خانه

چگونه با "سندرم خستگی بهاره" مبارزه کنیم؟

  • وقتی فصل بهار از راه می رسد، اکثر ما احساس کسلی، خواب آلودگی، استرس و خستگی می کنیم. به این حالت ها "سندرم خستگی بهاره" گفته می شود.
    پزشکان بر این باورند که این شرایط خاص به خاطر کمبود ویتامین ها و عناصر کمیاب به وجود می آید، بنابراین به همه توصیه می کنند که به اندازه کافی ویتامین مصرف کنند. بهتر است پس از مشورت با پزشک متخصص، مصرف ویتامین های گروه B را شروع کنید. مخمر آب جو منبعی عالی از انواع ویتامین های گروه B است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به شما می کنند تا بر استرس های خود غلبه کنید. Spring-Fatigue
    خوردن عسل، نشاط و انرژی لازم را به بدن شما می رساند. خوردن یک قاشق عسل، سه بار در روز توصیه می شود. می توانید مصرف ژل رویال را نیز در این فصل شروع کنید. (ژل رویال یا شاه انگبین از محصولات زنبورعسل می‌باشد. ژل رویال نوعی ماده غذایی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می‌شود و معمولاً همه لاروها در سه روز اول زندگی از ژل رویال تغذیه می‌کنند، اما این جیره غذایی از روز چهارم تغییر می‌کند و جای آن را مخلوطی از عسل و گرده می‌گیرد، و تنها ملکه تا آخر عمر از ژل رویال تغذیه می‌کند وبه نظر می‌رسد که این نوع غذا باعث به وجود آمدن اختلافات اساسی بین زنبورهای ماده و ملکه می‌گردد به طوری که طول مدت زندگی ملکه بیش از پنجاه و دو برابر طول زندگی زنبورهای کارگر است واز لحاظ حجم نیز ملکه دو تا سه برابر کارگرها می‌باشد.)
    اگر خیلی احساس خستگی می کنید، با عسل یک نوشیدنی درست کنید: یک قاشق چای خوری عسل را با یک چهارم قاشق چای خوری نمک و 300 میلی لیتر آب جوشانده (سرد شده) مخلوط کنید. با این روش قند عسل به راحتی جذب شده و خیلی سریع انرژی زیادی را برای شما فراهم می کند.
    خستگی بهاره توانایی و ظرفیت شما را نیز برای کار کردن کاهش می دهد. برای این منظور 4 عدد لیموی آبدار و خوش طعم را با 4 حبه سیر مخلوط کنید، 2 لیتر آب جوشانده (سرد شده) به آن اضافه کرده و در یخچال بگذارید تا 2 روز بماند. قبل از خوردن، کمی عسل در آن بریزید تا کمی طعم دار و شیرین شود. یک چهارم لیوان از این مخلوط را به مدت 2 تا 3 هفته، نیم ساعت قبل از صبحانه بخورید. از بوی سیر نترسید چون توسط لیمو خنثی می شود.
    گیاهانی مثل اکیناسه (سرخارگل) و جینسنگ نیز برای خستگی بهاره مفید هستند.
    اگر اشتهایتان کم شده و انرژیتان تحلیل می رود، یک نوشیدنی با گل سرخ (میوه بوته رز) و سماق کوهی درست کنید. 2 قاشق غذاخوری از هر کدام را در ظرفی بریزید، دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و همه را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد این مخلوط را داخل ظرف ریخته و در یک جای تاریک و خنک به مدت 4 ساعت بگذارید. نصف فنجان از این مخلوط را دو یا سه بار در روز بخورید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها زندگی , سلامتی , تغذیه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان