خانه
109K

پوست و مو

  • ۱۲:۱۵   ۱۳۹۲/۷/۱۱
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     تو این تاپیک اطلاعات در مورد
    پوست و مو
    ریزش مو
    پوست صورت
    پوست چرب
    ماسک صورت
    درمان پوست خشک

    را قرار دهید
    ویرایش شده توسط faezeh در تاریخ ۱۱/۸/۱۳۹۲   ۱۶:۵۳
  • leftPublish
  • ۱۳:۲۳   ۱۳۹۲/۸/۲۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    روش های جلوگیری از وز شدن موها!

    به طور کلی هر تار مو از ۳ لایه اصلی کوتیکول،کرتکس و مدولا تشکیل شده است.. کوتیکول همان لایهٔ خارجی و سطحیِ موست که آسیب به این لایه تحت هر شرایطی باعث وز شدن مو های شما شده و جلوه ای نازیبا به موهای شما می دهد.

    در این مقاله راه های جلوگیری از وز شدن موها آموزش داده شده است.

    فقدان چربی باعث آسیب به کوتیکولِ مو( لایهٔ خارجی و سطحیِ مو ) می شود و ظاهری وز مانند به مو میدهد.

    Nathaniel hawkins یکی از متخصصینِ پیرایش مو می گوید: چربی طبیعی مو دشمن اصلی وزشدگیِ مو است ..شستن بیش از حد موها باعث از بین رفتن این چربی می شود..بنابرین تنها چند مرتبه در هفته موهای خود را با شامپو بشویید نه هرروز.اگر موهای خشک دارید از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید.

    در صورتی موهای شما کمی دچار آسیب دیدگی شده اند از کاندیشنر( نرم کننده) قوی استفاده کنید و حداقل ۵ دقیقه بگذارید که روی موهای شما باقی بماند و سپس موهای خود را آبکشی کنید. جذب رطوبت موجود در هوا توسط ساقه مو ( Hair shaft ) یکی دیگر از علل وز شدگی موهاست ..کاندیشنر های قوی با کاور کردن ساقهٔ مو مانع جذبِ رطوبت شده و باعث خوش حالت شدنِ موهای شما می شوند

    برای خشک کردن موهایتان به جای استفاده از حوله از شانه های پلاستیکی استفاده کنید تا ذرات آب را از موهایتان به آرامی خارج کنید

    اکثر اسپری های مو و موس ها دارای ترکیبات الکلی هستند که باعث تورم کوتیکول مو و نهایتا وز شدنِ موها می شود .. بنابرین از اسپری هایی استفاده کنید که فرمول آنها دارای الکل و ترکیبات الکلی نباشد

     پیش از خشک کردن موها با سشوار یا استفاده از اتوی مو از سرم های سیلیکونی Silicone Serum استفاده کنید. سیلیکون های سرم به کوتیکول های مو متصل شده و باعث پیشگیری از دست رفتن رطوبت مو میشود و از ایجادِ الکتریسیته ساکن پس از سشوار کشیدن جلوگیری کرده و ضمنا حالت پذیری موها را بیشتر می کند

    افراط در شانه کردن یا برس کشیدن مو ها باعثِ تخریب لایه کوتیکولِ مو میشود. علاوه بر آن به یاد داشته باشید که هیچ گاه موهایتان را به صورت خشک شانه نکنید .پیش از شانه کردنِ موها حتما آنها را تا حدی مرطوب کرده و در صورت امکان از اسپری های حالت دهنده مو و Shiner ها استفاده کنید.
  • ۱۰:۴۷   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    راه حل هایی برای روشن تر کردن پوست تیره!

    افرادی که پوست تیره تری دارند در مقایسه با افراد با پوست روشن تر، ملانین بیشتری دارند. بعضی از این افراد ممکن است بخواهند نقاط تیره پوستشان مانند زیر بغل و کک و مک ها یا لکه هایی که بر اثر افزایش سن روی پوست به وجود می آیند را روشن تر کنند. روشن کردن پوست باعث سفید تر شدن و تغییر رنگ آن می شود. در این چگونه راه حل های مختلفی برای به دست آوردن نتایج موفقیت آمیز وجود دارد، چه بخواهید برای این کار یک کرم از فروشگاه خریداری کنید یا از یک درمان خانگی طبیعی استفاده کنید.

    راه حل هایی برای روشن کردن پوست تیره

    * آب لیمو محبوب است، طبیعی است و سالهاست به عنوان یک عامل سفید کننده برای کمک به روشن و درخشان کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه آب لیمو تنها کمی پوست تان را روشن تر می کند اما نتایج ظریف روشن شدن پوست خیلی زود ظاهر می شود.

    * ماسک خانگی خمیر بادام نه تنها به عنوان یک روشن کننده عمل می کند، بلکه پوست تان را پاک سازی کرده و نرم می کند. برای درست کردن این ماسک ۶ عدد بادام را از شب قبل خیس کنید و روز بعد آنها را خرد یا آسیاب کرده و برای اینکه به خمیر تبدیل شود به آن شیر اضافه کنید. ماسک را در طول شب روی صورت و گردن خود بگذارید. صبح روز بعد پوست تان را با سرد بشویید. ابتدا این کار را به مدت چند هفته هر روز و بعد از آن فقط دو بار در هفته انجام دهید.

    * با استفاده از لوسیون های ضد آفتاب قبل از بیرون رفتن، از تیره تر شدن پوست تان جلوگیری کنید. اگر نور خورشید مستقیم به شما می تابد هر ۳۰ دقیقه یک بار آن را تجدید کنید. اگر چه در ویتامین D موجود در نور خورشید مفید است، اما می تواند به پوست تان آسیب برساند و باعث شود پوست ناصافی داشته باشید.

    * با کرم های سفید کننده می توانید قسمت های تیره پوست تان را محو و روشن تر کنید. انواع مختلفی از آنها وجود دارند و مواد تشکیل دهنده آنها نیز متفاوت است. این محصولات به شما برای رسیدن به پوست مطلوبتان کمک می کنند و لکه ها و ناهمواری های پوست تان را محو می کنند.

    نکات و هشدارها

    برخی روشهای پزشکی مثل برداشت پوست، لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی هم برای این کار وجود دارد.

    اگر پوست تان آسیب دیده یا ترک خورده از آب لیمو استفاده نکنید چون باعث احساس سوزش در پوست تان می شود.

    پوست و مو
  • ۱۰:۵۰   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    در سن نوجوانی پوست بیشتر مستعد آکنه است بنابراین بهتر است برای مقابله با ناراحتی های پوستی از گیاهان طبیعی استفاده کنید تا پوست نرم و زیبایی داشته باشید. برای رفع ناراحتی های پوستی می توان از گیاهانی که در این مطلب ذکر شده، استفاده کرد.

    گزنه:

    گیاهی که در سراسر دنیا کشت می شود. این گیاه که ماهی یک بار باید استفاده شود چربی اضافه صورت را می گیرد.

    بابونه:

    گیاهی ملایم و مفید برای مقابله با آکنه است. هفته ای یک بار ماسک بابونه را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت، آن را بشویید.

    همیشه بهار:

    ماسک پودر این گل را به صورت و گردن بمالید تا پوست تان شاداب شود.

    دم اسب:

    گیاهی ضد پیری است که اگر ماسک آن هر ۲ هفته یک بار مصرف شود از افتادگی و پیری زودرس پیشگیری می کند.

    استوقودوس:

    روغن این گیاه در رفع آکنه بسیار موثر است. آن را به طور چرخشی به صورت و گردن ماساژ دهید تا علاوه بر پیشگیری از بروز جوش ها، لکه ها را نیز از بین ببرد.

    آلوئه ورا:

    ژل این گیاه مرطوب کننده پوست است که باید قبل از خواب به صورت مالیده و بعد ازمدتی شسته شود.

    هاماملیس:

    برای پوست های حساس مفید است و از بین برنده جای جوش است.

    علف لیمو:

    دارای خاصیت آنتی اکسیدان است که صورت را خنک نگه می دارد، منافذ پوست را باز می کند و چربی را از روی پیشانی، بینی و چانه از بین می برد
  • ۱۰:۵۳   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    تهیه کرم‌‌های آرایشی و بهداشتی گیاهی در منزل!

    به گفته درمانگران شیوه های طبیعی در سراسر جهان استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی که منشا گیاهی و طبیعی دارند در مقایسه با محصولاتی که به صورت صنعتی و شیمیایی تهیه می شوند ارجحیت دارند و بدون شک این کرم ها اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند.

    بسیــاری از مـــا از زمـــان مادربزرگ های مان درباره انواع مرهم های گیاهی برای تقویت و رشد مو و ماسک های طبیعی برای افزایش زیبایی و نشاط سلول های پوستی شنیده ایم و حتما از این مرهم ها و نسخه های طبیعی بارها و بارها استفاده کرده ایم. اما شاید تعداد کمی از شما تا امروز تجربه تهیه کرم های آرایشی و بهداشتی گیاهی را در منزل و با کمک خوراکی ها و مواد طبیعی موجود در آشپزخانه داشته باشید. به گفته درمانگران شیوه های طبیعی در سراسر جهان استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی که منشا گیاهی و طبیعی دارند در مقایسه با محصولاتی که به صورت صنعتی و شیمیایی تهیه می شوند ارجحیت دارند و بدون شک این کرم ها اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند.

    اگر شما هم دوست دارید از طبیعی ترین و مفیدترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای حفظ زیبایی و آراستگی تان استفاده کنید و اهمیت می دهید این محصولات را با تازه ترین مواد طبیعی تهیه کنید، نسخه های تهیه کرم های خانگی ایده آل را از دست ندهید.

    تهیه کرم های آرایشی و بهداشتی گیاهی در منزل

    اگر از پوسته پوسته شدن پوست در پاییز بیزارید

    کرم کنجد را تجربه کنید

    یکی از شایع ترین عوارض پوستی که با آمدن پاییز و زمستان سراغ تان می آید، خشکی و زبری پوست است. این عارضه به ویژه در افرادی که دارای پوست های حساس هستند بیشتر دیده می شود. همین مسئله موجب می شود که بیشتر افراد سراغ انواع و اقسام کرم های موجود در بازار بروند؛ کرم هایی که اگرچه برخی از آنها به خوبی می تواند پوست دست را در برابر سرما و خشکی هوا مقاوم کند اما به هرحال به دلیل استفاده از اسانس ها و مواد شیمیایی به عنوان یک محصول شیمیایی شناخته می شود. اگر شما هم طرفدار کرم های گیاهی و طبیعی هستید و دوست دارید از طبیعی ترین و سالم ترین کرم برای پیشگیری و درمان خشکی پوست تان استفاده کنید، کرم تقویت کننده روغن کرچک را امتحان کنید. برای تهیه این کرم ۱۰ گرم موم سفید را با ۵ گرم روغن کرچک و ۱۵ گرم روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی مخلوط شود. پس از گرم و مخلوط شدن روغن ها آن را از روی حرارت بردارید و به آن ۱۵ تا ۲۰ قطره آب مقطر اضافه کنید. استفاده از این کرم هر شب و با شروع فصل پاییز می تواند علاوه بر مقاوم سازی پوست در برابر سرما مانع از خشکی، پوسته پوسته شدن و زبری پوست دست و صورت شود. این کرم را در یخچال نگه داشته و هر روز از آن استفاده کنید.

    می خواهید مژه هایی مثل کلئوپاترا داشته باشید

    در آشپزخانه ریمل تقویتی بسازید

    اگر دوست دارید بدون نیاز به لوازم آرایشی و وابستگی به ریمل مژه هایی بلند، پرپشت و زیبا داشته باشید می توانید یک ریمل خانگی و تقویت کننده بسازید. برای تهیه این ریمل طبیعی نیاز به کمی وازلین، روغن کرچک، اسانس پوست سبز گردو و روغن لاوندر دارید. با تهیه این ریمل به راحتی می توانید مژه های تان را تقویت و رشد آنها را تحریک کنید. یک ظرف بلوری نشکن بردارید. ۱۵ گرم وازلین سفید رنگ را درون آن قرار دهید و آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا موم ذوب شود. سپس ۴ تا۵ گرم روغن کرچک، یک گرم روغن پوست سبز گردو و یک گرم عصاره لاوندر را به آن اضافه کنید و بگذارید سرد شود. می توانید هر شب یک قطره از این کرم را قبل از خواب با سرانگشتان تان روی مژه ها بمالید. ماساژ مژه ها و ریشه آن با این روغن مژه های تان را در کمتر از ۳ هفته بلند، پرپشت و مشکی می کند به گونه ای که شما از این پس از مصرف ریمل بی نیاز می شوید.

    برای لک های پوست تان دنبال معجزه اید

    از تخم کدو حلوایی کرم بسازید

    اگر می خواهید برای همیشه از شر کک و مک و لکه های قرمز رنگ روی صورت تان خلاص شوید به شما توصیه می کنیم حتما کرم تخم کدو حلوایی را در خانه بسازید و با کمک آن پوستی شفاف و زیبا و یک دست به خود هدیه کنید. برای تهیه این کرم ضد لک کافی است از نزدیک ترین عطاری ۱۰۰ گرم مغز تخم کدو حلوایی تهیه کنید و آنها را با کمک مولینکس به صورت پودری نرم درآورید. این پودر را درون ظرفی بلوری بریزید و آرام آرام به آن روغن زیتون اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا خمیری یکدست و نرم به دست آید. استفاده از این کرم روزی یک بار به شما کمک می کند علاوه بر آنکه کک و مک و دانه های قرمز رنگ سطح پوست تان را از بین می برید به نرمی و لطافت پوست تان نیز کمک می کنید.

    لایه بردار طبیعی می خواهید

    کرم لیموترش و شکر تهیه کنید

    اگر برای لایه برداری از پوست تان مجبورید در ماه هزینه زیادی را صرف خرید انواع اسکراب و لایه بردار های صنعتی کنید، پیشنهاد می کنیم با حداقل هزینه در آشپزخانه منزل خودتان یک اسکراب یا لایه بردار طبیعی و خوش عطر تهیه کنید. برای تهیه این کرم به یک سفیده تخم مرغ نیاز دارید. این بار هم سفیده تخم مرغ را درون ظرف بلوری بریزید و آن قدر آن را هم بزنید تا به خوبی کف کند و مانند برف سفیدرنگ شود. سپس یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، ۲ قاشق غذاخوری شکر نرم شده یا ساییده شده و ۱۰۰ تا ۲۰۰ قطره آب مقطر به این سفیده تخم مرغ اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدست و نرمی به دست آید. استفاده از این کرم را هفته ای دو بار به شما توصیه می کنیم. این کرم را با ملایمت روی تمام نقاط صورت و حتی پوست دست تان بمالید و اجازه دهید به مدت ۴ تا ۶ دقیقه روی صورت تان بماند سپس آن را با آب خنک بشویید. این کرم علاوه بر آنکه موجب نشاط سلول ها و بافت های پوست تان می شود، به دلیل شکری که در آن وجود دارد به لایه برداری و حذف بافت های فرسوده و سلول های پیر پوست کمک می کند.

    برای دور چشم تان دنبال کرم می گردید

    این ضدچروک گیاهی را امتحان کنید

    انتخاب یک کرم دور چشم از میان انبوه کرم ها با برندهای داخلی و خارجی برای پیشگیری از بروز چین و چروک دور چشم کمی سخت و دشوار است. بررسی مواد خام و شیمیایی مورد استفاده برای تهیه کرم ها، اسانس ها و رنگ های شیمیایی همگی ممکن است ذهن مصرف کننده را به خود مشغول کند که آیا انتخاب این کرم درست است یا نه؟ اما تهیه یک کرم خانگی با مواد طبیعی که همگی منشا گیاهی دارند حتما خیال تان را آسوده و راحت می کند. برای تهیه یک کرم دور چشم مناسب و مطمئن به میزان مساوی و برابر به روغن جوانه گندم و نارگیل نیاز دارید. این دو روغن را با هم ترکیب کنید و به طور غیرمستقیم روی حرارت بگذارید تا به خوبی با هم مخلوط شود. وقتی روغن خوب گرم و مخلوط شد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود. از این کرم در یخچال نگهداری کنید و هر شب و روز سرانگشتان تان را به این روغن آغشته کرده و اطراف چشم را با کمک آن دایره وار به مرکز زاویه درونی چشم ماساژ دهید.

    دنبال کرم روزانه و مناسب می گردید

    در آشپزخانه کرم عسل بسازید

    اگر در گروه خانم هایی هستید که عادت دارند هر روز از کرم برای افزایش رطوبت و نرمی پوست شان استفاده کنید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده کرم عسل خانگی را تجربه کنید. این کرم یکی از بهترین و طبیعی ترین کرم های روزانه است که از طبیعی ترین و مغذی ترین خوراکی ها تهیه می شود. برای تهیه این کرم به سفیده تخم مرغ، روغن بادام شیرین و عسل نیاز دارید. برای تهیه این کرم کافی است یک عدد سفیده تخم مرغ را درون ظرف بلوری هم بزنید و این کار را آنقدر انجام دهید تا سفیده تخم مرغ کف کند. می توانید از همزن برقی نیز برای هم زدن سفیده تخم مرغ استفاده کنید. پس از آماده شدن سفیده تخم مرغ، ۵ قطره روغن بادام شیرین و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید و دوباره این مخلوط را هم بزنید تا یکدست و نرم شود. کرم عسل یک کرم روزانه و مناسب برای همه پوست هاست که می تواند به مرور زمان خشکی پوست را نیز درمان کند. نگهداری از این کرم به این دلیل که حاوی تخم مرغ است تنها یک هفته در یخچال مجاز است

     
    پوست و مو
  • ۱۰:۵۶   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    بهترین پاک کننده های آرایشی را در منزل درست کنید!

    اگر از آن دسته خانم هایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت به رختخواب می روید، بدانید که بزرگ ترین خیانت را به پوست صورت تان می کنید و احتمالا دیر یا زود عوارض آن را خواهید دید چرا که در صورتی که باقی مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بماند، جذب روزنه های پوستی شده و می تواند سلامت پوست تان را به خطر بیندازد. پاک کردن آرایش به پوست فرصت می دهد تا نفس بکشد، بنابراین باید یک پاک کننده آرایشی خوب تهیه کنید.

    برای داشتن چنین پاک کننده ای حتما نیازی نیست پول زیادی خرج کنید بلکه می توانید خودتان با مواد طبیعی داخل آشپزخانه یک پاک کننده خوب بسازید؛ پاک کننده ای که نه تنها آلودگی ها و آرایش ها را پاک می کند بلکه به سبب مواد مغذی موجود در آن پوست را هم به خوبی تغذیه می کند.

    درصورتی که اصلا آرایش نمی کنید، بازهم لازم است که در پایان روز، صورت تان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی های هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند این روش از چرب شدن پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری می کند. تمیز کردن منظم پوست آن را براق و سالم می کند

    هم نرم کننده، هم پاک کننده

    اگر پوستی خشک داشته باشید احتمالا بعد از هر بار شستن صورت روی پوست آن احساس کشیدگی می کنید در این مواقع شستن صورت با صابون بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. توصیه می کنیم به جای صابون با یک لوسیون پاک کننده ملایم آلودگی ها و آرایش را از صورت پاک کنید.

    مواد لازم :

    2 قاشق غذاخوری شامپو بچه

    2 قاشق غذاخوری آب

    2 قاشق غذاخوری گلیسیرین

    نصف فنجان روغن زیتون

    همه مواد را در مخلوط کن بریزید و حسابی هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود و حالت کرمی شکل پیدا کند. برای استفاده از این پاک کننده حدود یک چهارم آن را کف دست بریزید و آرام روی پوست صورت و گردن، پلک ها و مژه ها یك دقیقه ماساژ دهید. حالا یک لیف بسیار نرم یا پارچه ای حوله ای بردارید آن را زیر آب گرم؛ گرفته و روی صورت بکشید تا تمام آرایش ها و آلودگی ها پاک شود، گرما باعث می شود تمام کثیفی ها و مواد آرایشی به خوبی از روی پوست پاک شود.

    پاك كننده مناسب پوست های خشك

    پوست های خشک به مرطوب کننده ای احتیاج دارند که چربی های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست نیز رطوبت بدهد برای این کار یك چهارم خیار بدون پوست را له كنید و آب آن را بگیرید و سپس با 2 قاشق غذاخوری ماست و2 قاشق غذاخوری جو پخته به خوبی با هم مخلوط كنید سپس با یك پنبه این مخلوط را به صورت تان بمالید.

    پاك كننده های مناسب پوست چرب

    1 - با یك دستمال نخی كمی شیر روی صورت تان بمالید، سپس چند دقیقه صبر كنید تا روی پوست خشك شود و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.

    2 - مقدار مساوی شیر، عسل و دانه های كنجد را با هم مخلوط كنید تا شكل خمیری پیدا كند، این مخلوط می تواند برای تمام بدن شما مفید باشد.

    3 - مقداری آبلیمو، عسل و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط كنید سپس آن را روی صورت تان بگذارید تا روی صورت تان خشك شود سپس با آب گرم صورت تان را بشویید.

    دستمال مرطوب بسازید

    گاهی آنقدر خسته ایم که حوصله شستن صورت با آب و صابون را نداریم ،در این مواقع دستمال های مرطوب می توانند حسابی کمک کننده باشند اما متاسفانه این دستمال ها چندان ارزان نیستند و خریدن آنها به صرفه نیست؛ ما می خواهیم به شما یاد بدهیم که خودتان در خانه دستمال مرطوب بسازید که دیگر با خیال راحت هر وقت حوصله آب و صابون را نداشتید صورت تان را تمیز کنید.

    مهم ترین ماده این دستمال مرطوب به جز آب، روغن نارگیل است. این روغن حاوی اسید لوریک است و می تواند هم خاصیت ضدمیکروبی و آنتی باکتریال داشته باشد هم آنتی اکسیدان و نرم کننده پوست باشد.از طرف دیگر با خاصیت ضدقارچی که دارد دستمال همیشه عاری از آلودگی ها باقی می ماند.

    روش تهیه :

    یک رول دستمال توالت را از وسط نصف کنید و هر نیمه را در یک ظرف در دار محکم قرار دهید. حالا مخلوط مرطوب کننده را بسازید؛ کافی است در یک ظرف جدا 4 فنجان آب جوشیده و یك تا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بریزید. یك تا 2 قاشق شامپوی بچه یا هر پاک کننده ملایم مخصوص صورت و 12 قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید روغن درخت چای هم تهیه کنید و حدود 12 قطره از آن را به مخلوط اضافه کنید.

    اسانس کندر هم می تواند عطر و بوی خوبی به دستمال ها بدهد اگر بوی آن را دوست دارید 12 قطره اضافه کنید. نصف این مخلوط را در یک ظرف و نصف دیگر را در ظرفی دیگر بریزید. بعد در ظرف را محکم ببندید و ظرف را برعکس کنید. حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و دوباره ظرف را به حالت اول برگردانید. حالا در ظرف را بردارید و لوله مقوایی درون رول دستمال کاغذی را بیرون بکشید؛ وقتی دستمال ها به خوبی خیس خورده باشند لوله مقوایی راحت بیرون می آید؛ حالا از وسط دستمال مانند شکل دستمال اولی را بیرون بکشید تا برای استفاده آماده شود.

    پاک کننده پیشنهادی دکتر اوز

    دکتر اووز پاک کننده لیمو را به عنوان یک محلول ضدپیری معرفی می کند. او می گوید اسید موجود در لیمو با لایه برداری مختصری که روی پوست انجام می دهد باکتری های بد را از بین می برد و ماست هم با خاصیت پروبیوتیکی خود سطح پوست را انباشته از باکتری های مفید می کند.

    مواد لازم :

    یك قاشق غذاخوری ماست

    یك قاشق چای خوری آبلیمو

    2 قطره اسانس لیمو

    طرز تهیه :

    همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا ساختاری یکنواخت پیدا کند بعد مقداری پنبه را درون آن غوطه ور کنید تا کاملا خیس بخورد و بعد با پنبه آغشته به پاک کننده آرایش ها را پاک کنید. دوباره همین کار را با یک پنبه تمیز تکرار کنید تا پوست کاملا تمیز شود. مواد ساده ای درون این پاک کننده وجود دارد بهتر است هربار تازه تهیه شود تا بهترین اثر را روی پوست بگذارد.

    پاک کننده آرایش چشم

    مواد لازم :

    2 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E

    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر

    3 قاشق غذاخوری الکل سفید یا شامپوی بچه

    نصف فنجان آب جوشیده

    همه مواد را با یک قیف درون یک شیشه دردار بریزید، در شیشه را بگذارید و خوب تکان دهید، پاک کننده شما آماده است می توانید پنبه را به کمی از آن آغشته کنید و آرایش چشم ها را پاک کنید؛ فقط یادتان نرود که این پاک کننده را در یخچال بگذارید و هر بار قبل از استفاده خوب تکان دهید. برای پاك كردن آرایش چشمان تان از حركات ملایم تر دست تان روی پوست اطراف چشم استفاده كنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امكان آسیب دیدن و چروك آن زیاد است.

    اصول ساخت پاک کننده خانگی

    اگر پوست چرب دارید باید از موادطبیعی استفاده كنید كه پایه اسیدی دارند مثل انواع مركبات و اگر پوست حساسی دارید از مواد دارای خاصیت التیامی مثل آلوورا یا چای سبز استفاده كنید. وقتی پاك كننده صورت شما كاملا از مواد طبیعی باشد می توانید مطمئن باشید كه پوست تان خشك نمی شود و هیچ عوارضی برای آن پیش نمی آید. برای اینكه بهترین نتیجه را از پاك كننده طبیعی خود بگیرید بهتر است قبل از استفاده از پاك كننده صورت تان را با آب گرم مرطوب كنید بعد از مالیدن پاك كننده، روی صورت با حركات دورانی پوست صورت تان را ماساژ دهید و سپس صورت را آب بكشید. با این استراتژی می توانید مطمئن باشید تمام منافذ پوستی شما باز می شود. بعد از آب كشیدن صورت نیز آرام حوله را روی صورت بگذارید و به هیچ عنوان حوله را روی صورت نكشید چون كشیدن حوله روی صورت می تواند به بافت های پوستی شما آسیب برساند و درنتیجه باعث چروك زودرس می شود


    پوست و مو
  • leftPublish
  • ۱۰:۵۹   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    با این میوه صورتتان را لیزر کنید!

    روغن هسته انگور، روغن آفتاب گردان و همچنین تخمه آفتاب گردان باعث از بین بردن سریع چین و چروک پوست می شوند. تخمه آفتاب گردان به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد صورت را شفاف و صاف می کند و حاوی ویتامین E بسیار بالایی است.

    تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که خوردن 20 عدد تخمه آفتاب گردان در روز می تواند چین و چروک های پوست را برطرف کند. گفتنی است، ماساژ پوست صورت با روغن هسته انگور و روغن آفتاب گردان باعث می شود تا صورت مانند پس از عمل جراحی صاف و شفاف شود.

    پزشکان معتقدند اصلی ترین نیاز پوست ویتامین E است که تخمه آفتاب گردان غنی از این ویتامین است و ویتامین های آن به راحتی جذب پوست می شود و افراد می توانند شادابی و طراوت پوست خود را با روغن ها و تخمه ی آفتاب گردان تامین کنند
  • ۱۱:۰۰   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست


    راه های از بین بردن چربی صورت(غبغب) !

    همه می دانند که برای خلاصی از چربی اضافه (در هر ناحیه از بدن که باشد) باید فعالیت چربی سوز بیشتری انجام شود. آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است، اما گاهی این اتفاق می افتد که فرد با وجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد.

    جراحی پلاستیک یکی از راه های از بین بردن سریع غبغب است، اما یک راه درمانی مفید بدون درد و خون ریزی نیز برای از بین بردن این مشکل زیر چانه ای وجود دارد؛ ورزش دادن عضله این ناحیه که صد البته بهتر از عمل جراحی است!

    راه های ازبین بردن چربی صورت(غبغب)

    برای کشیدن عضله این ناحیه، چندین ورزش راحت وجود دارد که به تعدادی از آنها در این قسمت می پردازیم:

    ۱- کف دست ها را برای ۱۰ ثانیه به پیشانی تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه تان سفت شده اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید.

    همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید. در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.

    ۲- در ورزش دیگری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم، باید به این ترتیب عمل کنید: چانه تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده اند.

    ۳- دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

    ۴- همان طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد(بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.

    ۵- بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

    توصیه می کنیم این ورزش ها را روزی ۲ بار انجام دهید.
  • ۱۱:۰۶   ۱۳۹۲/۸/۲۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    .:: خوراکی های خوب برای پوست‌های بد ::.


    آب: اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم‌تر شود، آب است. هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می‌شود.

    آووکادو: این میوه پر خاصیت سرشار از بیوتین است و برای جلوگیری از خشکی پوست، سستی مو و شکنندگی ناخن بسیار مفید است. استفاده موضعی از این میوه می‌تواند سوختگی را التیام بخشد. می‌توانید در خانه ماسک مرطوب‌کننده آووکادو درست کنید. ابتدا هسته این میوه را در بیاورید؛ بعد، پوست آن را بگیرید و مانند پوره له کنید. روغن این میوه بسیار نرم‌کننده است و ویتامین E نیز دارد.

    چای سبز: پلی‌فنول‌های انباشته‌شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته‌اند. سعی کنید روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید؛ سرد یا گرمش هم تفاوتی نمی‌کند. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.

    گوجه‌فرنگی: دانشمندان آلمانی دریافته‌اند مصرف موضعی رب گوجه خانگی همراه روغن زیتون از آفتاب‌سوختگی پوست جلوگیری می‌کند. گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن و کاروتنویید است. این ریزمغذی‌ها می‌توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

    ماهی: ماهی حاوی کاروتنوییدی به نام آکستانتین است که به پوست خاصیت الاستیسیته می‌بخشد. پس اگر می‌خواهید پوستتان کمتر چروک شود بهتر است ماهی را پای ثابت رژیم غذایی خود قرار دهید.

    هندوانه: هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را جذب کرده و از فعالیت‌های مضر آنها جلوگیری می‌کنند.

    انواع توت: توت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشک و... منابع بی‌نظیری برای دریافت آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه‌ها را به عنوان میان وعده میل کنید؛ حتی می‌توانید آنها را در کنار غذا به‌عنوان چاشنی مصرف کنید.

    کلم بروکلی: بروکلی نوعی سبزی است که خواص سلامت‌بخش متنوعی دارد. حتما پیش از این هم شنیده‌اید که: برای سلامت خودتان بروکلی بخورید. و حالا از ما هم بشنوید که:برای سلامت پوستتان بروکلی بخورید. یکی از مواد مفید بروکلی ویتامین A است که در ساخت سلول‌های پوست نقش مهمی ایفا می‌کند و با مصرف آن تجدید سلول‌های پوست بهتر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

    گریپ‌فروت: گریپ‌فروت میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که پوست شما نیاز مبرمی به آن دارد.

    انار: انار میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند ساخت کلاژن را در بدن افزایش دهد. دانه‌های انار را گاهی روی پوست‌تان قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.

    پرتقال: حتما شنیده‌اید که برای دریافت ویتامین C پرتقال بخورید. ویتامین C این میوه تاثیر بسزایی بر پوست می‌گذارد.

    هویج: هویج را به خاطر ویتامین A زیادش خوب می‌شناسند. از آنجا که ویتامینA یکی از ویتامین‌های ضروری برای پوست محسوب می‌شود، بهتر است هویج را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

    اسفناج: ملوان زبل را به خاطر دارید؟ قرار نیست با خوردن اسفناج مثل آن شخصیت کارتونی زورتان زیاد شود اما ویتامین A فراوان این سبزی می‌تواند پوست‌تان را جوان و شاداب ‌کند.

    لبنیات کم‌چرب: یکی از دیگر از گروه‌های غذایی که ویتامین A قابل توجهی دارند، انواع لبنیات هستند. اگر می‌خواهید با لبنیات، نیاز پوستتان را به ویتامین A برآورده سازید، باید انواع کم‌چرب لبنیات را انتخاب کنید تا انواع مضر چربی به بدنتان نرسد.

    تخم‌مرغ: تخم‌مرغ سلول‌های آسیب‌دیده با رادیکال‌های آزاد را ترمیم می‌کند؛ زیرا سرشار از پروتئین است. از طرفی، مقادیر قابل توجه بیوتین تخم‌مرغ باعث شده این ماده غذایی از خشکی پوست هم جلوگیری کند.

    گردو: اگر پوست جوان و سالمی می‌خواهید، باید در رژیم غذایی خود مقادیر کافی اسید چرب امگا 3 داشته باشید. گردو منبع خوبی از این ماده مغذی است. به علاوه، اگر طعم ماهی را زیاد دوست ندارید، گردو جایگزین خوبی برای دریافت این ماده است. اسید چرب امگا 3 باعث نرمی پوست و مو شده و ظاهر جوان‌تری به شما می‌بخشد.

    حبوبات: یکی دیگر از منابع غنی پروتئین، حبوبات هستند. این گروه غذایی می‌توانند خراب‌کاری‌های رادیکال‌های آزاد بر پوست را از بین ببرند. پروتئین‌ها در بدن به مواد تشکیل‌دهنده‌شان یعنی آمینواسید‌ها تبدیل می‌شوند. سلول‌های بدن هم از آمینواسید ساخته شده‌اند بنابراین در دسترس بودن آمینواسید کافی امکان بازسازی سلول‌ها را به بدن می‌دهد.

    غلات کامل: اگر سبوس غلات از آنها جدا نشوند، به آنها غلات کامل می‌گویند. این گروه غذایی منبع مناسبی از سلنیوم هستند که پوست به این ماده معدنی نیاز دارد. انواع غلات صبحانه و نان و برنج قهوه‌ای می‌توانند سلنیوم مورد نیاز پوست را فراهم کنند.


    پوست و مو
  • ۱۷:۲۱   ۱۳۹۲/۸/۲۶
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    ویژگی های یک مرطوب کننده مناسب پوست چیست؟


    اول : خواص ضد آفتاب

    هیچ ارتباطی به جنس پوست شما ندارد. توصیه می شود مرطوب کننده تان حداقل spf برابر با ۳۰ داشته باشد.اگر می خواهید برای صورتتان انتخاب کنید ترجیحا فاقد عطر و اسانس و روغن باشد.

    دوم : آنتی اکسیدان ها

    برخی مرطوب کننده ها حاوی آنتی اکسیدان هایی نظیر چای سبز ، کمومیل ، انار و . . هستند که به پوست شما کمک می کنند صاف و براق بماند.

    سوم : چرب و یا مستعد به آکنه

    به شخصه به آلفا هیدروکسی اسیدها علاقه مندم .آن ها روند پیر شدن پوست را به تعویق می اندازند. اگر پوست چرب و مستعد به آکنه دارید بهتر است از یک محصول غیر کومدوژنیک استفاده کنید تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

    چهارم : پوست خشک

    از مرطوب کننده های سنگین تر و نیز دارای ترکیباتی نظیر هیالورونیک اسید و دیمتیکون استفاده کنید که کمک می کنند پوستتان مرطوب تر بماند.گلیسرین ، اوره و نیز پروپیلن گلیکول نیز کمک می کند پوستتان رطوبت کمتری از دست بدهد.لانولین ،پترولاتوم و روغن های معدنی نیز رطوبت را حبس می کنند.

    پنجم : پوست حساس

    یک مرطوب کننده هایپوآلرژنیک و فاقد اسانس و عطر را برگزینید. محصولی را برگزینید که کمتراز ده ماده در ساخت آن به کار رفته باشد.محتویات کمتر به معنای احتمال حساسیت کمتر است.

    ششم : پوست خارش دار

    اگر یک محصول هایپوآلرژنیک خارش پوست شما را کاهش نداد از هیدروکورتیزون یک درصد نهایتا برای یک هفته استفاده کنید. ولی اگر چس از یک هفته بهتر نشدید به پزشک مراجعه نمایید.

    هفتم : اگزما

    از یک لایه ضخیم از پماد های حاوی پترولاتوم استفاده کنید و یا می توانید حتی از ژل پترولیوم استفاده نمایید

    هشتم :

    عطر و رنگ چه بخواهید پوست خشک را مرطوب کنید یا چرب و یا معمولی اغلب پزشکان توصیه می کنند که از فرآورده های فاقد عطر و رنگ استفاده نمایید زیرا حساسیت زا هستند .همچنین فرآورده های دارای مواد آنتی باکتریال نیز رطوبت و چربی پوست شما را از بین خواهند برد.

    نهم : فرآورده های مناسب بدن

    اگر یک مرطوب کنند مناسب بدن شما باشد به این معنا نیست که مناسب پوست صورتتان نیز هست .لانولین ، مینرال اویل و شی باتر ، اگر در مرطوب کننده های صورت موجود باشند ممکن است سبب مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه گردند .

    دهم : اسید ها

    اگر پوست خشکی دارید از ترکیبات دارای آلفا هیدروکسی اسید ها ، رتینوییک اسیدها ، سالیسیلیک اسید ها و گلیکولیک اسیدها دوری کنید.این مواد سبب شکننده تر شدن پوستتان می شوند.هچنین از فرآورده های حاوی الکل نیز دوری کنید.

    یازدهم : استفاده بیش از حد از استروییدها

    از کرم های استروییدی بیش از یک هفته استفاده نکنید مگر به توصیه پزشک. استفاده بیش از حد از استرویید ها سبب نازک شدن پوست و مشکلات عدیده ای می شود

    دوازدهم : اوره و اسید لاکتیک

    اگر پوست خشکی ندارید از آن دوری کنید زیرا سبب تحریک پوست ها معمولی و چرب خواهند شد.


    پوست و مو
  • ۲۲:۴۶   ۱۳۹۲/۸/۲۸
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    کم پشتی ابرو را با زرماری برطرف کنید!

    آیا برای رشد مو و برطرف کردن کم پشتی ابروها چیزی را می توان جایگزین داروهای شیمیایی کرد ؟!

    اگر اخیرا با ریزش مو یا ابرو همراه بوده و یا پوستتان نسبت به قبل پژمرده و خسته به نظر می رسد و لکه هایی نیز روی آن پدیدار شده یک فنجان از این نوشیدنی می تواند جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی باشد.

    رزماری گیاهی دارویی است که عصاره ی آن باعث تسریع رشد مو شده و روغن آن برای پر پشت شدن ابروها استفاده می شود .

    مصرف جوشانده رزماری به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند.

    جوشانده رزماری به صورت چای دم کرده می تواند موها را تقویت کرده و لکه های پوست را از بین ببرد.

     پوست و مو
  • leftPublish
  • ۱۵:۵۰   ۱۳۹۲/۸/۲۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     علل و راه حل های لب های خشک و پوسته شده!

    هوا که رو به سردی می رود، خشکی پوست شایع می شود. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به این پرسش ها پاسخ می دهد.

    آیا می توان خشکی لب ها را هم نوعی اگزمای پوستی محسوب کرد؟

    بله، خشک و پوسته پوسته شدن مداوم لب ها در برخی افراد، می تواند نشانه ای از ابتلا به اگزمای لب باشد. اگزماهای پوستی، نوعی بیماری سرشتی هستند که به ژنتیک افراد بستگی دارد و در اثر مواجهه با عواملی مانند استرس، خشکی پوست، سرمای هوا و قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک هم تشدید می شوند.

    معمولا اگزما با خارش، قرمزی و التهاب پوست همراه است، اما بیشتر کسانی که لب های خشک و پوسته پوسته ای دارند، دچار خارش و قرمزی خاصی نمی شوند. چرا؟

    معمولا التهاب، قرمزی و خارش، جزو نشانه های بالینی اگزما یا حساسیت لب نیستند. نشانه های بالینی حساسیت لب، پوسته شدن، ترک خوردن و ایجاد شکاف های ریزی است که گاهی هم عمیق می شوند.

    در موارد بسیار زیادی، دیده می شود ترک های سطحی یا عمیق لب تا سال ها خوب نمی شوند و فرد را آزار می دهند. دلیل مقاوم بودن این ترک ها و روند کند بهبود آنها چیست؟

    ترک هایی که روی لب ها ایجاد می شوند، در طول روز در تماس مستقیم و مکرر با مخاط دهان قرار دارند. به همین دلیل هم امکان سوار شدن عفونت های قارچی و میکروبی در عمق آنها وجود دارد و این عفونت ها باعث بهبودنیافتن یا کند شدن روند درمان می شوند. متاسفانه از آنجا که جلوگیری از تماس لب ها با مخاط دهان در طول روز کار چندان ساده ای نیست، نمی توان این عامل ایجاد عفونت را حذف کرد، اما می توان به افراد مبتلا به ترک لب توصیه کرد تا حد امکان لب های خود را با زبانشان خیس نکنند و آنها را چرب نگه دارند.

    درباره پوسته پوسته شدن لب ها هم توضیح می دهید؟

    پوسته شدن لب ها، نوعی حساسیت است و معمولا در دوره ای ایجاد و با استفاده از پمادهای چرب کننده لب هم درمان می شود و از بین می رود. اگر فردی دچار پوسته شدن طولانی مدت لب باشد، باید به متخصص پوست مراجعه کند و یک آزمایش مخصوص انجام بدهد تا علت احتمالی این حساسیت پیدا و بهترین راه درمان پیشنهاد شود.

    به تمام افراد مبتلا به خشکی لب توصیه می شود به جای خیس کردن مداوم لب هایشان با آب و آب دهان در طول روز، آنها را چرب نگه دارند

    علت های احتمالی پوسته شدن لب ها چه می تواند باشد؟

    برخی از خمیردندان ها، غذاها و حتی بعضی از عوامل محیطی می توانند باعث تحریک لب و پوسته پوسته شدن آن شوند. گرفتن شرح حال از بیمار می تواند به تشخیص علت و درمان آن کمک کند. از آنجا که بافت پوست لب با بافت پوست سایر قسمت های بدن تفاوت دارد، حساسیت و اگزمای آن هم به جای خارش و قرمزی، خود را به شکل پوسته ریزی و ترک نشان می دهد.

    آیا درمان پوسته شدن لب ها، پیچیده است؟

    به هیچ وجه. پوسته پوسته شدن لب ها را می توان با پماد های استروییدی و چرب کردن آنها، درمان کرد. البته نگهداری درمان کار سختی است، یعنی فرد مبتلا به این ناراحتی که طولانی مدت دچار پوسته شدن لب است، باید درمان و نگهداری از درمان را برای پیشگیری از تشدید مشکل زیر نظر متخصص پوست انجام دهد تا مشکلش مزمن و آزاردهنده نشود.

    آیا استفاده از پمادهای ویتامین A، A+D یا دیگر چرب کننده های لب هم می تواند در درمان و پیشگیری از تشدید پوسته پوسته شدن لب موثر باشد؟

    بله، تمام این پمادهای چرب کننده، نوعی لایه محافظ خوب برای لب ها محسوب می شوند و می توانند پوست لب را نرم تر کنند و جلوی پوسته پوسته شدن و ترک خوردن آن را هم بگیرند. مادر محترمی که گفته بودند پوست لب های فرزندشان در فصل های سرد سال، مدام ترک می خورد، می توانند پمادهای چرب کننده را پیش از رفتن کودک به مدرسه، روی لب هایش بزند و یک پماد کوچک در کیفش قرار دهند و از او بخواهند تا هر یک یا دو ساعت یکبار با دست های تمیز، پماد را روی لب هایش بزند تا دچار ترک های عمیق و سوزش ناشی از آنها نشود. البته حواستان باشد که باید درباره تمام انواع پوسته پوسته شدن و ترک لب با پزشک مشورت کرد تا علت اصلی آن مشخص شود. ضمن اینکه استفاده از رژلب های چرب، در مواردی می تواند کمک کننده و در مواردی هم تشدیدکننده این مشکل باشد، یعنی ممکن است پوست لب فردی، به ترکیب های موجود در این رژلب های چرب هم واکنش نشان بدهد و پوسته ریزی اش بدتر شود ولی برخی احساس کنند پوست لب هایشان نرم تر شده است. در هر صورت، خشکی لب، مشکلی تکرارشونده است و درمان اساسی آن، به مراجعه به پزشک نیاز دارد.

    برخی افراد مبتلا به خشکی، ترک و پوسته ریزی لب ها، عادت به خیس کردن مداوم لب های خود با آب دارند و برخی دیگر هم لب هایشان را با زبان زدن مکرر خیس و مرطوب می کنند. این عادت ها، به رفع مشکل خشکی پوست لب ها کمک می کند؟

    به طور کلی، زبان زدن و کندن مداوم پوست لب ها با دست یا دندان و لب هایی که دچار پوسته ریزی یا ترک هستند یا خیس کردن مداوم آنها با آب و آب دهان، باعث تشدید علایم اگزما و حساسیت لب می شود.

    خیس شدن لب، شاید تا زمانی که لب ها خیس بمانند، برای فرد خوب باشد، اما به محض بخار شدن آب که خیلی هم سریع اتفاق می افتد، بیمار شاهد خشکی پوست لب و بدتر شدن اوضاع خواهدبود. به همین دلیل به تمام افراد مبتلا به خشکی لب توصیه می شود به جای خیس کردن مداوم لب هایشان با آب و آب دهان در طول روز، آنها را چرب نگه دارند.


    پوست و مو
  • ۰۸:۵۴   ۱۳۹۲/۹/۳
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    چگونه از ضد آفتاب استفاده نماییم؟

    اگر چه تابش اشعه فرابنفش شایعترین عامل خطر برای سرطان های پوست است اما خوشبختانه این عامل خطر ساز برای پوست قابل کنترل می باشد بنابراین سرطان های پوستی به راحتی قابل پیشگیری می باشند.

    انواع مختلفی از فراورده های ضد آفتاب در جهان وجود دارد که از معروفترین ضد آفتاب های فیزیکی مورد استفاده در طب می توان اکسید روی و اکسید تیتانیوم نام برد. هر دو فراورده با طیف وسیع اشعه فرابنفش را انعکاس می دهند و از پوست محافظت می کنند.

    معمولا” در کودکان و افرادی که پوست های حساس دارند بهتر است با مقادیر اندک استفاده گردد. اما بر اساس مطالعات صورت گرفته اکثر مواقع استفاده صحیح، کافی و به موقع توسط افراد صورت نمی گیرد. اصولا” در ایران ضد آفتاب باید از ساعت 9 صبح تا 6 عصر استفاده گردد. بهتر است 15 تا 30 دقیقه قبل از ورود به فضای باز ضد آفتاب به نواحی در معرض آفتاب زده شود و پس از ورود به فضای باز نیز بعد از 15 تا 30 دقیقه مجددا” ضد آفتاب استفاده گردد. سپس هر 2 ساعت باید ضد آفتاب تکرار گردد و در فضای بسته نیز هر 4 ساعت باید ضد آفتاب را تکرار نمود.

    شستن، شنا کردن و استفاده از حوله می تواند ضد آفتاب را از سطح پوست کاهش دهد و تا 85 درصد از اثر محافظتی آنرا کم نماید بنابراین در صورت شستشو یا استفاده از حوله نیز باید ضد آفتاب تکرار گردد به گونه ای که افراد شناگر یا افرادی که تعریق می کنند باید هر 2 ساعت ضد آفتاب را تکرار نمایند. این مسئله را باید یاد آوری نمود که برای اطمینان بیشتر بهتر است در هنگام کار در فضای بار از یک محافظ فیزیکی نظیر سایه بان یا چتر یا کلاه نیز استفاده نمود


    پوست و مو
  • ۱۴:۴۴   ۱۳۹۲/۹/۴
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    علت سفیدی زودرس مو و راه های پیشگیری از آن چیست؟

    سفيدي زودرس موها علت هاي بسيار متفاوتي داشته كه شايع ترين آن ارثي يا ژنتيكي است و مي توان براي جلوگيري از سفيدي زودرس موها اقدام هاي مناسبي انجام داد. شايع ترين علت سفيدي موها،ارثي يا ژنتيكي است.

    اضطراب و همچنين كمبود مواد غذايي،ويتامين ها به خصوص ويتامين هاي گروهB مانند ويتامينB12 و اسيد پانتوتنيك و نيز كمبود روي،مس،املاح آهن،سلونيوم در سفيد شدن زودرس موها تاثير مي گذارد كه البته بايد توجه داشت اين موارد و ويتامين ها بايد به اندازه كافي و به اندازه مصرف شود و در مورد اندازه مصرف آن با پزشك مشورت شود.بيماري هاي زمينه اي مثل سرطان ، بیماری های تيروئيد، مشكلات سيستم ايمني بدن، كم خوني، رژيم هاي سخت و طولاني هم در سفيد شدن زودرس موها تاثير دارد.برخي بيماري هاي سيستماتيك مانند بيماري هاي عمومي بدن هم در اين مسئله موثر است مانند بيماري زالی یا آلبینیسم كه به دليل كمبود آنزیم تیروزیناز بدن فاقد رنگدانه ملانین بوده و موها از ابتدا سفيد هستند.

    يكي ديگر از دلايل سفيد شدن زودرس موها، علت ايديوپاتيك است يكي خود بخودي بوده و علت آن شناخته شده نيست.افرادي كه عادت به استعمال سيگار دارند چهار برابر افراد عادي موهايشان زود سفيد مي شود.

    جديدترين پژوهش در دانشگاه منچستر انگليس يك مولكول طبيعي شناخته شده كه شبيه هورمون محرك رنگدانه اي ملانين است كه مي تواند باعث افزايش رنگدانه شود كه البته در حال حاضر در سطح آزمايشگاهي اين تحقيق صورت گرفته است. وي افزود: نيز جديدترين تحقيق هاي آزمايشگاهي ،امكان پيوند سلولهاي ملانوسيت به فوليكول مو صورت گرفته كه در سطح آزمايشگاهي و برروي حيوان ها انجام شده است.

    اصلاح الگوي زندگي،كاهش استرس و نگراني،مراقبت از موها و شستشوي به اندازه و جلوگيري از شستن زياد موها و نيز جلوگيري از استفاده زياد آب اكسيژنه و مواد شيميايي بر روي موها در كاهش سفيد شدن زودرس موها موثر است.

    تبليغ هاي ماهواره اي براي بازگشت سفيدي موها به حالت اول از نظر علمي تاييد نشده و دائمي نيست و نيز سفيد شدن زودرس موها به طور الزامي در ريزش زودهنگام موها اثري ندارد.براي بازگرداندن سفيدي موها به حالت رنگ قبلي از نظر علمي توصيه نمي شود چون موادي كه بايد بكار رود داراي املاح پتاسيم بوده كه سبب افزايش بيماري هاي قلبي ،عروقي،فشار خون، حتي مرگ مي شود



    پوست و مو
  • ۱۵:۲۰   ۱۳۹۲/۹/۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    جوش های چرکی را فشار ندهید و به این صورت برطرف کنید!

    زیاد اتفاق می افتد که وقتی جوش چرکی در هر نقطه از پوست ما دیده می شود بلافاصله با نوک انگشتان به جانش افتاده و سعی در بیرون کشیدن آن از زیر پوست می کنیم و می خواهیم بلافاصله آنرابترکانیم غافل از اینکه با این کار بیشترمنافذ زیر پوستی را تحریک کرده و راهی برای بیرون زدن جوشهای کنار و اطراف آن خواهیم کرد .

    حال با یک جوش چرکی که برروی پوست ما نمایان می شود چه کنیم؟

    میتوان گفت طبق نظر بسیاری از متخصصین پوست بهتر است روی یک جوش چه کاملا رسیده و چه در ابتدای کار یک چسب بزنید تا هم ازنفوذ میکروب که باعث تشدید جوشها خواهد شد جلوگیری کرده و هم راه منافذ زیر پوستی اطراف آن که مستعد برای جوش زدن هستند را بسته و از منتشر شدن جوشهای بیشتر پیشگیری کنید.

    چسب آن را هم می توانید خودتان از یک چسب زخم به شکل مربعی کوچک ببرید و هم به شکل گرد از داروخانه ها تهیه کنید که روش دوم بهتر است.

    با این کار نه تنها از دیدن جوش چرکی بر روی پوست خود و وسوسه شدن برای دستکاری آن منصرف خواهید شد بلکه از نظر ظاهرنیز شکل بهتری خواهد داشت.

    چسب را تا زمان خوابیدن تورم و خشک شدن جوش از روی آن بر ندارید که گاهی با برداشتن آن به راحتی جوش خشک شده نیز با آن برداشته خواهد شد.


    پوست و مو
  • ۱۵:۲۳   ۱۳۹۲/۹/۵
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    اصول مراقبت و زیبایی لب ها را بدانید!

    بادهای سرد پاییزی و آلودگی هوا دست به دست هم می دهند تا تمام رطوبت پوست را بیرون بکشند و پوستی خشک و چروکیده بر جای بگذارند. لب ها هم به عنوان یکی از حساس ترین قسمت های بدن بی نصیب نیستند زیرا بیشتر از هر موقع سال پوست پوست و خشک می شوند البته در خشکی لب ها خود ما هم بی تقصیر نیستیم چرا که بسیاری از عادت های ما علت خشکی، سوزش و حتی دردناکی لب هاست.

    با شناسایی این عادت ها می توانید تا حد زیادی از این خشکی بیش از اندازه جلوگیری کنید، از طرف دیگر درمان هایی وجود دارد که می تواند این خشکی را کاهش دهد. در اینجا سعی کرده ایم تمام علت ها و درمان ها را یک جا برای شما جمع کنیم تا بتوانید بر این مشکل آزاردهنده غلبه کنید.

    به لب ها زبان نزنید

    وقتی با زبان تان لب های تان را مرطوب می کنید در همان موقع احساس خوشایندی برای تان به وجود می آید و احساس خنکی و رهایی از خشکی می کنید اما این کار مشکل شما را حادتر می کند چون بزاق روی لب ها به سرعت تبخیر می شود و در نتیجه آن، لب های تان خشک تر از قبل می شوند. علاوه بر اینها بزاق شما دارای آنزیم های مهمی است که کارکرد آنها تمیز کردن دهان و هضم غذاهاست و این آنزیم ها می توانند برای لب ها مضر باشند.

    پماد مناسب لب چگونه است؟

    اگر هنوز یک پماد مناسب لب (بالم لب) ندارید به دنبال خرید پمادی بروید که درون آن موادی چون موم، وازلین (petroleum jelly) و پارافین وجود داشته باشد. این مواد به خوبی رطوبت را درون خود نگه می دارند و مثل بالم های سبک و نازک نیستند که رطوبت از میان آنها به سرعت تبخیر شود. اگر احساس می کنید که لب های تان خیلی ملتهب و خشک و دارای سوزش هستند، آلو ورا می تواند به شما کمک زیادی کند. این گیاه دارای خواص التیام دهنده زیادی است که می تواند بسیاری از التهابات خفیف و از جمله آفتاب سوختگی را درمان کند. هم به صورت موضعی می توانید از آن استفاده کنید و هم به صورت خوراکی.

    البته توجه کنید استفاده از کرم ضدآفتاب روی لب ها نیز بسیار ضروری است حتی اگر زمستان باشد. باید توجه کنید که بالم هایی(پماد لب) وجود دارد که ظاهری فریبنده دارند اما مواد درون آنها لب های شما را خشک تر می کنند. اسید سالیسیلیک که درمان خیلی خوبی برای آکنه است، می تواند لب های شما را به شدت خشک کند، درون کرم های ضدآکنه موادی است که جوش ها را خشک می كند در نتیجه این کرم ها دقیقا همین تاثیر را روی لب های شما می گذارند و آنها را خشک می کنند بنابراین مواظب باشید با لب های تان تماس پیدا نکنند. کرم هایی که دارای منتول(نعناع) و کافور هستند با اینکه خواص التیام دهنده ای دارند ولی می توانند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند. از هر کرمی که دارای مواد عطری یا سیلیکونی است هم اجتناب کنید چون این مواد رطوبت لب های شما را می گیرند.

    چـرا لـب ها حـساس ترند؟

    پوست بدن به طور کل از 3 لایه تشکیل شده است؛ اپیدرم یا لایه بالایی پوست، درم یا لایه میانی پوست و هیپودرم یا لایه پایینی پوست. ضخامت لایه بالایی یا اپیدرم در ناحیه ی لب ها بسیار کم و نازک بوده و در برخی اشخاص نیز کلا این لایه وجود ندارد. به همین دلیل لب ها مستعد آسیب دیدن و از دست دادن حرارت سطحی هستند. رنگ سرخ لب ها مربوط به شبکه عروقی گسترده ای است که در این ناحیه وجود دارد. لب ها فاقد رنگدانه ملانین هستند که به طور طبیعی در پوست سایر مناطق بدن وجود دارد و به همین دلیل در قبال تماس با نور خورشید و آسیب های ناشی از اشعه ماورای بنفش موجود در آن بسیار بی دفاع و حساس هستند و به سادگی می سوزند.

    چرا لب ها خشک می شوند؟

    یکی از شایع ترین مشکلات لب ها خشکی و ترک خوردگی آنهاست که گاهی چنان شدید می شود که در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند.

    از علل مهم خشکی لب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    افرادی که به دلیل پولیپ یا انحراف تیغه میانی بینی یا سایر علل انسدادی بینی ناچار به تنفس از راه دهان هستند، زندگی یا سفر به نواحی خشک و کم رطوبت، روزه داری و کاهش مصرف آب به خصوص در فصول گرم سال، مصرف داروی ایزوترتینوئین یا سایر مشتقات ویتامین A خوراکی، استفاده از دخانیات به خصوص سیگار کشیدن، تماس با مواد خوراکی حساسیت آور و سوزاننده با پوست لب ها، تماس مکرر و طولانی مدت با نور خورشید یا وزش باد و کسانی که به شکل وسواسی عادت به زبان زدن لب ها یا کندن پوسته لب های شان دارند.

    کدام کرم ها برای لب مفید است؟

    استفاده از کرم های مرطوب کننده لب ها که ترجیحا حاوی ضدآفتاب با فاکتور محافظتی برابر یا بیش از 15 باشند می تواند در کنترل خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها تاثیر بسزایی داشته باشد. این ترکیبات اغلب حاوی سرامیدها، مشتقات پارافین و اوسرین، کره کاکائو یا عصاره آلوورا هستند که به بازسازی پوست آسیب دیده کمک کرده و ظاهر خشک و ترک خورده لب ها را بهبود می بخشند. رژلب های فاقد رنگ یا رنگی نیز جزو درمان های موثر در از بین بردن خشکی لب ها محسوب می شوند و استفاده از آنها به شرطی که در مصرف آنها زیاده روی نشود و از مکیده شدن یا خوردن این رژلب ها خودداری شود، مفید است. شایان ذکر است که رژلب های حاوی ترکیبات مرطوب کننده و ضدآفتاب و دارای خاصیت چرب کنندگی بر رژلب های عادی ارجحیت دارند و باعث نگهداری رطوبت لب ها و ممانعت از تبخیر می شوند.

    این عادت ها را کنار بگذارید

    مهم ترین اصل در از بین بردن خشکی پوست لب ها در ابتدا شناسایی علت ایجاد خشکی است. اگر علت خشکی لب ها، تنفس دهانی به یکی از دلایلی باشد که در بالا ذکر شده است، باید با جراحی یا دارودرمانی در رفع انسداد بینی کوشید. مصرف سیگار و سایر دخانیات باید به حداقل رسیده و ترجیحا قطع شود. هر نوع دارویی باید با نظر و اجازه پزشک صورت پذیرد به خصوص داروی ایزوترتینوئین و مشتقات ویتامین A که شدیدا پوست را خشک می کنند. به کودکان یا افرادی که عادت به زبان زدن لب ها و مرطوب کردن آنها دارند، باید توصیه کرد این عادت را کنار بگذارند. لازم به یادآوری است ذرات بزاق خاصیت جذب و انعکاس اشعه ماورای بنفش را داشته و می توانند شدت آسیب به پوست لب را افزایش دهند. خودداری از تماس با مواد غذایی محرک و شست وشوی مرتب لب ها و خشک کردن آنها با دستمال کاغذی لطیف می تواند اثرات تحریکی خوراکی ها را کاهش دهد.

    آیا لب ها به لایه برداری احتیاج دارند؟

    لب های شما نیز همچون پوست تان نیاز دارند به صورت روزانه از شر سلول های مرده خلاص شوند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، شاید بتوان گفت یکی از ارزان ترین و تاثیرگذارترین راه ها استفاده از شکر است، البته نمک نیز همان کار را می کند به شرط اینكه جراحت خاصی روی لب های تان نباشد. ابتدا لب های تان را با وازلین یا روغن زیتون چرب کنید، سپس با انگشت حلقه خود مقداری شکر را آرام روی لب های تان بمالید تا ذرات ریز شکر روی لب ها حرکت کنند، سلول های پوستی شکلی شبیه الماس دارند بنابراین اگر فقط مقداری شکر روی لب ها بگذارید و لب ها را به هم بمالید هیچ فایده ای ندارد. یک راه دیگر هم این است که کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و با مسواک روی لب های تان بمالید.

    چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

    نکته ای که گفتن آن ضروری به نظر می رسد این است که گاهی خشکی لب ها به خودی خود می تواند علامتی از بیماری های جدی و گسترده پوستی از قبیل پسوریازیس یا لیکن پلان یا اگزما یا علامتی از بیماری های داخلی مانند کم کاری تیروئید یا کمبود ویتامین ها یا کلسیم باشد و در صورتی که این حالت با استفاده از مرطوب کننده ها و ضدآفتاب ها برطرف نشد، بهتر است با پزشک متخصص پوست در مورد رویکرد صحیح تشخیصی و درمانی مشاوره شود. یک روش دیگر این است كه خیلی آرام بنشینید، دهان تان را باز کنید و لب ها را به سمت بیرون جمع کنید، بعد سعی کنید لب بالایی را به بینی تان برسانید، حالا تا 10 بشمارید و سپس استراحت کنید. این کار را 5 بار انجام دهید.

    از حجم دهنده ها استفاده نکنید

    استفاده مكرر از صابون و مواد شیمیایی دیگر مثل محصولات آرایشی غیر استاندارد و رژلب می تواند موجب حساسیت پوست لب شود. البته پوسته شدن لب در بیماری هایی مانند حساسیت و اگزما شایع تر است و می تواند حتی به علت تماس موادی نظیر لیموترش و پرتقال به وجود آید. بهتر است مراقب حجم دهنده های لب باشید چون در آنها اغلب موادی به كار رفته كه عمدا باعث تحریك و التهاب لب شده و آن را بزرگ تر و پرتر نشان می دهد. از طرف دیگر برخی متخصصان معتقدند تماس لب با خمیردندان و استفاده از پروتزهای دندان هم می تواند باعث خشكی های شدید و خارش لب شود بنابراین سعی کنید مارک های مختلف خمیر دندان را امتحان کنید. شاید به خمیر دندان خود حساسیت داشته باشید.

    قارچ ها هم مقصرند

    اگر خشكی ای در گوشه های لب باشد و سبب ترك خوردن، قرمز شدن و سوزش شدید شود ناشی از عفونت های قارچی است و در برخی مواقع نیز ترك خوردگی های مزمن در خط میانی لب تحتانی به وجود می آید كه در كودكان شایع تر است و با چرب كردن برطرف نمی شود؛ یعنی باید از پمادهای آنتی بیوتیك استفاده شود


    پوست و مو
  • ۱۶:۳۶   ۱۳۹۲/۹/۵
    avatar
    Nanayi joon
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|4285 |6357 پست
    ووووووووووووووووووووووووای خیلی تاپیک خوبیه ها
  • ۱۰:۴۹   ۱۳۹۲/۹/۹
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    با هزینه کمتر از پوست خود مراقبت کنید!

    تقريباً هر آنچه كه براي محافظت از پوست خود لازم داريد در يخچال منزل شما موجود است. پس ديگر نيازي به صرف هزينه هاي گزاف جهت خريد محصولات مراقبت از پوست نيست!



    مرطوب كننده ماسك كاكائو

    يك ماسك تهيه شده از كاكائو بسته اي سرشار از آنتي اكسيدان، جهت بازگرداندن رطوبت و شادابي به پوست است. با افزايش سن، سد رطوبتي پوست شروع به از بين رفتن مي كند و پوست خشك مي شود. بهترين راه چاره، مرطوب سازي است. يك قاشق غذاخوري پودر كاكائو، يك قاشق غذاخوري خامه كمي ترش، يك قاشق غذاخوري عسل و يك عدد سفيده تخم مرغ را با هم مخلوط كنيد. اين مواد نيرومند همزمان چند كار براي پوست شما انجام مي دهند: خامه ترش اسيد لاكتيك دارد و در عين آب رساني به پوست آن را لايه برداري دارد و در عين آب رساني به پوست آن را لايه برداري نيز مي كند. عسل ماده اي است كه مرطوب سازي مي كند و سفيده تخم مرغ هم پوست را سفت مي كند.



    با شير نرمي و لطافت را تجربه كنيد

    اگر در اثر بي توجهي و كار زياد پوست دست تان زبر و خشن شده است، دو فنجان شير را كمي گرم كنيد و حدود پنج تا ده دقيقه دست هاي خود را در آن فرو بريد. چربي موجود در شير كار آب رساني را انجام مي دهد و ويتامين هاي A و E كار تغذيه پوست را برعهده دارند.



    با جو دوسر كرم لايه بردار درست كنيد

    سه قاشق چايخوري جو دوسر آسياب شده را با يك قاشق چايخوري سركه سيب مخلوط كنيد تا خميري نرم به دست آيد. سپس يك چهارم قاشق غذاخوري آب ليمو و نصف قاشق غذاخوري شكر قهوه اي به آن بيفزاييد و مخلوط كنيد. خمير را به مدت پنج تا ده دقيقه روي صورت شسته شده خود بماليد و پس از آن به شكل دوراني روي صورت ماساژ دهيد تا لايه برداري انجام گيرد. سپس پوست خود را با آب گرم بشوييد و خشك كنيد.



    تقويت ناخن با روغن نارگيل

    براي تقويت كوتيكول هاي اطراف ناخن كمي روغن نارگيل به گوشه ناخن ها بماليد و روي آنها را بپوشانيد تا روغن خوب نفوذ كند.



    رفع ترك پا با جوش شيرين

    براي نرم كردن پوست ترك خورده و خشن پا جوش شيرين چاره ساز است. مقداري جوش شيرين را در آب گرم حل كنيد و پاي خود را در آن فرو بريد. پس از سي دقيقه پاي خود را بشوييد و با حوله خشك كنيد. سپس لوسيون نرم كننده و مرطوب كننده به آن بزنيد و جوراب نخي بپوشيد و استراحت كنيد.



    لطافت پوست با شير نارگيل

    خشكي پوست را با چاي سفيد و شير نارگيل كه سرشار از چربي هاي مرطوب كننده است درمان كنيد. نصف فنجان برنج آسياب شده، نصف فنجان شير نارگيل، نصف قاشق غذاخوري زنجبيل آسياب شده و نصف فنجان شكر قهوه اي را با هم مخلوط كنيد و به صورت دوراني روي پوست بماليد.



    رفع خشكي لب با معجون عسل

    اگر لب هايتان خشكي زده و ترك خورده اند، از عسل و روغن نارگيل بهره بگيريد. يك قاشق چايخوري روغن نارگيل، يك قاشق چايخوري عسل، دو قاشق غذاخوري شكر قهوه اي و چند قطره آب ليمو را با هم مخلوط كنيد و روي لب هاي خود بماليد. تركيب دو قاشق غذاخوري جو آسياب شده، يك قاشق چايخوري عسل، نصف قاشق چايخوري سركه سيب و چند قطره روغن درخت چاي را هم امتحان كنيد.



    رفع چين و چروك با لايه بردار خانگي

    اگر نگران افزايش سن و نشانه هاي پيري هستيد، از آفاهيدروكسي اسيدهاي موجود در پاپايا، به عنوان لايه بردار و پروتئين موجود در سفيده تخم مرغ به عنوان بازسازنده و سفت كننده پوست استفاده كنيد. نصف يك پاپايا تازه و له شده، يك قاشق غذاخوري ماست، يك قاشق غذاخوري چاي سفيد دم كرده و خنك شده، يك قاشق غذاخوري آب ليموي تازه و يك عدد سفيده تخم مرغ را با هم مخلوط كنيد. خمير را روي صورت و گردن خود بماليد و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقيقه بشوييد.
  • ۱۵:۲۶   ۱۳۹۲/۹/۱۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     

    2 دلیل رایج ریزش مو!


    ريزش مو به دليل دست کاری

    استفاده بيش از حد از سشوار، رنگ مو، بيگودی، ژل، تافت، مِش و خلاصه هرگونه دستكاری زياد موها (حتی برس زدن زياد) در دراز مدت باعث ريزش موها می گردد. شستشوی خيلی زياد سر با شامپوهای قوی نيز سبب ريزش موهای سر می گردد.

    ريزش مو ناشی از رژيم های لاغری

    رژيم غذايی که شديداً کمبود پروتئين وآهن داشته باشد (مثل گياه خواری و خام خواری) موجب ريزش مو می گردد. علت اين است که قسمت عمده مو از پروتئين تشکيل شده است. همچنين دررژيم های لاغری سریع كه فرد می خواهد در مدت كوتاهی وزن زيادی كم كند، ريزش شديد موها مشاهده می گردد. رژيم های غذائی ملايم از اين نظر بهترهستند. کمبود برخی ويتامين ها مانند ويتامين E ، ويتامين A ، ويتامين H (بيوتين) ، ويتامين B5 و همچنين کمبود روی، گوگرد و مس باعت بروز ريزش مو می گردد.

    متخصصین تغذیه به مبتلایان به ریزش مو توصیه می کنند که از میوه ها و سبزیجات تازه به ویژه کرفس، کاهو و اسفناج به مقدار فراوان استفاده نمایند.

    پوست و مو
  • ۱۶:۰۱   ۱۳۹۲/۹/۱۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    دلیل ریزش مو در زنان!


    ریزش موی منتشر، پیشرنده و مزمن در زنان پس از 20 تا 30 سالگی به صورت شایعی دیده می شود. این زنان معمولا” دوران قاعدگی طبیعی دارند و هیچ اختلالی در معاینه بالینی دیده نمی شود.


    تا چندی پیش این گروه از افراد در طاسی با الگوی مردانه طبقه بندی می شدند و بررسی بیشتری انجام نمی گرفت اما مطالعات جدید نشان داده است که در این زنان سطح سرمی دهیدرواپی اندروستندیون سولفات DHEAS از نوع اندروژن غده آدرنال (فوق کلیوی) بالا است که باعث ایجاد الگوی خاص ریزش موی آندروژنیک با الگوی زنانه می گردد.


    الگوی ریزش موی آندروژنیک مردانه به شکل پسرفت مو در قسمت مرکزی سر و فرورفتگی تدریجی در ناحیه پیشانی و شقیقه می باشد اما در زنان به شکل ریزش موی منتشر همراه با کاهش تدریجی مو در قسمت مرکزی سر با حفظ خط رویش قبلی می باشد.قطر موها ممکن است گوناگون باشد.

    با پیشرفت سن کم شدن مرکزی مو واضح تر می شود. بر خلاف طاسی با الگوی مردانه باریکه ای از مو در خط رویش طبیعی مو باقی می ماند.


    در موارد اندکی ممکن است به صورت استثنایی روندی مشابه روند مردان با فرورفتگی عمیق در ناحیه پیشانی و شقیقه ها دیده شود


    پوست و مو
  • ۱۶:۰۳   ۱۳۹۲/۹/۱۰
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
     
    بهترین کرم برای پوست!

    اگر می خواهید همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید تمام نیازهای آن را برآورده کنید پس در قدم اول باید نیازهای پوست تان را بشناسید و براساس آنها دنبال یک نقشه خوب برای مراقبت از پوست تان باشید. مسلما اولین قدم در تنظیم این نقشه شناخت نوع پوست تان است و سپس بدانید که پوست تان به چه کرم ها ومحصولاتی احتیاج دارد و هرکدام از این محصولات و کرم ها باید حاوی چه موادی باشند.



    پوست نرمال

    ظاهرپوست: پاک با بافتی هموار

    شما چه احساس می کنید: نرم و صاف است.

    مشکلات:گاهی ممکن است جوش هایی ظاهر شوند به خصوص اطراف چانه و بینی.البته گاهی هم قسمت هایی از پوست خشک و پوسته پوسته می شود که می تواند ناشی از استفاده نکردن از مرطوب کننده یا حتی پاک نکردن کافی باشد.

    پاک کننده

    به دنبال پاک کننده ای باشید که پوست شما را به راحتی تحریک نکند. باید بدانید که نباید حالت نرمال پوست را با مقاوم بودن آن اشتباه بگیرید، بهترین حالت این است که محصولات مربوط به پوست های حساس را بخرید یعنی پاک کننده های فومی ملایم که هیچ گونه ماده پاک کننده تحریک کننده ای ندارند که رطوبت پوست شما را از بین ببرند.

    مرطوب کننده و ضد آفتاب

    پوست شما در طول روز در مقابل آسیب های محیطی فراوانی قرار می گیرد از آب و هوای خشک گرفته تا آلودگی ها، نورآفتاب و... بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که از همان صبح پوست تان را برای مقابله با این آسیب ها آماده کنید. بهترین کار این است که به دنبال یک مرطوب کننده چند کاره باشید یعنی مرطوب کننده ای که دارای آنتی اکسیدان ها و اثر محافظتی در برابر نور آفتاب باشد.بهتر است از کرم چشمی استفاده کنید که دارای مواد ضدپیری چون آنتی اکسیدان ها، رتینول و پپتیدها باشد،مهم است کرم پوست ظریف اطراف چشمان شما را تحریک نکند.

    کرم چشم

    بهتر است از کرم چشمی استفاده کنید که دارای مواد ضدپیری چون آنتی اکسیدان ها، رتینول و پپتیدها باشد،مهم است کرم پوست ظریف اطراف چشمان شما را تحریک نکند.

    ضد چروک ها

    سرم های ضدچروک می توانند یک راه حل خوب برای شما باشند چون مواد درون این سرم ها به خوبی روی پوست شما تاثیر می گذارند. سرمی را انتخاب کنید که دارای موادی چون ویتامینc یا پپتیدها باشند تا بتوانند ساخت کلاژن را در پوست شما تحریک کنند.

    لایه بردار

    احتمالا شما تنها احتیاج دارید که منطقه T روی صورت را لایه برداری کنید یعنی پیشانی و بینی و چانه چون تنها این مناطق هستند که چربی فراوانی دارند. بهترین حالت استفاده از یک اسکراب کرمی به همراه دانه های جامد است تا منافذ پوستی این مناطق را باز کند. برای لایه برداری باقی صورت می توانید از یک ژل ملایم حاوی اسید مالیک استفاده کنید.

    کرم شب

    شب ها هنگام خواب پوست شما نیاز به مراقبت های خاصی دارد، این مراقبت ها باید به گونه ای باشد که به پوست کمک کند وقتی شما در خوابید، خود را ترمیم کند. به دنبال محصولاتی باشید كه دارای موادی چون آنتی اکسیدان ها (کمک به ترمیم پوست) و پپتیدها(باعث می شود سلول ها شروع به ساختن کلاژن کنند) باشد.



    پوست خشک

    ظاهرپوست: نازک و کاغذی با منافذ پوستی ریز؛ با رگ های خونی روی گونه ها

    شما چه احساس می کنید: بعد از شستن احساس کشیدگی و سفتی می کنید و ممکن است پوست قرمز یا ملتهب شود.

    مشکلات: کمبود رطوبت؛چرا که غدد پوستی به اندازه کافی سبوم یا همان چربی ترشح نمی کنند.خطوط و چروک های پوستی بیشتر از دیگر انواع پوست روی پوست ظاهر می شوند.

    پاک کننده

    به دنبال پاک کننده ای غیرصابونی، کرمی شکل باشید. پاک کننده های فومی معمولا پوست را خشک می کنند. بنابراین هنگام خرید حتما به برچسب روی پاک کننده توجه کنید تا مطمئن شوید که در آن لوسیون های نرم کننده و اسیدهای چرب وجود دارد تا بتواند ساختار حفاظتی پوست شما را تقویت کند.

    مرطوب کننده و ضد آفتاب

    به دنبال کرمی باشید که در آن موادی چون شی باتر، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل، آنتی اکسیدان هایی چون ویتامین E و... وجود داشته باشد، این گونه مواد به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کنند و از طرف دیگر پوست را خیلی هم چرب نمی کنند تا آرایش شما مشکلی ایجاد شود.

    کرم چشم

    پوست اطراف چشم خشک ترین قسمت پوست صورت شماست. بنابراین شما باید دوبار در روز صبح و شب با استفاده از یک کرم دور چشم این ناحیه را مرطوب کنید،بهتر است کرم شما دارای موادی چون گلیسیرین باشد تا از به وجود آمد خطوط ریز در اطراف چشم ها جلوگیری شود.

    ضد چروک ها

    کرم های ضدچروک می توانند به مرطوب کردن پوست شما کمک فراوانی کنند، کافی است دوبار در روز صبح و شب قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده خود از یک سرم آبرسان استفاده کنید. اگر سرم مورد استفاده شما دارای موادی چون عصاره چای سبز، عصاره انار، ویتامین C باشد می تواند اثربخشی بسیار بالاتری داشته باشد.

    لایه بردار

    بهتر است شب ها از یک کرم حاوی رتینول و علاوه براین دوبار در هفته از یک محصول لایه بردار استفاده کنید،به دنبال لایه برداری باشید که حاوی اسید های میوه هستند چون آنزیم ها و اسید های میوه بسیار ملایم تر از گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک هستند و می توانند سلول های مرده را از روی سطح پوست بردارند .

    کرم شب

    به دنبال کرمی مغذی باشید که دارای چربی های روان کننده باشد تا به طور عمقی در پوست نفوذ كرده و کمبود چربی های طبیعی را جبران کند، همچنین باید کرم شما مواد قوی ضدچروک مثل کلاژن،آنتی اکسیدان ها، رتینول و... را نیز داشته باشد. مثلا کرم های رتینول فرآیند پوسته ریزی را طبیعی می کنند و تا حدی باعث تولید کلاژن در پوست می شوند.



    پوست های چرب یا مختلط

    ظاهرپوست: براق و پر از چربی؛ در پوست های مختلط تنها قسمت هایی از یعنی اطراف بینی، چانه و پیشانی پوست چرب و روغنی است.

    شما چه احساس می کنید: ناهموار و زبر و خشن

    مشکلات:بیشتر از هر پوستی مستعد آکنه و جوش های سر سیاه و منافذ باز پوستی است. در پوست های مختلط همان قدر که احتمال جوش زدن هست احتمال خشک شدن تکه ای بیش از اندازه پوست به خصوص روی گونه ها وجود دارد.

    پاک کننده

    به دنبال یک پاک کننده فومی با مواد پاک کننده قوی باشید تا چربی های اضافه پوست شما به خوبی تمیز شود.مثلا اسید سالیسیلیک می تواند تمام چربی ها (سبوم)، کثیفی ها و سلول های مرده پاک می کند و منافذ پوستی را تمیز می کند بنابراین می تواند تا حد زیادی از جوش و آکنه پیشگیری کند.

    مرطوب کننده و ضد آفتاب

    بیشترضدآفتاب ها باعث به وجود آمدن یک لایه چربی روی پوست می شوند اما با همه اینها استفاده روزانه از ضدآفتاب ضروری است ، مهم ترین نکته ای که هنگام خرید باید توجه کنید اينكه 2 عبارت non-comedogenic و oil-free روی کرم نوشته شده باشد.

    کرم چشم

    حتما در اطراف چشم تان از مرطوب کننده استفاده کنید چون در پوست اطراف چشم غدد چربی بسیار کمی وجود دارد، به دنبال یک کرم بسیار سبک با پایه آب باشید که در آن امولسیون های سیلیکون وجود داشته باشد، این مواد حتی اگر روی گونه ها مالیده شوند، باعث به وجودآمدن جوش نمی شوند.

    ضد چروک ها

    سرم های ضدچروک در صورتی برای پوست های چرب مناسب هستند که دارای پایه آب باشند. می توانید به جای مرطوب کننده از یک سرم حاوی هیالورونیک اسید یا پروپیلن گلیکول استفاده کنید، بهتر است از کرمی استفاده کنید که هم ازجوش زدن شما جلوگیری کند و هم لک های ناشی از جای جوش ها را از بین ببرد.

    لایه بردار

    وقتی پوست چرب باشد به طور جدی به لایه برداری احتیاج دارد به دنبال لایه برداری باشید که در آن اسید سالیسیلیک و گلیکولیک باشد.

    کرم شب

    بهترین محصولی که شما می توانید استفاده کنید یک لوسیون یا ژل با پایه آب و دارای موادی چون اسید سالیسیلیک و گلیکولیک است. لوسیون های حاوی سیلیکون مثل دایمیتیکون منافذ پوستی را مسدود نمی کند در نتیجه مثل چربی های سنگین باعث تشدید آکنه ها نمی شود.



    پوست های حساس

    ظاهرپوست: تمیز اما به راحتی قرمز و ملتهب می شود.

    شما چه احساس می کنید: وقتی پوست ملتهب می شود احساس داغی و سوختن می کنید انگار که حشره ای پوست را نیش زده است.

    مشکلات: اگر در تماس با ماده ای آلرژی زا یا ملتهب کننده قرار بگیرد به سرعت واکنش نشان می دهد که این واکنش می تواند از بیرونی یا داخلی باشد و در نتیجه پوست ورم می کند و برآمده و گاهی هم پوسته پوسته می شود.

    پاک کننده

    باید روی پاک کننده شما 3 عبارت نوشته شده باشد؛ اول بدون عطر(fragnance free)، دوم بدون مواد صابونی(soap-free) و سوم غیر حساسیت زا (hypoallergenic)، این عبارات نشان می دهد که این پاک کننده پوست شما را آزار نمی دهد.

    مرطوب کننده و ضد آفتاب

    بهتر است اصلا از ضدآفتاب های شیمیایی استفاده نکنید، با دقت برچسب کرم را بخوانید.به دنبال ضدآفتاب هایی باشید که درون آنها موادی چون دی اکسید تیتانیوم و زینک اکساید وجود دارد، این مواد به طور فیزیکی از پوست شما در مقابل اشعه های فرابنفش آفتاب محافظت می کند بدون اینکه پوست تحریک شود.

    کرم چشم

    مواد شیمیایی می توانند پوست را تحریک کنند مخصوصامناطقی که پوست فوق العاده حساسی دارد، بنابراین بهتر است از چنین کرم هايی کمتر استفاده کنید.

    لایه بردار

    سلول های مرده وقتی روی پوست جمع می شوند مانعی ایجاد می کنند و در نتیجه مواد درون کرم ها جذب پوست نمی شود اما باید بدانید که لایه بردارهای مرسوم در بازار که دارای مواد زبرو خشن و... هستندبرای پوست ظریف شما چندان مناسب نیست.شاید بهترین لایه بردار برای شما این باشد که با هفته ای دوبار صورت تان را با لیف و پاک کننده بشویید.

    کرم شب

    بهتر است یک کرم کاملا ملایم و بدون عطر بخرید که در آن لوسیون های نرم کننده وجود داشته باشد. یکی از بهترین چرب کننده ها برای این نوع پوست وازلین است. مصرف کرم هایی که حاوی هیدروکسی اسیدها، مواد گیاهی، ویتامین E و C، لانولین، پروپیلن گلیکول و رتینوییدهاست در افراد با پوست های حساس باید منع شود



    پوست و مو
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان