خانه

مضرات تلفن همراه برای چشم

  • چقدر از زمانتان را صرف نگاه کردن به صفحه کامپیوتر محل کار، کتاب های الکترونیکی، تلویزیون و تلفن همراه می کنید؟ حتی اگر دو ساعت هم باشد، چشمانتان خسته می شود.بعد از این که زمانی طولانی و ممتد به صفحه این دستگاه ها نگاه کنید، چشمانتان دچار احساس خستگی و دردناکی شده که منجر به قرمزی، فشار و حتی سر درد و درد شانه ها و کتف ها می شود. تحقیقات نشان داده که 93 درصد از افراد در معرض این خطرات هستند. حتماً دقت کردید وقتی نگاهتان را از روی صفحه نمایش بر می دارید چقدر همه چیز تیره و تار می شود؟ یا بعد از خیره شدن طولانی مدت به لپتاپ یا گوشی موبایل، چشمانتان چقدر قرمز می شود.

    وقتی به یک صفحه نمایش نگاه می کنیم، اغلب کمتر از موقعی که به اطراف یک اتاق نگاه می کنیم یا یک کتاب می خوانیم، پلک می زنیم واین کار باعث خشکی چشم ها و افزایش فشار به آن ها می شود. مشکل دیگر این است که برای چشم ها تمرکز روی صفحه نمایش به خاطر شیب دار بودنش سخت است. تصاویر با رزولوشن خیلی پایین و کوچک در تبلت ها و گوشی ها باعث دو بینی می شود و نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش تأثیرات مضری روی سلامت چشم ها می گذارد.چشم

    برای این که بدون کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی چشمانتان سالم بماند، موقع نگاه کردن به صفحه نمایش به چشمانتان استراحت دهید. عادت کنید هر 10 یا 20 دقیقه نگاهتان را از صفحه نمایش بردارید و روی یک شی دور تمرکز کنید تا حالت پلک زدن و رطوبت چشم به حالت طبیعی برگردد. قانون 20-20-20 را رعایت کنید: هر 20 دقیقه، نگاهتان را به مدت 20 ثانیه از روی صفحه نمایش بردارید و به یک شیء20 فوت( حدود 6 متر) دورتر نگاه کنید.

    حداقل بعضی از مطالعاتتان را از روی کتاب بخوانید تا هم روزهای مدرسه برایتان تداعی شود هم این که برای چشم ها تمرکز روی کتاب راحت تر است. کامپیوترتان را طوری تنظیم کنیدکه صفحه نمایش به اندازه یک طول بازو از چشم هایتان دورتر باشد و با استفاده از یک لایه ضدانعکاس (درصورت امکان) نور آن را کم کنیدچون باعث تشدید فشار می شود. پس زمینه صفحه نمایش را تغییر دهید و به جای رنگ سفید خیره کننده، از خاکستری استفاده کنید. اگر از لنز استفاده می کنید، از یک چشم پزشک درباره انواع جدید لنزهای مرطوب که برای چرب نگه داشتن چشم ها طراحی شده اند، وقتی زمان زیادی را جلوی صفحه نمایش میگذرانید، سوال کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان