمل می‌كند.

    منعطف نيست

    باز‌كردن دست‌ها

    اگر شخصی دستانش را در مقابل شما باز كند به شكلی كه گویا یك سینی برای تعارف كردن در مقابل شما گرفته است، نشان می‌دهد كه از نظرات شما استقبال می‌كند و منتظر شنیدن آن است. قرار دادن كف دست‌ها به سمت پایین یا گره كردن آن‌ها به شكل مشت نشان می‌دهد، فرد مقابل شما در آن لحظه شخصیت انعطاف‌پذیری ندارد.

    متقلب

    پنهان‌كردن دست‌ها

    اگر فردی در حال صحبت‌كردن با شما دستانش را در جیبش می‌گذارد یا در پشت خود پنهان می‌كند، این احتمال را بدهید كه چیزی را از شما پنهان می‌كند یا قصد تقلب دارد. شاید فردی در حال تعریف كردن ماجرایی برای شماست اما این احتمال وجود دارد كه او تمام داستان را نمی‌گوید و بخشی از آن را مخفی می‌كند.

    فرار سريع

    تكان دادن مداوم پاها

    آیا دقت كرده‌اید در حالتی كه یكی از پاهای خود را روی پای دیگر انداخته و نشسته‌اید، مرتب یكی از آن‌ها را مرتب تكان می‌دهید. تحقیقات نشان می‌دهد، این نوع حركات می‌تواند به آرام شدن تنش در انسان كمك كند و هر چه شدت این حركات بیشتر باشد به همان اندازه هم میزان این تنش‌ها بیشتر است. همچنین تكان‌دادن مرتب پاها نشان می‌دهد كه شما هرچه سریع‌تر می‌خواهید خود را از وضعیتی كه در آن قرار دارید رهایی ببخشید و پاهای شما كاملا برای این موضوع آماده‌اند. دقیقا به همین دلیل است كه در مطب‌های پزشكان، در اكثر مواقع بیماران منتظر پاهای خود را تكان می‌دهند.

    آماده براي فرار از دست شما

    قرار دادن نوك پاها به سمت در خروجی

    زمانی كه با یك فرد در حال گفت‌وگو هستید، اگر متوجه شدید كه آن فرد نوك انگشتان پایش را به سمت در خروجی چرخانده است، بدانید كه آن فرد به‌طور ناخودآگاه اعلام می‌كند كه آماده است تا گفت‌وگو را تمام كند و به سمت بیرون حركت كند.

  • ۱۶:۵۸   ۱۳۹۴/۱۲/۸
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    چه کسی عاشق است چه کسی هوسران(دکتر انوشه)

     با توجه به چند نکته می فهمید که کسی عاشق و شیفته شما شده یا از روی هوس قصد ازدواج دارد یا عشق..

    عشق

    عمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می‌توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق حالت‌ها و لذت‌های خودش مهم نیست بلکه تنها به‌دنبال تامین خواست معشوق است. عشق عزت و احترام دارد و این احترام از روی بی‌نیازی و بزرگی عشق حاصل می‌شود و عاشق هیچ‌گاه خود را حقیر نمی‌بیند.

    هوس 

    احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می‌شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. هوس با عشق اشتباه گرفته می‌شود چراکه به شدت فرد را جذب می‌کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

    درباره آینده حرف میزند یا عشق؟

    وقتی عشق است

    او می‌تواند به‌راحتی با شما درمورد مسائل زندگی مثل مسائل مالی، بچه‌ها و چیزهایی که او را می‌ترساند با شما صحبت کند چراکه برای او مهم‌ترین هدف پیش بردن زندگی و بهبود آن به همراه شماست.او می‌تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.

    وقتی هوس است

    او چیز زیادی درمورد شما نمی‌داند تنها از رنگ مورد علاقه‌تان اطلاع دارد و می‌داند در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید. بیشتر اوقات هم از پرسیدن سؤالات عمیق درمورد شما طفره می‌رود از ترس اینکه مبادا جواب خوبی به او ندهید یا چیزهایی بفهمد که به سلاحش نیست.

    برای عاشق حالت‌ها و لذت‌های خودش مهم نیست بلکه تنها به‌دنبال تامین خواست معشوق است.

    او کمتر با شما درمورد احساساتش صحبت می‌کند و از شما هم چندان توقع ندارد که احساسات زیادی نشان دهید. همچنین سعی می‌کند تا حد ممکن هیچ بحثی بین شما پیش نیاید تا مبادا دلخوری و رنجشی پیش بیاید. اگر خطایی از یکی از شما سر بزند هیچ‌کدام چندان تمایل ندارید که دیگری را ببخشید.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۶:۵۹   ۱۳۹۴/۱۲/۸
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    پشت شما می ایستد یا فرار میکند؟

    وقتی عشق است

    در تمام بحران‌ها محکم پشت شما می‌ایستد و برایش مهم نیست که این ایستادگی می‌تواند چه عواقبی را به بار آورد.او حاضر است از خواسته خود بگذرد و خود را قربانی کند تا بتواند شما را خوشحال کند.

    هوس با عشق اشتباه گرفته می‌شود چراکه به شدت فرد را جذب می‌کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

    او کاملا فردی قابل‌اعتماد و صادق است که هیچ رازی را از شما پنهان نمی‌کند و به قول معروف دلش صاف است و حرف و دلش یکی است. او سعی می‌کند خود را به لحاظ احساسی، جسمانی و ذهنی کاملا با شما هماهنگ کند.

    وقتی هوس است

    وقتی اوضاع کمی سخت شود او هم ترجیح می‌دهد به جای اینکه خودش را جلو بیندازد فرار را برقرار ترجیح ‌دهد.او نشان داده‌ است که خیلی قابل اطمینان نیست و شما بهتر است به جای اینکه به او امید ببندید خودتان از پس کارهای‌تان بربیایید.او گاهی به شما دروغ‌‌هایی می‌گوید مثلا درمورد اینکه کجا بوده‌ است، پنهان‌کاری می‌کند یا دروغ می‌گوید و تنها زمانی حاضر به گفتن حقیقت می‌شود که شما مچش را بگیرید.

    شما را برای خودتان می خواهد یا برای خودش؟

    وقتی عشق است

    او تمام ایرادها و عیب‌های شما را به‌خوبی می‌بیند ولی می‌تواند به‌راحتی آنها را قبول کند و مشکلی با آنها نداشته‌ باشد.او پشتیبان خوبی برای شماست و می‌تواند مشوق فعالیت‌های ‌شما در زمینه‌های موردعلاقه‌تان باشد. او شما را تشویق می‌کند که برای خودتان هویتی مستقل داشته‌ باشید.

    وقتی هوس است

    او و شما در مقابل دیگران به راحتی از یکدیگر انتقاد می‌کنید و ایرادهای همدیگر را به رخ می‌کشید.خودش چندان به زندگی دور از شما علاقه‌ای ندارد و ترجیح می‌دهد تمام دقایق روز را در کنار شما باشد.سعی می‌کند کاری کند که شما به سبک و با استانداردهای او زندگی کنید؛ حتی دوست دارد به شما شکل دهد تا همان کسی شوید که او می‌‌خواهد و هویتی داشته‌ باشید که او دوست دارد.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۰:۰۵   ۱۳۹۴/۱۲/۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آیا از نگاه های همسرتان به نامحرم ،رنج می برید؟

    فکر می کنید اوچشم چرانی می کند؟ (دکتر انوشه)

    اول این مقاله را بخوانید.

    من نسبت به شوهرم كمی حساس هستم البته نه آن حساسیتی كه به او بگویم چه كار كن و چه كار نكن او در كارهایش كاملا آزاد است و مشكلی ندارد ولی بعضی وقتها در خیابان یا جایی كه می رویم نمی تواند به زنان نگاه نكند و یا اگر با خانمی بخواهد حرف بزند ارتباطش خیلی راحت است و من از این موضوع رنج می برم!

    همه شنیده‌اند كه مردان از راه چشم عاشق می‌شوند و زنان از راه گوش. این تعبیر عوامانه‌ای است از یك عنوان، از فهرست بی‌پایان تفاوت‌های میان زنان و مردان. واقعیت اثبات شده و گریزناپذیر این است كه مردان در برابر جنس مخالف، ذاتا جست‌وجوگرند و چشم مهم‌ترین ابزار جست‌وجوست.

    سنگ‌های‌تان را وا بكنید

    اگر می‌خواهید زندگی مشترك موفقی داشته باشید، قبل از ازدواج نظرات خود را در مورد محدوده روابط زن و مرد (از جمله نگاه، صحبت كردن و...) با همسر آینده‌تان در میان بگذارید تا به نگاه مشتركی دست یابید. درصورتی كه شما محدوده‌هایی كه مورد نظرتان هست را توضیح داده‌اید و با خواستگار‌تان در مورد پایبند بودن به این مرزها توافق كرده‌اید، قضاوت در آینده برایتان راحت‌تر خواهد شد، زیرا شما با توجه به این قرارداد‌ها می‌توانید رفتار همسرتان را بررسی كرده و در موردش قضاوت كنید. شما می‌توانید بگویید كه آیا فلان رفتار همسرتان در چارچوبی كه قبلا در موردش توافق كرده بودید جا می‌گیرد یا طبق این چارچوب، رفتار انجام شده نادرست و سزاوار مجازات است.

    این نگاه، همان نگاه است؟

    اگر می‌خواهید همسرتان را به‌دلیل نگاهش متهم كنید، باید بتوانید رفتاری را متفاوت از رفتار‌های همیشگی‌اش ببینید و بعد مهر چشم‌ناپاكی را رویش بچسبانید. بعضی از افراد همین كه همسرشان چشم در چشم فرد نامحرمی بیندازد یا با او گفت‌وگو كند، او را متهم می‌كنند ولی آیا واقعا اینگونه است؟ آیا در پشت این نگاه سوء لذت وجود دارد؟ یا این فقط یك تصور است و هیچ راهی برای اثبات اینكه این نگاه ناشایست است وجود ندارد؟ اگر شما با هر رفتار همسرتان برانگیخته می‌شوید، بهتر است قبل از قضاوت در مورد او، خودتان را زیر ذره‌بین قرار دهید. اگر نتوانید ذهن‌تان را مدیریت كند، با گذشت زمان دامنه این سوء‌ظن‌ها بیشتر می‌شود و هر حركتی از طرف مقابل زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

    فكر‌تان را الك كنید

    بعضی از افراد چون خودشان به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به این رفتار تمایل دارند، آن را به دیگران نسبت می‌دهند. درواقع آنها گاهی با یادآوری گذشته‌ای كه داشته‌اند و گاهی به‌دلیل تصوراتی كه هنوز در زندگی‌شان جریان دارد، همسرشان را متهم به رفتاری می‌كنند كه یا انجامش نداده یا مقصود نادرستی از انجام دادنش نداشته است. سعی كنید حساب گذشته را از امروز‌تان جدا كنید و نه برای آنچه پشت سر گذاشته‌اید كسی را متهم كنید و نه به‌‌دلیل گذشته او، روی رفتار‌های امروزش حساسیت به خرج دهید.

    اگر شما با هر رفتار همسرتان برانگیخته می‌شوید، بهتر است قبل از قضاوت در مورد او، خودتان را زیر ذره‌بین قرار دهید. اگر نتوانید ذهن‌تان را مدیریت كند، با گذشت زمان دامنه این سوء‌ظن‌ها بیشتر می‌شود و هر حركتی از طرف مقابل زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

    منتظر آینده باشید

    یك رفتار زمانی قابل بررسی و مجازات است كه تكرار شود. اگر تنها یك‌بار احساس كردید كه همسرتان با نگاهی كه از نظر شما ناپسند است به فرد دیگری چشم دوخته، در موردش قضاوت نكنید. اما ممكن است این توصیه شما را به دام دیگری بیندازد، پس مراقب باشید! افرادی كه برای نخستین بار با چنین رفتاری از سوی همسرشان روبه‌رو می‌شوند، ابتدا دچار تردید می‌شوند و برای اینكه تردید‌شان به یقین تبدیل شود، هر نگاه و رفتار همسرشان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند و نسبت به او حساس می‌شوند. باید بدانید این حساسیت‌ها به رفع مشكل كمك نخواهد كرد بلكه باعث اضطراب بیشتر و گاهی بیماری وسواس و بدبینی می‌شود. این رفتار‌ها نه‌تنها به‌خود شما آسیب می‌زند بلكه طرف مقابل‌تان را هم دچار تنش می‌كند و ممكن است كه در آینده این تنش به تكرار رفتار ناشایست تبدیل شود.

    ببینید این فکر از علاقه ی زیاد نشات نگرفته؟

    گاهی علاقه و عشق شدید زن و شوهر به همدیگر، عاملی می شود برای سوءظن. مثلاً چون زن همسرش را خیلی دوست دارد و او را تنها متعلق به خود می داند، از این كه با دیگری صحبت كند، عذاب می كشد و یا مانع فعالیت های اجتماعی او می شود. در واقع، به نوعی سركوب كردن حس اعتماد و استقلال در شخصیت مرد صورت می گیرد. اینجاست كه اگر مرد در نوع سلیقه، رفتار و گفتار در خانه و در اجتماع، مطابق خواسته همسرش عمل نكند، بدگمانی و سوءظن میان آن دو را در پی خواهد داشت.

    آسمان و ریسمان نبافید

    اگر واقعا یقین پیدا كردید كه همسرتان به شكلی متفاوت به زنان دیگر نگاه می‌كند، زیاده روی نكنید و این رفتار او را به دیگر جنبه‌های زندگی‌تان تعمیم ندهید، مثلا هرگز نگویید او به زنان دیگر نگاه می‌كند، پس مرا دوست ندارد یا اینكه او به دیگران نگاه می‌كند، پس حتما رفتار‌های نادرست دیگری را هم انجام می‌دهد كه من از آنها بی‌خبرم. درصورت مشاهده چنین رفتاری، سعی كنید بیشتر از قبل مدیریت زندگی‌تان را به دست بگیرید و نگذارید این رفتار همسرتان دیگر حوزه‌های زندگی‌تان را هم به‌خود درگیر كند.

    اگر می‌خواهید همسرتان با شما همراه شود و بیشتر برای دوام زندگی مشترك‌تان تلاش كند، انتظارات‌تان را در محدوده شرع و عرف با او در میان بگذارید.

    قانون‌های تازه وضع كنید

    اگر می‌خواهید همسرتان با شما همراه شود و بیشتر برای دوام زندگی مشترك‌تان تلاش كند، انتظارات‌تان را در محدوده شرع و عرف با او در میان بگذارید و اگر بعد از آن رفتارش را انكار كرد، ابتدا این انكار را بپذیرید. حالا شما هم با او هم‌كلام شده‌اید، وقت آن است كه مجددا با كمك او چارچوب جدیدی را برای حدود روابطتان تعیین كنید و در مورد‌شان با او به توافق برسید. از او بخواهید در آینده به این تفاهمنامه پایبند باشد تا اگر این اصول مشترك را بار دیگر نادیده گرفت، بتوانید برخورد جدی‌تری را درنظر بگیرید.

    عملیات ممنوع!

    احتمالا بعد از اینكه احساس كردید همسرتان به شكلی متفاوت به زنان دیگر نگاه می‌كند، دچار خشم زیادی خواهید شد یا احساس ناتوانی خواهید كرد. اما قبل از نشان دادن هر واكنشی، باید به‌خود فرصت دهید تا این خشم را مدیریت كنید و تا قبل از آنكه عنان ذهنتان را در دست بگیرید، نباید واكنشی نسبت به رفتار او نشان دهید. بعد از فروكش كردن هیجان و خشم‌تان، بار دیگر آن رفتار را بازبینی كنید؛اگر بعد از این بررسی دوباره به این نتیجه رسیدید كه رفتار همسرتان صحیح نبوده است، آن را صریحا با او درمیان بگذارید و نگرانی‌هایتان را به همسرتان بگویید.

    بچه‌بازی نکنید!

    هیچ وقت برای انتقام دست به عمل متقابل نزنید یا خشم خود را به‌صورت یك رفتار منفعلانه (مثلا قهر كردن بدون اینكه دلیلش را به همسرتان بگویید) بیان نكنید. احتمالا این رفتار‌های كینه‌جویانه خشم فرد مقابل را برخواهد انگیخت و موجب رفتار نابخردانه دیگری خواهد شد. اگر بخواهید برای درس دادن به همسرتان، او را به این شیوه‌ها مجازات كنید، در نهایت زندگی‌تان درگیر یك سیكل معیوب عمل و عكس‌العمل خواهد شد كه هیچگاه پایان نمی‌یابد و تنها به شما و زندگی‌تان آسیب می‌زند.

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۳:۳۰   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    دوست داشتن چه نشانه هایی دارد

    وقتی كسی را دوست دارید

    تنها با گفتن دوستت دارم نمی‌توان به كسی ثابت كرد كه دوستش داریم. عشق و محبت احساسی است كه نسبت به كسی در ما به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. وقتی كسی را دوست داریم به خاطر این دوست داشتن خیلی كارها می‌كنیم و خیلی از رفتارها را انجام نمی‌دهیم. وقتی كسی را دوست دارید:

    1- به او دروغ نمی‌گویید.

    2- غرورش را نمی‌شكنید.

    3- به خانواده‌اش و كسانی كه دوست دارد احترام می‌گذارید.

    همسر شما از دل یك خانواده آمده است كه اگر آن خانواده نبود همسر شما نیز امروز در كنار شما نبود پس به خاطر وجود همسرتان كه دوستش دارید باید از خانواده‌اش سپاسگزار باشید و به خاطر همسرتان به آنها احترام بگذارید و مطمئن باشید كه همسر شما قدردان این احترام خواهد بود.

    4- او را به باد نقدهای بیرحمانه نخواهید گرفت.

     این به معنی تایید همه جانبه همسرتان نیست كه هر كسی ایراداتی دارد اما اگر كسی بخواهد همیشه تنها ایرادات شما را بگوید قطعا خسته خواهید شد. همیشه نقاط مثبت را در كنار نقاط منفی و بیشتر ببینید تا به همسرتان احساس ارزشمند بودن بدهید و از بهانه گیری و ایرادهای بی‌خود بپرهیزید.

    5- با او لج‌بازی نمی‌كنید. وقتی همسرتان را دوست داشته باشید در برابرش موضع‌گیری نمی‌كنید و در برابر خواسته‌ها و رفتار او لج نمی‌كنید.

    6- وقتی اشتباهی در قبال همسر خود مرتكب می‌شوید به راحتی و بدون قید و شرط از او عذرخواهی می‌كنید. اشتباه كردن در زندگی اجتناب ناپذیر است و یكی از راه‌های برطرف كردن اثرات این اشتباه در ذهن طرف مقابل عذرخواهی است كه این عمل در برابر كسی كه دوستش دارید باید برایتان بسیار راحت باشد چرا كه غرور در برابر معشوق جایی ندارد.

    7- او را در كارها و تصمیماتتان دخیل می‌كنید. وقتی همسرتان را دوست داشته باشید همیشه می‌خواهید نظر او را راجع به همه چیز جویا شوید و كاری كنید كه او را خوشحال می‌كند پس همیشه با او مشورت می‌كنید و تصمیماتتان را به تنهایی نمی‌گیرید.

    اختلاف نظر هم در زندگی زناشویی اجتناب‌ناپذیر است اما برخورد همسران در این اختلاف نظرها می‌تواند آن را مشكل ساز و یا سازنده كند.

    8-اگر مخالفتی با او دارید با آرامش قانعش می‌كنید. اختلاف نظر هم در زندگی زناشویی اجتناب‌ناپذیر است اما برخورد همسران در این اختلاف نظرها می‌تواند آن را مشكل ساز و یا سازنده كند. پس اگر همسرتان را دوست داشته باشید با آرامش با او سخن می‌گویید و دلیل مخالفتتان را روشن و واضح برایش توضیح می‌دهید و آنگاه می‌توانید قانعش كنید.

    9- به او در كارهایش كمك می‌كنید. زن و مرد باید در همه چیز با هم همكاری داشته باشند. درست است كه این دو در زندگی وظایف مشخصی دارند اما امروزه این مرزها كمرنگ شده و زن و مرد در بیرون و داخل خانه در همه چیز همكاری می‌كنند. پس به راحتی می‌توان این كمك كردن را در زندگی امروزه معنی كرد.

    10-اگر گاهی حوصله ندارد و غمگین است كمكش می‌كنید. اگر همسرتان غمگین یا عصبانی یا بی‌حوصله است اگر دوستش داشته باشید تمام تلاشتان را می‌كنید كه این احساس منفی را از او دور كنید یا اگر لازم باشد به او فرصت دهید تا بتواند به حالت عادی برگردد نه این‌كه بیشتر به او خرده بگیرید و او را ناراحت‌تر كنید. گاهی آرامش داشتن در برابر كسی كه عصبانی است او را بیشتر عصبانی می‌كند. اگر همسرتان را عصبانی كردید با آرامش بی موقع خود ، او را عصبانی‌تر نكنید چرا كه او فكر می‌كند آنقدر برایش ارزش ندارید كه وقتی ناراحت است عین خیالتان نیست.

    11- می‌توانید به راحتی اشتباهات او را ببخشید و فـرامـوش كـنـیـد. درسـت است كه بعضی اشتباهات بخشودنی نیست اما تعداد آنها بسیار كم است و معمولا در زندگی اشتباهات كوچكی پیش می‌آید كه می‌توان با محبت از آنها گذشت و با صحبت‌های منطقی از بروز دوباره آن جلوگیری كرد.

    12-  از این‌كه در كنارش هستید خوشحالید و نمی‌خواهید از كنارش فرار كنید. بعضی از زن و شوهر‌ها دائما می‌خواهند از هم فرار كنند و تنها باشند و یا با دیگران وقت بگذرانند. درست است كه ممكن است گاهی انسان به تنهایی و خلوت كردن نیاز پیدا كند اما طبیعتا در اكثر اوقات از این‌كه در كنار فردی كه دوستش دارید هستید لذت می‌برید و می‌شود این خوشحالی و لذت را نشان دهید تا همسرتان بداند كه در كنارش خوشحالید.

    13- با لذت گذشت خواهید كرد و تمام چیزهای خوب را برای همسرتان می‌خواهید. این گذشت به معنی نادیده گرفتن خودتان نیست بلكه وقتی كسی را دوست دارید اول به او می‌اندیشید و بعد به خودتان.

    14- در جمله‌هایتان كمتر از من استفاده می‌كنید و بیشتر از او و خوبی‌هایش می‌گویید.

    بسیاری كارهای دیگر كه وقتی كسی را دوست داریم انجام می‌دهیم یا نمی‌دهیم در این دسته جای دارند كه می‌توان با دقت در انـتـظـارات خـودمـان در بـرابر كسی كه ادعا می‌كند دوستمان دارد آنها را بیابیم. در واقع كارهایی كه خودمان از همسرمان انتظار داریم می‌تواند فهرست خوبی از این دسته باشد.

     

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۰۳   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    شخصیت شما از روی حالت چشم

    چشمان درشت و زیبا:

    نشان دهنده صفا ، صمیمیت ، هنرمند و عاطفی ،منصف و غیرتمند ، تمایل به اغراقگویی، دارای ذهنی روشن و متعالی ،در دوستی خونگرم ، مدیران موفقی هستند.

    چشمان ریز مثل کبوتر:

    طبع ملایم ، ذلالت بر راز پوشی زیاد و سکوت، محتاط و محافظه کار ،صادق و راستگو،مشکل پسند،کم صبر، ناشکیبا ، مردان این گروه مدیران و فرمانداران و مشاوران قوی هستند و زنان این گروه وفادار و پایدار در کل داشتن چشمهای درخشان و پر حرکت دلیل وجود هوش است.

    چشمان بهم نزدیک و کم فاصله:

    حسودی و کوتاه نظری ،احساساتی ،زنان این گروه درونگرا و پنهان کار ،حیله گر و حسابگر، موفق در امور تجاری و سیاسی

    چشمان نیمه باز:

    حیله گری و دلالی ،غیر قابل اعتماد

    چشمان خمار:

    احساسی و در رویا بودن

    چشمان با فاصله زیاد و دور از هم:

    سادگی ،درستی، فکر باز، توقعات زیاد از زندگی، بسیار زود باور، تمایل شدید به رمان و داستان ، برونگرا، مردمی، وفادار

    چشمان لنگه به لنگه:

    چشمانی که یکی از دیگری بزرگتر است هردم مزاج و هر دم خیال ،قدرت فکری زیاد ندارند و قاطعیت ندارند.

    چشمان برجسته وبیرون زده:

    صفات منفی مثل تنبلی ،پرسر و صدا،پر حرف و ظاهر بین

    چشمان گود رفته و تو رفته:

    موذی ، اگر با فاصله هم نباشد دورو و متظاهر

    پلکهای برجسته:

    هوش ، استعداد و دقیق ،گاها لاابالی و مستعد در صنایع

    چشمان خندان و متبسم:

    شوخ ، قلب پاک ، استعداد در صنایع ، اگر زن باشد مادری با عاطفه و مهربان .

    مردمک در وسط چشم وسفیدی پیدا:

    اختلال و پیچ و خم های فکری ، بی باک بودن

    چشمهای بادامی:

    خودخواه و متکبر، مغرور، اگر ابروها از چشمها فاصله داشته باشد خوبی و آرامش روح .

    چشمهایی که انتهایش پایین یا بالاست:

    ساعی ، تیز هوش، و بعضا موذی و حیله گر

    چشمان سه گوش:

    اکثرا با دیگران مشکل دارند بالاخص با نامزد خود ،بی حوصله در بحث و جدل ،وسواسی،ایراد گیر ،اهل نق زدن ، سازگاری با محیط و حرفه های مختلف دارند . بهترین فضای کار برای این گروه فضای سیاسی است. 

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۰۰:۰۴   ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    شخصیت شما از روی رنگ چشم ( دکتر انوشه)

    رنگ چشم سبز

    رنگ چشم سبز، نشان د‌هند‌ه آن است که صاحبان آن، شخصیتی قوی و اراد‌ه‌ای بالا د‌ارند‌. د‌ر تصمیم‌گیری‌ها، خیلی محکم عمل می‌کنند‌ و تا حد‌ی خود‌ رای و مغرور نیز هستند‌. این افراد‌، اعتماد‌ به نفس بالایی د‌ارند‌ و تا آخرین توان خود‌ به د‌یگران کمک می‌کنند‌.

    ● رنگ چشم آبی

    د‌ارند‌گان چشم‌های آبی، د‌ارای نگاهی عمیق هستند‌ و شخصیتی حساس د‌ارند‌. این افراد‌ به راحتی فکر و نظر خود‌ را به د‌یگران تحمیل می‌کنند‌.

    ● رنگ چشم مشکی

    صاحبان چشمان مشکی، انسان‌هایی رویایی هستند‌ که د‌ر فضای شاعرانه‌ای زند‌گی می‌کنند‌ و همچنین بسیار د‌ست و د‌ل باز هستند‌. بسیار سعی می‌کنند‌ با هر چه د‌ارند‌ به د‌یگران کمک کنند‌. این افراد‌ همچنین د‌ارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند‌.

    ● رنگ چشم قهوه‌ای

    چشم قهوه‌ای، سمبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره‌تر باشد‌ مهر و محبت صاحبش بیشتر است. چشم قهوه‌ای‌ها، بسیار خونسرد‌ند‌ و هرچه را که می‌خواهند‌ به راحتی تصاحب می‌کنند‌.

    ● رنگ چشم خاکستری

    صاحبان چشم‌های خاکستری، د‌و د‌سته هستند‌. یا از شخصیتی آرام برخورد‌ارند‌ و یا شخصیتی عصبی و انقلابی د‌ارند‌، ولی د‌ر مجموع انسان‌هایی سرسخت و سنگین د‌ل هستند‌.

    ● رنگ چشم عسلی

    با وجود‌ اینکه چشم ‌عسلی‌ها، انسان‌هایی خوش قلب هستند‌ ولی با د‌یگران صریح نیستند‌. این افراد‌ همیشه به د‌نبال د‌وست می‌گرد‌ند‌. چشم عسلی‌ها معمولاً از کود‌کی روی پای خود‌ می‌ایستند‌ و د‌وست ند‌ارند‌ به د‌یگران تکیه کنند

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • ۱۰:۳۰   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28091 |24368 پست

    آیا طرف مقابلتان را واقعا دوست دارید؟

    چگونه از این تست استفاده کنیم؟

    عبارات زیر را بخوانید. معشوق‌تان را تصور کنید و نام معشوق‌تان را به جای کلمه او بگذارید. حالا اگر با هر عبارت به طورکامل موافق بودید، عدد 7، اگر نسبتا موافق بودید، عدد 6 ، اگر کمی‌ موافق بودید عدد 5، اگر عبارت را هم درست می‌دانستید و هم غلط (یعنی در مورد نظرتان مطمئن نبودید)، عدد 4، اگر با آن کمی ‌مخالف بودید، عدد 3، اگر نسبتا مخالف بودید، عدد 2 و اگر به‌طور کامل مخالف بودید عدد 1 را جلو عبارت بنویسید.

    1) برای رسیدن به او خیلی عجله دارم.

    2) او را خیلی جذاب می‌دانم.

    3) او نسبت به بیشتر مردم، عیب‌های کمتری دارد.

    4) برای او هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهم.

    5) به نظر من، او خیلی دلربا است.

    6) دوست دارم احساساتم را با او در میان بگذارم.

    7) وقتی با هم کاری را انجام می‌دهیم، کار برایم خیلی خوشایند است.

    8) دوست دارم که او حتما مال من باشد.

    9) اگر اتفاقی برای او بیفتد؛ خیلی ناراحت می‌شوم.

    10) خیلی وقت‌ها به او فکر می‌کنم.

    11) خیلی مهم است که او به من علاقه داشته باشد.

    12) وقتی با او هستم، کاملا خوشحالم.

    13) برایم دشوار است که برای مدتی طولانی از او دور باشم.

    14) خیلی به او علاقه دارم.

     نتیجه :

    راهنمای نمره‌گذاری:

    حالا عددهایی را که جلوی هر عبارت گذاشته‌اید، با هم جمع بزنید.

    • شمایی که بالای 89 نمره آورده‌اید، وضع‌تان خراب است. شما بدجوری عاشق شده‌اید و اگر صادقانه به پرسش‌ها پاسخ داده‌اید، در عشق‌تان هیچ شکی نمی‌توان کرد.

    • اگر نمره‌تان حول و حوش 78 تا 88 می‌چرخد، شما هم به احتمال خیلی زیاد عاشق هستید و چیزی نمانده است که در بالای قله عشق بایستید.

    • اما اگر نمره‌تان بین 68 تا 77 باشد، احتمال کمتری وجود دارد که عاشق باشید. اما شما هم به هر حال عاشق‌اید.

    • کسانی که از 68 پایین‌تر آورده‌اند، بهتر است که خودشان را گول نزنند. به احتمال زیاد چندان عاشق نیستند.

    • کسانی که از 58 پایین‌ترند، به‌ هیچ‌وجه عاشق نیستند. این گروه بهتر است پیشه دیگری برای خودشان دست و پا کنند و یا اسم احساسات رقیق‌شان را نگذارند عشق

    همسر خود را بشناسیم (دکتر انوشه)

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان