خانه

نکات کلیدی برای محافظت از بدن و دوری از داروهای شیمیایی

  • چه آهنی برای شما مرغوب است؟آهن، ویتامین، غذا، مواد
    صدف‌های خوراکی: صدف‌های خوراکی بهترین منبع آهن هستند زنان، به‌خصوص کسانی که در سنین بارداری هستند و عادت ماهانه میشوند، نیاز روزافزونی به آهن دارند و در خطر ابتلا به کم‌خونی فقر آهن هستند آهن به خون، در اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن کمک کرده و به این ترتیب انرژی لازم برای عملکرد صحیح آن‌ها را فراهم میکند مصرف آهن در دوران بارداری و شیردهی بسیار مهم است کمبود آهن میتواند منجربه ضعف، خستگی و رنگ‌پریدگی شده، همچنین به‌دلیل ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن، ممکن است باعث عفونت شدید شود.
    در مواد‌غذایی ۲ نوع آهن وجود دارد: Heme و non-heme، آهن heme، مثل همان آهنی که در صدف‌های خوراکی یافت میشود و از منابع حیوانی به دست می‌آید ولی آهن non heme منبع گیاهی دارد و در موادی چون حبوبات، سبزی‌ها، عدس و غلات وجود دارد. heme بهتر از non heme توسط بدن انسان جذب میشود فقط ۵ صدف خوراکی حدود سه‌چهارم از آهن مورد نیاز روزانه را تامین میکند برای جذب بهتر و بیشتر آهن توسط بدن، غذاهای حاوی آهن مانند صدف خوراکی را همراه با مواد‌غذایی سرشار از ویتامین c مانند آبلیمو، مصرف کنید.
    هم امگا و هم ویتامین D:
    ماهی سالمون: همه ما ماهی سالمون را به‌دلیل داشتن امگا ۳ فراوانش میشناسیم اما این نوع ماهی یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از ویتامین D نیز هست دلیل آن هم  وجود شواهد روزافزون مبنی بر این‌که ویتامین D عامل موثری در پیشگیری از ابتلا به سرطان، افزایش سلامت استخوان‌ها و داشتن سیستم ایمنی قوی و سالم است در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این ویتامین شده است فواید استفاده از ویتامین D در سلامت انسان تا حدی است که برخی از سازمان‌های سلامت و بهداشت از جمله انجمن سرطان کانادا، مصرف بیشتر این ویتامین را در روز توصیه میکنند امروزه پیشنهاد میشود، زنان روزانه ۱۰۰۰iu ویتامین D مصرف کنند در ضمن، افرادی که کمتر در معرض نور آفتاب قرار میگیرند، دچار کمبود این ویتامین خواهند شد زرده تخم‌مرغ، ماهی قزل‌آلا و ساردین دیگر منابع خوب ویتامین D هستند.
    اگر می‌خواهید دچار عفونت نشوید:
    زغال اخته: زغال اخته که رنگ زرشکی پررنگ دارد، برای حفظ سلامت زنان بسیار مفید است این میوه حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که خواص ضدعفونی‌کننده دارد به‌خصوص، در برابر عفونت‌های مجاری ادراری. از هر ۵ زن، یک نفر در طول زندگی‌اش، حداقل یک‌بار به عفونت مجاری ادراری مبتلا میشود البته زنان باردار و زنان مسن به‌دلیل تغییرات هورمونی، بیشتر در خطر ابتلا به چنین عفونت‌هایی هستند مطالعات نشان می‌دهد، آنتوسیانین موجود در زغال‌اخته، از عفونت مجاری ادراری جلوگیری میکند به این ترتیب که باکتری‌ها را احاطه کرده و با این کار مانع چسبیدن آن‌ها به دیواره‌ مثانه و مجاری ادرار میشود، نوشیدن ۳۰۰میلی‌لیتر آب زغال اخته در روز می‌تواند در پیشگیری از عفونت موثر باشد با وجود این‌که آب زغال‌اخته خالص، بیشترین مقدار آنتوسیانین را دارد اما بسیار ترش‌مزه است، بنابراین بهتر است آن را با آب رقیق کرده و مصرف کنید.
    اگر مي‌خواهيد از كلي بيماري دور شويد...
    محصولات ارگانيك برای پیشگیری از سرطان ديابت، سرطان، پاركينسون، ناباروري، چاقي و... ميليون‌ها و شايد ميلياردها نفر در جهان از اين بيماري‌ها و مشكلات رنج ميبرند محققان مي‌گويند در ابتلاي بسياري از افراد به اين بيماري‌ها ردپاي غذاهاي صنعتي و فراوري شده ديده میشود تحقيقات محققان دانشگاه پرت استراليا هم نشان داده كه استفاده از غذاهاي غيرارگانيك در كودكان باعث كاهش ضريب هوشي(IQ) و بيماري عدم تمركز كودكان میشود و حتي اين گمان وجود دارد كه اين گروه از غذاها ميتواند باعث بروز بيماري اوتيسم هم شود در نهايت به اين موضوع هم فكر كنيد كه استفاده از محصولات ارگانيك به نفع كره‌زمين هم هست، زيرا محصولات ارگانيك ميزان بيشتري كربن از هوا ميگيرند و در روند توليد آنها گازهاي گلخانه‌اي كمتري توليد ميشود در روند توليد محصولات ارگانيك از مواد با پايه نفتي استفاده نمیشود كه اين مواد ممكن است روي قدرت باروري انسان‌ها تاثير منفي بگذارد با تمام دلايل ذكر شده، بهترين كار اين است كه تا ميتوانيد از مواد غذايي ارگانيك استفاده كنيد و تا مي‌توانيد سراغ مواد غذايي فراوري شده و صنعتي نرويد.
    انار براي غلبه بر اثرات نامطلوب اشعه ماوراي بنفش:
    انار يك منبع عالي از الاگيك اسيد است اين ماده يك محافظ عالي براي سلول‌هاي پوست در مقابل آسيب‌هاي احتمالي اشعه‌هاي ماوراي بنفش(UVB و UVA) است مطالعات گروه سلول‌شناسي دانشگاه تغذيه تگزاس نشان داده است كه احتمال ابتلا به سرطان پوست در افرادي كه به طور منظم انار يا آب‌انار تازه مي‌خورند، كمتر از سايرين است يادتان باشد خوردن دانه‌هاي انار يا آب‌انار تازه بسيار بهتر از مصرف آبميوه صنعتي يا حتي آب انار ذخيره شده در فريزرها و سردخانه‌هاست.
    میوه های نرم را نشویید:
    برخی افراد در شستن مواد غذایی مختلف پیش از گذاشتن آنها در یخچال افراط میکنند و حتی سبزی ها و میوه های نرمی مانند قارچ یا توت فرنگی را هم میشویند و سپس در یخچال میگذارند بافت قارچ به صورتی است که آب به سادگی در کلاهک آن جمع میشود و امکان خشک کردن آن هم به راحتی وجود ندارد بنابراین قرار دادن قارچ خیس داخل یخچال باعث کاهش مدت ماندگاری آن میشود این اتفاق برای میوه هایی مانند توت فرنگی که بافت نرمی دارند و در اثر تماس با آب به سادگی متلاشی میشوند هم می افتد بنابراین بهتر است این خوراکی ها را در ظرف دربسته و نشسته درون یخچال بگذارید و کمی پیش از مصرف، آنها را بشویید نگهداری میوه ها و سبزی های نشسته داخل دستمال های نخی یا انواع دستمال های یکبار مصرف مخصوص میوه و سبزی هم می تواند عمر نگهداری آنها را افزایش دهد.
    جوانه ها را نشویید:
    جوانه ها هم جزو سبزی هایی با بافت نرم هستند که شستن آنها باعث نرم تر شدن بافتشان میشود از طرف دیگر، شستن و خشک کردن کامل جوانه ها هم کار ساده ای نیست به همین دلیل توصیه میکنیم جوانه ها را نشسته داخل یخچال بگذارید و درست پیش از مصرف، آنها را بشویید بهترین روش برای نگهداری جوانه های تازه و نشسته در یخچال این است که آنها را از بسته بندی پلاستیکی شان خارج کنید تا بخار نکنند و خراب نشوند سپس آنها را درون دستمال نخی بریزید و داخل یخچال بگذارید.
    گردآورنده: سایت زیباکده

    برچسب ها بیماری , تغذیه , سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
  • پریا ۱۳۹۲/۳/۱
    آفرین ب این مقالات و مطالب مفیدتون... چقدر متنوع مقاله میزارید... نمیدونستم کجا تشکر کنم واسه همین ب مقاله مورد علاقم سر زدم و نوشتم
    خیلی عالی بود و همه ی خواسته هام از سفید شدن رو یکجا جواب میداد؟ برای تیرگی کشاله ها هم همین روش ها رو استفاده کنم
  • زیباکده ۱۳۹۲/۳/۱
    پریا عزیز خیلی خوشحالیم که از مقالات راضی هستید.
    تلاش ما جلب رضایت شماست.
    اگر دوست داشتید در مورد مطلب خاصی مطالعه کنید حتما ما را در جریان بگذارید.
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان