خانه

بهترین سن برای بارداری

  • بهترين سن بارداری:بهترین، سن، باردار، مادر
    بیشتر زنان به «مادر»بودن طور دیگری نگاه می‌کنند و این مسئله برایشان جایگاه ویژه‌ای دارد. همه مادرها وقتی به گذشته برمی‌گردند، متوجه می‌شوند که با تولد فرزندشان خیلی از معیارها و اهدافشان را نادیده گرفته و از آنها گذشته‌اند اين مساله براي كساني كه به دلايلي دچار ناباروري شده‌اند، به شكلي ديگر و گاه به صورت فاجعه خودش را نشان می‌دهد.
    بیشتر زنان به «مادر»بودن طور دیگری نگاه می‌کنند و این مسئله برایشان جایگاه ویژه‌ای دارد همه مادرها وقتی به گذشته برمی‌گردند، متوجه می‌شوند که با تولد فرزندشان خیلی از معیارها و اهدافشان را نادیده گرفته و از آنها گذشته‌اند اين مساله براي كساني كه به دلايلي دچار ناباروري شده‌اند، به شكلي ديگر و گاه به صورت فاجعه خودش را نشان می‌دهد.
    اصولا به زوجي كه به دنبال يك سال نزديكي مرتب و بدون جلوگيري از بارداري، برایش حاملگي اتفاق نيفتاده باشد، نابارور مي‌گوييم هرچند در اين زوج‌ها هم مي‌تواند بارداري به صورت خود به خودي اتفاق بيفتد ولي چنين زوج‌هايي پس از يك سال نياز به بررسي و كمك دارند حدود 10 تا 15درصد زوج‌ها دچار مشكل ناباروري به صورت اوليه يا ثانويه هستند نوع اوليه يعني بارداري از ابتداي ازدواج تاكنون اتفاق نيفتاده است نوع ثانويه يعني فرد قبلا باردار شده ولي بيش از يك سال است كه باردار نمي‌شود حال اين بارداري قبلي مي‌تواند موفق يا غيرموفق باشد يعني فرزندي حاصل شده باشد يا بارداري منجر به سقط يا فوت جنين شده باشد.

    آنچه مهم است؛ اين كه مشكل ناباروري به هر دو نفر زن و شوهر مربوط است و هرگز نمي‌توان جهت تشخيص و درمان، اين دو نفر را از هم جدا كرد پس در مراجعه به پزشك بايد هر دو نفر حاضر باشند و هر دو در مراحل تشخيص و درمان كه گاه بسيار طولاني و پرهزينه مي‌شود، دخيل باشند همان‌طور كه گفته شد، مساله نازايي به دنبال يك سال عدم‌باروري مطرح مي‌شود، پس اين كه برخي زوج‌هاي جوان يك يا دو ماه پس از ازدواج براي بررسي مساله نازايي مراجعه مي‌كنند اشتباه است البته اغلب اين مراجعات به علت ترس از نازايي و بي‌اطلاعي و فشار‌هاي اطرافيان بوده و اين عجله مي‌تواند باعث بررسي‌هاي پر هزينه و بعضا دردناك و درمان‌هاي اوليه و زود هنگام پر عارضه شود. با اين حال، تاكيد مي‌كنم كساني كه مشكلات ديگري از قبيل تر‌شح شير از سینه، پرمويي و... دارند، بايد جهت تشخيص و درمان اقدام كنند گاه در زمينه تشخيص علل اين مشكلات به عواملي كه منجر به نازايي مي‌شوند نيز برخورد مي‌كنيم بهتر است در همين جا بهترين سن بارداري هم گفته شود كه سوال بسياري از مراجعه كنندگان است بهترين سن بارداري بين 20‌تا 35 سالگي است و از اين ميان، 25 سالگي مناسب‌ترين سن است، اما زوج‌ها بهتر است طوري برنامه‌ريزي كنند كه قبل از رسيدن زن به سن 35 سالگي داراي تعداد فرزند مناسب با فاصله مناسب شوند.
    منبع: مجله مادران
    گردآورنده: سایت زیباکده

       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان