خانه
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک
248K

درست کردن تنقلات شب یلدا

  • ۱۸:۱۵   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
    برای شب یلدا تنقلات مختلف را درست کنیم و بلند ترین شب سال را در کنار عزیزانمون با شادی بگذرونیم

    شما هم هر چی بلدید اینجا تجربیاتتون را برای بقیه اشتراک بذارید

    ممنون

  • leftPublish
  • ۱۸:۱۷   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
    پفک هندی

    مواد لازم:

    1 بسته پفک هندی بخرید (یا اگه خواستید خودتون مواد اولیه اش رو تهیه کنید ادامه رو بخونید)

    روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

    سس تند در صورت دلخواه

    دستور تهیه:

    در یک قابلمه روغن را داغ کنید و پفک ها را حدود 3 تا 5 دقیقه بسته به سایز آن سرخ کنید. سپس باحوله های روغن گیر یا صافی، روغن اضافه پفک را بگیرید تا ترد بماند و با سس تند سرو نمایید. اگر در تابه روغن بریزید پفک ها به ته ظرف می چسبد. پفک باید در روغن شناور باشد تا پف کند.


    اگر خواستید مواد اولیه پفک هندی رو آماده کنید، دستور زیر رو بخونید:


    مواد لازم:

    آرد برنج یک پیمانه

    نمک خیلی خیلی کم ( به اندازه ای که فقط احساس بشه)

    آب 4 تا 5 لیوان

    .
    طرز تهیه:

    همه مواد را با هم مخلوط کرده روی شعله گاز میگذاریم به هم میزنیم تا وقتی که قوام بیاید ( تقریبا غلیظ)

    حالا میتوانید مواد را تقسیم کنید و در هر بخش رنگ خوراکی ریخته و بگذارید خنک شود. سپس در قیف ریخته و روی نایلون بریزید و بگذارید که 2 روز خشک شود. حالا آنها را از نایلون جدا کنید و بگذارید پشت آن هم خشک شود.

    .

    حالا روغن را داغ نموده و پفک ها را درون آن بریزید. دمای روغن باید در حدی باشد که به محض ریختن پفک ها پف کرده و روی روغن بیاید.

    .
    توجه:

    میتوانید به جای ریختن رنگ خوراکی از زعفران و یا آب لبو استفاده نمایید.

    رنگ خوراکی را خیلی کم بزنید، در غیر این صورت پفکها بعد از پخت خوش رنگ نمیشود و رنگشان تیره میشود.


    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۱/۹/۱۳۹۳   ۲۱:۴۲
  • ۱۸:۲۱   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست



    Image result for ‫عکس پفک هندی‬‎



    Image result for ‫عکس پفک هندی‬‎


    Image result for ‫عکس پفک هندی‬‎
    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۱/۹/۱۳۹۳   ۱۸:۴۶
  • ۱۸:۳۰   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست

    پاپ کورن یا پفیلا


    برای درست کردن ذرت بو داده (ذرتها را 10 دقیقه داخل آب ریخته بعد آبکش کنید)


     یک قابلمه را روی گاز می گذاریم و کمی داخلش  روغن می ریزیم.


    بعد ذرتها را داخل روغن ریخته و بعد از آن  نمک و هر ادویه ای را که دوست دارید مثل فلفل ، آویشن و ....  که باب میل خودتان است را به آن اضافه می کنیم و مرتب ذرتها را هم می زنیم.


    ابتدا شعله گاز تقریبا باید زیاد باشد. آنقدر هم می زنیم که اولین دانه باز شود سپس بلافاصله در قابلمه را می گذاریم و  زیر قابلمه را کم می کنیم  و منتظر می مانیم  تا چند دقیقه بماند ، ملاحظه می کنیم که سر و صدای پریدن دانه های ذرت به گوش می رسد  .


    بدون برداشتن در ظرف و تنها با گرفتن دو طرف قابلمه و تکان دادن آن ، ذرتها را هم بزنیم. وقتی سرو صدا قطع شد یعنی اینکه تمام ذرتها باز شده اند.


    بلافاصله در ظرف را برداشته و آنها را در یک ظرف دیگر می ریزیم. حتما این کار را به سرعت انجام دهید چون ذرتها سریع می سوزند. می توانید برای خوش طمع شدن از کره هم استفاده کنید.


    پاپ کورن


    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۱/۹/۱۳۹۳   ۱۸:۴۵
  • ۱۸:۴۳   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست

    آجیل شب یلدا بهتر است آجیل شیرین باشد.میتوانید از برگه های شیرین مختلفی مانند برگه هلو و زردآلو داخل آجیل استفاده کنید. کشمش ، بادام و پسته شیرین ( بدون نمک ) یا هر آجیل دیگری که شور نباشد، مناسب شب یلداست. باسلوق هم در آجیل شب یلدا جلوه خوبی دارد و شکل آجیل را سنتی و زیباتر می کند.



    مواد لازم باسلوق:


    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">نشاسته / 2 پیمانه

    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">آب / 2پیمانه

    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">شکر / یک و نیم پیمانه

    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">گلاب / نیم پیمانه

    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">گردو / به میزان لازم

    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">کره / 100گرم

    • http://www.mamisite.com/plugins/system/jat3/jat3/base-themes/default/images/bullet.gif) 98% 10px no-repeat">پودر نارگیل / به میزان لازم



    نشاسته را در آب سرد حل می کنیم و از صافی رد می کنیم. سپس ظرف را که بهتر است از جنس تفلون باشد، را روی حرارت می گذاریم. کمی که گرم شد، شکر را به آن اضافه می کنیم. بهتر است دائم آن را هم بزنیم. نشاسته کم کم گلوله می شود. نترسید ! شما همچنان هم بزنید و با پشت قاشق چوبی آن را صاف کنید. سپس گلاب را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.


     بیشتر باید هم بزنید. تا زمانی که نشاسته سفت شود. در این مرحله ممکن است مقداری از مواد، به اطراف قابلمه چسبیده باشد. نگران نباشید. وقتی که نشاسته سفت شد، کره را به آن بیفزایید. و هم بزنید. این باعث می شود تمام مواد از اطراف ظرف کنده شود. سفتی نشاسته دیگر بستگی به تجربه شما دارد! باید مثل خمیر باشد. بعد از این مرحله، مقداری پودر نارگیل روی یک سینی می ریزیم و مقداری از خمیر را برمی داریم. خمیر نباید به دست بچسبد. سپس آن را روی سینی و پودر نارگیل پهن می کنیم. سپس از یک طرف آن گردوها را می چینیم.


    بعد از این، خمیر را لوله می کنیم و می گذاریم کمی خنک شود.


    بعد از حدود یک ساعت آن را درون یخچال می گذاریم تا چند ساعت بماند. سپس آنها را برش می زنیم  و درون ظرف مورد نظر می چینیم.


    نکته:

    1- در برخی از دستورات طبخ باسلوق، میزان شکر، یا با میزان نشاسته برابر است و یا بیشتر. در صورت تمایل می توانید مقدار شکر را افزایش دهید.

    2- در صورت تمایل می توانید از خلال بادام یا خلال پسته نیز در کنار گردوها استفاده نمایید.
    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۱/۹/۱۳۹۳   ۲۱:۴۶
  • ۱۸:۵۳   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
    میوه های خشک











    میوه ها را برش باریک و نازک بزنید بعد روی سینی استیل قرار بدید و بگذارید روی شوفاژ یا زیر بخاری

    بعد از چند ساعت پشت و رو کنید میوه ها خیلی سریع حدود 24 ساعته خشک میشوند
  • leftPublish
  • ۲۱:۴۱   ۱۳۹۳/۹/۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست

    گندم بو داده


    آموزش درست کردن گندم بو داده


    طرز تهیه گندم بوداده, پخت گندم بوداده

    این یکی از تنقلات قدیمی و مقوی فراموش شده ای هست که شاید بر می گردد به روزگار کودکی مادربزرگهامون (مخصوصا در شب یلدا) . مادران الان نه وقتش را دارند یا اگر هم وقتی بود به اندازه کافی مواد بسته بندی شکیل کارخانه ای مجال فکر کردن به محتوای داخل بسته را هم به ما نمی دهد و ما خیلی راحت و بدون دردسر بسته زیبایی را انتخاب و به سبد غذایی مان اضافه می کنیم .حتی بدون لحظه ای فکر که آیا این برای سلولهای بدن ما مضر است یا نه.


    این مطلب را می گذارم شاید روزی مادران دلشان به حال بچه هاشون سوخت گاهی از این نوع مواد مغذی بچه هامون را بی بهره نگذاریم یا حداقل طرز تهیه اش فراموش نشود.


    مواد لازم :


     گندم  ۵۰ گرم
     شیر  یک لیوان
     روغن مایع  یک قاشق سوپ خوری
     نمک  نصف قاشق سوپ خوری

    طرز تهیه :

    ابتدا گندم را در کاسه ای حاوی آب بریزید و بگذارید به مدت حدود ۲ ساعت خیس بخورد. سپس در سبدی با سوراخ های ریز آبکشی کنید و بگذارید آب اضافی آن خارج شود. حالا گندم های خیسانده شده را به کاسه دیگری حاوی شیر منتقل کنید به صورتی که شیر سطح روی گندم ها را نیز بپوشاند. مرحله خیساندن در شیر باید ۲۴ ساعت یا یک شبانه روز کامل طول بکشد.

    پس از این مدت، گندم ها را در سبدی آبکشی کرده و کمی صبر کنید تا شیر اضافی از آن خارج شود. حالا مانند روش قبلی، روغن را در تابه ای داغ کرده و گندم ها را در آن بریزید و مرتب هم بزنید. در طول این مدت، محلول آب نمک را نیز به همان میزان روش قبلی درست کرده و به گندم ها اضافه کنید. بعد از اینکه آب آن تبخیر شد، ظرف را عوض کرده و دوباره در ظرف دیگر آن قدر حرارت دهید تا گندم ها حالت پف کرده پیدا کنند. البته مدت زمان لازم برای این منظور همان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.
    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۱/۹/۱۳۹۳   ۲۱:۴۵
  • ۰۷:۲۱   ۱۳۹۳/۹/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست

    لواشك كيوي (آشپزي رنگين )








    لواشک کیوی: 





    ـ کیوی ۲ کیلو گرم


    ـ شکر به مقدار مورد نیاز





    طرز تهیه :


    کیوی را پوست کنده و ریز ریز کنید و روی حرارت ملایم بگذارید ابتدا کیوی آب می اندازد و با همان آب پخته و نرم میشود .اگر کیوی ترش بود و لواشک ترش دوست دارید نیاز به اضافه کردن شکر ندارد .در غیر این صورت به مقدار دلخواه به آن شکر اضافه کنید وقتی آب آن تبخیر شد با گوشت کوب آنرا له کنید و کف سینی را با یک لایه نایلکس بپوشانید و مایه لواشک را به طور یکنواخت روی آن پهن کنید و بگذارید خشک شود میتوانید از دستگاههای مخصوص خشک کردن میوه و یا از فر که قبلاً گرم و بعد خاموش کنید و سینی را در آن بگذارید و چند بار این کار را انجام دهید تا لواشک خشک شود ویا حتی میتوانید حرارت بخاری را به حداقل رسانده و با فاصله ( روی پایه به فاصله ۱۰ سانتی متری ) روی بخاری بگذارید ویا روی رادایاتور شوفاژ بگذاریدتا لواشک خشک شود بعد از خشک شدن با قیچی به شکل دلخواه ببرید . در روش دیگر کیوی را رتده کرده و روی نایلکس پهن کنید و مقداری از آب کیوی را کنار بگذارید تا زودتر خشک شود ولی کیوی رنده شده حتما آب داشته باشد تا موقع خشک شدن یک دست باشد  .

     




  • ۰۷:۳۶   ۱۳۹۳/۹/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
    خنچه آرایی یلدا , تزیین خنچه یلدا
  • ۰۷:۳۹   ۱۳۹۳/۹/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
    طرز تهیه شیرینی شب یلدا, طرز تهیه شیرینی با هویچ



    شیرینی ساده شب یلدا

    مواد لازم :



     هويج شسته و رنده وشده  ۳ عدد
     شكر  ۳ ليوان
     آب  ۲ ليوان
     پودر نارگيل  براي غلطاندن
     فندق  ۱ ليوان سر پر

    طرز تهيه :

    هويج رنده شده رو همراه با آب و شكر ميگذاریم روي حرارت تا بجوشد وقتي جوشيد زيرش را كم ميكنيم تا آرام آرام هويج بپزه و يك غلظت معجون مانندي بدست بياورد اين مراحل تقريبا يكي دو ساعت وقت می برد . بعد اين مراحل معجون بدست آمده رو ميريزيم توي غذاساز تا كاملا ميكس شوند . بعد فندق هاي درسته را اضافه كرده هم ميزنيم . كف يك سيني رو كاغذ روغني ميندازيم و موادها را روی آن ميريزيم .با ليسك خيس كناره ها و روی آن را صاف ميكنيم و ۱ شب ميگذاريم در يخچال بماند .فردا روی آن پودر نارگيل مي پاشيم و به كمك يك چاقوي خيس برش ميزنيم و آن طرف دیگرش را هم پودر نارگيل ميپاشيم و سروش ميكنيم .
    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۲/۹/۱۳۹۳   ۰۷:۴۲
  • ۰۷:۴۲   ۱۳۹۳/۹/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست







    یکی از خوشمزه ترین اجزای آجیل شب یلدا باسلق است ولی حالا تصور کنید همان باسلق را با آب اناردرست کنید ،چه خواهد شد.درست کنید بخورید و لذتش را ببرید.


    ۱پیمانه آب انار ۱ ق چ پودر ژلاتین

    ۵۰ گرم نشاسته گل ۲ پیمانه پودر نارگیل

    یک دوم پیمانه گلاب ۱ ق چ روغن مایع

    یک دوم پیمانه شکر یک چهارم پیمانه دانه انار

    مقداری رنگ خوراکی


    آب انار را با نشاسته در کاسه ای ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا محلولی یکنواخت بدست آید.بعد کمی رنگ قرمز (در صورت تمایل)و گلاب اضافه کرده،مخلوط کنید.

    شکر را هم اضافه کرده با مواد دیگر مخلوط کنید.ظرف را روی حرارت ملایم بگذارید و دائم هم بزنید تا کم کم به صورت یکنواخت غلیظ شود و گلوله نشود.بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.


    پودر ژلاتین را به همراه دو قاشق سوپخوری آب انار مخلوط کنید و روی حرارت غیرمستقیم بگذارید و دائم هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب انار حل شود.بعد از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا خنک شود.


    ژلاتین را به مایه نشاسته اضافه کرده و مخلوط کنید .سینی فر را آماده کرده و کف آن کاغذ آلومینیوم پهن کنید.روی کاغذ را با یک لایه پودر نارگیل بپوشانید.


    کف دست را چرب کرده،مایه باسلق را روی پودر نارگیل ریخته و با کف دست آن را به شکل لوله ای در آورید،وقتی باسلق لوله ای شد روی آن دانه های انار ریخته و فویل را به دور باسلق جمع کنید.


    باسلق را به مدت ۱ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب سفت شودبعد از این مدت آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید.


    بعد از آماده شدن باسلق را از آلومینیوم بیرون آورید و روی سطحی صاف با چاقوی تیز برش های عرضی دهید.

    ***مایه آماده باسلق را با دانه های انار مخلوط کنید و بعد از آن به انداه یک قاشق چایخوری برداشته در پودر نارگیل بغلتانید و به صورت توپی گرد کنید مدتی در یخچال بگذارید تا سفت شود.
  • leftPublish
  • ۰۷:۴۴   ۱۳۹۳/۹/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
    کیک لبو ویژه ی شب یلدای شما!

    مواد لازم برای ۱۲ نفر:
    لبوی تازه ۳ عدد کوچک (۲۵۰ گرم)
    کره ی نرم ۲۵۰ گرم
    رنده ی پوست لیمو ۳ قاشق چایخوری
    پودر شکر یک پیمانه
    تخم مرغ ۴ عدد
    کشمش بی دانه یک پیمانه (۱۵۰ گرم)
    آرد معمولی ۲ پیمانه (۳۰۰ گرم)
    بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
    طرز تهیه:
    فر را با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتی گراد روشن کرده و یک قالب گرد ۲۰ سانتی متری را چرب کنید. کف و دیواره های آن را کاغذ روغنی بیندازید. پوست لبو ها را خیلی نازک گرفته و با رنده ی درشت رنده کنید. در یک کاسه کره، پوست لیمو و پودر شکر را با همزن برقی بزنید تا کمرنگ شده و سبک شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و به اندازه ای که مواد فقط با هم ترکیب شود هم بزنید. در این مرحله بقیه مواد را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط به دست آمده را داخل قالب آماده بریزید. کیک را حدود ۶۵ تا ۷۰ دقیقه در فر آماده بپزید. سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید که کیک حدود ۱۰ دقیقه داخل قالب سرد شود. در صورت تمایل روی کیک را با پودر قند و لبوی پخته شده ی قالب زده تزیین کنید.
    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۲/۹/۱۳۹۳   ۰۷:۴۴
  • ۰۸:۲۷   ۱۳۹۳/۹/۲
    avatar
    liliyom
    کاربر جديد|54 |37 پست
    دستت درد نکنه نازنین جون ،خیلی خوب و جالب بود مخصوصا نحوه خشک کردن میوه ها
  • ۱۹:۰۹   ۱۳۹۳/۹/۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست
  • ۱۵:۵۰   ۱۳۹۳/۹/۸
    avatar
    مریموس
    کاربر جديد|129 |108 پست
    چقدر تو کد بانویی نازنین جونم باید واسه شب یلدا یه چیز خوشمزه درست کنم.ایشالا آموزشات که ادامه دارن خانمی؟
  • ۱۵:۵۸   ۱۳۹۳/۹/۸
    avatar
    آزِِِِیـــــــــــنـاااا
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13810 |7289 پست
    کیک کدو حلوایی و انواع دسر با انار و کدو حلوایی خوب میشه هاااااااااا من میدرستم
  • ۱۶:۰۴   ۱۳۹۳/۹/۸
    avatar
    mona monaکاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48267 |46689 پست
  • ۱۹:۴۴   ۱۳۹۳/۹/۸
    avatar
    Komo
    کاربر فعال|1399 |934 پست
    چقدر هنرمندانه و خوشمزه...
    ممنون از مطالب مفیدتون
  • ۰۱:۳۳   ۱۳۹۳/۹/۱۰
    avatar
    مریموس
    کاربر جديد|129 |108 پست
    زیباکده
    آزِِِِیـــــــــــنــاسادات : 

    کیک کدو حلوایی و انواع دسر با انار و کدو حلوایی خوب میشه هاااااااااا من میدرستم
    زیباکده
    آموزش هاشم بذار  آزِِِِیـــــــــــنــاسادات
  • ۰۷:۴۲   ۱۳۹۳/۹/۱۰
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28059 |24368 پست

    ژله هندوانه ای :


                        ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    مواد لازم :

    پودر ژله آلبالو 1 بسته ( از هر ژله قرمزی می تونید استفاده کنید چون رنگ قرمز ژله آلبالو خیلی خوشرنگه من معمولا از اون استفاده می کنم )

    پودر ژله آلوورا 1 بسته

    خامه صبحانه 100 گرم

    رنگ سبز

    چوب بستنی به تعداد لازم

    چیپس شکلات به مقدار لازم


    طرز تهیه :

    درست کردن این ژله بیشتر از یک ساعت وقتتون رو نمی گیره ، خیلی راحتتر از اونیه که فکرشو می کنید .

    ژله آلبالو رو با یک و نیم لیوان آبجوش حل کنید .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    نکته : 

    من برای ژله از 200 سی سی آب استفاده می کنم .




    دو قاشق سوپخوری از محلول همین ژله آلبالو رو با یک قاشق مرباخوری خامه صبحانه حل کنید .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    بعد به ژله آلبالو اضافه کرده و هم بزنید .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    نکته : 

    هدف از اینکار اینه که مثل هندونه قرمز مات داشته باشیم نه قرمز شفاف .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    ممکنه دونه های خامه در سطح ژله بمونه در اینصورت با صافی اونو صاف کرده و اجازه بدین ژله نیم بند بشه .


    بعد ژله رو هم بزنید تا یکدست بشه و داخلش مقداری چیپس شکلات بریزید .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    مواد رو داخل قالب ناودانی ریخته و در یخچال قرار بدین .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    این تصویر رو از نزدیک گرفتم تا دونه های سفید خامه رو ببینید ، من دقیقا می خواستم به یه همچین حالتی برسم . این تداعی کننده رگه های سفید هندونه هست که کار رو طبیعی تر و زیباتر می کنه .


    برای درست کردن لایه دوم ژله آلوورا رو با یک لیوان آبجوش حل کنید .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!

    بعد از اینکه محلول از دما افتاد ، خامه رو ریخته و حل کنید .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    نکته : 

    اگه طعم ژله آلوورا رو دوست ندارید می تونید از ژله آناناس یا موز استفاده کنید .




     


    بعد از بستن لایه اول ، لایه دوم رو با قاشق روش بریزید .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


     نکته : 

    لایه ها نباید خیلی سفت بشن و بمدت زیاد در یخچال بمونن چون بعدا باعث جدا شدن لایه ها از همدیگه می شن .

     قالب رو دوباره به یخچال منتقل می کنیم .



    من در اینجا از دو روش استفاده کردم تا هم ژله هندوانه چوبی رو تجربه کنید و هم بدون چوب . بخاطر همین نصفش رو چوب قرار دادم و نصف بقیه رو بدون چوب درست کردم .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!

    بعد از بسته شدن لایه دوم ، چوبها رو داخل ژله فرو می بریم . فاصله رو رعایت کنید چون بعدا بین دو چوب بستنی برش خواهد خورد .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    بقیه محلول ژله آلوورا و خامه رو با رنگ سبز کمی رنگ کردم .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    نکته : 

    می تونید از ژله های آماده سبز رنگ هم استفاده کنید مثل لیمو و طالبی ( بهرحال این ژله های آماده هم ترکیبی از رنگ و اسانس هستن و من خودم رنگ رو اضافه کردم تا اون سبزی که می خوام ، بدست بیارم ) .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    بعد ژله سبز رو داخل قالب ریخته و به یخچال منتقل می کنیم .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!




    این قسمت چوبی ...


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    و این هم قسمت بدون چوب ...


    بعد از اینکه ژله کامل بست با یه چاقو ژله رو از دیواره جدا می کنیم .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    سپس برش می دیم .


     ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


    و به همین راحتی جدا می کنیم . لزومی به قرار دادن در آبجوش هم نیست .


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!


     


    به همین راحتی و به همین خوشمزگی ...


    ژله بسيار زيبا و راحت هندوانه مخصوص شب يلدا!





    گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان